Onko susta ok, jos nettikavereilla on vaikkapa 6vuotta ikäeroa?
Nettikavereiden ikäero
6
227
Vastaukset
- Tpuujalka
:D pientä pientä on hunnybunny ero ollut tuplasti suurempikin
No, sanotaan, että täällä kirjoittelin yhden kanssa aiemmin, joka oli tainut täyttää 60 vuotta. Eli meidän ikäeromme oli kaksinumeroinen määrä. Hän oli paljon minua vanhempi. Eli kuusi vuotta ikäerona ei ole mitään.
Itselläni on myös 17 vuotta vanhempi nainen ystävänä. Eilen häneltä tuli joulukortti.- IkäeroaOn
Ikäerolla ei ole niin suurta merkitystä ystävyys suhteessa, jossa voi olla paljonkin ikäeroa.
Parisuhteessa ikäerolla katsotaan olevan suurempi merkitys, vaikka eihän rakkaus ikäeroa katso.
Oli pakko vastata tähän vähän vanhempaan ketjuun. Haluan ottaa kantaa nimenomaan AIKUISTEN välisiin ystävyyssuhteisiin.
Jos kyseessä on ystävyyssuhde, mielestäni ikäerolla ei ole merkitystä, jos olette samalla aaltopituudella ja tulette toimeen. Itse en ole koskaan välittänyt ystävieni/tuttujen/tuntemattomien iästä ja mielestäni olen aina tullut toimeen kaikenikäisten kanssa, riippumatta siitä ovat henkilö minua parikymmentä vuotta nuorempi vai vanhempi.
Asiaan vaikuttaa toki paljon millainen toinen henkilö on. Joskus joku nuorempi henkilö vaikuttaa ikäistään vanhemmalta elämänkokemuksensa myötä ja joku toinen ikäistään nuoremmalta (lapsellisemmalta). Kuuskymppinenkin voi olla nuorekas ja viihtyä nelikymppisten parissa ja taas toisaalta parikymppinen voi vaikuttaa elämänkokemuksensa myötä reilusti ikäistään kypsempi.
Ikä on vain numero, joka vaivaa useimmiten enemmänkin ulkopuolisia. Kukin päättäköön itse kenen kanssa ystävystyy, tietenkin pienellä varauksella jos ystävyys on alkanut netissä (eihän sitä välttämättä koskaan tiedä kuka toinen oikeasti on nimimerkkinsä takana).Itselläni ei ainakaan haittaa kuinka vanhoja nettikaverit ovat.
Tunnen yhdenkin joka 9 vuotta nuorempi kuin minä ja sitte taas 5 vuoden vanhempia.
Iällä ei ole merkitystä aina..- AntaaMennä
Riippuu paljon siitä, minkä ikäinen alkuperäinen kirjoittaja on. Itse olisin huolissani jos 17-vuotias etsisi seuraa 11-vuotiaista tai 14-vuotias 20-vuotiaista.
Mutta ikä muuttuu merkityksettömäksi, kun molemmat osapuolet ovat täysi-ikäisiä. Minun läheisin ystävä on 13 vuotta itseäni vanhempi ja eri sukupuolta. Olemme keski-ikäisiä ja meitä yhdistää työ samalla alalla ja yhteinen harrastus. Tapaamme todella harvoin, ei edes vuosittain, mutta olemme yhteydessä sähköpostitse, chatissa ja puhelimella useita kertoja viikossa, joskus jopa päivittäin.
Ikä ei tunnu oikeastaan missään, koska olemme hyvin samanlaisessa elämäntilanteessa (molemmat tahoillaan naimisissa ja molempien lapset ovat teini-ikäisiä). Joskus harvoin ikä tulee meillä puheissa esiin sillä tavalla, että saatamme vitsailla "et muista tästä mitään, kun olet niin nuori" tai "tällaisia liikkeitä ei vanhoilla polvilla pidä enää tehdä".
On sääli jos ei uskalla antaa ystävyydelle tilaa numeroiden vuoksi. Jos molemmista tuntuu luontevalta olla yhteydessä eikä kumpikaan ole alistetussa tai hyväksikäytetyssä asemassa niin ei pitäisi olla mitään syytä, miksi 6 vuoden tai vaikka 40 vuoden ikäero olisi väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934