Olen 13 vuotias tyttö, ja haluaisin kovasti saada tyttö tai poikaystävän. Olen todella ujo, joten en uskalla mennä puhumaan kenellekkään. Olen muutenkin tosi ruma, ja epäsuosittu. :(
Kertokaa jotain vinkkejä miten voisin saada tyttöystävän, esim. Mistä?
Haluan tyttöystävän
2
155
Vastaukset
Hei Brend.
Kirjeesi sisälsi voimakkaan toiveen siitä, että löytäisit ystävän jonka avulla elämäsi muuttuisi muutenkin paremmaksi. Toiveesi on inhimillinen ja ymmärrettävä. Jokainen kaipaa läheisiä ystäviä, arvostusta ja tukea muilta ihmisiltä.
Silti yhtä tärkeää tai tärkeämpääkin on luoda hyvä suhde omaan itseen. Kerrot itsestäsi tosi tuomitsevaan sävyyn ja vähättelet itseäsi. Murrosikään usein kuuluu erilaiset itsetunto-ongelmat. Olisiko sinun hyvä ensin käsitellä niitä vaikkapa koulukuraattorin tai muun luotettavan, ulkopuolisen aikuisen ammattilaisen keskusteluavun parissa? Mitä parempi itsetunto sinulla on, sitä enemmän sinulla on varaa lähestyä myös muita ja mahdollisesti kestää myös sekä tulevat pettymykset että toisaalta ottaa vastaan aitoa välittämistä ja läheisyyttäkin. Jospa siis aloittaisit siitä, että rupeat itse itsesi ystäväksi? Toivon myös vilpittömästi, että sitä myötä löydät itsellesi hyviä uusia ystäviä ja kestävää, lujaa yhteenkuuluvuuden tunnetta
Merja, diakoni- Projektiotako
Ei itsetunto sillä kasva että pysyttelee ensin yksin ja antaa itsetunnon kasvaa. Nuori tarvitsee ystäviä ja sinä ohjaat hänet pölyiselle kuraattorille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1636532
- 531913
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441671- 541142
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3371085Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se501034Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13990Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79918Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897