Uskaltaako auton ostaa keskiluokan liikkeestä?

speguloinen

Tarkoitan sellaista liikettä, joka ostaa merkkiliikkeiltä ja muilta isommilta liikkeiltä autoja nipussa, ja laittavat ne myyntiin siliän tien. Yleensä ollaan hintaluokassa 2-10k€.

Merkkiliike ottaa vain tuoreita, huollettuja ja vähän ajettuja autoja rivistöönsä. Nämä vanhemmat kysymysmerkkiä edustavat vehkeethän myydään pienempiin liikkeisiin. Näistä autoista ei kukaan tiedä mitään paitsi sen alunperin kiertoon laittanut taho. Pienemmät liikkeet eivät myöskään juurikaan tee mitään kuntotarkistuksia, vaan auto menee myyntiin kehujen kera heti kun se on pihaan saatu.

On mahdollisuus, että voi saada hyvänkin yksilön, mutta sitten on riski, että saa pommin, joka on laitettu kiertoon sen takia, että tiedossa on sen laukeaminen kohta.

29

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteenä

      Jopas on erikoisen pessimistinen mielikuva alan liiketoiminnasta. Korjaillaan siis vähän.

      Pienet, yleensä yksityisyrittäjävetoiset yhden, kahden tai maksimissaan muutaman henkilön työllistävät autoliikkeet nimenomaan pitävät huolta kalustonsa myyntikelpoisuudesta.
      Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että näille liikkeille sen 2-10t€ autonkin myyminen on "tärkeä" liiketoiminnallinen tapahtuma toisin kuin isolle merkkiliikkeelle. Suuren ketjun tai merkkiorganisaation taakse ei pääse piiloon, jos vikaisen auton on päästänyt käsistään ja kohtaa reklamointia tuotteesta.
      Merkkiorganisaatioissa työskentelevillä ei todellakaan riitä aika eikä viitseliäisyys näihin vaihdokkina tulleisiin perehtyä, saati kunnostella myyntikuntoisiksi puhumattakaan että edes myynti-iloa riittäisi näitä ostavien asiakkaitten kanssa liirum-laarum juupas-eipäs kauppatanssiin. Siksi nämä vaihdokit myydään pienemmille, yksityisyrittäjä autoliikkeille joilla riittää palveluhalukkuutta palvella myös halvemman auton ostajaa.

      Edelleen pienliikkeet myyntikunnostavat autot, jos kunnostettavaa on tai ihan vaan perushuoltoja tehtävänä. Vähimmillään autot pestään ja putsataan, koska rikkinäisenä ja paskaisena tai kuten väitit "täysin tarkastamatta myyntiin sen siliän tien" laitellen autoa ei saa myytyä kuin sokealle imbesillille. Jos sillekään.
      Halvempikin auto pitää olla kunnossa. Se 2-10t€ on sellaista ostavalle "iso raha" ja tottakai haluaa mahdollisimman paljon vastinetta rahalleen, siinä missä uuden 20-80t€ autonkin ostaja.

      Näin totuuden ollen väitänkin, että parhaan vasteen rahalleen saa juurikin yksityisyrittäjävetoisesta pien-/keskiluokan autoliikkeestä. Ison liikkeen myyjän tai myyjättären on vaivatonta reklamaation kohdalle osuessa kadota ison liikkeen organisaation suojiin jos ja kun uudemmissakin autoissa on piilovikoja. Pienliikkeellä ei ole varaa pelleillä vaan yrittäjällä on halvemmassakin autossa omana sijoituksenaan "omat rahat pelissä" ja viimekädessä myös oma henkilökohtainen maine.

      • jounihujasijounikatosi

        Pikkujobbari taas satuilee parhaansa mukaan.


      • mielipiteenä
        jounihujasijounikatosi kirjoitti:

        Pikkujobbari taas satuilee parhaansa mukaan.

        Mikä edellisessä oli sinun mielestäsi satuilua?

        Pienliikkeissä on edullisimmat hinnat, sen voi jokainen vertailla netissä. Vertailla voi yksityisiin unikuvahintoihin tai isojen liikkeitten merkkipalatsi hintoihin. Faktaa on, että pienet autoliikkeet myyvät edullisimmilla hinnoilla.

        Faktaa on myös se, että autoon "paljon rahaa" sijoittava ostaa vain ehjän auton. Ainakin niin hyvän ja ehjän, kuin "kaikilla rahoillaan" pystyy saamaan. Siksi autot myydään vain ehjinä, rikkinäiseen ei kukaan sijoita rahojaan, olipa se rahasumma eli "kaikki rahat" sitten pari tonnia tai sata tonnia. Omistajalleen joka tapauksessa paljon rahaa.
        Edelleen faktaa on se, että myös "kaikki rahat pelissä" pienliikkeenharjoittajan on kannattavampaa myydä ehjiä autoja, kuin yrittääkään romuilla tehdä kauppaa. Romukauppa ei kauas kanna, se nyt on päivän selvä asia. Siksi nimenomaan pienliikkeet kunnostavat edullisemmatkin autot (yrittäjänomat rahat ja maine pelissä), joihin merkkipalatsin provisiopalkkaisilla myyntitykeillä eikä heitä ohjailevilla, myyntikäyriä seuraavilla ja myyntitavoitteilla myyjiä piiskaavilla merkonomeilla ole viitseliäisyyttä saati laskennallista järkeäkään kuntoon laitella. Ne myydään pienliikkeisiin, joilla viitseliäisyyttä riittää ja katetavoitteetkin kestävät kunnostelut.

        Keskiluokan autoliikkeestä uskaltaa ja kannattaa autonsa ostaa.


      • KansaVaatii
        mielipiteenä kirjoitti:

        Mikä edellisessä oli sinun mielestäsi satuilua?

        Pienliikkeissä on edullisimmat hinnat, sen voi jokainen vertailla netissä. Vertailla voi yksityisiin unikuvahintoihin tai isojen liikkeitten merkkipalatsi hintoihin. Faktaa on, että pienet autoliikkeet myyvät edullisimmilla hinnoilla.

        Faktaa on myös se, että autoon "paljon rahaa" sijoittava ostaa vain ehjän auton. Ainakin niin hyvän ja ehjän, kuin "kaikilla rahoillaan" pystyy saamaan. Siksi autot myydään vain ehjinä, rikkinäiseen ei kukaan sijoita rahojaan, olipa se rahasumma eli "kaikki rahat" sitten pari tonnia tai sata tonnia. Omistajalleen joka tapauksessa paljon rahaa.
        Edelleen faktaa on se, että myös "kaikki rahat pelissä" pienliikkeenharjoittajan on kannattavampaa myydä ehjiä autoja, kuin yrittääkään romuilla tehdä kauppaa. Romukauppa ei kauas kanna, se nyt on päivän selvä asia. Siksi nimenomaan pienliikkeet kunnostavat edullisemmatkin autot (yrittäjänomat rahat ja maine pelissä), joihin merkkipalatsin provisiopalkkaisilla myyntitykeillä eikä heitä ohjailevilla, myyntikäyriä seuraavilla ja myyntitavoitteilla myyjiä piiskaavilla merkonomeilla ole viitseliäisyyttä saati laskennallista järkeäkään kuntoon laitella. Ne myydään pienliikkeisiin, joilla viitseliäisyyttä riittää ja katetavoitteetkin kestävät kunnostelut.

        Keskiluokan autoliikkeestä uskaltaa ja kannattaa autonsa ostaa.

        Lisää tarroja pyttyihin ja vähemmän tätä ruikutusta!


    • eiraahaa

      Paha joulumieli,ja vastaat itse aina lopuksi kysymykseesi tarkoituksena juoda myrkkyä ja toivoa että muillla tulisi vatsa kipeäksi, lue moneen kertaan tai luetuta jollain joka selittää rautalangasta.

    • tee..koo

      Tietysti uskaltaa , miksi ei ? , ei ne vaihtarit merkki-liikkeisiinkään tule avaruudesta , vaan ex-käyttäjiltä , pienempi liike pää-osin kunnosteleekin autot , merkki-liike ei välttämättä , ainakaan 2-7 tonnin autoja , kaupoille vaan !!

    • tarrojavessoissa

      Pienliikkeessä petyt ja tulet huijatuksi takuuvarmasti. Myyjä myy vain kauniita sanoja, itse tuote on täyttä paskaa, mitään virhevastuuta et edes saa.
      Kierrä jobbariliikkeet kaukaa!

      • örisevä.dorka

        Mene vaan huoltoasemien vessoihin liimailemaan tarrojasi.


    • Eijobbareille

      Pienet jobbariliikkeet on pahimpia. Tuusulassa aikanaa ostin sellasesta auton ja eivät mitään korvanneet vaikka korjattavaa tuli tuhansilla euroilla hyvinkin nopeasti oston jälkeen. Jobbariliikkestä en enää osta vaan menen merkkiliikkeeseen suosiolla

      • kuvitelmiaeiei

        Niin, pojat pelaa omilla rahoillaan toisin kuin isojen liikkeiden työntekijät joilla ei euroakaan kiinni eivätkä omistaan maksa, pienet ovat koviksi keitettyjä ja lyövät lässyttäjälle luun kurkkuun. Eivät maksa turhaa eikä sinnepäin vain ja ainoastaan mitä laki ja asetus sanoo.


      • ei.ikinä.kanahäkistä
        kuvitelmiaeiei kirjoitti:

        Niin, pojat pelaa omilla rahoillaan toisin kuin isojen liikkeiden työntekijät joilla ei euroakaan kiinni eivätkä omistaan maksa, pienet ovat koviksi keitettyjä ja lyövät lässyttäjälle luun kurkkuun. Eivät maksa turhaa eikä sinnepäin vain ja ainoastaan mitä laki ja asetus sanoo.

        No just näin, suomalaiselle "asiakaspalvelija"-yrittäjälle asiallisesti reklamoiva asiakas on lässyttäjä, jolle pitää "lyödä luu kurkkuun".

        Edellämainitun asenteen takia jobbarien kanssa asioiminen on arpapeliä, eli hyvällä tuurilla ostat kulkineen joka vastaa siitä maksettua rahasummaa, mutta mikäli tuuri on huono ja kulkineesta löytyykin vikaa, jää käteen hyvin helposti vain "tämä arpa ei voita"-lappu.
        Luu kurkkuun valittajille, mitäs ostivat romun, olisihan se pitänyt tietää ostaessa romuksi.

        Yksityiseltäkin ostaminen on turvallisempaa puuttuvasta kuluttajansuojasta huolimatta, koska usein myös yksityisten myymiin autoihin saa ostettua edullisesti takuun, joka kattaa yllättävät viat - siis ne piilevätkin viat, joita myyjäkään ei tiennyt olevankaan.
        Sitäpaitsi auton omistaja tietää autonsa ominaisuudet, ja kyllähän ihmisestä aika pian näkee onko puhtaat jauhot pussissa. Hälytyskellojen soidessa siirrytään seuraavan myyjän jutuille.


    • 0293

      Saanko pistää lusikkani soppaan aivan "yleisellä tasolla?"
      On nimittäin pidettävä mielessä, että yhä isompi ryhmä autoilijoita -
      jotka tarjoavat autoaan vaihtoon ostaessaan "pakasta" uuden, sekä
      niitä, jotka näitä nipussa edelleen myytyjä autoja ostavat, ovat
      enenevässä määrässä sellaisia, jotka eivät paljoakaan autoista, niiden
      vuosimalleista, tehoista ja niissä olevista (tyyppi)vioista tiedä.
      Auton väri ja muut ulkoiset seikat ovat päätöstä tehdessä usein teknistä
      kuntoa tärkeämpiä. On myös parempi, ellei ostajaa sillä hetkellä vaivaa
      "autokuume."
      Siitä syystä myyjää ei suinpäin kannata uskoa, suullisesti annetut tiedot on
      vaivauduttava itse tarkistamaan.
      Jälkeenpäin on helppo väittää, että asiasta jo oli puhe.
      Minulla ei itse suoranaisesti ole huonoa kokemusta näistä "nippukauppiaista",
      mutta joskus käy kyllä niin, että kohdetta yritetään myydä uudempana kuin
      se itse asiassa on.
      Tarkoitan sitä, että Face-Liftin väärällä puolella olevan auton tulee olla halvempi,
      vaikka km-lukema olisi pieni.
      Siis autokuume pois, autoja riittää jokaiselle!

    • ei-autoa-pienliikkeestä

      Pienliikkeissä on myynnissä kaikki huonoimmat autot, eli juurikin sellaiset epäkurantit yksilöt, mitä kukaan arvonsa tunteva autoliike ei halua asiakkaalle myydä maineensa menettämisen pelossa. Pienliikehän ei voi hyvän autoliikkeen mainetta menettää, koska sillä ei ole sellaista mainetta koskaan ollutkaan. Piilovikaisia kilometriväärennettyjä romuja, mistä on vikavalot nollattu juuri ennen asiakkaan koeajoa. Näitä on myynnissä pienliikkeissä.

    • hjhjhgjjgh

      Pienliikeissä sitten monasti bimmereitä ja audeja jotka sitten nuorisotäkyiksi tehty ja merkkillikeistä sitten poistettu epämääräisen huoltohistorian tai kolaroinnin takia.

    • ai.niin.ei.ole.rahaa

      No ostakaa uusia autoja , niin ei tarvitse täällä valittaa , vitun pummit .

    • mielipiteenä

      JOS aloituksesta ilmeneviä VAINOHARHOJA potee, niin ei kannata ostaa käytettyä autoa yhtikäs mistään. Aina tehdasuusi ja ennen takuun päättymistä vaihtoon. Niin oli taas pelkkää vainoharhaa ja oletuksia, mutu-tietoilua eli paskaa täynnä koko aloitus.

      MUTU-epätotuuksia:
      -ostelee nipuissa
      Tämä kauppatapa toimi joskus 70-90-luvuilla, kun merkkiliikkeisiin tulvi autoja yli tarpeen ja kun epärehelliset merkkiliikkeen myyjät myivät autoja "takaovelta" pientä henkilökohtaista "verovapaata palkkiota" vastaan. Nykyisin liiketoiminta rehellisempää ja avoimempaa myös merkkiliikkeissä, "verovapaata" poimivat päälliköt ja myyjät kuolevat sukupuuttoon ja potkitaan pihalle.

      -ja laittavat ne myyntiin siliän tien
      Ei ole nykyisin mitenkään mahdollista toimia kannattavasti, jos myyskentelee kunnostamatonta paskaa. Pidätkö SINÄ ostajia niin tyhminä, että ostavat rikkinäisiä autoja?

      -Pienemmät liikkeet eivät myöskään juurikaan tee mitään kuntotarkistuksia, vaan auto menee myyntiin kehujen kera heti kun se on pihaan saatu.
      Puhelet mutua, eli täyttä luulottelu paskaa. Ei ole nykyisin mitenkään mahdollista toimia kannattavasti, jos myyskentelee kunnostamatonta paskaa. Pidätkö SINÄ ostajia niin tyhminä, että ostavat rikkinäisiä autoja?

      -On mahdollisuus, että voi saada hyvänkin yksilön, mutta sitten on riski, että saa pommin, joka on laitettu kiertoon sen takia, että tiedossa on sen laukeaminen kohta.
      Totta... osittain ainakin.
      Mutta aivan saman "pommin" voi saada sieltä merkkiliikkeestäkin, huomattavasti kalliimmalla hinnalla vain.
      Näin totuuden ollen väitänkin, että parhaan vasteen rahalleen saa juurikin yksityisyrittäjävetoisesta pien-/keskiluokan autoliikkeestä. Ison liikkeen myyjän tai myyjättären on vaivatonta reklamaation kohdalle osuessa kadota ison liikkeen organisaation suojiin jos ja kun uudemmissakin autoissa on piilovikoja. Pienliikkeellä ei ole varaa pelleillä vaan yrittäjällä on halvemmassakin autossa omana sijoituksenaan "omat rahat pelissä" ja viimekädessä myös oma henkilökohtainen maine.

      • pienkauppias-polvilleen

        Vaihda jo levyä! Samaa p@skaa jankkaat viestistä toiseen, vaikka muita siitä syytät. Pommin saaminen merkkiliikkeestä käsiinsä on pienkauppiaiden myymiin autoihin verrattuna suhteessa 1:10. Kaikki pommit ja sellaisiksi epäillyt autot myydään surutta merkkiliikkeestä ulos juurikin pienkauppiaille ja jobbareille. Ei merkkiliikkeen kannata vääntää yhtään noiden epäkuranttien yksilöiden kanssa, kun uusien myynnissä tulee aivan riittävästi kunnollisiakin vaihtoautoja, mitkä voi myydä käytettynä sitten merkkiliikkeen omasta vaihtoautorivistöstä.


    • kaikenkokenut68

      Pieni vinkki !
      Katsokaa netistä hieman asiakkaiden kommennteja ja kokemuksia kyseisen liikkeen toiminnasta, ennen kuin menette kaupoille.
      Myös pitkään samalla paikalla ja mielellään vielä pienellä paikkakunnalla toimiva liike tuskin myy täyttä paskaa, vaan yrittää pitää maineestaan kiinni.
      Isoissa liikekeskuksissa tulee portista aina uusi asiakas vaikka kuinka asiakkaita kohtelisi, joten kusettaminen on helpompaa.

    • Paaliromu-Ukko

      Autoilija, onko autossasi pirullinen PIILOVIKA, joka tyhjentää akun tyhjäksi aina yön aikana? Ei hätää, sillä tuollainen auto pitää juurikin ujuttaa vaihdossa nimenomaan aina PIENKAUPPIAALLE. Hän on erikoistunut kunnostamaan vaihdossa tulleet autot viimeisen päälle hyvään kuntoon ennen eteenpäin myyntiä. Hän ja hänen taitava henkilökuntansa etsivät vanhasta vaihdokistasi tuon pirullisen vian esille ja kunnostavat sen. Aasiakkaat ja Mäystit voivat täysin huoletta mennä ostamaan PIENKAUPPIAALTA käytetyn auton, sillä siellä korjataan vaihtoautoista pirulliset PIILOVIAT pois !!

      • pkauppiasliitot.ry

        Kiitos "Paaliromu-Ukko", kerroit juuri hyvin sen miten tämä toimii.

        Kuluttaja tuo vaihdossa tietoisestipiiloviallisen auton.
        Pienyrittäjä autokauppias joutuu sen olemassa olevat viat kunnostamaan ja kun toden totta kuluttajien epärehellisyydestä on tietoinen, samoin kuin on tietoinen suuresta osasta autojen tyyppivikoja, osaa ne piilotetutkin viat usein miten esiin kaivella ja kunnostuttaa kuntoon. Ennen myyntiä seuraavalle kuluttajalle.

        Pienemmästä autoliikkeestä saa parhaalla hinta-laatu suhteella auton ja näin ollen TODELLAKIN pitää uskaltaa keskiluokan liikkeestä auto ostaa.


    • rehvelille

      Lue nyt hyvä lapsi tuo oma kirjoituksesi uudestaan, voi rehveliä, kyllä sä siitä selviät ressukka, juot taas lisää , kyl se siitä, voi reppanaa.

    • vikaakaavaan

      Osa kunnostaa ja suurinosa ei !
      Lukekaa rakkaat ystävät muiden kommentteja kyseisestä liikkeestä enne kuin edes lähdette katsomaan autoja sinne.
      Ei ne ihmiset turhaan itke jonkun liikkeen huonosta palvelusta tai rikkinäisistä autoista.
      Vika ei ole se että hinnat on kalliita tai huono hyvitys vanhasta, vaan jos vaihteisto hajoaa viikon päästä ja liike ei halua korvata niin itku on aiheellista.

    • nähty-on

      Jobbari ja pienkauppias menee myyntiautojensa korjausten suhteen aina siitä yli, mistä aita on matalin. Mieluummin jättävät tapansa mukaan todellisen vian korjaamatta kokonaan, jos se vaan suinkin on mahdollista. Esimerkkinä vikavalojen nollaukset omalla testerillä. Pitää sillä autolla tulla muutama kilometri sitä ajoa, että vikavalo syttyy taas uudelleen. Lyhyellä koeajolla ei välttämättä ehdi syttyä uudelleen. Pienkauppias-jobbari on tekevinään nuorelle pojan klopille oikein reilun ja edullisen tarjouksen jostain paaliromusta, mikäli vikavalo ei ehtinyt koeajon aikana syttyä uudelleen. Sanoo, että tähän hintaan saat, mutta yhtään mitään virhevastuuta ei autolla ole sen jälkeen, kun olet sen ajanut tästä autoliikkeen pihasta kadun puolelle.

    • naurajat-voittaa-aina

      Jos omistat piilovikaisen halvemman auton, niin helpoimmin pääset siitä eroon vaihtamalle sen merkkiliikkeen vaihtoautorivistössä olevaan käytettyyn autoon. Merkkiliikkeessä eivät paljoa romusi ominaisuuksiin jaksa syventyä, kunhan saavat omasta rivistöstään vaihtoauton myytyä. Heille on nimittäin jo kaupantekovaiheessa selvää, että vanha autosi dumpataan sieltä ulos suoraan pienkauppiaitten riesaksi.

      • kyssärikyrvälle

        Ihanko itse keksit, voi että kyllä nyt Kauppakorkeakouluun vaan opettajaksi, mars mars.(sori, ai niin tarkkiksen torkalla ei pääse mihinkään.)
        Aivan uutta ja todella uniikkia ja uutta.
        Miten itku ja neidin narina auttaa jouluahdistuksessasi ja rahattomuudessasi?

        Kerro yleisellä tasolla miksi kirjoitat täällä?
        - Mitä tai ketä auttaa?

        T: Tutkiva journalisti


      • nirunarunauruanaurua

        Jep, jep... merkkiliikkeeseenpä hyvinkin.
        Merkkiliikkeen myytävä auto 19900,-
        Hyvittävät piilovikaisesta autostasi 9900,-
        Välirahaa maksat 10000,-
        Merkkiliike myy yhteistyö autoliikkeelle ylihyvityksestään huolimatta vaihtoautosi 3000,-
        Pienliike kunnostaa auton 2000,- kunnostuskuluilla, myy auton 6990,-

        Kaikki voittaa, paitsi sinä, kun maksoit merkkiliikkeen ylihinnan 19900,- kuvitellen että teit hyvätkin kaupat kun ottivat piilovikaisen vaihdossa ja hyvittivät siitä yli markkinahintojen.
        Nyt sinulla on reaaliarvoltaan 12000,- auto josta on 10000,- velkaa.


      • anal-highway

        paitsi-että: merkkiliike ei myy yhdellekään jobbari-pienkauppiaalle 3000 €:lla autoa, mistä on itse hyvittänyt omalle asiakkaalleen 9900 €.

        paitsi-että: pienliike EI kunnosta piilovikaisena ostettua entistä romuasi 2000 €:lla, vaan pyrkii aluksi kastelemaan sen romun vesiletkulla märäksi ja ottaa romustasi äkkiä kuvan Nettiautoon, että vanha romusi näyttäisi edes vähän kiiltävän. Mitään kunnostusta EI autolle tehdä, jos vain on suinkin on mahdollista löytää aasiakas tai mäysti, joka ostaa vanhan romusi kunnostamattomana vikoineen päivineen.
        Autokaupat tehdään siis tästä eteenkinpäin vain ja ainoastaan MERKKILIIKKEESSÄ.

        Jos vanha romusi vuotaa yön aikana akkunsa tyhjäksi, niin pienkauppias lataa siitä akun täyteen ja irrottaa akunkengän akusta. Sopivan mäystin tai aasiakkaan ilmaantuessa koeajolle, lipevä romukauppias painaa vaivihkaa akunkengän kiinni, että mäysti pääsee koeajolle.

        Jos mäysti tekee kaupat entisestä romustasi ja tulee parin päivän päästä jalasmökin pihaan vaatimaan virhevastuuseen vedoten vian korjaamista, niin jalasmökin rappusilta hänelle huudetaan ja nauretaan: "Sinun auto, sinun vika !! Mitä tänne tulet romusi kanssa ruikuttamaan".


    • järki-käteen-autonostoss

      Kyllä se vaan on käytetyn auton ostajan aina varminta ostaa autonsa merkkiliikkeestä. Sieltä saat ilman muuta parempikuntoisen auton, koska merkkiliike myy huonokuntoiset romunsa aina pienkauppiaiden riesaksi. Tietysti siitä merkkiliikkeen autosta kannattaa silloin myös enemmän maksaa, kun ei tarvitse vääntää sen jälkeen siellä jalasmökin rappusilla niistä virhevastuista pienkauppiaan kanssa ja kuunnella niitten ivallisia uhitteluja. Parempi hankkiutua heti kerralla kokonaan eroon pienkauppiaiden kanssa kaupanteosta.

    • autoton.höpö

      Sinulla ei huolta , kun et pysty ostamaan sitä mistään .

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe