Kismetin söin jälkkäriksi

Onko teillä yleensä mitään jälkkäriä?

28

127

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ytmikäinen

      Nautin pillua jälkkäriksi

      • Siinäpä oikein jälkkärien jälkkäri


      • Muumiesvaan

        Sano sille: "oot aika kiva".

        Ei miehet syö mitään jälkkäreitä tietenkä, kuten tiedät, senki kieputtelija.


      • Muumiesvaan

        Ok, meen pois. Teillä on muuten treffit? Moro.


      • Muumiesvaan kirjoitti:

        Ok, meen pois. Teillä on muuten treffit? Moro.

        Ai ytmikäisellä on treffit?


    • lihavatipunen

      Aika usein rasiallisen Wiener Nougatia. Nam.

      • En oo varma oonko maistanut, mutta herkulliselta kuulostaa


      • Aivan varmasti kelpaisi


      • mansikkakakkua

        Mulle kelpaisi nyt se kismetkin, välipalaksi tosin. Mulla on aivan tolkuton nälkä, oon aamulla syönyt vain 2 dl mannavelliä, juustosämpylän puolikkaan juustolla kurkulla ja tomaatilla päällystetyn sekä mukillisen kahvia. Vettä olen juonut vesipullostani, pitkin päivää.

        Lounaalle mä en ehtinyt, illallinen on vasta klo 17... ja nyt minä odotan uutta intervalli asukasta hoivalle. Pojan perhe saattaa hänet tänne tänään; jouluksi. Itse lähtevät etelään lomalle, teinit mukanaan, vanha rouva ei halunnut lentää etelään joulua viettämään ...ja tarvitsee apua ehkä ympäri vuorokaudenkin, aina joskus!

        Niin sitä jälkkäriä on mulla saatavilla joka päivä, ruokalasta aina lounaan jäkeen... ja vaihtelee pelkästä kupillisesta kahvia aina marjakeittoihin, vispipuuroon, lättyihin hillon kera tai ilman, täytekakkua, kääretorttua, viinerpullaa jne.
        Mulle usein se on pelkkä kermakahvi, jottei tule ylileveää perää.

        Kohta menen vinkumaan keittiöstä pari piparia ja kupin kahvia, kun tämä odottelu näyttää kestävän... sovittu aika oli klo 14 jälkeen... ja onhan se klo 23.00kin ....klo 14 jälkeen!


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Mulle kelpaisi nyt se kismetkin, välipalaksi tosin. Mulla on aivan tolkuton nälkä, oon aamulla syönyt vain 2 dl mannavelliä, juustosämpylän puolikkaan juustolla kurkulla ja tomaatilla päällystetyn sekä mukillisen kahvia. Vettä olen juonut vesipullostani, pitkin päivää.

        Lounaalle mä en ehtinyt, illallinen on vasta klo 17... ja nyt minä odotan uutta intervalli asukasta hoivalle. Pojan perhe saattaa hänet tänne tänään; jouluksi. Itse lähtevät etelään lomalle, teinit mukanaan, vanha rouva ei halunnut lentää etelään joulua viettämään ...ja tarvitsee apua ehkä ympäri vuorokaudenkin, aina joskus!

        Niin sitä jälkkäriä on mulla saatavilla joka päivä, ruokalasta aina lounaan jäkeen... ja vaihtelee pelkästä kupillisesta kahvia aina marjakeittoihin, vispipuuroon, lättyihin hillon kera tai ilman, täytekakkua, kääretorttua, viinerpullaa jne.
        Mulle usein se on pelkkä kermakahvi, jottei tule ylileveää perää.

        Kohta menen vinkumaan keittiöstä pari piparia ja kupin kahvia, kun tämä odottelu näyttää kestävän... sovittu aika oli klo 14 jälkeen... ja onhan se klo 23.00kin ....klo 14 jälkeen!

        .. VoiSua.. ;(.. Mee Nyt HerranenAika Syömään jottain.. ;P

        .. Sä olet kyllä sellanen Tapaus.. Pitäisi olla KokAjan perässä kulkemassa ja huolehtimassa, että Huolehdit Ittestäs.. =)

        .. Ja tähän Korostus sana.. Että menee Perille.. Prkl.. ;D.. On se nyt KuNma, kun Manaamalla täytyy Manata niit MöröKöllei.. ;(.. Itse olin pitkään sellaisessa Ympäristössä, etten nähnyt, eikä annettu nähdä jne. muita VaihtoEhtoja.. Tai kyllähän mä näin.. Ainakin ajoittain, mut.. Joskus ElämäOn, mitä On jne.. Mut joo.. Elämä Opettaa.. Joskus TodKivuliaasti.. Noh, Jääpä Oppi mieleen.. Ja SelkäRankaan.. Siivet kyllä "viestittää" Kipunoimalla, jos/kun jotain sellaista nykyään kohtaa/tulee eteen jne.. ;P

        .. Toivottavasti HoNma on jo hanskassa.. ;P


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Mulle kelpaisi nyt se kismetkin, välipalaksi tosin. Mulla on aivan tolkuton nälkä, oon aamulla syönyt vain 2 dl mannavelliä, juustosämpylän puolikkaan juustolla kurkulla ja tomaatilla päällystetyn sekä mukillisen kahvia. Vettä olen juonut vesipullostani, pitkin päivää.

        Lounaalle mä en ehtinyt, illallinen on vasta klo 17... ja nyt minä odotan uutta intervalli asukasta hoivalle. Pojan perhe saattaa hänet tänne tänään; jouluksi. Itse lähtevät etelään lomalle, teinit mukanaan, vanha rouva ei halunnut lentää etelään joulua viettämään ...ja tarvitsee apua ehkä ympäri vuorokaudenkin, aina joskus!

        Niin sitä jälkkäriä on mulla saatavilla joka päivä, ruokalasta aina lounaan jäkeen... ja vaihtelee pelkästä kupillisesta kahvia aina marjakeittoihin, vispipuuroon, lättyihin hillon kera tai ilman, täytekakkua, kääretorttua, viinerpullaa jne.
        Mulle usein se on pelkkä kermakahvi, jottei tule ylileveää perää.

        Kohta menen vinkumaan keittiöstä pari piparia ja kupin kahvia, kun tämä odottelu näyttää kestävän... sovittu aika oli klo 14 jälkeen... ja onhan se klo 23.00kin ....klo 14 jälkeen!

        Onkohan vesipullon mukana pitäminen vielä muodissa?


      • mansikkakakkua
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. VoiSua.. ;(.. Mee Nyt HerranenAika Syömään jottain.. ;P

        .. Sä olet kyllä sellanen Tapaus.. Pitäisi olla KokAjan perässä kulkemassa ja huolehtimassa, että Huolehdit Ittestäs.. =)

        .. Ja tähän Korostus sana.. Että menee Perille.. Prkl.. ;D.. On se nyt KuNma, kun Manaamalla täytyy Manata niit MöröKöllei.. ;(.. Itse olin pitkään sellaisessa Ympäristössä, etten nähnyt, eikä annettu nähdä jne. muita VaihtoEhtoja.. Tai kyllähän mä näin.. Ainakin ajoittain, mut.. Joskus ElämäOn, mitä On jne.. Mut joo.. Elämä Opettaa.. Joskus TodKivuliaasti.. Noh, Jääpä Oppi mieleen.. Ja SelkäRankaan.. Siivet kyllä "viestittää" Kipunoimalla, jos/kun jotain sellaista nykyään kohtaa/tulee eteen jne.. ;P

        .. Toivottavasti HoNma on jo hanskassa.. ;P

        Älä sä vaahtoa siinä, en mä nyt runsaassa kuudessa tunnissa nälkään kuole. Oli vaan "huikka olo" ja hain keittiöstä itselleni kermakahvin ja pyysin keittiöapulaiselta myös pari kanapeetä.

        Olin just saanut mussutettua "pika lounaani", kun intervalli asukkaani tuli kasseineen ja kirja pinoineen invataksin kanssa, ja invataksin kuljettaja kysyi ett mihin huoneeseen hän nämä mukana tulleet kassit ja tavarat oikein vie?

        Lähdin näyttämään huonetta työntäen uutta asukasta pyörätuolissa, kun mummu sanoi ett kyllä hän sisällä pääsee itse kävelemälläkin; jos saa vaan ensin kävelykeppinsä.
        Keppi oli jäänyt vielä invataxin kyytiin ja kirjapino myös, kun kaikkea ei saanut kerralla tuotua. Muita saattajia ei näkynyt ja kysyinkin ovatko he tulossa omalla autollaan? "Eivät ehdi nyt!"

        Auton olivat mammalle tilanneet ja laukut sekä kirjat autoon kantaneet, kuljettajalle näin apua antaen. Loput mummun tavaroista tultua huoneeseen, kuljettaja ojensi kuittia mulle maksettavaksi, kun mummu ilmoitti ett kuitti kuuluu hänelle ja maksaminen kyydistä myös!
        Jäätiin kahdestaan huoneeseen ja kysyin ett puranko lentolaukun ja kassin kaappiin.
        Hän kiitteli mua siitä ett vaatteet olisivat kaapissa; käden ulottuvilla sen enempää voimistelematta hän saisi tarvittaessa itse haluamansa vaatteen.

        Mummu halusi jäädä sänkynsä päälle lukemaan kirjaa. Minä kerroin ett hoitaja tulee kysymään häneltä tuleeko hän ruokasaliin syömään vai tuodaanko hänelle ruoka huoneeseen.
        Itse mä menin norkoilemaan ruokasalin ovelle illallista, vaan sain vielä odottaa kuten muutkin klo 17.00 asti, koska ruoka ei ollut vielä valmis... siskonmakkarat puuttuivat keitosta!

        Nyt mä olen syönyt ja juonut vielä teetäkin hunajalla makeutettuna... ja voin oikein hyvin!
        Kiitos huolenpidostasi.
        Mulla on sauna kuumana ja menen saunomaan, kunhan haen ensin kylpytakkini yläkerrasta.


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Älä sä vaahtoa siinä, en mä nyt runsaassa kuudessa tunnissa nälkään kuole. Oli vaan "huikka olo" ja hain keittiöstä itselleni kermakahvin ja pyysin keittiöapulaiselta myös pari kanapeetä.

        Olin just saanut mussutettua "pika lounaani", kun intervalli asukkaani tuli kasseineen ja kirja pinoineen invataksin kanssa, ja invataksin kuljettaja kysyi ett mihin huoneeseen hän nämä mukana tulleet kassit ja tavarat oikein vie?

        Lähdin näyttämään huonetta työntäen uutta asukasta pyörätuolissa, kun mummu sanoi ett kyllä hän sisällä pääsee itse kävelemälläkin; jos saa vaan ensin kävelykeppinsä.
        Keppi oli jäänyt vielä invataxin kyytiin ja kirjapino myös, kun kaikkea ei saanut kerralla tuotua. Muita saattajia ei näkynyt ja kysyinkin ovatko he tulossa omalla autollaan? "Eivät ehdi nyt!"

        Auton olivat mammalle tilanneet ja laukut sekä kirjat autoon kantaneet, kuljettajalle näin apua antaen. Loput mummun tavaroista tultua huoneeseen, kuljettaja ojensi kuittia mulle maksettavaksi, kun mummu ilmoitti ett kuitti kuuluu hänelle ja maksaminen kyydistä myös!
        Jäätiin kahdestaan huoneeseen ja kysyin ett puranko lentolaukun ja kassin kaappiin.
        Hän kiitteli mua siitä ett vaatteet olisivat kaapissa; käden ulottuvilla sen enempää voimistelematta hän saisi tarvittaessa itse haluamansa vaatteen.

        Mummu halusi jäädä sänkynsä päälle lukemaan kirjaa. Minä kerroin ett hoitaja tulee kysymään häneltä tuleeko hän ruokasaliin syömään vai tuodaanko hänelle ruoka huoneeseen.
        Itse mä menin norkoilemaan ruokasalin ovelle illallista, vaan sain vielä odottaa kuten muutkin klo 17.00 asti, koska ruoka ei ollut vielä valmis... siskonmakkarat puuttuivat keitosta!

        Nyt mä olen syönyt ja juonut vielä teetäkin hunajalla makeutettuna... ja voin oikein hyvin!
        Kiitos huolenpidostasi.
        Mulla on sauna kuumana ja menen saunomaan, kunhan haen ensin kylpytakkini yläkerrasta.

        .. Noh, Hyvä juttu.. Nyt on Sulla Asiat taas hanskassa.. Ja Mammalla myös.. =)

        .. Mulla on Kaamee Nälkä.. Mut onneks saan Just Koht Protskuu Uunista.. ;D.. Hiilarit on jo valmiina Jäähtymäs.. ;P

        .. Hyviä SaunaHetkiä.. =)


      • mansikkakakkua
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh, Hyvä juttu.. Nyt on Sulla Asiat taas hanskassa.. Ja Mammalla myös.. =)

        .. Mulla on Kaamee Nälkä.. Mut onneks saan Just Koht Protskuu Uunista.. ;D.. Hiilarit on jo valmiina Jäähtymäs.. ;P

        .. Hyviä SaunaHetkiä.. =)

        Tulin vielä sanomaan hyvää yötä kaikille palstalaisille, jostain syystä mä olen todella väsynyt. Taisi saunominen väsyttää enemmän kuin arvasinkaan, otin kahdet kipakat löylyt... eikä täällä kaupungissa voi mennä ulos vilvoittelemaan.
        En myöskään huomannut ottaa tuoremehua juotavaksi mukaan, kraanasta mun piti hieman juoda janooni kun olin jo pesulla suihkussa.
        Kiitos seurastanne ja hyvää yötä, nukkukaa hyvin!
        Öitä,Muikkune!


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Tulin vielä sanomaan hyvää yötä kaikille palstalaisille, jostain syystä mä olen todella väsynyt. Taisi saunominen väsyttää enemmän kuin arvasinkaan, otin kahdet kipakat löylyt... eikä täällä kaupungissa voi mennä ulos vilvoittelemaan.
        En myöskään huomannut ottaa tuoremehua juotavaksi mukaan, kraanasta mun piti hieman juoda janooni kun olin jo pesulla suihkussa.
        Kiitos seurastanne ja hyvää yötä, nukkukaa hyvin!
        Öitä,Muikkune!

        .. Hyvää Yötä Myy.. Nuku hyvin.. Ja Näe&Koe Kauniimpia Unia Päällä Maan.. =)


      • entarvipulloa
        pujotteIija kirjoitti:

        Onkohan vesipullon mukana pitäminen vielä muodissa?

        Kesällä ainakin yksi kaverini kanteli repussaan vesipulloa miltei jokapaikkaan.


      • mansikkakakkua
        pujotteIija kirjoitti:

        Onkohan vesipullon mukana pitäminen vielä muodissa?

        Enpä osaa vastata tuohon muoti asiaan, mutt mulla se on terveydellisistä syistä. Kilpirauhaset poistettu leikkauksessa, ja lääkityksenä syön styroxinia sekä lisäksi vielä kalkkia ja 1½ litraa vettä per vrk; lääkärin määräyksestä. Tuolla lääkityksellä mä pysyn kroonisena sairaana; lähes terveenä ja pystyn jokseenkin siihen samaan mihin ennen sairastumistanikin.

        Mun on mentävä raportille kohta... olen vuorovastaavana tämän sunnuntaiaamun ja samalla ruokalan tarjoilijana sekä avustajana; aamiaisen syöttäjänä tarvittaessa.

        Mukavaa sunnuntaipäivää sinullekin.


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Enpä osaa vastata tuohon muoti asiaan, mutt mulla se on terveydellisistä syistä. Kilpirauhaset poistettu leikkauksessa, ja lääkityksenä syön styroxinia sekä lisäksi vielä kalkkia ja 1½ litraa vettä per vrk; lääkärin määräyksestä. Tuolla lääkityksellä mä pysyn kroonisena sairaana; lähes terveenä ja pystyn jokseenkin siihen samaan mihin ennen sairastumistanikin.

        Mun on mentävä raportille kohta... olen vuorovastaavana tämän sunnuntaiaamun ja samalla ruokalan tarjoilijana sekä avustajana; aamiaisen syöttäjänä tarvittaessa.

        Mukavaa sunnuntaipäivää sinullekin.

        Mulla on joskus mukana taskuun mahtuva 0,35 l litteä vesipullo, lähinnä metsähommissa


      • mansikkakakkua
        pujotteIija kirjoitti:

        Mulla on joskus mukana taskuun mahtuva 0,35 l litteä vesipullo, lähinnä metsähommissa

        Mun vesipulloksi käy hyvin ½-litran vanha wissypullo, sen täytän kraanavedellä kolmasti päivässä. Iltaisin pesen sen huolella ja aamuisin täytän taas vedellä lähtiessäni töihin tai kouluun. Parin viikon välein vaihdan wissypulloni uuteen... wissypulloon jonka ostan janooni.
        Kun se on tyhjennyt niin seuraavassa sopivassa paikassa täytän sen jälleen.

        Kolme pullollista puhdasta vettä per vuorokausi kaiken muun nesteen lisäksi... pitää lääkkeiden kanssa minut työkykyisenä. Naisilla on useimmiten jonkin näköinen käsilaukku tai olkalaukku johon mahtuu kaikenlaista pikku sälää, mulla tuo vesipullo kulkee siinä nykyään aina mukana.

        Vartin sisällä vuorovastaavan tehtävä siirtyy iltavuoroon tulevalle vanhemmalle sairaanhoitajalle... minä syön ensin lounaan, sitt haen vanhempieni koiran ja lähden mökille ja maastolenkille metsään Pojun kanssa.


    • lihavihatipunen

      Mä söin vasta aamupalaksi juuri joulutortun kahvin kanssa. Seuraavaksi jatkan voikkuleivällä, johon tulee kinkkua ja juustoa, ehkä sinappiakin.

      Nuo mun "melkein kaiman" mainitsemat Wiener Nougatit on hyviä. Viime jouluna taisin viimeksi syödä niitä.

      • Minäkin haluaisin torttua. Sinapista en tykkää


    • No yövuoroon otin nyt "jälkkäriks" maraboun oreosuklaalevyn. Oon niin jotenkin puhki, että jos se piristäis?

      Jälkkäreitä ja kahvileopiä en oikeastaan harrastele. Joskus intissä pistelin kyllä kaikki mitä sai. Söin aamupuurot ja "jarrukiisselit". Kahvi oli petroolia. Joskus nähtiin paketti, siinä luki: vain sotilas ja vankikäyttöön! Jumaliste...hieno homma.

      • Intissä tuli teetä juotua satunnaisesti, missään muualla en teetä olekaan juonut


      • pujotteIija kirjoitti:

        Intissä tuli teetä juotua satunnaisesti, missään muualla en teetä olekaan juonut

        Intissä kyllä tuli syötyä ja käytettyä kaikki mahdolliset palvelut ja muut. Jotenkin sitä sapuskaakin arvosti paljon, kun välillä se aamupala saattoi olla ainoa, minkä kerkesi sinäpäivänä syödä. Minusta oli toisaalta hyväkin, että välillä joutui monellatapaa venymään siellä. Muistan kun tupakat oli loppu ja vähissä, niin sitä vaan jaettiin yksikin tupakka monen kesken. Sitten kun pääsi metiköstä pesun ja ruokailun kautta sotkuun, niin oli juhlaa. Berliinin munkki, kahvia ja sotkun tytöltä suuri kaunis hymy. Oli se hienoa...


    • syön.kaiken

      moi olen elsa helsingistä ja 37v vanha ja korkeastikoulutettu ja maisteri ja etsin älykästä seuraa ja jälkkäriksi on arabialaisen miehen kikkeli ja sen kiisseli

      • ne.lääkkeet

        Sairas mieli. Löytyisikö pakkopaitaa mihin pukeutua?


    • Ujoatm28v-

      Suffeli Bite Pätkis. Vedin pussillisen kerralla ja taas miestissit kasvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe