Juha Ketola tuli vähin äänin Jerusalemista ICEJ:n kansainvälisen työn johtajan toimista Suomeen!!
En ole löytänyt tietoa, mikä hänen toimensa täällä on!!??
Kävikö niin, että Jerusalemin veljet vihdoinkin ymmärsivät hänen mieltymyksensä harhaoppeihin ja -opettajiin. Näkivät ja kokivat oikein Suzette Hattighin ja Afrikan eksyttäjät ja siirsivät Ketolan pois?
Jos joku tuntee tässä asiassa totuuden, olisi paikallaan se myös kertoa!
Juha Ketola ja nykytila??
112
8407
Vastaukset
- IiCeeJiibeli
Uuskarismaatikoilla tietyt syyt yliedustettuina. Katsokaa Lehtimajanjuhlan taltiointeja, niin näette mikä henki vallassa.
- mistä.on.kysymys
Miksi täällä aina solvataan uskovia?
- mikä.on.ongelmasi
En ole huomannut samaa. Kerro yksi uskova, jota täällä on solvattu. Uskonnolla rahastavat ja sitä yrittävät eivät ole uskovia.
Ehkäpä sinun pitäisi tilanteen korjaamiseksi vain alkaa käyttää sanoja niiden oikeissa merkityksissä. Myös sanoja "solvata" ja "uskova".
- Anonyymi
mikä.on.ongelmasi kirjoitti:
En ole huomannut samaa. Kerro yksi uskova, jota täällä on solvattu. Uskonnolla rahastavat ja sitä yrittävät eivät ole uskovia.
Kyllä täällä on solvauksia ladellut, jopa uskovat toisille uskoville mm, ystävääni teuvo Suvia nimitelty ja haukuttu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä täällä on solvauksia ladellut, jopa uskovat toisille uskoville mm, ystävääni teuvo Suvia nimitelty ja haukuttu
Olikohan kysymyksessa Teuvo Suni, vai kuka ?
- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
Ehkäpä sinun pitäisi tilanteen korjaamiseksi vain alkaa käyttää sanoja niiden oikeissa merkityksissä. Myös sanoja "solvata" ja "uskova".
Sanoilla voi saivarrella. Ja sen olen huomannut. Sana risti on "hullutus" niille, jotka eivät ole elävässä USKOSSA Kristukseen.
En tiedä mutta tämän tiedän
28. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29. vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.- Mää.itte
Enpä tuota tiennytkään. En kestä yhtään kuunnella Ketolaa. Toivottavasti pitää suunsa kiinni täällä Suomessa.
- loukkaukseksi
Ketola on lahjakas evankelista ja puhui ilmeisesti Jeesuksesta liian usein. ICEJ:ssähän Jeesuksesta puhuminen on kiellettyä, sillä se loukkaa juutalaisia, kuten Ulla Järvilehto on sanonut.
- DoctorT
loukkaukseksi kirjoitti:
Ketola on lahjakas evankelista ja puhui ilmeisesti Jeesuksesta liian usein. ICEJ:ssähän Jeesuksesta puhuminen on kiellettyä, sillä se loukkaa juutalaisia, kuten Ulla Järvilehto on sanonut.
Kyllä Ketola on ollut enempi loukkaukseksi terveelle ja raittiille opille! Hän on ollut toihuamassa mm Senäjoelle Afrikan eksyttäjiä!!
- Anonyymi
DoctorT kirjoitti:
Kyllä Ketola on ollut enempi loukkaukseksi terveelle ja raittiille opille! Hän on ollut toihuamassa mm Senäjoelle Afrikan eksyttäjiä!!
Eksyttäjät julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
1234567--- - Anonyymi
loukkaukseksi kirjoitti:
ICEJ on kehitysyhteistyötä tekevä sekä kristittyjen ja juutalaisten yhteyksiä edistävä organisaatio. Sellaisena sille on myönnetty Israelissa toimilupa. Jos se ryhtyisi evankelioimaan, niin sen toimilupa peruttaisiin.
- Anonyymi
Minusta Juha Ketolan tyylistä väkevää julistajaa, tämä maamme tarvii. Niin suuresti on kansa unohtanut yhteyden Jumalaan, joka elämän on meille antanut. Ja se näkyy kaikkena pahuutensa ympäri maatamme, kuin ympäri maailman myös. Maailma on hylännyt TODELLISEN RAKKAUDEN LÄHTEEN.
- Anonyymi
DoctorT kirjoitti:
Voisitko kertoa, mikä on tervettä oppia??
Onko se sitä, että myötäillään ihmisoppeja, jos niin silloin se ei ole tervettä oppia. Tervettä oppia on pysyä Jumalan sanassa, eikä opettaa toisin. Juha opettaa Sanaa, kuin se Sanassa on. Se on tervettä oppia. Jumala Siunatkoon Juhaa suorasta ja rohkeasta julistamisesta. Raamatussahan sanotaan, että "teitä tullaa samoin vainoamaan, kuin Minua" Niin Jeesus sanoi. Ja et pitäkää pelkkänä ilona, että teitä vainotaan Minun nimeni tähden.
Rukoilen maamme nuorten herätystä. "Ilo Herrassa on väkevyytemme." Rakkaus voittaa. - Anonyymi00093
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko kertoa, mikä on tervettä oppia??
Onko se sitä, että myötäillään ihmisoppeja, jos niin silloin se ei ole tervettä oppia. Tervettä oppia on pysyä Jumalan sanassa, eikä opettaa toisin. Juha opettaa Sanaa, kuin se Sanassa on. Se on tervettä oppia. Jumala Siunatkoon Juhaa suorasta ja rohkeasta julistamisesta. Raamatussahan sanotaan, että "teitä tullaa samoin vainoamaan, kuin Minua" Niin Jeesus sanoi. Ja et pitäkää pelkkänä ilona, että teitä vainotaan Minun nimeni tähden.
Rukoilen maamme nuorten herätystä. "Ilo Herrassa on väkevyytemme." Rakkaus voittaa.Juha ajoi minustaluciferiaulos onko oikein
- Anonyymi00095
Anonyymi kirjoitti:
Eksyttäjät julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
1234567--->>>>>>Eksyttäjät julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.<<<<
-------------
Paavali kirjoitti Galatian srk:lle varoittaen niistä jotka yrittivät houkuttaa armosta pelastuneitaa uudelleen Mooseksen lakia noudattamaan.
---------------------
"...Sapatti alkaa perjantai-iltana auringon laskiessa ja päättyy lauantaina auringonlaskuun..."
Lähde:
https://peda.net/oppimateriaalit/e-oppi/verkkokauppa/yläkoulu/lukuvuosi-2022-2023/uskonto/l8ye26/vii-juhlakalenteri/8jsjpj
-------------
Mitenkähän Suomen adventistit "sapatin" pitävät kesällä kun aurinko ei laske ollenkaan? Otetaanko silloin tilalle ihmis tekoiset säännöt ja jätetään Mooseksen laki säädökset Jumalan sanana sikseen?
"...Sapatin vietto Suomessa:
Aika: Sapatti alkaa perjantaina auringon laskiessa ja päättyy lauantaina auringon laskiessa"
Lähde:
https://www.google.com/search?client=safari&hs=KYEV&sca_esv=7bc4e271b8593647&hl=fi-fi&q=Sapatti+Suomessa&sa=X&ved=2ahUKEwiAp_Sy9r2UAxXQHxAIHfE6OpcQ1QJ6BQiYARAB&biw=402&bih=754&dpr=3#lfId=ChxjMe
------------------
"...Yötön yö on alkanut Utsjoella. Se tarkoittaa, että aurinko paistaa Utsjoen korkeudella yhtäjaksoisesti yli kaksi kuukautta. Aurinko ei laske tänä aikana lainkaan horisontin alapuolelle..."
Lähde:
https://yle.fi/a/74-20226265
------------------
Taivaassa ei aurinkoa olekaan eikä viikonpöiviä, kun ei ole iltaa eikä aamua.
”Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.”
Ilmestyskirja 22:5 FB38
-------------------
Kristityn lepo on Kristuksessa ei viikon pöivien erittelemisessä.
Matteus 11:28-30 FB38
”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."”
Heprealaiskirje 4:9-10 FB38
”Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.”
-------------
Omilla teoillaan pelastustaan ahkeroiva on langennut pois Kristuksesta. Eikä ole Jumala yhteydessä.Hänessä ei asu Kristuksen Henkeä joka asuu Hänen omissaan (Ef.1:13,14. ) uskosta vanhurskaaksi
tulleena.Kristuksen Henki ei asu oma vanhurskaissa.(Room.8:1-9.) - Anonyymi00096
Anonyymi00095 kirjoitti:
>>>>>>Eksyttäjät julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.<<<<
-------------
Paavali kirjoitti Galatian srk:lle varoittaen niistä jotka yrittivät houkuttaa armosta pelastuneitaa uudelleen Mooseksen lakia noudattamaan.
---------------------
"...Sapatti alkaa perjantai-iltana auringon laskiessa ja päättyy lauantaina auringonlaskuun..."
Lähde:
https://peda.net/oppimateriaalit/e-oppi/verkkokauppa/yläkoulu/lukuvuosi-2022-2023/uskonto/l8ye26/vii-juhlakalenteri/8jsjpj
-------------
Mitenkähän Suomen adventistit "sapatin" pitävät kesällä kun aurinko ei laske ollenkaan? Otetaanko silloin tilalle ihmis tekoiset säännöt ja jätetään Mooseksen laki säädökset Jumalan sanana sikseen?
Aika: Sapatti alkaa perjantaina auringon laskiessa ja päättyy lauantaina auringon laskiessa"
Lähde:
https://www.google.com/search?client=safari&hs=KYEV&sca_esv=7bc4e271b8593647&hl=fi-fi&q=Sapatti Suomessa&sa=X&ved=2ahUKEwiAp_Sy9r2UAxXQHxAIHfE6OpcQ1QJ6BQiYARAB&biw=402&bih=754&dpr=3#lfId=ChxjMe
------------------
"...Yötön yö on alkanut Utsjoella. Se tarkoittaa, että aurinko paistaa Utsjoen korkeudella yhtäjaksoisesti yli kaksi kuukautta. Aurinko ei laske tänä aikana lainkaan horisontin alapuolelle..."
Lähde:
------------------
”Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.”
-------------------
”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."”
”Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.”
-------------
Omilla teoillaan pelastustaan ahkeroiva on langennut pois Kristuksesta. Eikä ole Jumala yhteydessä.Hänessä ei asu Kristuksen Henkeä joka asuu Hänen omissaan (Ef.1:13,14. ) uskosta vanhurskaaksi
tulleena.Kristuksen Henki ei asu oma vanhurskaissa.(Room.8:1-9.)>>>>>"...Sapatti alkaa perjantai-iltana auringon laskiessa ja päättyy lauantaina auringonlaskuun..."
Lähde:
https://peda.net/oppimateriaalit/e-oppi/verkkokauppa/yläkoulu/lukuvuosi-2022-2023/uskonto/l8ye26/vii-juhlakalenteri/8jsjpj - Anonyymi00097
Anonyymi00095 kirjoitti:
>>>>>>Eksyttäjät julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.<<<<
-------------
---------------------
Lähde:
-------------
Lähde:
https://www.google.com/search?client=safari&hs=KYEV&sca_esv=7bc4e271b8593647&hl=fi-fi&q=Sapatti Suomessa&sa=X&ved=2ahUKEwiAp_Sy9r2UAxXQHxAIHfE6OpcQ1QJ6BQiYARAB&biw=402&bih=754&dpr=3#lfId=ChxjMe
------------------
Lähde:
------------------
-------------------
-------------
tulleena.Kristuksen Henki ei asu oma vanhurskaissa.(Room.8:1-9.)>>>>>>Omilla teoillaan pelastustaan ahkeroiva on langennut pois Kristuksesta. Eikä ole Jumala yhteydessä.Hänessä ei asu Kristuksen Henkeä joka asuu Hänen omissaan (Ef.1:13,14. ) uskosta vanhurskaaksi
tulleena.Kristuksen Henki ei asu oma vanhurskaissa.(Room.8:1-9.)<<<<<<<<
----------------
”Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.”
Galatalaiskirje 5:1-6 FB38
- munmersu
Ketola räkätti vielä pari vuotta sitten Deissä että Israel on maailman turvallisin maa.Melleri hankkii koko ajan sinne ambulanssaja ja maa valmistuu ulkopuolelta tulevaan hyökkäykseen.
- PetollisuusPaljastuu
Nyt tilanne alkaa olla todella uhkaava, mutta kyllä siellä oli hyvä huolenpito turisteista vielä viime kuussa!
Eurooppa mahdollisesti menettänyt mainettaan Raamatullisena sivilisaationaan, häväisten Presidentti Trumpin omakohtaisen kannan Jerusalemstatuksesta! - KaikkeaSitäOnki
Ai. En sano mitää. Omatpa on rahanne.
Kaikki on jo sanottu. Ja kaikki mitä siihen lisätään, on pahasta.
KOOTEEÄS! Tuu lukeen! * - Anonyymi
PetollisuusPaljastuu kirjoitti:
Nyt tilanne alkaa olla todella uhkaava, mutta kyllä siellä oli hyvä huolenpito turisteista vielä viime kuussa!
Eurooppa mahdollisesti menettänyt mainettaan Raamatullisena sivilisaationaan, häväisten Presidentti Trumpin omakohtaisen kannan Jerusalemstatuksesta!Trump on häväissyt itsensä ja tuhonnut Lähi-idän rauhanprosessin. Eurooppa on ainoa, jolla on vähän moraalia tallella. Ei tietenkään uskovaisilla, jotka paapovat ihmisoikeuksia loukkaavaa Israelia, eivätkä palestiinalaisten sieluista perusta. Israel on heidän mielestään Jumalan lain yläpuolella.
- Anonyymi
Miksi haluat taistella palestiinan puolesta,ilmeisesti viimeiseen Eurooppalaiseen asti?Tappaisitko juutalaiset,kuten islam haluaa koraanin mukaan sen tehdä.Trump on Jumalan asettama tähän aikaan ja paikkaan, puolustamaan laillista Israelin valtiota.YK kuuntelee sitä joka härskeimmin valehtelee islamin valtapyrkimysten mukaisesti,koska islamilaisia maita on enemmän kuin kristillisiä.Annatko sinisilmäisenä idioottina imaamien määräillä ajatuksiasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi haluat taistella palestiinan puolesta,ilmeisesti viimeiseen Eurooppalaiseen asti?Tappaisitko juutalaiset,kuten islam haluaa koraanin mukaan sen tehdä.Trump on Jumalan asettama tähän aikaan ja paikkaan, puolustamaan laillista Israelin valtiota.YK kuuntelee sitä joka härskeimmin valehtelee islamin valtapyrkimysten mukaisesti,koska islamilaisia maita on enemmän kuin kristillisiä.Annatko sinisilmäisenä idioottina imaamien määräillä ajatuksiasi?
Valo voittaa pimeyden. Kiitos Jeesus.
Pimeys joutuu väistymään Valon tieltä. Kiitos Jeesus.
- rahankerääjiä
Juutalaisegyptiläisarabeja koko porukka pedon merkkisiä.
- 1234567---
Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Sapatti on Jumalan merkki . Ymmärtääköhän Juha Ketola ?
- Anonyymi
1234567--- kirjoitti:
Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Sapatti on Jumalan merkki . Ymmärtääköhän Juha Ketola ?
Tuskin ymmärtää, eikös Juha Ketola ole helluntailainen.
- Anonyymi00098
1234567--- kirjoitti:
>>>>>>>>Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Sapatti on Jumalan merkki . Ymmärtääköhän Juha Ketola ?<<<<<<<
-----------------
Jeesus Kristus oli noussut kuolleista viikon ensinmäisenä päivänä " Herran päivänä"
---------------------
Kun Raamatun tekstejä koetetaan tulkita ja selittää " länsi maisella " aika käsityksillä ja kulttuuri näkemyksillä mennään hyvin pian sellaiseen mitä se ei ole koskaan merkinnytkään alkuperäisille kirjoittajille ja lukijoille.Esim.UT:ssa on sekä juutalaista, että "länsimaisia"("roomalainen ajanlasku") ajan lasku määreitä. Jo em. sotkeminen keskenään aiheuttaa virheellisen tulkinnan.
"....Nykyinen vuosi: Juutalainen vuosi vaihtuu syksyllä Rosh Hashana -juhlassa.
Vuorokausi: Päivä ei vaihdu keskiyöllä, vaan vuorokausi ja juhlapyhät alkavat aina auringonlaskussa aattona ja päättyvät seuraavana iltana auringonlaskuun.
Kuukaudet: Kalenterissa on 12 tai 13 kuukautta kuun kierrosta johtuen..."
Lähde:
-------------------
Luukas 23:54 FB38
”Ja silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan.”
(Sapatti alkoi Perjantai iltana klo.18:00 alkoi, päättyi lauantai iltana klo.18:00)
Joh. 19:31 FB38
”Koska silloin oli valmistuspäivä, niin — etteivät ruumiit jäisi ristille sapatiksi, sillä se sapatinpäivä oli suuri — juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulittujen sääriluut rikottaisiin ja ruumiit otettaisiin alas.”
--------------------
Luukas 23:56 FB38
”Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan.”
(He olivat lakiliiton kansan jäseniä)
2. Mooseksen kirja 20:10 FB38
”mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.”
--------------------
Johannes 20:1 FB38
”Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.”
(kr." tei de miai ton sabbaton" --suunnilleen: ensimmäisenä päivänä sapatista) Meni siis "sunnuntaina" .
Joh. 20:1 FB92
”Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä Magdalan Maria tuli jo aamuhämärissä haudalle ja näki, että haudan suulta oli kivi siirretty pois.”
----------------
Apostolien teot 20:7 FB38
”Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.”
(kr."en de tee maan sabattoon"-- ensimmäisenä sapatista laskien )
Vuorokausi vaihtui lauantaina klo 18:00. Jolloin sapatti loppui. Paavali puhui siis "lauantai iltana"( joka oli jo sunnuntai vuorokausi ) puoli yöhön asti. He "mursivat leipää" ts. viettivät ehtoollista "sunnuntaina"( sapatin loputtua lauantai iltana klo 18.00 jälkeen)
Apt. 20:7 FB92
”Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää. Paavali, jonka seuraavana päivänä oli määrä jatkaa matkaansa, puhui koolla oleville, ja puhe pitkittyi puoleenyöhön saakka.”
----------------
1. Kor. 16:1-2 FB38
”Mitä tulee keräykseen pyhiä varten, niin tehkää tekin samalla tavoin, kuin minä olen määrännyt Galatian seurakunnille.
2 Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.”
(2 kreikka." kata mian sabbaton sabbatu hekatos.."- Mukaan yhden sapattien sapatin jokainen..)
---------------
Ilm.1:10.."Olin Hengessä Herran päivänä ja kuulin takaani voimakkaan äänen niin kuin pasuunan,...."
Novum: 10."... Egenomen en pneumati en te kyriake hemera kai ekusa opiso mu fonen megalen hos salpingos.."
10 " ...Olin hengesssä Herran ( kyriake) päivänä ja kuulin takaa minun äänen kovan kuin pasuunan"
------------------
- rosvoja
Deikin on muslimijuutalainen viinabaarin omistajan myyntituote. Askel lehdessäkin kuvia viinalasit käsissä . Myy viinaa espalla. Piraattia pukkaa natkailubisnestä . Ylihintoja. Raamatun mukaan sodoma se lopunajan sodoma. Maggie jögerhult juutalainen julisti vuosia sitten kuinka venäläiset harjoittelee skandinavian valtaamista ympäriinsä. Budhamunkki kaataa ihmisiä ja huutaa hallelujaata youtubes näitä . Arabia. Faaraon epäjumalat ja pyhät lehmät. Kultaset patsaat. Kabbalaa. Turussa asuvia juutalaisia arabeja juonimassa suomea vastaan venäläisiä.
- Moshe.Shalom
Mites muuten joulu siellä Niuvanniemessä?
- Kristittty
Hävettää kristittyken puolesta, että aina löytyy näitä jotka alentavaan sävyyn laittavat viestiketjuja liikkeelle. Suomen kristittyjä ei ainakasn yhteydestä ja rakkaudesta tunnetaan, vaan ihan jostain muusta.
Miten olisi, että kysytte ihan suoraan asianosaisilta ilman juoruavaa sydäntä?- SuoraaAsianomaisilta
En nyt ota kantaa keneenkään henkilöön, mutta luuletko että yleisesti esim. harhaopettaja myöntää itse opettavansa väärin jos häneltä asioista kysyy? Sieltä tulee usein monenlaista selitystä ja uhkailua, että kosket nyt voideltuun jos kyseenalaistat opetukseni, vaikka Raamattu kehottaa arvioimaan kaiken. Luuletko että eksynyt huomaa itse tilansa?
- Oikeauskoinen
SuoraaAsianomaisilta kirjoitti:
En nyt ota kantaa keneenkään henkilöön, mutta luuletko että yleisesti esim. harhaopettaja myöntää itse opettavansa väärin jos häneltä asioista kysyy? Sieltä tulee usein monenlaista selitystä ja uhkailua, että kosket nyt voideltuun jos kyseenalaistat opetukseni, vaikka Raamattu kehottaa arvioimaan kaiken. Luuletko että eksynyt huomaa itse tilansa?
Luther sanoi (jokseenkin näin), että se opettaja joka ei tunne oikeaa oppia ei ole harhaopettaja vaan se, joka tietoisena oikeasta opista kuitenkin opettaa sen ohi.
Tämä oli Paavalinkin sanoma.
Messiaaniset sanovat, että Paavali ite on harhaopettaja.
Senkin tiedämme mitä messiaaniset sanovat Lutherista.
- isoopoika1
Juha Ketolan muistan eräästähelluntailaisten konferenssista, kun mies
puhui silloinkin omia juttujansa kärpäsistä ja muusta omituisesta.
Ihmettelin vaan,, että mitä hengen ravintoa kärpäsessä on,
mutta sitten muistin että Piru on kärpästen herra ja
Ketola on sen asialla. Kyllä oli niitäkin paikalla jotka
puristelivat päätään, ja niitä oli enemmistö, jotka nielaisivat
jokaisen kärpäsen - kysymättä mistä lantakasasta lie tullut.
Lukekaa nyt Raamattua, Hyvät ihmiset, kun on vapaapäiviä töistä! - mikkelinmies1
Aloittaja kyseli miksi JUha Ketola palasi Jerusalemista ja ilmeisen hyvästä ja tärkeästä toimesta. En tiedä, vaikka olenkin ICEJ:n vaatimaton rivijäsen. Ketola on hyvin evankelinen saarnamies ja ainakin TV7:ssa puheet tahtovat toistaa itseään. Muualla en ole tainnut häntä kuullakkaan. Konkretia kuuluu myös saarnaan, ei nyt kuitenkaan ihan Mellerin tapaan.
- DoctorT
Niin, menestysteologi ainakin ja kaikki mahdolliset harhaopettajat tulkanneena, ei voi olla saastumaton. Tämän lisäksi edisti juuri näiden harhaopettajien pääsyä mm Lehtimajajuhlille. tuotti heitä Suomeen jne jne!
Taidollinen puhuja, mutta jos sanottava saasteista, sillä ei ole mitään merkitystä, kuinka taidollisesti hän puhuu tai eksyttää!!
Epäilyni on, että Juha Ketola joutui jättämään postinsa ICEJ:ssä, koska hiljaisuus kovin tiheä hänen paluunsa nähden!! Hyvä, jos isommat johtajat ymmärsivät miehen menneen harhaan ja vievän vielä järjestönkin. Suomessahan touhu on täysin hulvatonta Tuija Valtasen myötä ja ehkäpä muidenkin??!! - icejkieltääJeesuksen
DoctorT kirjoitti:
Niin, menestysteologi ainakin ja kaikki mahdolliset harhaopettajat tulkanneena, ei voi olla saastumaton. Tämän lisäksi edisti juuri näiden harhaopettajien pääsyä mm Lehtimajajuhlille. tuotti heitä Suomeen jne jne!
Taidollinen puhuja, mutta jos sanottava saasteista, sillä ei ole mitään merkitystä, kuinka taidollisesti hän puhuu tai eksyttää!!
Epäilyni on, että Juha Ketola joutui jättämään postinsa ICEJ:ssä, koska hiljaisuus kovin tiheä hänen paluunsa nähden!! Hyvä, jos isommat johtajat ymmärsivät miehen menneen harhaan ja vievän vielä järjestönkin. Suomessahan touhu on täysin hulvatonta Tuija Valtasen myötä ja ehkäpä muidenkin??!!ICEJ:n nykymenosta kertonee kaiken, jos sanoo Frans Salmen loihtineen meikkejä wannabejuutalaisille.
Impartoitua uskonsanaa tyypillisimmillään. - mikkelinmies1
DoctorT kirjoitti:
Epäilyni on, että Juha Ketola joutui jättämään postinsa ICEJ:ssä, koska hiljaisuus kovin tiheä hänen paluunsa nähden!! Hyvä, jos isommat johtajat ymmärsivät miehen menneen harhaan ja vievän vielä järjestönkin. Suomessahan touhu on täysin hulvatonta Tuija Valtasen myötä ja ehkäpä muidenkin??!!MIelenkiintoinen arvio että harhainen opetus menestysteologioineen olisi aiheutta irtisanoutumisen tai irtisanomisen. ICEJhän kulkee ymmärrykseni mukaan jalat maassa ja valloittaa maita mukaansa vähemmän karismaattisen keinoin eli järkevällä perustelulla.
- DoctorT
mikkelinmies1 kirjoitti:
MIelenkiintoinen arvio että harhainen opetus menestysteologioineen olisi aiheutta irtisanoutumisen tai irtisanomisen. ICEJhän kulkee ymmärrykseni mukaan jalat maassa ja valloittaa maita mukaansa vähemmän karismaattisen keinoin eli järkevällä perustelulla.
Kyllä kyllä, se oli minunkin Israel-järjestöni, kunnes Ketola toi siihen melskeen ja metelin!!
Olin 10v sitten Jkln Terveisiä Lehtimajajuhlilta -tilaisuudessa ja kyllä oli arvokkuus ja asiallisuus kaukana!!! Ketola itse viitoitti tietä tyypilliseen torontolaiseen metelöintiin ja epäjärjestykseen.
Tuon jälkeen en ole juhlia kaivannut. - VertailuEiTervettä
DoctorT kirjoitti:
Kyllä kyllä, se oli minunkin Israel-järjestöni, kunnes Ketola toi siihen melskeen ja metelin!!
Olin 10v sitten Jkln Terveisiä Lehtimajajuhlilta -tilaisuudessa ja kyllä oli arvokkuus ja asiallisuus kaukana!!! Ketola itse viitoitti tietä tyypilliseen torontolaiseen metelöintiin ja epäjärjestykseen.
Tuon jälkeen en ole juhlia kaivannut.Sepä se, kun Ketola on hyvin eläväinen ja myös nauravainen persoona! Siinä moni jörömpi ja mököttävämpi "vakava" uskovainen voi pahastua... :( Ja oman haisevan omavanhurskaan ylpeytensä säilyttääkseen tekee asiasta hengellisyyskysymyksen: Tuomitsee sen eläväisen persoonan, jotta voi itse säilyttää oman happamuutensa ja esittää olevansa silti hengellisesti elossa. Mutta miksi ihmeessä pitää tehdä tällaista vertailua?
- VertailuEiTervettä
VertailuEiTervettä kirjoitti:
Sepä se, kun Ketola on hyvin eläväinen ja myös nauravainen persoona! Siinä moni jörömpi ja mököttävämpi "vakava" uskovainen voi pahastua... :( Ja oman haisevan omavanhurskaan ylpeytensä säilyttääkseen tekee asiasta hengellisyyskysymyksen: Tuomitsee sen eläväisen persoonan, jotta voi itse säilyttää oman happamuutensa ja esittää olevansa silti hengellisesti elossa. Mutta miksi ihmeessä pitää tehdä tällaista vertailua?
... Kun voisi vaan todeta, että tuo toinen henkilö nyt vaan on persoonaltaan elävämpi ja räiskyvämpi kuin minä, ja "Jumala häntä sellaisena siunatkoon". Ja jos minä olen perusluonteeltani rauhallisempi, niin ei minun tarvitse yrittää perusluonnettani muuttaa. Mutta minun pitää niellä ylpeyteni, enkä saa tuomita sitä spontaanimpaa. Ja jos se spontaanimpi haluaa saada minutkin vähän innostumaan, niin varsinkin silloin minun pitää niellä ylpeyteni. Ja jos itsetuntoni on kunnossa, niin uskallan näyttää innostumistani jopa tavoilla, jotka eivät ole olleet persoonalleni luontaisia. Ja siten jopa löytää jotain uutta. Ehkä jopa jotain yhtä dramaattista kuin miten Daavid juhli liitonarkin saapumista Jerusalemiin! Silläkin uhalla, että joku pahastuu ja tuomitsee minun käyttäytyvän epäasiallisesti ja ei-arvokkaasti! Näinhän Daavidillekin kävi aikanaan.
- kukaonbaatseba
VertailuEiTervettä kirjoitti:
... Kun voisi vaan todeta, että tuo toinen henkilö nyt vaan on persoonaltaan elävämpi ja räiskyvämpi kuin minä, ja "Jumala häntä sellaisena siunatkoon". Ja jos minä olen perusluonteeltani rauhallisempi, niin ei minun tarvitse yrittää perusluonnettani muuttaa. Mutta minun pitää niellä ylpeyteni, enkä saa tuomita sitä spontaanimpaa. Ja jos se spontaanimpi haluaa saada minutkin vähän innostumaan, niin varsinkin silloin minun pitää niellä ylpeyteni. Ja jos itsetuntoni on kunnossa, niin uskallan näyttää innostumistani jopa tavoilla, jotka eivät ole olleet persoonalleni luontaisia. Ja siten jopa löytää jotain uutta. Ehkä jopa jotain yhtä dramaattista kuin miten Daavid juhli liitonarkin saapumista Jerusalemiin! Silläkin uhalla, että joku pahastuu ja tuomitsee minun käyttäytyvän epäasiallisesti ja ei-arvokkaasti! Näinhän Daavidillekin kävi aikanaan.
Tulihan se ketolaonkuindaavid sieltä sitten..
- VertailuEiTervettä
kukaonbaatseba kirjoitti:
Tulihan se ketolaonkuindaavid sieltä sitten..
En verrannut Ketolaa Daavidiin. Käytin "Daavid iloitsemassa liitonarkin saapumista Jerusalemiin" -tapausta kehen tahansa MEISTÄ.
Sillä jos kuka tahansa meistä on valmis laittamaan sivuun ajattelun "tämä on minun persoonallisuuteni, joten minä suostun ilmaisemaan uskoani Jumalan edessä vain itselleni sopivalla tavalla" ... Jos kuka tahansa meistä on valmis laittamaan sivuun omat tapansa ja joskus myös oman ylpeytensä. ... Ehkä me voimme silloin päästä eteenpäin ja laajentaa omaa vaikutusalaamme?
Sanon näin, koska olen omassa elämässäni kokenut tällaista. Minä, perusluonteeltani superanalyyttinen ja oman menneisyyteni vuoksi aikanaan myös superrauhallinen. Kun olen uskaltanut Jumalan edessä laittaa oman "persoonallisuuteni" syrjään, on Jumala avannut sellaisia uusia vaikutusmahdollisuuksia, jotka tuntuivat lähes saavuttamattomilta siinä entisessä hyvin sulkeutuneessa persoonallisuudessani. - JUUTALAISILLE.ENSIN
mikkelinmies1 kirjoitti:
MIelenkiintoinen arvio että harhainen opetus menestysteologioineen olisi aiheutta irtisanoutumisen tai irtisanomisen. ICEJhän kulkee ymmärrykseni mukaan jalat maassa ja valloittaa maita mukaansa vähemmän karismaattisen keinoin eli järkevällä perustelulla.
ICEJ toimii vastoin Jumalan (Israelin Pyhä) Sanaa, koska on lupautunut, julkisesti olla evankelioimatta juutalaisia!!!(Room 1:16 Rk38)
- Uunomomento
Onko Ketola naimisissa?
- siun
On ja 3 aikuisen lapsen isä ja 3n lapsen isoisä.
Jumala käyttää erilaisia persoonia, ja persoonia ei voi tuomita.
Arviointi opettajiin nähden on se onko opetus sanan ja Pyhän Hengen samalla linjalla. Sana kehottaa koetellaan kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on.
Ei nyt tarkoita et mikä itsestäni tuntuu hyvältä, vaan on Raamatun linjan mukaan. Rukousta ja henkien erottamisen lahjaa tarvitaan näinä viimeisinä päivinä. - Anonyymi00099
siun kirjoitti:
On ja 3 aikuisen lapsen isä ja 3n lapsen isoisä.
Jumala käyttää erilaisia persoonia, ja persoonia ei voi tuomita.
Arviointi opettajiin nähden on se onko opetus sanan ja Pyhän Hengen samalla linjalla. Sana kehottaa koetellaan kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on.
Ei nyt tarkoita et mikä itsestäni tuntuu hyvältä, vaan on Raamatun linjan mukaan. Rukousta ja henkien erottamisen lahjaa tarvitaan näinä viimeisinä päivinä.>>>>>>>henkien erottamisen lahjaa tarvitaan näinä viimeisinä päivinä.<<<<<<<
--------------------
Lahjan vaikutus ei ole "mutu" , vaan paljon muuta. Ellet tunne Kirjoituksia asiayhteyksissään et myöskään erota valheen opettajia, valve " rohveettoja".
Kyllä lahjasta puhutaan mutta sitä ei tunnisteta, ja ei tahdota ottaa varoituksia vakavasti kun valhe opettajista varoitetaan. Aivan maalaisjärjelläkin selviää jo paljon kun ottaa puhujan taustoista selvää . Jokaisella " rohveetalla" on koti (so. koti srk. jolle on vastuussa) . Kodittomat kulkijat ovat kyseen alaisia.
Evankeliumi on sama Suomesaa kuin muuallakin. Miksi ison meren takaa pitää suomeen tuoda joku "ihme mies" puhumaan ?
- HenkienErottaminen
Mutta jos käytät henkien erottamisen armolahjaa, niin sinut teilataan heti sanomalla että älä koske Jumalan voideltuun! Lahjaa, jonka Jumala on minulle antanut! Olen kokenut tämän niin monta kertaa. Ja vieläpä sellaisten uskovien taholta, jotka ovat olleet uskossa 50-60 vuotta. Ei hyvää päivää sentään, maailma on lopun edellä. Jumalan kello osoittaa aikaa minuuttia vaille kaksitoista.
,- VertailuEiTervettä
Sekin voi vaikuttaa ihmisten kommentteihin, sekoittuuko arviointeihin Jumalan antamaa näkökykyä ja inhimillisyyttä. Tarkoitan esimerkiksi tällaista: Jumala on kyllä antanut jollekin ihmiselle hengellistä näkökykyä, mutta tällaisen ihmisen arvioinneissa on mukana puolet inhimillistä kiivautta. Hyvin usein sanoma ei saa silloin vastakaikua muissa ihmisissä. Jumalan antama sanoma tavallaan hukkuu siihen inhimilliseen kiivauteen. Ajatellaan, että tuo ihminen nyt vain taas vastustaa jotain, koska on perusluonteeltaan niin kiivas.
Ja kiivaus ei tietenkään ole ainoa ominaisuus, joka voi hukuttaa Jumalan antaman sanoman. Yhtä hyvin inhimillinen lempeyskin voi hukuttaa sanoman.
Siksi olisikin Jumalaa ja hänen Valtakuntaansa palvellessamme tärkeää päästä enemmän ja enemmän eroon oman inhimillisen luontomme rajoitteista ja enemmän ja enemmän pukeutua Kristukseen? Silloin Jumalan meille uskomat sanatkin otetaan paremmin vastaan.
"Ei hyvää päivää sentään..." ;) - siun
Riippumatta siit, kuka on täytyy jokaisen altistua Jumala n sanan arvioitavaksi,
Ja se mikä Jla statukseesi ja Pyhästä Hengestä on syntynyt kestää kyllä arvioinnin, sille käy vaan niinkuin kullalla, et se puhdistuu ja kirkastuu entisestään. Joten kenenkään ei tarvi säikähtää arviointia, kukaan ei halua olla, Herran edessä vääränä opettajana tai profetitana, sinne meistä jokainen joutuu. Herran eteen arvioitavaksi jokaisesta sanastakin teemme tiliä.
Joten Herra antakoon meille jokaiselle nöyryyttä sanan edessä, suotta tutkittavaksi ja arvioitavaksi, Herra aina vahvistaa sanansa mikä Hänestä syntynyt on. Käyttäkää rohkeasti armoituksiannne mitä teille Herra uskonut on.
sillä ainut täydellinen ja erehtymätön oli ja on Jeesus. Ja sana kehottaa arvioimaan kaiken. Se ottaako joku vastaan se on sitten hänen asia , marssijärjestyksen Herra on antanut, et pitää puhua kohteelle itselleen niistä kohdista, jossa sanan ohi mennään. Jos aloittajalle on selkeä tieto, missä esim. Ketola opettaa ohi sanan sinun tulee ottaa häneen yhteyttä. Kukaan täällä ei voi, jos on mennyt ohi sanan tehdä parannusta hänen (Ketolan ) puolestaan. Ja tälläinen kirjoittelu vain kuulopuheiden pohjalta on ilman pohjaa. Itse tiedän Ketolan, mut jos on kysymystä, sanomista, ihmettelyä, niin Herralle ekaa ja sit ihmiselle.
En ole seurannut opetuksiaan niin et voisin ottaa kantaa niihin, tässä. Jos Herra osoittaa ja näyttää missä menee vikaan, niin toimin yllä olevalla tavalla. En oo kuunnellut tai seurannut niin et ois selkeästi kalskahtanut jokin korvaan.
Itse arvioin opetuksia kyllä, sekä omaan henkien erottamisen arvoitusta jonkin verran. - Anonyymi00100
>>>>>> Olen kokenut tämän niin monta kertaa. Ja vieläpä sellaisten uskovien taholta, jotka ovat olleet uskossa 50-60 vuotta.<<<<<<
---------------
Lohdutukseksi että et ole yksin.
Joskus Jumala armossaan on vaikuttanut ilmestyksen Hengen näkemään ihmisen todellisuuden, joskus Herran Henki on Sanan ,Kirjoitusten kautta ilmoittanut asian.
Joskus Jumala on johdattanut eri asioiden kautta ottamaab ja saamaan selvän puhujan taustoista jotka ovat osottautuneet kyseen alaisiksi.
- mikkelinmies1
JUmala ei katso ihmisen maalliseen asemaan, kun valitsee, vaan sydämeen. Huonokin voi olla JUmalan asialla.
- sikarypeerapakossa
Kiellät siis parannuksen ja mielenmuutoksen.
- siun
Niin Herra käyttää esim raamatussa vihollisiakin palvelemaan omia tarkoitusperiään, mut sitä tarkoitin yllä, et Herra voi käyttää erilaisia persoonia esim. hiljaisia, puheliaita ,arkoja, erilaisista yhteiskunta luokista, niin köyhiä kuin rikkaita, kadunkansaa kuin päättäjiä ja kuninkaita. HÄN ON HERRA KAIKKIVALTIAS, silloinkin kun ei tunnu siltä et kaikki on kaaosta.
- Anonyymi
Amen. Juuri niin.
- Totuusvoittaa
Jumala näkee sydämen salatuimmatkin asiat, jotka voivat ihmiseltä itseltäänkin olla peitossa.
Juha Ketola on elävän Jumalan palvelija. Julistaa aitoa evankeliumia ja Jumalan Sanan totuutta.
Mistä lähteestä kumpuaa arvostelut?- salatuimpaansaakka
Panit pääsi pantiksi Tiaisenkin kohdalla, niinpä et voi taata enää mitään.
- Totuusvoittaa
salatuimpaansaakka kirjoitti:
Panit pääsi pantiksi Tiaisenkin kohdalla, niinpä et voi taata enää mitään.
Tiaisista en ole sanonut mitään.
- mikkelinmies1
Viisaammat sanovat että parannus takoittaa kreikan, hebrean, saamen, kiinan, hottenttoien ym.kielellä mielenmuutosta. Suomen kielellä tämä tarkoittaa kai "lopeta elämäntapasi" ja usko Juha Ketolaan. Harmittaa nämä loputtomat "alkukielen" tulkitsijat. Moon pärjännyt Suomenkielisellä ja pärjään. Juokohan Juha-veli viiniä? Katseleeko sopimattomia elokuvia? Himoitseeko lähimmäisen vaimoa? Tupakoitko vielä? Käytkö iltapäivätansseissa? Entä elokuvissa? Annoitko köyhälle, kun rahaa pyysi? Eräitä elämäntapamuutoksia
- siun
Mielenmuutos, kääntyminen...
Pitää tapahtua sydämessä ja mielessä, eli motiivit, ajatukset kuuliaisena , Kristukselle vuorisaarnan mukaisesti, joka katsoo naista himoiten on jo tehnyt huorin , jka vihastuu veljeensä /sisareensa on murhaaja... nuo luettelemasi asiat on tekosyitä, jotka tulee vääristä ajatuksista ja ajatusrakennelmista, joten eiköhän meillä itsekullakin ole syytä tehdä mielenmuutos tapahtua erinäisistä Ajatus rakenteista, katkeruus, kateus, juoru ilt, pahanpuhuminen,tuomitseminen jne.
Herra tietää Juha Ketolan elämän läpikotaisin ja hän on hänen tuomarinsa, niinkuin meidänkin,
Joten jos hän elää synnistä ja tiedätte teidän tulee mennä sanomaan suoraan hänelle , samoin jos hän opettaa jotain vierasta oppia, mutta jos vain heitetään varjoja toisten päälle ilman et tuodaan selkeästi esiin synnit.
Naaman meni Daavidin luo, ei kirkkoneuvoston, nettipalstalle aprikoimaan.
Synti pitää tuoda esiin, jos on .. mutta pitää muistaa et myös vääriä todistajia nousee aika ajoin uskovia vastaan. Siks myös arviointi tulee asettaa arviointiin.
Vai haluaako joku olla paholaisen asianajaja uskovia vastaan.
Vihollinen yrittää kokoajan harjoittaa rivejä, siks pitää olla tarkkana, sanokaa ihmeessä hänelle jos on jotain syntiä, mut vain hän voi tehdä siitä synnistä parannusta, emme me. Vaan me teemme omista synneistä.
Sinuna Alottaja ottaisin nyt selkeästi selvää mitä hän opettaa ja rukoilen Herran edessä onko sinun ajatukset Herrasta vai mistä. Tutki ilmansuunta jos epäilet.
Kerran, en sano mikä raamatunpaikkoineen oli kyseessä, mutta tuo kohta alkoi nostaa mieleeni, oppia joka ei ole yleinen oppi. Mietin sitä joitakin aikoja ja laitoin rukoukseen Herran eteen asian, et saanko minä ajatella näin, et tämä ei ole yleinen tulkintalinja, pyysin Herraa vastaan erään sisaren kautta, soitin , pyysi n häntä rukoillen Herralta kyllä/ei linjalla saanko ajatella niinkuin mieleeni oli noussut. En kertonut mistä oli kyse. Lopettaminen puhelun. Hän soitti hetkellä kuluttua ja sanoi, et Herra käski sanoa minulle, et minä tiedän mikä on totuus, ja antoi sanan paikan. Samassa tiesin vastauksen, ja tuo sana paikka paljasti minusta erään synnin, jonka takia tietä olin laventamassa.
Jumala kyllä vastaa jos olemme vilpittömiä.
Ottamatta todellakaan kantaa nyt Ketolan tilanteeseen puolesta tai vastaan,
Ja jos Herra jotain ilmoittaa, ilmoitan kyllä hänelle itselleen jotain kautta. - Anonyymi00101
siun kirjoitti:
Mielenmuutos, kääntyminen...
Pitää tapahtua sydämessä ja mielessä, eli motiivit, ajatukset kuuliaisena , Kristukselle vuorisaarnan mukaisesti, joka katsoo naista himoiten on jo tehnyt huorin , jka vihastuu veljeensä /sisareensa on murhaaja... nuo luettelemasi asiat on tekosyitä, jotka tulee vääristä ajatuksista ja ajatusrakennelmista, joten eiköhän meillä itsekullakin ole syytä tehdä mielenmuutos tapahtua erinäisistä Ajatus rakenteista, katkeruus, kateus, juoru ilt, pahanpuhuminen,tuomitseminen jne.
Herra tietää Juha Ketolan elämän läpikotaisin ja hän on hänen tuomarinsa, niinkuin meidänkin,
Joten jos hän elää synnistä ja tiedätte teidän tulee mennä sanomaan suoraan hänelle , samoin jos hän opettaa jotain vierasta oppia, mutta jos vain heitetään varjoja toisten päälle ilman et tuodaan selkeästi esiin synnit.
Naaman meni Daavidin luo, ei kirkkoneuvoston, nettipalstalle aprikoimaan.
Synti pitää tuoda esiin, jos on .. mutta pitää muistaa et myös vääriä todistajia nousee aika ajoin uskovia vastaan. Siks myös arviointi tulee asettaa arviointiin.
Vai haluaako joku olla paholaisen asianajaja uskovia vastaan.
Vihollinen yrittää kokoajan harjoittaa rivejä, siks pitää olla tarkkana, sanokaa ihmeessä hänelle jos on jotain syntiä, mut vain hän voi tehdä siitä synnistä parannusta, emme me. Vaan me teemme omista synneistä.
Sinuna Alottaja ottaisin nyt selkeästi selvää mitä hän opettaa ja rukoilen Herran edessä onko sinun ajatukset Herrasta vai mistä. Tutki ilmansuunta jos epäilet.
Kerran, en sano mikä raamatunpaikkoineen oli kyseessä, mutta tuo kohta alkoi nostaa mieleeni, oppia joka ei ole yleinen oppi. Mietin sitä joitakin aikoja ja laitoin rukoukseen Herran eteen asian, et saanko minä ajatella näin, et tämä ei ole yleinen tulkintalinja, pyysin Herraa vastaan erään sisaren kautta, soitin , pyysi n häntä rukoillen Herralta kyllä/ei linjalla saanko ajatella niinkuin mieleeni oli noussut. En kertonut mistä oli kyse. Lopettaminen puhelun. Hän soitti hetkellä kuluttua ja sanoi, et Herra käski sanoa minulle, et minä tiedän mikä on totuus, ja antoi sanan paikan. Samassa tiesin vastauksen, ja tuo sana paikka paljasti minusta erään synnin, jonka takia tietä olin laventamassa.
Jumala kyllä vastaa jos olemme vilpittömiä.
Ottamatta todellakaan kantaa nyt Ketolan tilanteeseen puolesta tai vastaan,
Ja jos Herra jotain ilmoittaa, ilmoitan kyllä hänelle itselleen jotain kautta.>>>>>>vuorisaarnan mukaisesti, joka katsoo naista himoiten on jo tehnyt huorin , jka vihastuu veljeensä /sisareensa on murhaaja..<<<<<<
Ja Jeesus sanoi Matt. mukaan ( nk." vuorisaarna") ”Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."” Matteus 5:48 FB38
Kenelle Hän piti em. puheensa?
”Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä. Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:” Matteus 5:1-2
Nk." vuorisaarnaa" tulkitaan psalmien kirjan kommentaariksi. Monet sanonnat ilmenet psalmeissa. ( katso paperi Raamatun alaviitteitä)
Hän puhui lakiliiton ihmisille. Heille Hän myös sanoi
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.”
Matteus 5:17-20 FB38
---------------------
"......Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.” Matteus 5:17-20 FB38"
Jeesuksen Kristuksen ristin kuoleman ja ylös nousemuksen jälkeen ihminen joka uskoo evankeliumin vanhurskautetaan uskon kautta,ei lain tekoja suorittamalla. Jumalan armoon pääsee uskomalla evankeliumi
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
Roomalaiskirje 5:1-2 FB38
----------------------
Kristuksessa Jeesuksessa on rakkauden ( agape) laki. Koska Jumala on muuttanut kivisydämen liha sydämeksi puhdistaen sen uskon kautta ei Jumalan ja kähimmäisen rakastaminen ole raskas lain taakka. Rakkaus ( agape) nousee sydämestä. Rakkautta ei voi vaatia mutta sitä saa osoittaa hyvillä teoilla.
”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:7-11 FB38
Siinä oli kehoitus "...Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.” Mitä kehoitetaan? Sitä mistä edellä on kirjoitettu. - Anonyymi00102
Anonyymi00101 kirjoitti:
>>>>>>vuorisaarnan mukaisesti, joka katsoo naista himoiten on jo tehnyt huorin , jka vihastuu veljeensä /sisareensa on murhaaja..<<<<<<
Ja Jeesus sanoi Matt. mukaan ( nk." vuorisaarna") ”Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."” Matteus 5:48 FB38
Kenelle Hän piti em. puheensa?
”Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä. Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:” Matteus 5:1-2
Nk." vuorisaarnaa" tulkitaan psalmien kirjan kommentaariksi. Monet sanonnat ilmenet psalmeissa. ( katso paperi Raamatun alaviitteitä)
Hän puhui lakiliiton ihmisille. Heille Hän myös sanoi
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.”
Matteus 5:17-20 FB38
---------------------
"......Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.” Matteus 5:17-20 FB38"
Jeesuksen Kristuksen ristin kuoleman ja ylös nousemuksen jälkeen ihminen joka uskoo evankeliumin vanhurskautetaan uskon kautta,ei lain tekoja suorittamalla. Jumalan armoon pääsee uskomalla evankeliumi
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
Roomalaiskirje 5:1-2 FB38
----------------------
Kristuksessa Jeesuksessa on rakkauden ( agape) laki. Koska Jumala on muuttanut kivisydämen liha sydämeksi puhdistaen sen uskon kautta ei Jumalan ja kähimmäisen rakastaminen ole raskas lain taakka. Rakkaus ( agape) nousee sydämestä. Rakkautta ei voi vaatia mutta sitä saa osoittaa hyvillä teoilla.
”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:7-11 FB38
Siinä oli kehoitus "...Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.” Mitä kehoitetaan? Sitä mistä edellä on kirjoitettu.>>>>>>>Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt<<<<<<<
”Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä. Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä.
Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?”
1. Johanneksen kirje 5:2-5 FB38
- mikkelinmies1
Vähän pitkä vastaus "siun" mutta oivalsit oleellista ja sain vähän uuttakin tietoa. Kyllä Herraan meidän kunkin persoonakohtaisesti pitää luottaa eikä Juha Ketolaan tai Mika Yrjölään tai muuhun vaikuttajaan. Toivoisin että aloittaja, DoctorT antaisi tässä vaiheessa painavan sanansa
- Hyvän.arvostelua
Eiköhän Juha Ketola ole arvostettava Israel-ystävänä. Onhan hän saanut aikaan suorastaan mahtavia tuloksia alallaan. Hän on myös raitishenkinen Pyhällä Hengellä täyttynyt hengellinen ihminen.
- Anonyymi00103
>>>>>raitishenkinen Pyhällä Hengellä täyttynyt hengellinen ihminen.<<<<<<
----------
EihänJumala ole joku " litra mitta", vähän , paljon, täynnä.
Jumalan Henki on Jumala joka ei vähene eikä lisäänny.
Jumala joka on Henki ( Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa. ( Joh. 1:1,,2, 3, 14, 18. Hepr.1:1- 4.) Hän on sellainen kuin on Sanassaan ilmoittanut kussakin asia yhteydessä, eikä toisenlainen. Hän puhuu Sanassa,ei ihmisen tunne tilassa , kokemuksessa. sydämessä, ilman Sanaa.
On eri asia "Hengen voima vaikutukset."
Ihminen joka tulee uskoon pääsee Hengestä osalliseksi ( Ef.1:14,14.) Ei hänen tarvitse odottaa jotakin " voimalla pukemista ylhäältä" , Jumalan Henki joka on tullut häneen on myös voiman Henki.
Ei ole hyvä yrittää olla apostoli mikäli Jumala ei ole siihen armoittanut. Kun ei armoitusta siihen niin ei myöskään ole niitä Hengen varustuksia mitä siinä palvelu tehtävässä tarvitaan. Joten joutuu itse maksamaan "viulut" ja se voi koitua kalliiksi?
------------
”Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta. Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen. Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa,”
2. Timoteuskirje 1:6-8 FB38
"...sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa,” ?Mihin?
Palvella "....”Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan.." Mikä oli Timoteuksen armolahja?
”Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.”
2. Timoteuskirje 4:5 FB38
-------------------
Kun olet täynnä Kristusta olet täynnä Henkeä.
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
Kolossalaiskirje 3:16 FB38
”Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
Efesolaiskirje 5:18-20 FB38
Huomaatko yhtäläisyyden Kol. ja Ef. kirjeen tekstissä?
Kun lukee Ef.5 . koko luvun niin näkee asia yhteyden mitä Paavali tahtoo sanoa? Hän alussa sanoo lihan mukaan elämisestä ja sitä seurasvista teoista . Sitten hän sanoo että älkää eläkö niin koska aika on paha , vaan eläkää Hengen mukaan puhuen Hengen elämän mukaisia puheita, sanoja.
Paavali ei siis sano että te vajaasti täynnä olevat ,täyttykää. Rihän ihminen voi omilla teoillaan ansaita Henkeä, ja joka ei todella ole mikään " litramitta " vaan Jumala, Jumalan kolmas persoona. - Anonyymi00104
Anonyymi00103 kirjoitti:
>>>>>raitishenkinen Pyhällä Hengellä täyttynyt hengellinen ihminen.<<<<<<
----------
EihänJumala ole joku " litra mitta", vähän , paljon, täynnä.
Jumalan Henki on Jumala joka ei vähene eikä lisäänny.
Jumala joka on Henki ( Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa. ( Joh. 1:1,,2, 3, 14, 18. Hepr.1:1- 4.) Hän on sellainen kuin on Sanassaan ilmoittanut kussakin asia yhteydessä, eikä toisenlainen. Hän puhuu Sanassa,ei ihmisen tunne tilassa , kokemuksessa. sydämessä, ilman Sanaa.
On eri asia "Hengen voima vaikutukset."
Ihminen joka tulee uskoon pääsee Hengestä osalliseksi ( Ef.1:14,14.) Ei hänen tarvitse odottaa jotakin " voimalla pukemista ylhäältä" , Jumalan Henki joka on tullut häneen on myös voiman Henki.
Ei ole hyvä yrittää olla apostoli mikäli Jumala ei ole siihen armoittanut. Kun ei armoitusta siihen niin ei myöskään ole niitä Hengen varustuksia mitä siinä palvelu tehtävässä tarvitaan. Joten joutuu itse maksamaan "viulut" ja se voi koitua kalliiksi?
------------
”Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta. Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen. Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa,”
2. Timoteuskirje 1:6-8 FB38
"...sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa,” ?Mihin?
Palvella "....”Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan.." Mikä oli Timoteuksen armolahja?
”Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.”
2. Timoteuskirje 4:5 FB38
-------------------
Kun olet täynnä Kristusta olet täynnä Henkeä.
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
Kolossalaiskirje 3:16 FB38
”Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
Efesolaiskirje 5:18-20 FB38
Huomaatko yhtäläisyyden Kol. ja Ef. kirjeen tekstissä?
Kun lukee Ef.5 . koko luvun niin näkee asia yhteyden mitä Paavali tahtoo sanoa? Hän alussa sanoo lihan mukaan elämisestä ja sitä seurasvista teoista . Sitten hän sanoo että älkää eläkö niin koska aika on paha , vaan eläkää Hengen mukaan puhuen Hengen elämän mukaisia puheita, sanoja.
Paavali ei siis sano että te vajaasti täynnä olevat ,täyttykää. Rihän ihminen voi omilla teoillaan ansaita Henkeä, ja joka ei todella ole mikään " litramitta " vaan Jumala, Jumalan kolmas persoona.>>>>>>Paavali ei siis sano että te vajaasti täynnä olevat ,täyttykää. Rihän ihminen voi omilla teoillaan ansaita Henkeä, ja joka ei todella ole mikään " litramitta " vaan Jumala, Jumalan kolmas persoona.<<<<
----------------
Selvennetään epä selvää tekstiäni
"...Paavali ei siis sano että te vajaasti täynnä olevat ,täyttykää. Eihän ihminen voi omilla teoillaan ansaita Henkeä, ja joka ei todella ole mikään " litramitta " vaan Jumala, Jumalan kolmas persoona."
- DoctorT
mikkelinmies; Minun huoleni on jo vanhaa perua, ajalta kun Ketola valittiin johtoon täällä Suomessa. Pidin kaverista ennen sitä kuta kuinkin.
Sitten hänen aktiivisuutensa harhaopettajien tulkkina kasvoi ja huoleni sen myötä! Se kokemus Jkln terveisiä Lehtimajanjuhlilta, vuosi taisi olla jopa 2006, vei kaiken luottamuksen Ketolan hengellisestä terveydestä! Meno oli jumalatonta möykkää!!
Ja kuten jo aiemmin sanoin, hänen panoksensa siihen, että syksyisillä Lehtimajajuhlilla alkoi näkyä näitä harhaopettajia yhä enemmän, vei minut huolen tilaan koko ICEJ:n arvokkaasta työstä ja tulevaisuudesta.
Nyt JK siirtyi pois Jerusalemista, huoleni pieneni, ja siksi hiukan ihmetellen kyselen, kuinka on? Seinäjoki häntä käyttää, totta kai!!
Mika Yrjölän lopputulema on käsillä tulevana vuonna, näin uskon!!- Anonyymi00105
>>>>>>>>Mika Yrjölän lopputulema on käsillä tulevana vuonna, näin uskon!!<<<<<<
Taisit kirjottaa em. 29.12.2007? ( merkinnän mukaan?)
Nyt vuonna 2026 M. Yrjölä lienee olevan Amerikassa? - Anonyymi00106
Anonyymi00105 kirjoitti:
Nyt vuonna 2026 M. Yrjölä lienee olevan Amerikassa?>>>>>>Nyt vuonna 2026 M. Yrjölä lienee olevan Amerikassa?<<<<
".....Yrjölä toimii tällä hetkellä Yhdysvalloissa Washington DC:nalueella olevan Living Word International Christian Church -seurakunnan johtajana..."
Lähde:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Yrjölä - Anonyymi00107
Anonyymi00106 kirjoitti:
>>>>>>Nyt vuonna 2026 M. Yrjölä lienee olevan Amerikassa?<<<<
".....Yrjölä toimii tällä hetkellä Yhdysvalloissa Washington DC:nalueella olevan Living Word International Christian Church -seurakunnan johtajana..."
Lähde:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Yrjölä".....Yrjölä toimii tällä hetkellä Yhdysvalloissa Washington DC:nalueella olevan Living Word International Christian Church -seurakunnan johtajana..."
Lähde:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Yrjölä - Anonyymi00109
Anonyymi00107 kirjoitti:
Lähde:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Yrjölä>>>>>>>>>".....Yrjölä toimii tällä hetkellä Yhdysvalloissa Washington DC:nalueella olevan Living Word International Christian Church -seurakunnan johtajana..."<<<<<<<<
---------------------
Living Word International Christian Church
https://lwicc.org/media/speaker/Pastor+Mika+Yrjölä - Anonyymi00110
Anonyymi00105 kirjoitti:
Nyt vuonna 2026 M. Yrjölä lienee olevan Amerikassa?>>>>>>>>Mika Yrjölän lopputulema on käsillä tulevana vuonna, näin uskon!!<<<<<<
Nyt vuonna 2026 M. Yrjölä lienee olevan Amerikassa?<<<<<
-------------------
https://lwicc.org/media/zkvn6wp/the-basics-of-healing - Anonyymi00111
Anonyymi00109 kirjoitti:
>>>>>>>>>".....Yrjölä toimii tällä hetkellä Yhdysvalloissa Washington DC:nalueella olevan Living Word International Christian Church -seurakunnan johtajana..."<<<<<<<<
---------------------
https://lwicc.org/media/speaker/Pastor Mika Yrjölä>>>>>Living Word International Christian Church
https://lwicc.org/media/speaker/Pastor+Mika+Yrjölä<<<
Linkit ei toimi äökkösten kanssa mutta nyt ehkä ?
https://lwicc.org/media/zkvn6wp/the-basics-of-healing
- tässäesimerkki
NewAgea niin ICEJ:llä kuin Seinäjoella
https://youtu.be/Zg_99fMMjso - IhmetellytOlen
Ketolan kuunteleminen on aina ahdistanut minua... Nyt palaset ovat loksahtaneet paikalleen .
- PiskuinenLauma
Samanlainen kokemus täälläkin.
Aluksi kuulin häntä vain Israel-ohjelmien tiimoilta, ja niissa hän vaikutti silloin puhuvan sinänsä ihan hyvistä asioista, mutta tuli voimakas tunne, että kaikki ei ole kunnossa, että tuon leveän hymyn takana on jotain vierasta.
Myöhemmin katsoimme tv7:lta jotain ohjelmaa, jossa hän puhui, ja tuli voimakas tunne että pitää kääntää katse pois, hänen katseessaan oli jotain vierasta henkivaikutusta, alkoi tehdä aivan pahaa ja oli pakko laittaa ohjelma pois.
Sen jälkeen en ole häntä kuunnellut, mutta muutaman kerran lukenut kirjoituksiaan ICEJn lehdestä ja pitänyt niitä höttöisinä ja epäraitista sävyä sisältävinä.
Rukoilkaamme hänen puolestaan, jotta Herra saisi hänet puhdistaa ja palauttaa suoralle tielle ja samoin koko ICEJn puolesta, jotta se puhdistuisi epäraittiista vaikutuksista ja henkilöistä! - DoctorT
Hyvät havainnot!
Esirukous näiden harhaanmenneiden puolesta on käytännössä ihan turhaa! He eivät enää näe totuutta ja käsitä olevansa pielessä.
Tuija Valtasen osalta ja yhteistyönsä Patrick Tiaisen kanssa ei auennut Kari O Niemelle kahdenkaan muistutuksen jälkeen, niin miten näitä sitten oikeaan viisaisi?? Ei mitenkään, Sana antaa luvan varoittamiseen ja ellei he sinua kuule, karta heitä. Hyvä ja vapauttava ohje!
- tarkkuuttatarvitaan
Räiskyvät ihmiset räiskyvät ihan vaan omaa sielunsa räiskettä, rauhallinen menee harvemmin harhaan eikä ainakaan kiusaa kuulijoita omalla räiskyvällä lihallaan jopk a on naamioitu "Herran voiteluksi " ja milloin miksikin mutta aina siinä on jumalan Hengen mukakuorrutus.
Jerikon muurikin kaatui ennekaikkea kurinalaisuudella ei metelillä ennekuin oli sen aika, eikä silloinkaan huudeltu omia sielun tuotoksiaan. - muutamatselviävät
Terveempi helluntai tuli oli ja meni.
nyt on kaikenlaisten sekottajien kausi menossa. - siun
Vielä korostaisin, et vaikka hengessä kokeen jotain, niin se pitää viedä rukoukseen ja sanan alle. Ja jos se on Pyhästä Hengestä, Herra kyllä osaa osoittaa kohdan missä menee vikaan. On ihan turha mennä sanoon, kenenkään persoonasta, Koska Herra itse on luonut hänet, sellaisena kuin hän on, itse persoonaa ei voi tuomita, se tapa miten hän tuo sanaa esiin ei ole ratkaiseva, VAAN se pitää pystyä osoittaa missä kohtaan mennään vikaan. Sanassa ja sanasta.
Mä en pääse tuohon englannin kielen opetukseen kiinni, koska en niin hyvin osaa englantia, et voisin lähtee arvioimaan sitä, koska se voi olla tietty vivahteita joka avaan sen asian. New Age Ei ole Jlasta, tiedän itse ennen uskoon tuloa mukaan olleena et joskus ne ajatukset on niin lähellä kuin veteen piirretty viiva, et tarvitaan Hengen näkökykyä.
Tämä esimerkkinä, et meidän tulee olla tarkkoja, et se on todella sanan vastaista,
Ja Herra osoittaa kyllä, mistä on kyse, mut se vaatii kyllä rukousta ja sanan tutkimista.
Ketola on pitkään sanassa palvellut, johtanut, joten niin ei riitä et joku menee sanoon ,jotain hänen persoonastaan. Koska Herra on nähnyt hyväksi luoda hänestä sentyyppisen persoonan. Tai musta tuntui et täs On jotain vierasta, jos et pysty osoittaa mikä siinä on se vieras elementti. Se ei herätä muutosta, koska se voidaan tulkita vaan et musta ei pidetä, siis noi molemmat elementit.
Esim. Jos puoliso sanoo toiselle, et musta tuntuu vieraalta et toimit noin, mut et selitä miks tai mikä siinä on vierasta, muutosta ei tapahdu.
Ja laiminlyöt henkien erottamisen lahjaa, jos sä et sä ala rukoillen ja tutkiin mistä oli kyse, et voi antaa lahjaksi toiselle tai pistää toista tekemään työtä Puolestas, jos Herran henki alkaa puhuun ja vaikuttaan sinussa tuntemuksia jostakin, Armolahja en käytössä pitää harjaannuttaa. Ei se ketään srknta hyödytä, jos joskus joku myöhemmin ilmoittaa, et mustakin tuntui siltä. Mut se antaa seurakuntaa eteenpäin, et asioihin pureudutaan kun Herran Henki alkaa puhuun jostakin. Rohkeutta siskot ja veljet.
Ja tätä yritän sanoa, et ei riitä tuntemukset, osviittaa vaan pitää olla tieto missä mennään vikaan vasta sit vika voidaan korjata. Uskon et Ketola kykenee korjaan kurssiaan Herran edessä , jos se selkeästi osoitetaan, mut mutu tiedolla en usko et toimii..- Anonyymi
Seuraillaan kykeneekö korjaan kurssiaan Herran edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraillaan kykeneekö korjaan kurssiaan Herran edessä.
Tervehenkistä arviointiakin täällä tapaa, mutta harvemmin. Trollit käyttävät aikansa netin ääressä herjaamassa ja osa täällä naamioituu uskovaksi jotta pääsee herjaamaan. Uskovilla on parempaakin tekemistä kuin herjaaminen joten voitte päätellä palstan sisällön lopputuloksen.
Te jotka olette kiinnostuneita uskonasioista, menkää käymään seurakunnassa, lukekaa Raamattua esim. Johanneksen evankeliumista alkaen, katsokaa valikoiden TV7:aa ja/tai rukoilkaa. Jeesus todellakin kannattaa löytää omana henkilökohtaisena Vapahtajana ja Syntien Sovittajana. Se on suurin lahja jonka koskaan voit saada elämässä, suurempi kuin jos saisit omaksesi koko maailman kaikkine rikkauksineen. Tule Jeesuksen luo, suostu ottamaan Hänet elämäsi Herraksi ja anna Hänen pestä syntisi pois. Jos tähän suostut, saat tulla Jumalan lapseksi. Kotisi on Taivaassa ja saat aina avun Jumalalta elämässä. Et ole koskaan yksin, Jeesus on todellakin vierelläsi ja kuulee rukouksesi, myös huokauksesi. Tervetuloa Jeesuksen luo, tervetuloa kotiin!
- Anonyymi
Juha Ketola on hengen mies ja todistaa Jeesuksesta ja lähteenä on ikiaikojen Raamattu, joka on eilen, tänään ja huomenna sama pyhä Jumalan sana. Jumalan sanaa ei tarvitse saarnata synkkä olme kasvoilla tai muuten synkistellä. Jumala on rakkaus ja ilo sydämmissä. Kaikki on hyvin, sanoo Jeesus. Juha Ketola on hyvä ihminen ja pyydetään siunausta hänelle, sensijaan että kampitetaan ja musta maalataan.
- Anonyymi
Juha Ketola on väärässä hengessä, eikä hän noudata Raamattua vanhurskaasti. Tässä on todisteet siitä, miten harhassa Juha Ketola on. Hän on juontamassa tilaisuutta, jossa on hyvin kyseenalaista opetusta.
The International Christian Embassy in Jerusalem (ICEJ) let Bishop John Francis of London preach a set of unbiblical Word of Faith doctrines. The Bishop also presented his New Age understanding of Ezekiel 37, and a new bone convenant theology.
https://www.youtube.com/watch?v=Zg_99fMMjso
- Anonyymi
Tohtuurin jutut on aina sitä minkä Jumala tuomitsee. Ei jatkoon. Hänet kannattaa vaieta.
- Anonyymi
Jumalan tuomio: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.
1234567---
- Anonyymi
Juha Ketola näyttää löytäneen paikkansa . ERinomaisia henkilöhaastatteluja TV7:lla mm. Ilkka Salmisesta. Myös oiva puolustuspuhe Jerusalemin merkityksestä kun jotkut huuhaa joukot väittävät sen olevan pelkkä kaupunki kaupungien joukossa. Ketola muistutti että se Suuren kuninkaan kaupunki. Ei kai meillä ole muuta suurta kunigasta kuin Jeesus Nasaretilainen? Myös jäi mieleen Tapani Sopasen ja Juhan välinen keskustelu, kun oikein innostuivat Herramme tulemuksesta ja toivoivat näkevänsä vielä maallisilla silmillään sen. Eivät, koska Tempaus on välissä ja veljet pääsevät Herramme toisen tulemuksen yhteydessä Jerusalemiin. Toivon olevani samassa joukossa. Muuten usein sekoitetaan TEmpaus ja Jeesuksen toinen tulemus. Tarkkuutta.
- Anonyymi
Ei tule tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemusta. Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen toisessa tulemuksessaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemusta. Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen toisessa tulemuksessaan.
1234567---Koita jo hylätä adventistiset harhaoppisi 1000-vuotiskaudesta taivaassa. 1000-vuotiskausi on maan päällä, jonne Jeesus tekee paluun. Tämä lukee selvästi Raamatussa. Katso nyt. Tässä kerrotaan 1000-vuotiskaudesta maan päällä, jonka lopulla paholainen lähtee kiertämään maan jokaista kolkkaa. Ei paholainen kierrä taivaassa yhtäkään kolkkaa, koska hänet on heitetty sieltä ulos ja hänellä on porttikielto taivaaseen.
Ilm 20:4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, Ilm. 5:10, Ilm. 6:11]
5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16]
6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, Ilm. 5:10]
7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita jo hylätä adventistiset harhaoppisi 1000-vuotiskaudesta taivaassa. 1000-vuotiskausi on maan päällä, jonne Jeesus tekee paluun. Tämä lukee selvästi Raamatussa. Katso nyt. Tässä kerrotaan 1000-vuotiskaudesta maan päällä, jonka lopulla paholainen lähtee kiertämään maan jokaista kolkkaa. Ei paholainen kierrä taivaassa yhtäkään kolkkaa, koska hänet on heitetty sieltä ulos ja hänellä on porttikielto taivaaseen.
Ilm 20:4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, Ilm. 5:10, Ilm. 6:11]
5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16]
6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, Ilm. 5:10]
8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.Tämä maa saastuu kaiken aikaa, niin vesistöt maa, kuin ilmakin, myöskin aurinko tulee paahtamaan ihmisiä tulella Ilm.16:8.
Kaikki viimeiset vitsaukset ja atomisodat kun läpi käydään, niin ei ole maa asuttavassa kunnossa 1000-vuotta.
Jeesus ei tule tämän maan päälle omiensa kanssa se on 100% varmaa se.
Te olette niin harhassa kuin vaan harhassa olla voi opetuksinenne !
Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan 1000:nen vuoden jälkeen, ei ennen sitä.
1234567--- - Anonyymi
Voi kun voisin itse olla ylöstempauksessa mukana, toivon vielä armonaikaa, harmittaa kovasti jos joudun kadotukseen eikö ketään kiinnosta enää sielujen pelastus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä maa saastuu kaiken aikaa, niin vesistöt maa, kuin ilmakin, myöskin aurinko tulee paahtamaan ihmisiä tulella Ilm.16:8.
Kaikki viimeiset vitsaukset ja atomisodat kun läpi käydään, niin ei ole maa asuttavassa kunnossa 1000-vuotta.
Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan 1000:nen vuoden jälkeen, ei ennen sitä.
1234567---1000-vuotiskausi alkaa sillä, että Jumala on puhdistanut maan ja ilman. Kyllä Jumala sellaiseen pystyy. Hylkää jo adventistiset harhaoppisi 1000-vuotiskaudesta taivaassa, koska Raamattu opettaa sen olevan maan päällä. Jeesus tekee paluun Öljymäelle pyhiensä kanssa ja sen jälkeen alkaa hänen 1000-vuotiskausi maan päällä. Maailma on puhdistettu ja korventava kuumuus ja pakkanen ovat poissa.
Ilm 19:11 Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti.
12 Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse.
13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana. [Jes. 63:2,3 | Joh. 1:1]
14 Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli hohtavan valkeaa pellavaa.
15 Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin.
Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 1:14]
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä maa saastuu kaiken aikaa, niin vesistöt maa, kuin ilmakin, myöskin aurinko tulee paahtamaan ihmisiä tulella Ilm.16:8.
1234567---jokohan sitten saamme olla rauhassa selityksiltäsi sunnuntaipedonmerkkinä ja muut avastaavaa, mitä luulet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1000-vuotiskausi alkaa sillä, että Jumala on puhdistanut maan ja ilman. Kyllä Jumala sellaiseen pystyy. Hylkää jo adventistiset harhaoppisi 1000-vuotiskaudesta taivaassa, koska Raamattu opettaa sen olevan maan päällä. Jeesus tekee paluun Öljymäelle pyhiensä kanssa ja sen jälkeen alkaa hänen 1000-vuotiskausi maan päällä. Maailma on puhdistettu ja korventava kuumuus ja pakkanen ovat poissa.
Ilm 19:11 Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti.
12 Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse.
13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana. [Jes. 63:2,3 | Joh. 1:1]
14 Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli hohtavan valkeaa pellavaa.
15 Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin.
Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 1:14]
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.Jumala ei puhdista maata 1000:neksi vuodeksi, EI EI EI se on 100% varmaa se.
Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan vasta tuhannenvuoden jälkeen, EI ENNEN SITÄ.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jokohan sitten saamme olla rauhassa selityksiltäsi sunnuntaipedonmerkkinä ja muut avastaavaa, mitä luulet?
Tätäkään ette ymmärrä . Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi !
Sunnuntai pedonmerkki. Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti. TUOMIOIDEN JULISTAMINEN ON ERI ASIA KUIN MERKIN AIKAANSAAMINEN PAAVIN TOIMESTA KESKIAJOISTA LÄHTIEN, MUTTA MERKKI SÄILYY MUUTTUMATTOMANA AJAN LOPPUUN SAAKKA.
Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa PAAVI LIPERIUKSEN JOHDOLLA KEHOITETTIIN KIRKON JÄSENIÄ SAPATIN SIJASTA ALKAMAAN KUNNIOITTAA SUNNUNTAITA.
Tarvitaan vain viisautta ja ymmärrystä !
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun voisin itse olla ylöstempauksessa mukana, toivon vielä armonaikaa, harmittaa kovasti jos joudun kadotukseen eikö ketään kiinnosta enää sielujen pelastus?
Katseen tulisi tänäaikana kiinnittä kolmannen enkelin varoitussanomaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1000-vuotiskausi alkaa sillä, että Jumala on puhdistanut maan ja ilman. Kyllä Jumala sellaiseen pystyy. Hylkää jo adventistiset harhaoppisi 1000-vuotiskaudesta taivaassa, koska Raamattu opettaa sen olevan maan päällä. Jeesus tekee paluun Öljymäelle pyhiensä kanssa ja sen jälkeen alkaa hänen 1000-vuotiskausi maan päällä. Maailma on puhdistettu ja korventava kuumuus ja pakkanen ovat poissa.
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.Jatkan vielä. Meinaatko että tuhatvuotisessa valtakunnassa on SYNNINTEKIJÖITÄ ? 100-vuotiaana synnintekijät joutuvat kiroukseen. Kyllä siinä synnintekijät saavat pahaa maassa aikaiseksi, se olisi varmaa. Nuorin kuolisi 100-vuotiaana. Siis tuhatvuotisessa valtakunnassa synnintekijöitä ja kuolemaa, niinkö ?
JEESUS EI TODELLAKAAN TULE TÄNNE 1000:NEKSI VUODEKSI synnintekijöiden sekaan. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva. Pelastuneet adventistit ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta taivaassa, ja sillä siisti.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätäkään ette ymmärrä . Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi !
Sunnuntai pedonmerkki. Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti. TUOMIOIDEN JULISTAMINEN ON ERI ASIA KUIN MERKIN AIKAANSAAMINEN PAAVIN TOIMESTA KESKIAJOISTA LÄHTIEN, MUTTA MERKKI SÄILYY MUUTTUMATTOMANA AJAN LOPPUUN SAAKKA.
Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa PAAVI LIPERIUKSEN JOHDOLLA KEHOITETTIIN KIRKON JÄSENIÄ SAPATIN SIJASTA ALKAMAAN KUNNIOITTAA SUNNUNTAITA.
Tarvitaan vain viisautta ja ymmärrystä !
1234567---Hylkää adventistiset harhaoppisi sunnuntaista pedon merkkinä. Sunnuntaita ei pysty ottamaan käteen eikä otsaan, eikä sunnuntaista saa laskettua lukua 666, joten sunnuntai ei ole Ilmestyskirjan tarkoittama pedon merkki, vaikka se on väärä lepopäivä.
Ilm 13:16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku.
18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.
[Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hylkää adventistiset harhaoppisi sunnuntaista pedon merkkinä. Sunnuntaita ei pysty ottamaan käteen eikä otsaan, eikä sunnuntaista saa laskettua lukua 666, joten sunnuntai ei ole Ilmestyskirjan tarkoittama pedon merkki, vaikka se on väärä lepopäivä.
Ilm 13:16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku.
18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.
[Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]Luku 666 tulee sanasta: VICARIVS FILII DEI !
Saksalainen professori Andreas Helwing (1572-1643) selvitti pedon luvun VIISAASTI. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI
Sunnuntai on mennyt otsan sisäpuolelle vauvasta vaariin, kotona, koulussa, sunnuntaipyhäkoulussa, ja kaikkialla.
SAA KAIKKI suuret ja pienet kumartamaan itseään peto.
Viisaus ja ymmärrys ei ole kaikkien herkkua !
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luku 666 tulee sanasta: VICARIVS FILII DEI !
Saksalainen professori Andreas Helwing (1572-1643) selvitti pedon luvun VIISAASTI. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI
Sunnuntai on mennyt otsan sisäpuolelle vauvasta vaariin, kotona, koulussa, sunnuntaipyhäkoulussa, ja kaikkialla.
SAA KAIKKI suuret ja pienet kumartamaan itseään peto.
Viisaus ja ymmärrys ei ole kaikkien herkkua !
1234567---Mitä tekemistä tämän kanssa on sunnuntailla? Paavi sen käski lepopäiväksi laittomasti, mutta ei se ole Ilmestyskirjan tarkoittama pedon merkki oikeaan käteen tai otsaan. Sinulla ei ole mitään viisautta. Hylkää adventistiset harhaoppisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tekemistä tämän kanssa on sunnuntailla? Paavi sen käski lepopäiväksi laittomasti, mutta ei se ole Ilmestyskirjan tarkoittama pedon merkki oikeaan käteen tai otsaan. Sinulla ei ole mitään viisautta. Hylkää adventistiset harhaoppisi.
Tällä hetkellä sinulta puuttuu viisautta ja ymmärrystä tunnistaa peto ja pedonmerkki.
Etsi vaan viisautta ja ymmärrystä ! Teidän opit minä olen hyljännyt jo aikoja sitten !
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä hetkellä sinulta puuttuu viisautta ja ymmärrystä tunnistaa peto ja pedonmerkki.
Etsi vaan viisautta ja ymmärrystä ! Teidän opit minä olen hyljännyt jo aikoja sitten !
1234567---joko nyt lopetit sunnuntaipaasaamisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joko nyt lopetit sunnuntaipaasaamisen.
Kolmannen enkelin varoitussanomaa julistetaan ajan loppuun saakka.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita jo hylätä adventistiset harhaoppisi 1000-vuotiskaudesta taivaassa. 1000-vuotiskausi on maan päällä, jonne Jeesus tekee paluun. Tämä lukee selvästi Raamatussa. Katso nyt. Tässä kerrotaan 1000-vuotiskaudesta maan päällä, jonka lopulla paholainen lähtee kiertämään maan jokaista kolkkaa. Ei paholainen kierrä taivaassa yhtäkään kolkkaa, koska hänet on heitetty sieltä ulos ja hänellä on porttikielto taivaaseen.
9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.Olisko aika lopettaa eri uskontokunnat syyttelemästä toisiaan. Jeesushan sanoi SUURIN KÄSKY ON RAKKAUDEN KÄSKY. RAKAS LÄHIMMÄISTÄ, KUIN ITSEÄSI JA JUMALAA YLI KAIKEN. Amen
- Anonyymi00108
>>>>>. Eivät, koska Tempaus on välissä ja veljet pääsevät Herramme toisen tulemuksen yhteydessä Jerusalemiin. Toivon olevani samassa joukossa. Muuten usein sekoitetaan TEmpaus ja Jeesuksen toinen tulemus. Tarkkuutta.<<<<<<<
------------------
Jeesuksen omat sanat Johanneksen evankeliumin mukaan. Rohkeeno joka väittää niitä vastaan?
Johanneksen evankeliumin luvussa 6 on ilmoitettu neljä kertaa milloin Jeesus Kristus tulee takaisin ja herättää Häneen uskovat.Eli " viimeisenä päivänä"Jakeet 39,40,44 54.Hän itse Jeesus Kristus on Joh. evk:n mukaan nämä sanonut.
------
”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:39 FB38
------
”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
Johannes 6:40 FB38
-----
”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:44 FB38
-------
”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
Johannes 6:54 FB38
--------
Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
-----
”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
1. Tessalonikalaiskirje 4:15-18 FB38
- Anonyymi
Moni silloinen alaikäinen kaverini itseni lisäksi on traumatisoitunut tämän kaverin `käsittelyssä` aikanaan JKL:n Helluntaiseurakunnassa! 20-vuoden tauon jälkeen jouduin sen todistamaan valitettavasti eilen uudelleen. Toisinsanoen kaveri ei ole muuttunut mihinkään. Sama vanha kaava toistuu ,Leveä hymy! Minuutti siitä pistävällä katseella alistamista ja vallankäyttöä sekä hengellistä väkivaltaa taas. Minun kohdallani se nyt ei enään onnistunutkaan. Summa Summarum! Kyseinen Maailmanvalloittaja ja Pelastaja paljasti korttinsa Heti `Kättelyssä`! Uskomaton kaveri..
- Anonyymi
Huhheijaa mitä kirjoituksia. Uskovat ovat todella uskovien vihollisia.
Tekee pahaa lukea näitä kirjoituksia.
Juha Ketola on nimenomaan Sanan puolustaja, ja tekee sen todella loppuun asti kumartamatta ketään, mikä on mahtava piirre tämän päivän kirkkokuntien keskellä täällä Suomessa missä kirkot(helluntaita myöten) taipuu moraalittomuuden edessä yleisön paineesta.
Juha Ketola puhuu synnistä, armosta, parannuksen teosta, en ymmärrä mitä ihmeen kommentteja täällä on harhaopeista, en ole koskaan löytänyt mitään harhaoppista hänen puheissaan.
Suomi saa olla kiitollinen että täältä maasta löytyy edes joku vielä joka saarnaa Sanaa eikä höyhötä sinne tänne. Pistävä katse… kyllä, kun hän puhuu Totuutta. - Anonyymi
Tämän metelöinnin ja kaatamiskokoukset Suomeen toi Niilo Ylivainio.
>>Olin 10v sitten Jkln Terveisiä Lehtimajajuhlilta -tilaisuudessa ja kyllä oli arvokkuus ja asiallisuus kaukana!!! Ketola itse viitoitti tietä tyypilliseen torontolaiseen metelöintiin ja epäjärjestykseen.<< - Anonyymi
Olin siellä vähän aikaa ja minusta ajettiin ulos luciferi joo
- Anonyymi
Juha Ketola on hyvä puhuja ja evankelista, joka korottaa Jeesusta Kristusta. Tällainen ei sovi ICEJ:n periaatteisiin ja siksi Ketola sai lähteä pois sen palveluksesta.
ICEJ yrittää vain "lohduttaa" juutalaista kansaa poliittiselle ja materiaalisella tuella, mutta kieltää juutalaisten evankelioimisen ja kokoraamatun jakamisen heille:
Mitähän Paavali sanoisi tällaisesta touhusta:
1. Kor 1
" Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle."
- Anonyymi00094
>>>>En ole löytänyt tietoa, mikä hänen toimensa täällä on!!??<<<<<
Entä oma toimesi täällä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3512163IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk511695Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1541353Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.891254- 1431198
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021171Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.851102Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten91088Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701067Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan48992