Netti pilasi maailman

takaisinmaaseudulle

Väitän että netti on pilannut ihmisten välisen kommunikoinnin. Itsehän välttelen somea ja nettielämää mahdollisimman paljon, mutta en tiedä muista ihmisistä. Elääkö nykyään ihmiset enemmän virtuaalimaailmassa kuin tosielämässä? Tuntuu että netissä luotavat suhteet ja feisbuukin kaverilista ovat sitä oikeaa elämää, ja töissä ja koulussakäynti on vähän kuin sivutuotetta. Tämä kehitys on pelottavaa.

Omaa pariutumistani on haitannut esimerkiksi se, että netistä löytyy minusta valheita ja juoruja. Näitä ei saa netistä mitenkän pois. No, tyttöystäväehdokkaat käy tietenkin googlettamassa ne ja pakit tulee sitten sen takia.
Tässä on toinen ihmetyksen aihe: miksi nykyihminen uskoo kaiken mitä anonyymit ihmiset kirjoittavat netissä? Aivan kuin netissä painettu sana olisi arvokkaampaa kuin netin ulkopuolella sijaitsevat totuudet.
Hassua on sekin, että ihmiset kirjoittavat minusta nettiin asioita joita eivät ikinä uskaltaisi sanoa päin naamaa. Itse en koskaan tee näin. Miksi kaikilla on jonkinlainen äärimmäinen kaksoispersoona internetissä?

Sitten on Tinder ja muut pariutumispalvelut, jotka ovat kierouttaneet markkinoita tarjoamalla koukuttavan ominaisuuden: voit valita ulkonäön perusteella tuhansista kenelle haluat jutella. Eipä tässä voita kuin se kaikista komein.

51

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teknoon

ihmiset on vain ajan tuote mikä niitä muovaa. lankapuhelin aikaan sosilaalisuus livenä oli huipussaan mutta jo kännykät muutti tilanteen seuraa saanutkaan viemällä naisia lähi baadeihin.

• Netti mitään ole pilannut, vaan käyttäjät. :)

Toisaalta kertoo myös aikakaudesta ja ihmisien tarpeista.

• Totta. Mitä enemmän anonyymeja idiootteja kirjoittelemaasa, sitä katkerammat jutut. Näitä palstoja kun lueskelee, alkaa oma paskaakin paskempi päivä tuntua ihan hyvältä päivältä, kun huomaa, ettei itsellä ole tarvetta siihen suunnattomaan katkeruuteen ja kateuteen, mitä joidenkin henkisesti köyhä elämä saa aikaan.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Totta. Mitä enemmän anonyymeja idiootteja kirjoittelemaasa, sitä katkerammat jutut. Näitä palstoja kun lueskelee, alkaa oma paskaakin paskempi päivä tuntua ihan hyvältä päivältä, kun huomaa, ettei itsellä ole tarvetta siihen suunnattomaan katkeruuteen ja kateuteen, mitä joidenkin henkisesti köyhä elämä saa aikaan.

Itselleen ei kannata tehdä pahaa asioilla, jotka tuntuu kuihduttavan ja näivettävän. Sitä kun on itse se mitä itsellä oikeasti ja konkreettisesti aina on, läpi elämän.

Kaikki muu voi ympäillä muuttua ja poistua, mutta itse pysyy itsellään viimeiseen hengenvetoon.

Omaa elämää kannattaa arvostaa ja vaalia ymppäämllä siihen asioita, joista saa hyvää voimaa ja intoa herätä huomiseen.☺️

Hedelmäkori vertaus, täytä oma korisi hedelmillä jotka maistuu ja ravitsee..

• eioleestoja
        elämänpeli1 kirjoitti:

Totta. Mitä enemmän anonyymeja idiootteja kirjoittelemaasa, sitä katkerammat jutut. Näitä palstoja kun lueskelee, alkaa oma paskaakin paskempi päivä tuntua ihan hyvältä päivältä, kun huomaa, ettei itsellä ole tarvetta siihen suunnattomaan katkeruuteen ja kateuteen, mitä joidenkin henkisesti köyhä elämä saa aikaan.

"Mitä enemmän anonyymeja idiootteja kirjoittelemaasa, sitä katkerammat jutut"

Riittää yksi idiootti jolla monta rekisteröityä nimimerkkiä laittamaan katkeria juttuja.

• olen.huomannut
        eioleestoja kirjoitti:

"Mitä enemmän anonyymeja idiootteja kirjoittelemaasa, sitä katkerammat jutut"

Riittää yksi idiootti jolla monta rekisteröityä nimimerkkiä laittamaan katkeria juttuja.

Jep. Atm 32. Muutama mies taitaa vastata 90% palstan jutuista.

• TotuudenÄäni

Otat netin pois niin mitä sulle jää kotona tehtäväksi? Simpsonit ja lautapelit? Ihmiset kommunikoi enemmän ennen nettiä, totta, mutta koska he halusivat ja tarvitsivat(oli tylsää muuten). Nyt yhteiskunta on mennyt vähän semmoseks että suoraan töistä kotiin töllää netflixii tai pelailee pelejä.

Toisaalta tämä tarkoittaa että ihmisiä jotka pitävät imagonsa ja ystävällisyytensä julkisuudessa/työpaikalla, voi kunnioittaa enemmän koska sosiaalinen älykkyys on vaikeampaa ja harvinaisempaa :p

• omkmmkmlklm

No kuinkahan moni nytkin mukamas kommunikoisi muiden ihmisten kanssa, suurin osa istuisi hiljaa tuijottamassa töllöä. Mutta osittain olen samaa mieltä, vaikka netti on tehnyt kommunikoinnin helpommaksi mutta vain sellaisille jotka sitä osaavat käyttää siihen.

• masentunutmies032

No onko tää Sinkut-palsta lopulta auttanut ketään? Täällä vaan viskellään pökäleitä toisten päälle virtuaalisesti, kuten kaikkialla muuallakin netissä.

Aina kun olen pois koneelta, yhtäkkiä saan tehtyä oikeita asioita kuten korjattua prätkää ja käytyä hiihtämässä. En mä mitään töllöä tuijota. Kai se netti on sitten niille joiden aivot on muussia eikä mitään muutakaan voi tehdä.

• omkmmkmlklm
        masentunutmies032 kirjoitti:

No onko tää Sinkut-palsta lopulta auttanut ketään? Täällä vaan viskellään pökäleitä toisten päälle virtuaalisesti, kuten kaikkialla muuallakin netissä.

Aina kun olen pois koneelta, yhtäkkiä saan tehtyä oikeita asioita kuten korjattua prätkää ja käytyä hiihtämässä. En mä mitään töllöä tuijota. Kai se netti on sitten niille joiden aivot on muussia eikä mitään muutakaan voi tehdä.

No tämä palsta nyt ei varmaankaan auta ketään missään muussa kuin ajan tappamisessa. Tarkoitinkin että niille jotka osaavat olla netissä sosiaalisia se mahdollistaa paljon enemmän, esimerkiksi verkkopelaajilla on aktiivisiakin yhteisöjä joissa keskustelevat päivittäin,

• Gnuk

Kannattaisiko edes vähän miettiä mitä itsestä nettiin julkaisee ja miten netissä käyttäytyy? Ja näin niinku muutenkin... :)

Vaikka itse alankin olla jo fossiili niin en minä kaipaa aikaa ennen nettiä. Enemmän iloa kuin surua mulle siitä on ollut.

• 2274327432

"Kannattaisiko edes vähän miettiä mitä itsestä nettiin julkaisee ja miten netissä käyttäytyy"

Eipä se oikeuta laajamittaiseen nettikiusaamiseen vaikka olisi nuorena julkaissut Youtubeen mitä hölmöilyjä. Varsinkin kantsii ottaa huomioon että netinkäyttö aloitetaan nykyään alle kymmenvuotiaana eli harkintakykyä ei välttämättä ole.
        Taas tämmöstä uhrin syyllistämistä, hyi helkkari. On vakava ongelma että nettihyeenat etsivät jatkuvasti uusia kohteita naureskelulle ja noitavainolle, eräskin Sinkut-käyttäjä tällaisen kohteeksi joutui ja karkotettiin kokonaan netistä..

• Gnuk
        2274327432 kirjoitti:

"Kannattaisiko edes vähän miettiä mitä itsestä nettiin julkaisee ja miten netissä käyttäytyy"

Eipä se oikeuta laajamittaiseen nettikiusaamiseen vaikka olisi nuorena julkaissut Youtubeen mitä hölmöilyjä. Varsinkin kantsii ottaa huomioon että netinkäyttö aloitetaan nykyään alle kymmenvuotiaana eli harkintakykyä ei välttämättä ole.
        Taas tämmöstä uhrin syyllistämistä, hyi helkkari. On vakava ongelma että nettihyeenat etsivät jatkuvasti uusia kohteita naureskelulle ja noitavainolle, eräskin Sinkut-käyttäjä tällaisen kohteeksi joutui ja karkotettiin kokonaan netistä..

Ei oikeuta, ei... Mutta olisi silti syytä muistaa minkälainen maailma se internetin ihmeellinen maailma on. Ja miksei vanhempien myös valistaa lapsiakin siitä, sen kyttäämisen ja rajoittamisen sijaan. Ainakin omalla kohdallani toiminut kohtalaisen hyvin.

Ja onhan joillekin tämä nettimaailmassa huomion hakeminen hinnalla millä hyvänsä ihan vapaaehtoinen valinta. Eli turha siitä on nillittää, että on saanut sen minkä tilannut.

Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei nettiin kannata suoltaa mitään, mihin ei muna riitä livessä. Siitä on hyvä lähteä.

• 2274327432
        Gnuk kirjoitti:

Ei oikeuta, ei... Mutta olisi silti syytä muistaa minkälainen maailma se internetin ihmeellinen maailma on. Ja miksei vanhempien myös valistaa lapsiakin siitä, sen kyttäämisen ja rajoittamisen sijaan. Ainakin omalla kohdallani toiminut kohtalaisen hyvin.

Ja onhan joillekin tämä nettimaailmassa huomion hakeminen hinnalla millä hyvänsä ihan vapaaehtoinen valinta. Eli turha siitä on nillittää, että on saanut sen minkä tilannut.

Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei nettiin kannata suoltaa mitään, mihin ei muna riitä livessä. Siitä on hyvä lähteä.

Lähtökohtasi on siis se että jos musta kirjoitetaan solvauksia nettiin niin se on jotenkin itse aiheutettua?
        On tosi kiero ja ajattelematon mielipide, että ihmiselle tehty vääryys olisi koskaan oikeutettua missään olosuhteissa.

Tää on taas näitä mielipiteitä mitä tuskin sanoisit livenä, mutta "Gnuk"-nettihahmon takaa on mukavaa esittää armotonta tuomaria ja oikeudenjakajaa.

• Gnuk
        2274327432 kirjoitti:

Lähtökohtasi on siis se että jos musta kirjoitetaan solvauksia nettiin niin se on jotenkin itse aiheutettua?
        On tosi kiero ja ajattelematon mielipide, että ihmiselle tehty vääryys olisi koskaan oikeutettua missään olosuhteissa.

Tää on taas näitä mielipiteitä mitä tuskin sanoisit livenä, mutta "Gnuk"-nettihahmon takaa on mukavaa esittää armotonta tuomaria ja oikeudenjakajaa.

Helposti toistaisin livenä. Ja jopa "kovempiakin" mielipiteitä... :)

Tuskin ne solvaukset ihan tyhjästäkään syntyy...

• 2274327432
        Gnuk kirjoitti:

Helposti toistaisin livenä. Ja jopa "kovempiakin" mielipiteitä... :)

Tuskin ne solvaukset ihan tyhjästäkään syntyy...

"Tuskin ne solvaukset ihan tyhjästäkään syntyy... "

Semmosen heitit. Nyt sitten omalla nimellä ja naamalla postaamaan someen, että mielestäsi kaikki nettikiusaaminen ja tuntemattomista ihmisistä juoruilu on oikeutettua ja jopa suotavaa. Näinhän sinä ajattelet ja helposti toistaisit livenä, joten mikä on?

Mutta ei, trollihan sinä olet. Ihan uskomatonta että 2 minuuttia tässä ketjussa ja heti on todistettu mikä netissä mättää. Hanki elämä.

• munatontahuutelua

Paitsi että nimenomaan syntyy. Sehän se netin ongelma on.

• Gnuk
        munatontahuutelua kirjoitti:

Paitsi että nimenomaan syntyy. Sehän se netin ongelma on.

Nojaa.... Ehkä mä oon sitten se poikkeustapaus kun minua ei netissä solvata mun ajoittaisista kärkkäistä mielipiteistä ja satunnaisista känniääliöinneistä huolimatta.... :)

Mut niin kuin jo ylempänä kerroin. Aika paljon on myös omasta käytöksestä ja valinnoistakon kiinni. Liika avoimuus ja ajattelemattomuus kostautuu varmasti. Kostautuumyös netin ulkopuolellakin.

• Gnuk
        2274327432 kirjoitti:

Semmosen heitit. Nyt sitten omalla nimellä ja naamalla postaamaan someen, että mielestäsi kaikki nettikiusaaminen ja tuntemattomista ihmisistä juoruilu on oikeutettua ja jopa suotavaa. Näinhän sinä ajattelet ja helposti toistaisit livenä, joten mikä on?

Mutta ei, trollihan sinä olet. Ihan uskomatonta että 2 minuuttia tässä ketjussa ja heti on todistettu mikä netissä mättää. Hanki elämä.

Heh... Nyt vääristelet mun sanomisia. En sanonut, että olisi oikeutettua. Sanoin, että pitäisi jo tässä vaiheessa netin olemassa olon aikana olla jonkinlainen käry siitä minkälainen maailma on se internetin ihmeellinen maailma ja muokata omaa nettikäyttäytymistä sen mukaan mitä on valmis ottamaan vastaan ja mitä ei.

Mutjoo.... uhriutuminen on helpompaa kuin omien valintojen tarkasteleminen kriittisin silmin.

• OlenNähnytMaailmaa

Jos ihmisellä on paha olla, se oksentaa pahan olonsa netissä välittämättä seurauksista. Siis jos ei ole ihmisiä ympärillä, joihin purkaa sitä. Tämä ei ole oikein, mutta kyllä itsellä kattila rupesi keittämään, kun kukaan ei välittänyt 30 vuoteen kuunnella tai jutella ym. mitä en jaksa ruveta nyt tässä avaamaan, niin kyllä silloin padot aukeaa.

• munatontahuutelua

Se on aina hassua kun joku nainen tulee vittuilemaan mulle netissä tai loukkaantuu henkilökohtaisesti jostain kirjoituksestani. Tulee aikamoista tekstiä. Tiedän että kadulla tuo ei uskaltais edes katsoa silmiin mutta netin välityksellä sitä ollaan niin kuningatarta ja otetaan feministikaverit mukaan nettilynkkaukseen jos kehtaan mitään vastaan kirjoittaa.

Tätä vihaan netissä. Anonyymi huutelu ja piirissä juoruilu.

• Tindermies

Some on yhtä kuin status. Mitä enemmän somettelet ja mitä enemmän kavereita niin sitä enemmän naiset susta kiinnostuu. Jos olet hiljainen luuseri jolla ei ole insta tiliä niin olet kaiken ulkopuolella. Naiset kysyy ekana montako seuraajaa on instassa ja jos ei ole vähintään 300 niin pakit tulee. Pitää myös ottaa naamakuvia usein ja laittaa esiin ja sitten pitää olla tykkääjiä sata että itsetunto nousee että kaikki näkee miten suosittu olet. Netti tehnyt naisista saatanan pinnallisia ja siellä vain komeimmat ja kaunemmat tykkää toisistaan. Ei saa olla yhtään erilainen tai olet luuseri.

• Maansiirto-Pate

90-luvun lopulla jos sanoit käyttäväsi tietokonetta ja internettiä, naiset leimas sut nörtiksi.
        Nykyään naiset vaatii että käyttää tietokonetta..
        Miksi kaikki on päälaellaan?
        Itsehän käytän nettiä max. 30min päivässä ja tuntuu että joskus tekis ihan hyvää pistää sontatuutti viikoksi kiinni. Mitään hyvää täällä ei ole paitsi VR:n aikataulut ja tori.fi. Kaikki ihmisten kanssa kirjoittelu on täysin hedelmätöntä. En muista saaneeni foorumikeskusteluista muuta kuin kohonneen verenpaineen.

• Minkä ikäiset naiset kyselee insta seuraajia? Veikkaan että alle kolmekymppiset.

• Pillujen--asiantuntija

Kaikenlaiset rumat kurpat yrittää käyttää nettiä itsetuntonsa parantamiseen ja luulevat että taso nousee. Sitten ne naureskelee omantasoisille miehille että vittu miten ruma tuokin on ja antavat bannin jos mies sanoo moi.

• NauraaKuollakseen

Olet paskaa kiitos tiedosta. Mene nukkumaan.

• oletsinäkinpaskakurppa
        NauraaKuollakseen kirjoitti:

Olet paskaa kiitos tiedosta. Mene nukkumaan.

Rumat kurpat yrittää somessa näyttäytyä ja saada suosiota koska kukaan kadulla ei niitä rumia kurppia lähesty. Huomio huoria ne on.

• Maailma muuttuu. Asiat aina tehdään eritavalla. Netti antaa mahdollisuuksia, mutta ei vapauta vastuusta ja oman elämän hallinnasta.

Tutkippa vaikka ihmisten liikennekuolemia... ja tutki autojen/renkaiden/turvalaitteiden kehitystä. Ihmiset siirtävät vastuutaan. Kuolemat kasvaa, vaikka kalusto parempaa. Mihin jäi äly?

Sama netissä. Se tuo mahdollisuuksia, mutta ei tuo gloriaa. Ihminen on yhä ihminen. Toiset ymmärtää toiset ei.

• Tuo on niin totta. Täällä huomaa kun tarkemmin katsoo mitä mielipidettä kukin kantaa ja manipuloi muitakin omaan kantaansa. Sanoo yhtä ja tekee toista, uskottelee muille että kiusaamista ei sallita millään muotoa mutta heti kun mahdollista, ei muuta teekään ja pistää sen sen vastuulle joka sitä uskoo. Mikä pahinta, ilman motiivia toisinaan, vain kiusatakseen.

• jkln kirjoitti:

Tuo on niin totta. Täällä huomaa kun tarkemmin katsoo mitä mielipidettä kukin kantaa ja manipuloi muitakin omaan kantaansa. Sanoo yhtä ja tekee toista, uskottelee muille että kiusaamista ei sallita millään muotoa mutta heti kun mahdollista, ei muuta teekään ja pistää sen sen vastuulle joka sitä uskoo. Mikä pahinta, ilman motiivia toisinaan, vain kiusatakseen.

Niin. Paljon on puhuttu ns. Medianlukutaidosta. Uutisetkaan mediassa ei enää ole absoluuttinen totuus välttämättä, vaan manipuloitu mainos jonkun aatteen tai ideologian myymiseen.

Yhdenkin asian pystyy jossain netissä usean ihmisen toimin pilkkomaan niin säikeisiin. Ja mitä kukakin haluaa etsiä ja kuulla...

Vapaus tuo vastuuta ja jos ei vastuu kelpaa, et saa vapautta....käsikädessä nämä menee..

• JumalaAuttaaIhmistä

Tulin kotiin viikon kestäneeltä ulkomaanreissulta. Kotona odotti:

-tiskit, siis joka ainut lautanen, kuppi ja haarukka oli keittössä, pöydillä, tasoilla. Yksikään ei ollut puhtaana kaapissa.

-pizzaboxeja, kaljatölkkejä, viinapulloja, roskia, siideritölkkejä, kaikkiavitunmahdollisiajuomia-tölkkejä, karkkipapereita, sipsipusseja, roskaa roskaa roskaa, kaljatahroja lakanoissa ja matossa

-verhot alas vedettyinä

- pyykkikorit nurin, vaatekaapit alas vedettyinä

- sisällä oli poltettu, sen haistoi välittömästi. Vieraita bongeja olohuoneessa.

-Mun kamat oli käyty läpi. Olen tuonut ulkomailta ja laivalta hyviä viinejä, mitä oon saanut myös kavereilta, niitä olen vaalinut ja säästänyt. Oon ostanut jopa viinikaapin. Oli tyhjä viinikaappi kun katsoin sisään.

Herra tuli kotiin ja löysi mut sotkun keskeltä. Oli ollut niin älyttömän huomaavainen, että oli ostanut ruokaa ja ruusuja ruokakaupasta. Alkoi huutamaan mulle (siis huutamaan, ihan kunnolla) kun vain toljotin häntä ja kieltäydyin halaamasta. Kuulemma olen ylireagoiva nipottaja, hän on ikävöinut koko viikon ja nyt kuin vihdoin tulen, niin pilaan kaiken. Ruokakassi ja ruusut korvasivat kaiken. Ja kaikkeen tähän provosoitui, ennenkuin sanoin sanaakaan.

Vuokrapaperissa on molempien nimi. Voiko mulle tulla jotain tosta sisällä polttamisesta? Lähden nimittäin huomenna. Oon niin tolkkutoman väsynyt, että haluaisin vain käpertyä itkemään ja kuolla pois.

Oon vasta 21-vuotias,mies saman ikäinen, mutta musta tuntuu, että oikeasti vihaan miehiä. Ei vitsillä.Mä vihaan miehiä. Ollaan oltu poikaystävän kanssa 3 vuotta yhdessä, muutettiin vuosi sitten yhteen. On ollut ihan vitun järkyttävää ja shokki, huomata kuinka saamaton voi ihminen olla, ja kuinka oletti mun alkavan hoitaa häntä kuten hänen äitinsä taipuu kaksinkerroin hänen edessään. Hän siis ei osaa keittää perunoita, ei keittää kananmunia, ei imuroi,ei siivoa, ei osaa pestä pyykkiä (oletti mun tekevän sen, koska mammakin teki. Ja muista sitten, että pyykit pitää viikata tietyllä tavalla värijärjestyksessä kaappiin), olettaa, että mä kuskaan ryyppyreissuille. Tuo kavereitansa kotiin ilmoittamatta ja jatkoille, monet, monet sunnuntait olen joutunut sietämään kotonani kaikessa rauhassa krapulailtaa viettäviä miehiä, kun haluaisin vain olla kotonani rauhassa ja kerätä voimia työviikkoon.

Asioita missä mies on hyvä on esim. tolkuton nettipokelle runkkaaminen ja tietokoneella tuntikausia roikkuminen. Käy naisvihamielisillä sivuilla, kuten return of the kingeisseillä,ja on on vihainen ja omituinen dataamissesioiden jälkeen. Mun pitäis mm. olla kiitollinen siitä, että mulla on niin hyvä "mies" ja erikseen kiittää häntä, kun hän ei petä. Kuulemma tekee siinä ison uhrauksen, joka mun pitäisi ymmärtää. Ja kotityöt on naisten hommaa. Naisten kehuminen ja arvostaminen on whiteknightinigia, mitä vittua sekin on. Huomauttelee jatkuvasti mun "miehekkyydestä", syömisestä, kiroulusta, siitä kuinka nalkutan. Toi nalkuttamisesta vittuilu ja niin hauska kiusallinen kavereiden edessä muka vitsailu on ollu suhteemme kulmakiviä tän vuoden ajan. Kaiken mun oman saa ottaa kysymättä ja erityisesti lainata kysymyttä, niin ruoat, leffat kuin tasoille jääneet käteiset.

Tähän loppu tää ensirakkaus. Vihaan miehiä, vihaan miehiltä hyväksyttyä käytöstä koska "pojat on poikia", vihaa miesten oksettavaa ylimielisyyttä ja itsekyyttä, sitä että asioista sanomien on nalkuttamista. Ja nalkuttaminenhan on se maailman hirvein synti, ei se, että jättää koiran viemättä kello 12-22. Vaan se asiasta huomauttaminen on pahempaa. Aina. Kivointa tässä on se, että mies on maalannut yhteisten kavereidemme silmissä kuvan, että mä oon nalkuttava, ylisiisti pirttihirmu ja hän herrasmiehenä kärsii mun hirveessä hoidossa. Antaa siis ymmärtää, en osaa selittää miten. Sellasillä eleillä ja sanoillaan.

No, miehen äiti pääsee nyt takaisin ohjaksiin. On nimittäin niin "hyvin" passannut poikansa, että hyvä kun vessassa osaa pyyhkiä itse. Pojan mielipiteet on aina ihmeellisiä, ja pienikin vaivutuminen, kuten se, että jaksaa ostaa synttärilahjan ja kortin, on aivan kuudennen ihmeen veroinen asia, mistä pitäisi palkita mitalilla. Mä en enää jaksa olla kotiorjana, itsetunto ihan romuna. JA ei, sillonkun seurusteltiin ja mies asui kotonaan, ei ollut tälläistä.

Kiitos avautumisesta. En enää ikinä seurustele.

Miehesi on säälittävä reppahousu, jonka kuolema ei olisi sääli.

• JaksamisiaSinulle

• .. Olet kohdannut NarsuJänniksen.. Noita Piisaa Molemmissa Sukupuolissa.. Aikast Paljonkin.. Osa Hieman Vähäisemmillä NarsuPiirteillä Varustettuna ja osa sitten vieläkin Vahvemmilla.. =(

Nm. KokemustaOn.. Ja vieläkin tekee Pahaa jos palaa mielessä niihin Persestelyihin&Outoiluihin.. =(.. Mut kai kaikella on Tarkoituksensa.. Kai.. ;P

.. Sellaista Moskaa Se Elämä monen SiniSilmän eteen heittää.. ElämäOn.. Mut Virheistä Oppii tai Ainakin Pitäisi Oppia.. EksVaa?.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Olet kohdannut NarsuJänniksen.. Noita Piisaa Molemmissa Sukupuolissa.. Aikast Paljonkin.. Osa Hieman Vähäisemmillä NarsuPiirteillä Varustettuna ja osa sitten vieläkin Vahvemmilla.. =(

Nm. KokemustaOn.. Ja vieläkin tekee Pahaa jos palaa mielessä niihin Persestelyihin&Outoiluihin.. =(.. Mut kai kaikella on Tarkoituksensa.. Kai.. ;P

.. Sellaista Moskaa Se Elämä monen SiniSilmän eteen heittää.. ElämäOn.. Mut Virheistä Oppii tai Ainakin Pitäisi Oppia.. EksVaa?.. ;P

.. Niin.. Ja Kyllä se olo Siitä vielä Helpottaa.. UsoPois.. Onneksi ette olleet tuon pidempään yhdessä ja et joutunut tuosta pahempaan jamaan.. ;P

.. Voimia&Tsemiä.. Mut älä sitten ala koheltaa miten sattuu, eli Ei Kantsi Vetää RalliVaihdetta Silmään.. Satutat vain itses pahemmin.. Kun saat tuon homman hoidettua niin, että olet päässyt irti tuosta jutusta ja sulla on oma Elämä&Koti, niin Parantelet Siipiäs sitten rauhassa.. Ja sitten vasta kun Psyyke on Oikeasti Tasaantunut ja Kunnossa, niin alat Räpsyttelee niitä Siipiäs.. =)

.. Tunnelin Piäs Näkkyy tuo Kirkas Valo.. Suuntaa Siihen Suuntaan.. Koht oot jo Perillä.. =)

• spermarruisku

Lähdit noin vaan ulkomaanreissulle noin nuorena?

Ja miksi oli niin kiire seurustelemaan?

Tyhmä epäsiisti ukko sulla.

En sano enempää sillä minulla olisi kyllä sanottavaa siitä kannattaako sitoutua noin nuorena idiootti mieheen! Mitä siitä edes tulisi jos siittyisitte?

• Teknodonna

Mjaa

Jos nyt oikein tulkitsin, niin mielestäsi netti on pilannut maailman.

(Naurua)

• Teknodonna

Jännä väite, sillä netti sellaisenaan on oikeastaan sattumien summa.

Olosuhteet pilasivat siis ihmisen, joka oli netin uhri.

(Hihitystä)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Jännä väite, sillä netti sellaisenaan on oikeastaan sattumien summa.

Olosuhteet pilasivat siis ihmisen, joka oli netin uhri.

(Hihitystä)

Mjaa

Eli siis netti oli ennen ihmistä. Muuten tämä ei mene kyllä mun koneeseen.

Hieno kone.

(Hirn)

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Mjaa

Eli siis netti oli ennen ihmistä. Muuten tämä ei mene kyllä mun koneeseen.

Hieno kone.

(Hirn)

Kommunikointi netin kanssa on kommunikointia itsensä kanssa.

Tämä on helppotajuisten maailma.

(Reps)

• Kiva kun on noin hauskaa :)

• Normimies38

Nykyään suhteita luodaan somessa eikä missään missä joutuisi kasvokkain puhumaan toisen kanssa. Pelkureita on kaikki naiset kun eivät uskalla tavata miehiä.

• Hmm.. Toisinaan jää epäselväksi some ja live-elämän häilyvä raja, ainakin mulle.. Livessä kun menee juttelemaan, niin kukas sinä olitkaan.

• kuplaan

kylähän tuosta äly puhelimesta monille ajan viete monilta vienyt ihmis suhteetkin.some riippuvuudessa.

• Kuka siitä enää välittää

• nettirunkkari

Netti teki miehistä runkkareita koska miehet ei pääse treffeille enää eivätkä saa seksiä.

• crux

Samoihin aikoihin ihmisten tyhmeneminen ja pinnallistuminen on ainakin tapahtunut kuin netin yleistyminen. Vaikea olisi ollut joskus 30 vuotta sitten kuvitella että joku kuvaisi kameralla omaa naamaansa. Valokuvia toki esiteltiin muillekin esimerkiksi lomareissulta mutta eihän se samanlaista kehujen kerjäämistä ja pinnallista pyllistelyä ollut kuin nykyään.

Mutta kuinka kauan tämä kehitys voi jatkua? Kohta keksitään jokin Tinderiäkin pinnallisempi sovellus ja siitä tulee uusi standardi kunnes taas mennään eteenpäin. Pakkohan jossain vaiheessa on tulla jokin raja vastaan?

• käyttäjät.kaiken.pilaa

Netti ei pilannut maailmaa, käyttäjät pilasi ja teknologian kehitys. Kun kaikki tietoliikenne menisi edelleen kuparia pitkin puhelinverkossa olisi tämä palstailu aivan liian kallista kaikille vätyksille.

• YllättävänTyhmäMies

Miehesi on säälittävä reppahousu, jonka kuolema ei olisi sääli.

• jumittujat

Nettiporno pilasi seksielämän.
      Some keskustelukulttuurin.
      Youtube ja Facebook sananvapauden.

Oikeastaan koko verkko on ansa ja hämähäkki lähestyy.

• Haistpaska

Olet väärässä senkin apina

• Hohohohooooo

Summa summarum: MIES "hienoine" keksintöineen pilasi maailman!! vrt raha, porno, it, kyllä mies on viisas!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6044
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      56
      3036
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2193
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1817
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      18
      1760
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1522
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      49