Itsemurha ajatukset mielessä.

Suruhenkinen-nuori

Mulla on ollut tässä viimeiset 6tuntia todella ahdistunut olo tila vasemmassa rinnassa ja tuntuu kurkussa kun olisi iso kananluu törröttämässä. Eilen oli paha riita vanhemman kanssa. Isä vaan juo ja juo . Ja äiti vaan kuuntelee itkien sitä kun isä huorittelee sitä. Riitelin isän kanssa siitä illalla kun se haluaa vaa juoda ja juoda. Ja se väittää ei se niin oo. Oon mä tehnyt tota ja tät ja sitä sun tätä! Joo sillon 90-luvulla joo. Synnyin 2000 luvun alussa ja samoihin aikoihin isäkin lopetti hommat ja siitä asti se on juopotellut. Mun elämä on ollut koulusta kotiin koira ulos ja joskus isä antanut rahaa ja sanonnut käy mummilla ja pyydä et käy ostamassa tuppakka askin . No sit kun tuun takas kömmötelen sisällä huonessa katon jotain kivoja tietokirjoja. äiti tulee töistä isä haukkuu äitii kun kaupasta ei tuotu sitä mitä pyydettiin sit se haukkuu äitii. Sit usein ne riitelee isä joskus leikkaa saksilla äidin takkeja etä näitä sä et huora käytä kahdet äidin silmälasit se on rikkonut ja joskus vesi altaaseen laittanut äidin puhelimen. Sit useinmiten isä dokaa dokaa tyhjentää äidin lompakon ja menee baarii ja tulee sit joskus aamu yöllä herättää äitin huorittelee sitä äiti itkee ja mäkään en saa unta. Munkin 200€ säästöt se löys kerran kirjahyllyn välistä ja se meni dokaa niillä. Sen jälkeen ei niistä saannu puhua. Jos jotain saanut lahjask esm vaatteita tai jotai nii sit joskus huomaanki et isä on ottanut ne omaa käyttöön. Äidilt kysynyt et mikset voi heittää tota pummii ulos ja vaihdattaa lukot. Se sanoo se ei ole niin helppoa. Isä vaan dokaa omat rahat äiti hoitaa talous asiat meillä ja siitäkin isä ottaa viel äidilt vähän omii menoihinsa. Oon aika hiljanen sulkeutunut keskiverto koulussa ei oo oikee sellast tuki kaverii. Vietän aika paljon ulkona tutkiakseni noita vanhoja juoksuhautoja. Mut oikeesti alan olla loppu ihan elämässä. Oon kysynyt isältä miks on pitänyt lisääntyy ja aiheuttaa mulle vaa tuskaa mut olis voitu vaikka adoptoida pienenä sellasee perheeseen joss lasta rakastetaan. Eikä sitä että täällä pitää vaa kattoo kun yks ilkeilee ja dokaa. Juo vie äitin rahoja tekee kalliita puhelinlaskuja joka äiti maksaa. Isä on viennyt äidin jotain koruja panttii jota äiti sit hakee niitä takas kun ne on äidin isän puolelta jotain vanhoja koruja. Isä myi yhen arvokkaan äidin sukutaulu taulun ja se meni dokaa niillä rahoilla kaheksi viikoksi jonnekkin varsinais suomee. Takas kun se tuli nii se toi jonkun kirppis taulun tullesaan. Kerran se myi meidän toisen koiran pois kun sillä oli kioski piikki lasku auki. Eli siis tälläisestä joukosta mä oon. Alan kohta olla täys ikänen mut aivan loppu kaikkeen. En halua oikeesti kuin kuolla ja saada vihdoin rauhan. En tiedä normaalista perhe elämästä mitään. Tunnen sisälläni vahvasti että saan rauhan kuolemalla. Jos mulla olis rahaa lähtisin täältä samantien pois ostaisin kivan huoneiston voisin yrittää opiskella rauhallisessa ympäristössä hyvä palkkaseen ammattiin ehkäpä löytää kivan tytön? Perustaa myöhemmin perheen kasvattaa rakastavaisesti lapsia tykkäisin kamalasti patikoida esm jossain lapissa sitte heidän kanssa. Huolehtia tärkeitä arvoja hyvät ja kohteliaat käytös tavat kunnioittaa muita olla avulias ja toimelias iloinen ja positiivinen ilmapiiri. Joo näitä mä joskus tuolla kalliolla mietin. Unelmia... kunnes kun meen kotii karu skeida alkaa siellä negatiivinen ilmapiiri. En näe elämässä muutakun että lähden tästä maailmasta jossain vaiheessa pois. En tarvitse lun hinausköyden ja olen katsellut noita hirttosilmukan teko ohjeita netissä. Tiedän jo kauniin puunkin mikä voisi olla tekopaikkana. Toinen vaihto ehto on valtimo auki. Juniakin olen miettinyt. Halusin nyt vain kertoa omista taustoista mistä olen ja että tälläisestä taustastaku on niin ainakin omalla mielentilalleni on hyvin mahdollista et tulen tekemään itsemurhan ehkäpä lähi tulevaisuudessa.

22

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sssphhu

      Älä itseäsi tapa toisen ihmisen tyhmyyden takia ! Jossain vaiheessa pääset muuttamaan kotoa pois. Olet arvokas ja tärkeä. Isäsi juopottelu on hänen omalla vastuulla. Koita kestää! Joskus vielä helpottaa. Itse olen huomannu että koirat on niitä parhaita kavereita, sullakin on koira. Ulkoiluta sitä ja istu siellä kalliolla ja tutki juoksuhautoja. Haaveile , ne haaveet voi joskus toteutua! Niin , ja ei sinun huonot perheolot tee sinusta huonompaa ihmistä.

    • Hei
      Ei ole ihme, että sinua ahdistaa. Tilanteesi kuulostaa hyvin raskaalta. Mutta kuitenkaan en ajattele, että kuolema olisi se vaihtoehto. Olet nuori, pääset muuttamaan omillesi ja aloittamaan sellaisen elämän, johon vanhempasi eivät enää voi vaikuttaa. Kuten edellinen vastaaja sanoi: olet arvokas ja tärkeä, ainutlaatuinen persoona. Elämäsi aukeaa vasta edessäsi, sinulla on toivoa ja tulevaisuus. Mikä tärkeintä, sinulla on haaveita. Ne ovat ihan mahdollisia tulevaisuudessa. Älä luovuta.
      Oletko saanut keskusteluapua ? Puhuminen ei poista isäsi alkoholismia, mutta auttaa jäsentämään tilannetta.

      Lämmöllä,
      pappi Elisabet

      • Lasua-tiskiin

        Sillä välin kun pappi jäsentelee, tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus. Tuohon tilanteeseen et voi jäädä.


    • Terve.vaanmenoa

      Ala sinäkin juomaan

    • oletarvokasjatärkeä

      Hei ketjun aloittaja:) Ikävää, että sinulla huono olla. Älä tee itsellesi mitään, sinulla on kauniit haaveet. Pidä niistä kiinni! Et voi muuttaa isääsi, alkolisti ei ajattele kuin itseään. Voisitko ottaa yhteyttä lastensuojeluun?Pääsisit kotoota pois. Yksi soitto sinulta ja saisit apua itsellesi. Olen itse aikuinen ja lapsuuteni oli lasinen, isäni oli alkoholisti. Monet kerrat mietin, että haluan pois kotoota ja sitten 17vuotiaana muutinkin omilleni. Koita jaksaa ja tiedän, että olet hyvä nuorimies ja sinusta tulee varmasti hyvä isä vielä joskus. Hae apua itsellesi, heti. Soita vaikka terveysasemalle tai lastensuojeluun, mutta apua tarvitset ja saat sitä, kun haet rohkeasti sitä itsellesi. Äitisi on varmaan myös ahdistunut tilanteesta ja ei uskalla jättää isääsi. Näin oma äitinikin koki asian lapsuudessani. Olet tärkeä ja saat hyvän elämän, luota siihen. Kirjoittele tänne jos sinua helpottaa, kun saat purkaa pahaa oloasi kirjoittamalla. Äidillinen hali sinulle minulta:) Tsemppiä!!

    • kirjoittelelisää

      Olet kohta siinä iässä pääset omillesi, itsenäiseen elämään. Kun perheessä on ollut noin kauan riitaista ja isällä päihdeongelma niin tarvitset henkistä apua ja tukea. Ei se omatahtoinen kuolema välttämättä rauhaa tuo. Sinun kannattaa hakea apua ja mennä juttelemaan vaikka koulukuraattorin tai terkkarin kanssa. Kertomuksesi on tosi koskettavaa ja liikuttava. Varmaan jo hieman helpotti kun sait jakaa tuskasi kirjoittamalla meidän kanssa. Muistan sinua rukouskin Taivaan Isän kasvojen eteen.

    • Suruhenkinen-nuori

      Moi taas, joo siis jotenki helpotti et sai edes johonki kirjottaa mun tilanteesta. En oo puhunnut kenellekkään ulkopuoliselle koskaan kun hävettää tosi paljon mun taustat. Aika usein kun koiran kanssa siellä kallioilla olen nii siellä tunnen että saan olla rauhassa, oon aika sellanen luonto ihminen. Aika usein jos kotona on kurjaa meen mummille yöksi siellä saan olla rauhassa mitä nyt joskus iskä tulee mut hakee sieltä pois kun isä ja mummi ei pidä toisistaan. Kerran isä soitti mulle kun joulujuhlat oli koulussa et hän on tulossa sinne. Nii sanoin opelle että tee jotain että kun isä on juonnut muutaman lasin liikaa nii älä päästä tänne joulujuhlaa sitä. ( olis vaan munannut mut ja ittesä omalla käytöksellään. Ope oli soittanut poliisit ja ne oli sit käänyttänyt isän tuolla koulun alueella pois. Mua niinku ahistaa tosi paljon mun tausta ja näen itseni tän kaiken keskellä itseni uhrina. En kehtaa kellekkään kasvotusten kertoo mun tilanteesta. Kun nää munkin luokalla olevat "hienosto pennut joiden isät vaa takoo rahaa ja pitää huolen että on hienot katumaasturit talot ja pennuilla kaikki tavarat ja vaatteet viimisen päälle. Kerran olin viikon koulussa samalla puserolla nii jo maanantaina sit alettii dissaa mun puseroo "et eks sun vanhemmilla oo varaa ostaa vaatteita sulle kun sama paita jatkuvasti päällä. Keksin valkosen valheen ja sanoin et mulla on näitä kolme, paita istuu nii hyvin et oon ostanut useamman näitä. Onneks ne usko sen tarinan. Huh. Mut joo mua myös aika paljon pelottaa se että kun oon tälläsestä ongelma joukosta ja mun pitäs astuu ihan yksin tosta ovesta joka johtaa tähän kylmään ja kovaan maailmaan en tulis ikinä samaan mitään taloudellista tukea esm vanhemmilta esm ensi omaan asuntoo, ajokorttii, autoon tai ylipäätänsä mihinkään muuhunkaan. Ja kun kattoo uutisia ja näitä niin joka paikassa kiristetään menoja kaikki kallistuu eri arvoisuus lisääntyy.. ite huolettaa tosi paljon tollaset asiat. Isäkin oli ennen mun syntymää kova tulonen rahatyyppi oli hienot autot molemmilla rivitalon kulma huoneista ja joku hirsihuvila jossain pohjois pohjanmaalla. Oon aika paljon katellut noita vanhoja kuvia ja aatellut olispa asiat tälleen. Sit vähä ennen mun syntymää isä oli suunitellut ostaa jonkun omakotitalon ja saneerata sen täysin. Mut sit se ei lähtenytkään siihen hommaa. Mun syntymän jälkeen alkoholi yhä suuremmassa osassa. Ja sitten sitä rahaa vaan meni siihen alkoholiin ja johonki taksi matkoihin baareissa dokailuu jne.. siitä se ala mäki alkoi meidän perheessä niin äiti on kertonut. Ja nyt noilla vanhemilla ei oo kun silmät korvat ja suut täynnä velkaa ja isä koko ajan pahentaa sitä vaan. Mä en ikinä voi ymmärtää miten toi isä on voinut tollaseen lähtee en ikinä! Se on päästä tosi pahasti sairas! Aamut se vaan nukkuu päivät se makaa sohvalla ravaa parvekkeella tupakalla. Sitku se dokaa nii se juo tuolla keittiön pöydällä soittelee jollekin juoppo kavereille ja sit äitille ja mulle se latelee jotain ilkeyksiä. Ainut mistä se saa sille just oikeeta palautetta kun se joskus soittelee sen vanhoille liikekumppaneille nii ne sanoo sille että "Älä densa soittele tänne enää. " toivoisin että se edes havahduttaisi isän et minkälainen juoppo siitä on vaan tullut.

    • AlwaysFight

      Hyvä että jaksoit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Sinulla on onneksi tilaisuus lähteä täysi-ikäisenä viimeistään asumaan omaan asuntoon. Käy puhumassa tilanteestasi terveydenhuollossa/sosiaalihuollossa, siellä tilanteesi otetaan vakavasti ja saat apua myös oman asuntosi hankkimiseen, muuta koirasi kanssa sinne ja pyydä päästä myös säännöllisesti juttelemaan terveydenhuoltoon. Tiedän miltä tuo alkoholistiperheessä eläminen tuntuu, joudut taistelemaan sekä kotona että koulussa. Olen saman läpikäynyt, ja voin sanoa että vuosien päästä olet kiitollinen ettet tehnyt lopullista ratkaisua väliaikaiseen ongelmaan. Ongelmaan, johon sinä et ole syyllinen, mutta tiedätkö sinusta kasvaa vahva ihminen. Näin vanhempana huomaan, että sinunlaisen taustan omaavana ei pienet stressit enää horjuta, ja osaan arvostaa menneisyyttä, ne tekivät minusta vahvan. Ne tekevät sen myös sinusta. Lähde pois, omaan asuntoosi, saat elämäsi sitä kautta kuntoon, et ole missäänmäärin velvollinen sen jälkeen edes vastaamaan alkoholistin puheluihin, joskus oma terveys vaatii jopa läheisten ihmissuhteiden katkaisemisen, mutta sinun on ajateltava itseäsi. Saat hyvän ja onnellisen tulevaisuuden, osaat arvostaa elämää toisin kuin he, jotka ovat kaiken saaneet valmiina. Minäkin ostin ajokorttini ja ensimmäisen autoni osa-maksulla ja sinä pystyt varmasti samaan. Lähdin myös ilman mitään taloudellista apua, mutta minulla oli koira tukena :) Aloita uuden elämän suunnittelu samantien, varaa aika sosiaalipalveluihin ja tiedätkö yksi tapa lähteä on esim.opiskelemaan eri kaupunkiin ja hankkia asunto opiskelija-asuntolasta. Tulethan kertomaan miten päätät lähteä uutta elämääsi toteuttamaan.

    • oletarvokasjatärkeä

      Hei ketjun aloittaja:) Miten koulupäiväsi meni? Toivottavasti voit tänän paremmin. Älä murehdi tulevaisuutta, tulet kyllä pärjäämään. Jos ei töitä löydy, niin kyllä työtömyysturvallakin elää ja saa asumiseen tukea kelasta. Ja jos opiskelee, saa opintotukea, kun täyttää 17vuotta. Olet selvästi fiksu nuori mies ja joudut kestämään liikaa, mutta usko, että, kun pääset omillesi, helpottaa. Tsemppiä!!

    • kirjoittelelisää

      Joillekin se ulkoinen boheemi ökyily on vain kulsissi. Onko se sitten tosi elämää tuollainen elintason tavoittelu. Ei sitä edes tämän planeetan kantokyky kestä. On paljon vauraita rikkaita ja korkeasti koulutettuja tullut järkiinsä ja jättänyt taakseen moisen haaskaelämän ja muuttaneet maalle ekologiseen ja vaatimattomaan elämään. Ei sinun tarvitse hävetä kotielämääsi. Sinunlaisia tapauksia on todella paljon ja ei välttämättä ne rikkaat ötyilijäperheet ole onnellisia. Se on hyvä juttu että sinulla on mummo ja hyvät välit hänen kanssaan. Älä vielä stressaa tulevaisuuttasi. Iän myötä ne siivet alkavat kannattamaan. Kannustan edelleen hakeutumaan juttusille ammattiauttajien puheille. Kirjoittele toki edelleen täällä. Se on totta että jo kirjoittaminen auttaa.

    • Suruhenkinen-nuori

      Moi teille jälleen, olen miettinyt ja lukennut teidän tekstiä usean kerran perätysten vielä. Olen ajatellut jos sopisin mummin kanssa että voisin esm koulun jälkeen tulla suoraan hänelle ja olla öitä siellä useammin. Tänään tai siis eilen riitelin isän kanssa jälleen, se sano et lähe vetää täältä ulos ja sit se otti mun puhelimen minkä se oli mulle vuos sit ostanut, nyt käytän mun vanhaa puhelinta missä on akku tosi huono. Se sano et se ei mitään saarnaajaa rupee kuuntelemaan. Ja meni nukkumaan. Ite jäin jotai youtube videoit katsomaan silloin. Illalla se sit oli tunkemassa sitä puhelinta takas mulle, mut sanoin et myy se niin saat siitäkin jotain viina rahaa itelles. Sit se vas tokas "en mä sitä olis antanutkaan" Siis mulla on vaa joskus sellanen fiilis kun esm jos ootte tehnyt korttipakasta talon ja sitku se romahtaa nii samanlainen tunne vyöry iskee muhun kun kaikki neljä seinää kaatuis mun päälle. Ja sillon on rankkaa. Mihinkään lastensuojeluu en haluu ottaa yhteyttä. Pitäs kestää viel muutama vuos et olis 18v senkin ajan kun voidin olla mummilla ja tehä siellä rauhassa läksyjä ja olla positiivisessa ilmapiirissä nii olis aika luxusta. Nyt mulla alkaa olla kiirus en kerkee kirjottaa enempään palataa moi!!

    • kirjoittelelisää

      Tuo kuulostaa kyllä hyvältä idealta muuttaa mummosi luo. Olisi siitä teille iloa varmaan molemmille. ja ei kai sinun tarvitse virallisesti muuttaa vaan voit olla siellä silloin kun haluat ja miten sovitte. Kyllä se monelle on mummo se rakkain ja läheisin ihminen.

    • oletarvokasjatärkeä

      Hei sulle:) Harmi, että oli riitaa isäsi kanssa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ota sun känny takaisin, tarvitset sitä, kun kerroit, että vanhassa on akku huono. Ole mummosi luona paljon, jos pystyt. Se olisi hyvä, saisit olla rauhassa ja isäsi ei kiusaisi sinua. Onko sulla hyvät välit äitiisi? Muista kuitenkin, jos olo tulee sietämättömäksi kotona, saat apua kyllä heti lastensuojelusta ja koulun kuraattorilta tai opettajalta. Ei sun tartte pitää kaikkea pahaa oloa sisälläsi. Kirjoittele taas kuulumisia. Tsemppiä sulle:)

      • Terve.vaanmenoa

        Voi fittan. Vedätit näitä hyvienneuvojenantajia...tai sitten feikkasit kaikki...jep niin oli...no pappi elisapetti vastasi viran puolesta...muut oli sun käsialaa...saitko jotain kiksejä näistä jutuista?


      • oletarvokasjatärkeä

        Mitä s taas tulet tänne vinoilemaan. Minä aidosti haluan auttaa tätä nuorta miehen alkua. Hei sinä aloittaja, älä välitä näistä kommenteista, niitä tulee joka ketjuun aina, ikävä kyllä. Hali sulle :9


      • MYHORSESAREGONE

        No siinähän on oikein päätonttu. Taitaa olla itselläs olla kotona koko Muumilaakson väki. Eihän tämän mummon tarvii olla vanhakaan. hänhän voi olla vaikka alle 60 tai jopa alle 50v


      • MYHORSESAREGONE
        Terve.vaanmenoa kirjoitti:

        Voi fittan. Vedätit näitä hyvienneuvojenantajia...tai sitten feikkasit kaikki...jep niin oli...no pappi elisapetti vastasi viran puolesta...muut oli sun käsialaa...saitko jotain kiksejä näistä jutuista?

        Väitätkö että aloittaja olisi muka vastannut itselleen ja keksinyt koko jutun?
        Hän vaikutti kyllä niin aidonoloiselta,vaikee olis ollut feikata mitään.
        ja mitä väliä,jos feikkaa viestejä tälle palstalle,vaikkakin se olisi aika sairasta
        tulla provoilee tälle palstalle,jos joku on oikeasti menettänyt jonkun todella läheisen ihmisen.


    • ongelma.ei.sun

      Sori, en jaksanut lukea kun vähän.
      Kirjoituksesi kertoo : Sun isälläsi on ongelma. Ei sulla.
      Sä tulet pärjäämään hienosti.
      Toi sun isän käytös kertoo, että se vajoaa ja vajoaa... omaan ongelmaansa.
      Usein alkoholistit jää yksin. Perhe lähtee tai heittää ulos.
      Jos on jotain väkivaltaista touhua, soita poliisit.
      Kotona pitäisi olla rauhallista ja lepoa. Ei tappelua.

    • olettärkeä

      Hei aloittaja:) Miten sulla menee? Miten vietät joulun, menetkö mummosi luokse?Se olisi varmaan mukavaa. Tsemppiä huomiseenkin!!

    • olettärkeä

      Aloittajalle, nuorelle miehen alulle. Olet tärkeä, muista se. Toivottavasti sinulle tulee hyvä joululoma. Hali koiraasi, se auttaa ahdistukseen, oletkin varmaan huomannut sen. Jos haluat kirjoitella vielä tänne, olisi kiva kuulla kuulumisi. Älä välitä ilkeistä kommenteista, niitä tulee aina joka ketjuun. Joku haluaa olla ilkeä, ilmaista sillä lailla pahaa oloaan. Älä välitä heistä. Voimahali sulle ja oikein hyvää ja toivottavasti rauhallista joulua:)!!

    • Lastensuojelija

      oon ite tosi sekavasta perheestä lähtösin. Oon nyt aikuinen mutta jos olisin älynny pyytää apua joltai lastensuojelutyypiltä, ois elämä menny helpommin. Suosittelen sulle, että meet ihan heti vaikka sosiaalitoimistoon tai lääkärille. Kerrot kotiolot. Sinua autetaan! Ei tuommoisessa kestä kenenkään pää.

    • Suruhenkinen-nuori

      Moip! Joulut ja uudet vuodet meni hyvin mummolassa, nyt taas kotona. viikonloppu meni taas katsoaessa kun iskä dokas ja ilkeili mulle ja äidille. Nyt on rauhallista kaikki nukkuu. Sanoin äidillekin et olis soittanut poliisit ja et ne olis viennyt ton putkaa selviimään mut äiti ei halua et poliisiauto tossa pihalla om, ettei naapurit näe että ne täällä kävi.
      Sovin mummon kanssa että muutan sille helmikuun alussa (nii ja koira myös) niin niin sillä on sellanen iso vaatehuone mihin olis tarkoitus sit laittaa joku pöytä ja sänky. Se eka hommaa jonkun kundin joka poistaa ne hyllyt sieltä ja käy ostamassa sinne sitten jonkun pöydän ja sängyn mulle.
      Siihen asti kärvennetään täällä kotosalla.
      en ole vakituisesti sinne muutamassa mutta sillee et kiva koulusta tulla sinne ja rauhallinen paikka läksyjen parissa ja sillee..
      Ensi kesänä olisin alottamassa uuden harrastuksen nimittäin patikointi reissuja koiran kanssa, mummo vähän lupas ponssaa retki kamojen hankinnassa ja jos kesä lomalla sit pääsis koiran kanssa patikoimaan tuohon lähi korpi metsään - Nuuksioon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe