Työpaikka tuli uudelleen hakuun kesken prosessin?!

EiJatkoonVai

Nyt romahti yhden firman työnantajakuva kertaheitolla.
Olen tilanteessa, että minua on haastateltu kolme kierrosta ja ovat olleet tyytyväisiä, ainakin minun ymmärryksen mukaan. Tuli kutsu soveltuvuustesteihin ja olin saanut ennakkotehtävät valmiiksi. Huomenna on 4-6 tunnin testaus vielä psykologin ohjaamana. Tosi paljon olen panostanut ja minulle on annettu ymmärtää, että olen päässyt hyviin asemiin valinnassa.

Minulle tulee tämä yrityksen avoimet työpaikat aina tiietyillä hakutekijöillä sähköpostiin. Nyt kolahti juuri tämä paikka uudelleen hakuun (sattumaa vai ei, mutta 2 tuntia sen jälkeen, kun olin tehnyt ennakkotehtävät).

Kyllä fiilis droppasi. WTF!! Mitä tää nyt on?? Meinasin kysyä huomenna, että onko tää joku *itun veivaus ja enkö nyt olekaan enää jatkossa. Kannattako mun enää mennä monen tunnin testaukseen, jos en ole jatkossa? Olis muutakin tekemistä.... Mitä ajatuksia herättää muissa? Onko käynyt samalla tavalla?

Mainaisn, kyllä palautetta antaa henkilöstöjohtajalle, kunhan ensi vähän rauhoittelen fiiliksiä.
Onhan se vielä ehkä mahdollista, että paikka-aktivointi on vahinko??

5

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivparasta

      Kannattaa ottaa rauhallisesti. Voi olla virhe tai sitten ovat huomanneet että heidän tarvitseekin rekrytä useampi kuin yksi.

    • Dfvvvffds

      Hei, paras mitä nyt voit tehdä, on rauhoittua ja keskittyä tulevaan koitokseen. Olet vielä varmasti pelissä mukana, mutta valitettavasti saatat saada lisää kilpailijoita ja prosessi saattaa venyä pitemmäksi kuin sinun osuutesi. Työnantajan intressinä todennäköisesti on yrittää vielä kertaalleen saada lisää huippukandidaatteja / vertailupohjaa tai kenties hyödyntävät tilannetta käyttämällä työpaikkailmoitusta ilmaisena mainoksena. Työnhakijallehan tuo on hyvin ikävää ja sekavaa. Tuntee itsensä petetyksi. Minullekin on käynyt noin, etenkin rekryfirmojen kanssa, mutta ei kyllä ihan noin raskaissa prosesseissa sentään. Olisi hienoa jos rekryviestintä olisi rehellisempää ja ajantasaisempaa, mutta toistaiseksi työnantajat yksinkertaisesti "voivat postata ilmoituksen vaikka sata kertaa ja heittää kaikki CV:t roskiin jos heitä huvittaa".

      Paras olisi nyt vain huolehtia omasta suorituksestasi ja niellä epäreiluuden tunne. Jos sinua auttaisi se, että saisit varmistuksen omasta asemastasi, niin tietysti voisit kysyä, oletko vielä prosessissa mukana, kun havaitsit haun yhtä jatkuvan. Mutta mitään valittuja sanoja tai taivaanmerkkejä ei kannata laukoa tässä tilanteessa. Se vain kääntyisi sinua vastaan, ja näyttäisi siltä kuin et kestäisi vuoden 2017 (sinänsä sairaita) rekrytapoja. Selityksiäkään en lähtisi vaatimaan, kertovat itse jos kertovat. Sinulle "kuuluu" ainoastaan oma asemasi prosessissa. Ja tässä pelissä itseensä pitää uskoa lopputuomioon asti.

    • EiJatkoonVai

      Yön yli nukuttuani päätin, että mun ei ole pakko saada tuota duunia. Joten osallistun parhaani mukaan ja jos sattumalta valitsevat minut, annan palautteen silloin ja en vaan ota työtä vastaan. Jatkoa ajatellen, en arvosta tälläistä työnantajaa ja parempi katsella muita vaihtoehtoja.

      Tai sitten korotan palkkavaatimusta :D

      • JäitäHattuun

        Ehkäpä ovat prosessin edetessä huomanneet, että sinun osaaminen ei ole sitä, mitä hakevat.

        Tosiasiat kannattaa tunnistaa.

        Ja tyhmintä, mitä voit tehdä, on että lähdet "haukkumaan" firmaa, tai sen edustajaa.

        Poltat ainakin sillat tuohon firmaan, ja mahdollisesti myös muihin, koska kyllä nuo firmojen edustajat keskenään keskustelee, etkä voi olla varma, tunteeko tuo rekryihminen jonkun toisen firman rekryihmisen, jolle tulevaisuudessa laitan hakemuksen.

        Eli nyt vain jäitä hattuun. Jos sinua ei valita, niin ei kun uutta hakemusta, ja jätä palautteen antaminen sikseen.


    • PieniPiruVasempaan

      On varmasti mielenkiintoista seurata reaktioita tuon jälkeen. Se kertoo työnhakijasta paljon enemmän kuin tuntien testit :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe