Erotakko vai ei?

Mitentästäeteenpäi

Tämä asia on vaivannut minua jo kauan, ja päätin nyt kirjoittaa tänne ja kysyä ulkopuolisten ajatuksia asiasta. Olen todella kiitollinen jos jaksat lukea ja vastata!

Eli olemme parikymppinen pariskunta ja olemme seurustelleet nyt 2 vuotta. Ensimmäinen vuosi oli elämäni ihaninta ja onnellisinta aikaa ja ajattelin jo löytäneeni rakkauden loppuelämäkseni.
Noin puoli vuotta sitten minusta alkoi tuntua että poikaystävääni ei enää kiinnosta parisuhteemme kuin ennen. Ajattelin, että okei, täytyyhän sen alkuhuuman joskus loppua. Mutta siitä lähtien olen joka päivä tuntenut tuon tunteen voimakkaampana ja voimakkaampana.
Olin syksyllä muutaman kuukauden kauempana töissä, niin että olin kotona vain viikonloput. Monena viikonloppuna hän ei ollut minun kanssani kuin vähän aikaa ja muuten oli kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa. Loukkaannuin tuosta ihan riidaksi saakka, emmekä seuraavana viikonloppuna nähneet kertaakaan. Hän kommentoi asiaa vain että "et voi suuttua jos pidän hauskaa kavereideni kanssa".
Ennen noita työkeikkojani harrastimme seksiä joka päivä, joskus kaksikin kertaa päivässä. Se oli intohimoista rakastelua ja tunsin että hän todella haluaa minua. Nykyään harrastamme seksiä ehkä kerran viikossa. Seksi on minulle tärkeä asia ja haluaisin sitä enemmän. Sen puheeksi otettuani hän on suuttunut ja sanonut ettei häntä paneta enää niinkuin ennen ja että on olemassa muitakin asioita kuin seksi.
Poikayatäväni poissaolevuus, haluttomuus ja ainainen kavereiden kanssa juhliminen sai minut tuntemaan niin paljon että häntä ei enää kiinnosta olla kanssani, että erään riidan päätteeksi jätin hänet. Olin pyöritellyt ajatusta päässäni jo kauan, mutta tarkoitukseni ei ollut tehdä sitä. Tämän seurauksena itkin päivän ja kävin sopimassa asian ja palasimme yhteen.
Edelleen olemme yhdessä, mutta joka päivä tunnen että hän ei minusta enää niin välitä. Olemme puhuneet aiheesta mutta hän kertoo edelleen rakastavansa minua ja haluavansa olla minun kanssani. Hän on alkanut puolen vuoden aikana käymään todella paljon juhlimassa muiden kanssa ja olen tullut mustasukkaiseksi hänen tuttavistaan ja olen epäillyt että hänellä on joku toinen, se selittäisi paljon. Hän kuitenkin kieltää senkin. Olen sanonut hänelle useasti, että jos et enää halua kanssani viettää enempää aikaa ja muu seura on tärkeämpää, en pysty enää olemaan parisuhteessa hänen kanssaan. Ei tuntunut ottavan tosissaan.
Tänään aloin kyselemään että mitä tekisimme illalla, poikaystäväni vaikutti kauhean vaisulta jolloin jo tiesin mitä tapahtuisi. Kavereidensa kanssa se sinne baariin taas lähti ovet paukkuen. Sanoin hänen lähtiessään, että jos ei asiat nyt muutu niin sitten jätän hänet.

Kirjoittamani antaa vähän väärän kuvan, kun toin esille vain huonoja puolia. Tietenkin meillä on hauskaa yhdessä silloin kun olemme yhdessä ja väliin tunnenkin oloni halutuksi. Mutta liian usein saan pettyä ja ajatella että hän ei minusta ole kiinnostunut, enkä jaksaisi sitä enää. Hän on kuin eri ihminen verrattuna aikaisempaan.

Tuo teksti nyt ei tietenkään anna ihan täyttä kuvaa, paljon jäi kertomattakin, mutta mitä olette mieltä?
Näettekö tällaisella suhteella tulevaisuutta? Teenkö väärin jos jätän hänet?
En tiedä miten pystyisin hänet jättämäänkään, sillä rakastan häntä yli kaiken, vaikken enää tunne saavani vastakaikua tuolle tunteelle.

Toivoisin todella vastauksia.. Kiitos!

8

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prinsessa_pieni

      Olette vielä nuoria. Miehet ei välttämättä (poikkeuksiakin on) halua sitoutua vielä parikymppisenä vaan haluavat pitää hauskaa kavereiden kanssa.
      Hän varmasti välittää sinusta, mutta kavereiden seura on myös tärkeää. Voi olla että olette myös luonteiltanne erilaisia. Etkö voi sitten joskus lähteä mukaan, jos miesystäväsi lähtee kavereiden kanssa ulos?
      Ei kannata tehdä päätöksiä sen mukaan, mitä joku vastaa täällä palstalla. Mieti miltä sinusta tuntuu? Oletko onnellinen?
      Itse ajattelisin, että ei kannata jäädä huonoon suhteeseen roikkumaan.

      • Mitentästäeteenpäi

        Kiitos vastauksestasi!
        En siis ole päätöstä tekemässä tänne tulleiden kommenttien perusteella, haluan vain kuulla täysin ulkopuolisen mielipiteitä asiasta..
        Ongelma on juurikin se, että olen ajatellut asiaa useamman kuukauden tauotta ja en enää saa selvää omista ajatuksistanikaan. Tällä hetkellä en koe olevani kyllin onnellinen, mutta toivoisin asioiden muuttuvan. En halua tehdä väärää päätöstä asian suhteen, jota joutuisi katumaan myöhemmin.


    • Iltajuttuja

      Sanon samaa, että olette vielä nuoria kuten myös suhteenne. Jos olisin itse samassa tilanteessa niin päättäisin suhteen, mutta oma on valintasi :)!
      Lue viestiketju "Törmäsin tähän" siinä kerron oman tarinani johon voit samaistua !

    • psykka

      Itse en päättäisi suhdetta, vaan eläisin omaa elämääni ja katsoisin siinä samalla mitä suhteelle tapahtuu.

      Suhteessa tulee sen alun huuman jälkeen tuo erottautumisen vaihe, joka yleensä alkaa sillä, että toinen osapuoli ottaa ensin etäisyyttä ja toinen on ihmeissään. Se työntää toista kauemmas, jos yrittää jotenkin puuttua hänen tapaansa eriytyä. Mielestäni voit antaa miehelle tilaa, ja suuntautua itsekin enemmän omiin harrastuksiin ja kavereihin. Tällaista suhteen eriytymisvaihetta ei pysty ohittamaan. AIka näyttää miten teille käy.

      MIelestäni tässä vaiheessa ei kannata järkeillä eron puolesta, vaan antaa ajan näyttää.

    • elikstri

      en olisi jos noin tuntisin.olet nuori,kyllä elämässä täytyy nauttia,eikä kököttää.toinen pitää hauskaa,ei ihminen muutu.

    • teeniinkuinjärkisanoo

      kaverilla oli samanlainen poikaystävä katosi aina bilettämään, lopulta viikonloputkin tiessään, oli alko-ongelmaa joi liikaa ja bilettäessään lirkutteli muille naisille . kaveri oli onneton. kaiken huippu että jätkä vielä lainasi rahaa eikä maksanut takas. lopulta kaveri järkiintyi jätti sen. löysin uuden tasapainoisemman poikaystävän. tää ex sitten nykyää maksattaa menonsa toisella naisella joka ei vielä näe mimmoinen hän on..sääliksi käy naista.

    • TotuusSattuuQC

      No te nyt vain haluatte elämältä ja parisuhteelta eri asioita eikä siinä ole sinänsä mitään pahaa. Poikaystäväsi haluaa suhteen joka on olemassa siellä taustalla kun hänelle sopii ja josta voi lähteä bilettämään kun hänelle sopii. Se on siis se suhde jonka häneltä saat, halusit tai et. Sinun pitää vain päättää että onko se sellainen suhde joka riittää sinulle.
      Pahinta on jos yrität väkisin muuttaa sitä miten poikaystäväsi elää. Siitä ei seuraa kuin surua ja murhetta ja joka tapauksessa ero ennemmin tai myöhemmin.

    • TopTierFag

      Eroa vitun heikko

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe