Minulle soitettiin yhdestä firmasta haastatteluun en kerennyt muuta sanomaan että minulla on jo toisaalla työhaastattelu.Työnantaja sanoi että ok hän ilmoittaa asiasta eteenpäin.En osannut tuohon tai kerennyt sanomaan mitään muuta kun puhelin suljettiin.Katsoin omista sivuilta mitä sinne oli laitettu niin siellä luki että olin kieltäytynyt haastattelusta ja te toimisto odottaa selvitystä.Eikö olekin mukava joululahja?En kerennyt edes sanomaan takaisin mitään kun jo puhelu lopetettiin.Miten pitkä karenssi tästä voi tulla?
Haastattelukutsusta kieltäytyminen
19
1378
Vastaukset
- 167-176
Toivottavasti äänitit puhelun, ellet niin karenssia todennäköisesti tulee.
Tuollaiset ketään kuuntelemattomat ja puhelinkäyttäytymishäiriöiset muka työnanatajat aihetuttavat osaamattomuudellaan varmaan paljon karensseja melkein yhtä paljon kun asennevammaiset mielenvikaiset virkanilkit. - Dffdvvcf
Vastaisuuden varalle: se, että sulla on jo haastattelu kalenterissa, on yks paskan hailee. Sano jees jees kaikkeen, niin kauan kunnes sulla on nimi sopimuksessa johonkin työhön. Vaikka joutuisit lopulta perumaan jonkun haastattelun, se ei ole sinun ongelmasi. Olet vapaa kunnes nimi paperissa. Näin vältyt karenssilta ja toisaalta myös moninkertaistat mahdollisuutesi työllistyä. Pidä monta rautaa tulessa! Vain idiootti, joka ei tajua nykyaikaa, hakee kerrallaan vain yhteen paikkaan. Sulla ei ole mitään syytä eikä järkeä kituuttaa yhdessä prosessissa kerrallaan, vaan saat olla avoimin mielin liikkeellä. Kunnes nimi on paperissa. Ei sitä työnantajaakaan kiinnosta sinun solidaarisuutesi heidän haastatteluaan kohtaan. Ei sitä paikkaa ole sinulle luvattu.
Saat karenssin aiheesta, mutta kieltämättä ikävä tuuri, että työn tarjoaja oli aktiivinen työkkärin suuntaan. Kaikki eivät olisi. Ja ikävää jos sinua ei ole ohjeistettu työkkärissä näin kuin tässä viestissä kerron. Tiedän, ettet ole ainut.- Anonyymi
Lueppas uudestaan, oli jo olemassa haastatteluaika samalle päivälle ja ajankohdalle sovittuna, vaikka miten toistelet jees jeessiä niin et mitenkään voi kahdessa paikassa olla samaan aikaan.
- sovittuKuvio
Kuulostaa sovitulta kuviolta.
Kukaan työnantaja joka ei ole missään tekemisissä TE-keskuksen kanssa, ei toimi noin tehokkaalla, nopealla, sekä suoraviivaisella tavalla TE-keskukseen ilmoittamisen suhteen, työnhakijan ja työnantajan välisen kanssakäymisen perusteella. Itseasiassa normaali riippumaton työnantaja olisi joko kysynyt toista haastatteluaikaa, kun olisi saanut tietää että hakijalla on jo sovittu haastattelu, tai siirtynyt vain soittamaan seuraavalle vaihtoehdolle sen enempiä miettimättä, koska ykkös-prioriteetti olisi saada työpaikka täytettyä, eikä olla mahdollisimman nopealla aikataululla yhteydessä TE-keskukseen yksittäisen työnhakijan asiasta. - vähänlohtua
Sulla kävi tuuri, kun et joutunut moiseen idioottipaikkaan töihin.
- vinkkiä
Meeppä käymään kylässä sen soittajan luona.
Mä lähtisin vaikka toiselle puolelle Suomea treffeille innokkaana tuollaisen jälkeen...voin sanoa että varmasti tietäisi sen jälkeen kelle vittuili ja tulisi myös maksamaan ja paljon tempustaan.- poqqq
Turha pullistella rääpäle,olisit maissa alta aikayksikön.Sen jälkeen saisit potkuja naamaan hampaankappaleiden lennellessä.Sen jälkeen on aika laskea suuhusi pitkä jööti.
- Anonyymi
et sä jouda kun sulla on jälki-istuntoa just tuolloin, et kerkeä edes koulukiusaamaan janipetteriä kotimatkalla
- Sossupummi-
Karenssi voi kestä 6-10 vuotta. Ihan riippuu siitä millä tuulella työkkärissä ollaan. Mun karenssi kesti 10 vuotta 6 kuukautta ja sain sen koska en mennyt sovittuun haastatteluun.
- Imeitseäsi
Sinä oletkin pelkuri.
- jhkytfmf
Kyykytysfirmoissa ollaan varmaan kuultu sen seitsemät tekosyyt, miksi ei voida tulla haastatteluu. Ihmiset epätoivoissaan yrittävät pelastautua taloudellisesta ahdingosta, jonka huono työ tuottaisi. Ehkä hän oli soittanut jo kymmenille ja kaikilla oli jokin 'este'. Siksi hän alkoi kostaa uhreilleen puukottamalla heitä selkään.
Kannattaisiko heti puhelimeen vastatessaan, kun tajuaa puhelun tulevan muulta työnantajalta kuin sellaiselta, jolle haluaisi työskennellä, kertoa: "Äänitän tämän puhelun, se on varmaan ok sinulle?" Jos hän sitten lyö luurin korvaan, hän ei uskalla mennä valehtelemaan työttömyystoimistolle, koska luulee/tietää, että sinulla on todisteet päinvastaisesta.
Tai voisi sanoa, että puhelimen omistaja ei juuri nyt ole paikalla, voisiko soittaja odottaa hetken. Laittaa sitten äänityksen rauhassa päälle otettuaan hiukan selvää soittajan yrityksestä. - Anonyymi
Jokin haiskahtaa tässä jutussa?
Eihän sinulla ole työhakupakkoa mihinkä työhön vain. Kyllähän hakija saa itsekin valita mitä haluaa tehdä.
Ja jotenkin tuntuu oudolta tuo välitön tiedonkulku työkkärin suuntaan, kun eihän yritys edes tiedä että sinulla olisi joku hakupakko työkkärin kautta päällä. Työpaikoikoilla kun ei ole mitään velvollisuutta ja tarvettakaan ilmoitella työkkärin suuntaan siitä kuka paikkaa haki. Sehän olisi yritykselle turhaa työtä josta ei makseta heille mitään.- Anonyymi
Oletko oikeasti noin idiootti?
Aloittaja on hakenut työpaikkoja ja nyt sattumoisin kaksi työnatajaa olisi halunnut haastatella, mutta eipä hänelle kelvannut se toinen haastattelu ollenkaan!...
Jos itse olisin työnantaja ja firmaan tulisi työnhakuja josta henkilö valikoituisi haastateltavaksi. Jos se heti suhtautuisi kielteisesti niin aivan varmasti ilmoitus työkkäriin samalta istumalta ettei ollut kiinnostunut tulemaan haastatteluun! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on hakenut työpaikkoja ja nyt sattumoisin kaksi työnatajaa olisi halunnut haastatella, mutta eipä hänelle kelvannut se toinen haastattelu ollenkaan!...
Jos itse olisin työnantaja ja firmaan tulisi työnhakuja josta henkilö valikoituisi haastateltavaksi. Jos se heti suhtautuisi kielteisesti niin aivan varmasti ilmoitus työkkäriin samalta istumalta ettei ollut kiinnostunut tulemaan haastatteluun!"Jos se heti suhtautuisi kielteisesti niin aivan varmasti ilmoitus työkkäriin samalta istumalta ettei ollut kiinnostunut tulemaan haastatteluun!"
Sua ei siis kiinnosta miksi kieltäytyi vaan menet surin tein kertomaan eteenpäin juttuja joilla ei ole totuuden häivääkään ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itse olisin työnantaja ja firmaan tulisi työnhakuja josta henkilö valikoituisi haastateltavaksi. Jos se heti suhtautuisi kielteisesti niin aivan varmasti ilmoitus työkkäriin samalta istumalta ettei ollut kiinnostunut tulemaan haastatteluun!Et sinä mikään työnantaja ole! 😝
Ei yritykset tee TE-toimistolle kuuluvia töitä ilmaiseksi omaa työaikaa käyttäen.
Ja eihän kaikki työnhakijat ole edes TE-keskuksen asiakkaita. Moni hakee parempaa työtä suoraan edellisestä työpaikasta käsin. Eikä yritys hyödy siitä mitään että se ilmoittaisi TE-toimistolle hakeneiden tietoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itse olisin työnantaja ja firmaan tulisi työnhakuja josta henkilö valikoituisi haastateltavaksi. Jos se heti suhtautuisi kielteisesti niin aivan varmasti ilmoitus työkkäriin samalta istumalta ettei ollut kiinnostunut tulemaan haastatteluun!Mikset tarjoa toista ajankohtaa haastatteluun? Ootko vähä hidas? taidat olla, ilmankos firmallas menee niin huonosti.
- Anonyymi
Ei kyse ole joululahjasta, vaan siitä et ollut halukas haastatteluun!
Tuskinpa kyseessä oli täsmälleen samasta haastatteluajasta ja nekin voi sopia koska kukaan ei voi olla kahdessa paikassa yhtäaikaa.
No mahdollista on että karenssia voisi laittaa, koska et halunnut olla missään tekemisissä kyseisen työpaikan kanssa vaikka olit sinne hakenut!
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus ja niihin pitää tarttua eikä töykeästi hylätä. - Anonyymi
Valetta ja mielikuvituksen tuotosta koko tarina, samaa tyhjäpäisen höpötystä mitä tämä työrajoitteisten jantteriden "keskustelufoorumi" yleensäkin
- Anonyymi
Mulla oli kerran yhden päivän aika kaksi haastattelua. Sain vielä molemmat paikat. Kysymys kuuluukiin, olivatko nämä sinun haastattelut samaan aikaan? Jos näin oli, ei karenssinlaitto onnistu.
Hyvää joulua kaikesta huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078923
- 936800
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656560Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345471Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo664993- 553541
- 503375
- 513142
- 562942
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512916