Olen ollut kohta puolisen vuotta vuokratyössä, minua kiinnostaisi tietää että maksaako vuokrafirma pyhäpäivistä palkan vai tuleeko niistä palkattomia päiviä jos ei ole töissä?
Olisin ollut itsenäisyyspäivän töissä mutta työmaa missä työskentelen oli silloin kiinni.
Vuokratyö pyhä korvaukset?
4
1455
Vastaukset
- Lagfreecreature
Eiköhän palkkaa makseta työstä, ei vapaapäivistä.
- Tunti_vai_kuukausi
Niinpä, sen takia kuukausipalkkalaisillakin vaihtelee palkka aina kuukausittain ; )
- vääryys_
Laki sanoo, että vappupäivä ja itsenäisyyspäivä ovat palkallisia arkipyhävapaita, niistä on siis maksettava. Kun olin vielä vuokrafirman kirjoilla niin kylmästi oli leikattu palkasta mm. juhannusaatto, tapaninpäivä ja loppiainen, samaan aikaan talon vakinainen väki sai palkan kyseisiltä päiviltä.
- Inhotep69
Sehän riippuu ihan sovellettavasta tessistä.Esim Pam tes tutkineena voi sanoa,että et saa arkipyhäkorvausta jos työsuhde on kestänyt alle 6kk.Sieltä ne löytyy kaikki.Pam esim ihan paska tes.Sitten vielä yrität saada vuokra firman noudattamaan vuokra työpaikan tes,niinkuin kuuluisi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947693- 374067
- 483640
- 2443137
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402732Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212624- 462603
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as382586- 1372540
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292499