Alfa-teeveellä on nyt tullut useitakin kertoja visualisoitu kertomus Johanneksen evankeliumista sanasta sanaan. Paras Jeesus- elokuva mitä ikinä!
Hyvin tulee esiin se jatkuva "someraivo" mitä Jeesukseen kohdistettiin ulkopuolelta ja joskus vaikeita kysymyksiä myös opetuslapset esittivät. Jeesus joutui jatkuvaan myllytykseen ja väittelyyn tämän maailman voimien kanssa. Koko se kuvio tuntui niiiiiin tutulta mitä uskovat kohtaamme täällä some-maailmassa. Hämmästyttävällä tavalla kimpussa täälläkin ollaan kuten kirjanoppineet eli teologit, fariseukset ja papit aikoinaan Jeesuksen kimpussa. Jopa haastamismenetelmät ovat samanlaisia. Väärinymmärtämistä ja valhetta ja paljon oletuksia vaan niin siitähän ne väittelyt Jeesuksen aikaan kehkeytyivät ja täsmälleen, siis täsmälleen, samalla tavalla nykyäänkin täällä some-maailmassa ja aina joskus myös livenä.
Kannattaa muuten katsella tämä kolmen tunnin elokuva, niin pääsee tosi hyvin perille mitä Johanneksen evankeliumi pitää sisällään. Luettaessa tulee aina hieman etäinen kuva tapahtumista, mutta kun se on taitavasti ja huolella visualisoitu, niin koko Jeesuksen elämä alkaa valjeta aivan uudella tavalla ja on helppo siirtää se nyky-yhteiskuntaan.
Paras Jeesus-elokuva
74
406
Vastaukset
Katsoin tämän ja on todella hyvä elokuva.
Löysitkö muuten arkistosta? Minä en löytänyt....- sainnauhalleainakin
Ei näytä olevan arkistossa eikä loppiaiseen mennessä ainakaan näytä tulevankaan enää Alfa-tcv:stä. Mutta seurataan tilannetta.
Onko pikkuisen helppo selitys, että " someraivoon" tänä päivänä syyllistyvät vain ei- uskovat?
- totta.tuo
On, koska siihen osallistuvat myös kaltaisesi itseään uskoviksi kutsuvat.
totta.tuo kirjoitti:
On, koska siihen osallistuvat myös kaltaisesi itseään uskoviksi kutsuvat.
Olen samaa mieltä kanssasi, someraivoon osallistuvat myös nuo mainitsemasi ja ne oikeat uskovatkin, joihin ehkä sinä kuulut?
- totta.tuo
Eerikatässämoi kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi, someraivoon osallistuvat myös nuo mainitsemasi ja ne oikeat uskovatkin, joihin ehkä sinä kuulut?
Hyvä kun itsekin myönnät raivoavasi täällä.
totta.tuo kirjoitti:
Hyvä kun itsekin myönnät raivoavasi täällä.
Hyvä kun itsekin myönnät , ettet ymmärrä lukemaasi :)
Hyvä kun itsekin myönnät , ettet ymmärrä lukemaasi :)
Korkkiruuvi enempää kuin usko.vainenkaan eivät yleensäkään ymmärrä lukemaansa, se on selvä se. Joskus tuntuu kyllä etteivät haluakaan ymmärtää, kunhan vaan ilkeilevät.
sage8 kirjoitti:
Korkkiruuvi enempää kuin usko.vainenkaan eivät yleensäkään ymmärrä lukemaansa, se on selvä se. Joskus tuntuu kyllä etteivät haluakaan ymmärtää, kunhan vaan ilkeilevät.
Ja pikku sageliini se täälä taas valehtelee 😂😂😂
- kutenennustettiin
sage8 kirjoitti:
Ja sieltähän sitä someraivoa alkoi taas purkautumaan, että napsahti :))
- Ei.luotu.eikirj
sage8 kirjoitti:
Näytti kommenttisi osuneen arkaan paikkaan. Mutta niinhän sitä sanotaan että totuus sattuu. :)
Ei.luotu.eikirj kirjoitti:
Näytti kommenttisi osuneen arkaan paikkaan. Mutta niinhän sitä sanotaan että totuus sattuu. :)
Niinpä, tämä nimittely ja ilkeily ko. herrojen taholta ilman, että toiset heitä provosoisi, on kyllä aika käsittämätöntä kun sitä jatkuvasti sieltä tulee. Ja sanottavahan se heille on.
sage8 kirjoitti:
Vaikea sanoa mikä syynä on, mutta kovin usein se mitä itse on kirjoittanut vääntyy erikoiseen muotoon joidenkin kirjoittajien mielessä.
Vaikea sanoa mikä syynä on, mutta kovin usein se mitä itse on kirjoittanut vääntyy erikoiseen muotoon joidenkin kirjoittajien mielessä.
Enpä osaa sanoa tuohon mitään muuta kuin sen, että joittenkin kanssa eivät ajatukset mene mitenkään yhteen edes lähimainkaan.
sage8 kirjoitti:
Enpä osaa sanoa tuohon mitään muuta kuin sen, että joittenkin kanssa eivät ajatukset mene mitenkään yhteen edes lähimainkaan.
Näinhän se on ja joidenkin kanssa taas ajatukset kulkevat hyvinkin samalla tasolla ja vastavuoroisesti. Se on oikeastaan aina merkillinen kokemus, kun jonkun vieraan kanssa syntyy yhteys heti ja jonkun kanssa ei synny vaikka mitä tekisi.
- sage8.ei.kirj
Näinhän se on ja joidenkin kanssa taas ajatukset kulkevat hyvinkin samalla tasolla ja vastavuoroisesti. Se on oikeastaan aina merkillinen kokemus, kun jonkun vieraan kanssa syntyy yhteys heti ja jonkun kanssa ei synny vaikka mitä tekisi.
Meilläkin menee aika usein ajatukset yhteen vaikka on aika erilaiset taustat, ainakin uskontaustat.
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Meilläkin menee aika usein ajatukset yhteen vaikka on aika erilaiset taustat, ainakin uskontaustat.
Niin menee ja se onkin hyvä esimerkki siitä, että ei tarvitse olla kaikesta samaa mieltä ja silti voidaan käydä hyvää keskustelua.
Ehkä meitä yhdistää se vanhuus kuten joku joskus huomautti :D :D
...tai se, että pidämme kalasta :DEerikatässämoi kirjoitti:
Niin menee ja se onkin hyvä esimerkki siitä, että ei tarvitse olla kaikesta samaa mieltä ja silti voidaan käydä hyvää keskustelua.
Ehkä meitä yhdistää se vanhuus kuten joku joskus huomautti :D :D
...tai se, että pidämme kalasta :DNiinpä, muikkuja välillä, lohta välillä ja ahvenia välillä. Vanhuus taisi olla suloinen heitto.
sage8 kirjoitti:
Niinpä, muikkuja välillä, lohta välillä ja ahvenia välillä. Vanhuus taisi olla suloinen heitto.
Tässä iän kertymisessä on se hyvä puoli, että oppii olemaan armollisempi itselleen ja toisille ja ei enää ole niin kauheasti paineita siitä ja tuosta.
Nuorena sitä ajatteli, että viiskymppisen elämä on ohi ja nyt kun on kuuskymppinen, huomaa, ettei siinä niin käynytkään. Tämän ryppyisen kuoren alla on edelleen se nuori neitonen :)- sage8.ei.kirj
Tässä iän kertymisessä on se hyvä puoli, että oppii olemaan armollisempi itselleen ja toisille ja ei enää ole niin kauheasti paineita siitä ja tuosta.
Nuorena sitä ajatteli, että viiskymppisen elämä on ohi ja nyt kun on kuuskymppinen, huomaa, ettei siinä niin käynytkään. Tämän ryppyisen kuoren alla on edelleen se nuori neitonen :)Jotkuthan ennen sanoivat, että vaikka roppa vähän vanhenee, niin mieli käy vielä rippikoulua. Minäkin puhun yhden nuoruuden tutun kanssa naureskellen kaikista niistä jekuista joita siinä 10-20 iän välillä tehtiin ja tuntuu että niitä voisi tehdä samoja ihan vieläkin mielen puolesta mutta kun täytyy vaan pönöttää tässä oman ikäisensä roolissa.
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Jotkuthan ennen sanoivat, että vaikka roppa vähän vanhenee, niin mieli käy vielä rippikoulua. Minäkin puhun yhden nuoruuden tutun kanssa naureskellen kaikista niistä jekuista joita siinä 10-20 iän välillä tehtiin ja tuntuu että niitä voisi tehdä samoja ihan vieläkin mielen puolesta mutta kun täytyy vaan pönöttää tässä oman ikäisensä roolissa.
Huomaan tuon saman asian, että mielen puolesta voisi tehdä monia juttuja, joita teki nuorena, mutta kun tämä kroppa ei oikein aina ole yhteistyöhaluinen :)
Se on kyllä välillä aika hauskaa huomata, ettei se mieli vanhene samalla tavalla kuin kroppa. Joskus kun rötköttelen jossakin lattialla tulee mieleen, ettei ehkä tällä iällä saisi, pitäs istua nätisti tuolilla, arvkkaasti :)- römpötipöti
Huomaan tuon saman asian, että mielen puolesta voisi tehdä monia juttuja, joita teki nuorena, mutta kun tämä kroppa ei oikein aina ole yhteistyöhaluinen :)
Se on kyllä välillä aika hauskaa huomata, ettei se mieli vanhene samalla tavalla kuin kroppa. Joskus kun rötköttelen jossakin lattialla tulee mieleen, ettei ehkä tällä iällä saisi, pitäs istua nätisti tuolilla, arvkkaasti :)Onko römpsäsi kuitenkin vanhentunut?
Se on kyllä välillä aika hauskaa huomata, ettei se mieli vanhene samalla tavalla kuin kroppa. Joskus kun rötköttelen jossakin lattialla tulee mieleen, ettei ehkä tällä iällä saisi, pitäs istua nätisti tuolilla, arvkkaasti :)Minua nauratti ennen joulua kun puhuit määrätystä pukista ja minä siihen jotain vastasin ja kun et voinut enää vastata siihen arkaluonteisuuden tai väärinkäsityksen mahdollisuuden takia, niin ilmeisesti vain peukutit vastaustani ja huomasin, että mieli käy meillä kummallakin ilmeisesti yhä nuoruutta.
sage8 kirjoitti:
Minua nauratti ennen joulua kun puhuit määrätystä pukista ja minä siihen jotain vastasin ja kun et voinut enää vastata siihen arkaluonteisuuden tai väärinkäsityksen mahdollisuuden takia, niin ilmeisesti vain peukutit vastaustani ja huomasin, että mieli käy meillä kummallakin ilmeisesti yhä nuoruutta.
Ei meillä mieli vanhene ollenkaan, nuoria myö ollaan, näytti miltä näytti :)
römpötipöti kirjoitti:
Onko römpsäsi kuitenkin vanhentunut?
Sinulla on haaveilun oikeus, käytä sitä.
Ei meillä mieli vanhene ollenkaan, nuoria myö ollaan, näytti miltä näytti :)
Näin on:)
römpötipöti kirjoitti:
Onko römpsäsi kuitenkin vanhentunut?
Matt. 12
35. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Tuo on tallennettuna minulla, ja samoin Pasolinin Matteuksen evankeliumi. Kunhan saan nuo katsottua, niin sitten arvioin niitä.
Kattelin tuota pätkän kun tuli. Juurikin hyvin siinä noudatettiin sitä kirjoitettua sanaa. Asia joka ehkä hiukan häiritsi oli se, että näyttelijät eivät kyllä kovin kummoisia. Tuo asia on ehkä tietenkin tuontapaisessa elokuvassa sivuseikka mutta kyllähän hyviä näyttelijäsuorituksia mielellään katsoisi.
Niinkö meinaat ettei näyttelijät olleet kummoisia. Minusta vallankin Jeesusta esittänyt oli hyvä. Tämä elokuva on vielä katsottavissa yle-areenan puolella.
sage8 kirjoitti:
Niinkö meinaat ettei näyttelijät olleet kummoisia. Minusta vallankin Jeesusta esittänyt oli hyvä. Tämä elokuva on vielä katsottavissa yle-areenan puolella.
Kerrankin olen jostain kanssasi samaa mieltä, mutta ei löydy areenasta 😏
usko.vainen kirjoitti:
Kerrankin olen jostain kanssasi samaa mieltä, mutta ei löydy areenasta 😏
Pitäis kyllä löytyä kun juuri tarkistin, oliko se nyt niin, että piti mennä elokuviin ja siellä Teeman elokuviin niin löytyi, tai jotenkin sinne päin.
sage8 kirjoitti:
Pitäis kyllä löytyä kun juuri tarkistin, oliko se nyt niin, että piti mennä elokuviin ja siellä Teeman elokuviin niin löytyi, tai jotenkin sinne päin.
Mutta kun tämä tuli Jouluna Alfalta 😳
usko.vainen kirjoitti:
Mutta kun tämä tuli Jouluna Alfalta 😳
Taidetaan nyt puhua eri elokuvista, minä Matteuksen evankeliumista, sinä Alfan elokuvasta.
sage8 kirjoitti:
Taidetaan nyt puhua eri elokuvista, minä Matteuksen evankeliumista, sinä Alfan elokuvasta.
Joo, aloituskin puhuu Johanneksesta joka tuli Alfalta 🤓
sage8 kirjoitti:
Toki myönnän, et vähän "toisella silmällä sitä täs hommien lomassa tiirailin" eli voin olla väärässäkin. Täytyypä kattoa se vaikka uudenvuodenyönä kun vahtivuorossa olen, jotta saa nuoriso sitten ottaa vapaammin :)
nähty.on kirjoitti:
Toki myönnän, et vähän "toisella silmällä sitä täs hommien lomassa tiirailin" eli voin olla väärässäkin. Täytyypä kattoa se vaikka uudenvuodenyönä kun vahtivuorossa olen, jotta saa nuoriso sitten ottaa vapaammin :)
Ei huolta, makuasioita kaikki ovat.
"Väärinymmärtämistä ja valhetta ja paljon oletuksia"
Aika paljon tuota olen huomannut myös niiden taholta, jotka itseään oikeiksi uskoviksi kutsuvat.- nähty.on.ei.kirj
No mitäpä muutakaan se voisi olla. Keskustelua ei pitkälle synny jos minä väitän olevani ehdottomasti oikeassa ja sinä väärässä.
nähty.on.ei.kirj kirjoitti:
No mitäpä muutakaan se voisi olla. Keskustelua ei pitkälle synny jos minä väitän olevani ehdottomasti oikeassa ja sinä väärässä.
Totta. Keskustelu tyrehtyy aika nopeasti.
- äläedesyritä
nähty.on.ei.kirj kirjoitti:
Eli uskovien kanssa ei kannata väitellä! Kuten Jeesuksenkin kanssa väittelyt loppuivat kuitenkin lyhyeen vaikka yrityksiä tehtiin jatkuvalla syötöllä kuten tälläkin foorumilla.
äläedesyritä kirjoitti:
Eli uskovien kanssa ei kannata väitellä! Kuten Jeesuksenkin kanssa väittelyt loppuivat kuitenkin lyhyeen vaikka yrityksiä tehtiin jatkuvalla syötöllä kuten tälläkin foorumilla.
Hmm. vertaatko itseäsi Jeesukseen ? Vai noin yleensä uskovaisia? Olenko minäkin siis Jeesus?
usko.vainen kirjoitti:
Niin, Raamatun sanaa vastaan on paha väitellä 🤗
Mutta kyllähän siitä voi keskustella asiallisesti, ilman ilkeilyjä ja oletuksia,
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mutta kyllähän siitä voi keskustella asiallisesti, ilman ilkeilyjä ja oletuksia,
Sinäoä sinulla onkin työsarkaa kun alat palstan ateisteja ja liberaaleja ojentamaan 🤗 Minä huolehdin palstan uskovista.
Tehdäänkö diili❓- Järkihoihälysoi
usko.vainen kirjoitti:
Niin, Raamatun sanaa vastaan on paha väitellä 🤗
Niin nimi usko. Vainen. Nimimerkki valintasi jo kertoo. Että haluat olla kaikkien yläpuolella. Toimintasi täällä kertoo kaiken Sinusta.
Teksteissäsi ei ole minkääntason logiikka. Tarkoituksesi näkyy olevan kanssaihmisten halveksunta ja jatkuva herjaaminen. Kuusenjuuret kirjoitti:
Ei, ei voi. Kuten sanoin aikaisemmin jos keskusteöu lähtee siitä VAIN MINÄ olen oikeassa ja SINÄ OLET VÄÄRÄSSÄ, niin mitäpä tuosta voisi syntyä.
usko.vainen kirjoitti:
Sinäoä sinulla onkin työsarkaa kun alat palstan ateisteja ja liberaaleja ojentamaan 🤗 Minä huolehdin palstan uskovista.
Tehdäänkö diili❓Minä kun en erota aina noita toisistaan, niin voisi mennä väärälle tontille ojennukset.
Järkihoihälysoi kirjoitti:
Niin nimi usko. Vainen. Nimimerkki valintasi jo kertoo. Että haluat olla kaikkien yläpuolella. Toimintasi täällä kertoo kaiken Sinusta.
Teksteissäsi ei ole minkääntason logiikka. Tarkoituksesi näkyy olevan kanssaihmisten halveksunta ja jatkuva herjaaminen.No, sovitaan sitten niin, että sinä otat kaikki ja minä ne joita sinä et huomaa🤗
Diili❓nähty.on kirjoitti:
Ei, ei voi. Kuten sanoin aikaisemmin jos keskusteöu lähtee siitä VAIN MINÄ olen oikeassa ja SINÄ OLET VÄÄRÄSSÄ, niin mitäpä tuosta voisi syntyä.
Totta kyllä, että silloin ei voi. Mutta jospa tapahtuisi ihme? No, ehkä ei, mutta saahan sitä toivoa.
Järkihoihälysoi kirjoitti:
Teksteissäsi ei ole minkääntason logiikka. Tarkoituksesi näkyy olevan kanssaihmisten halveksunta ja jatkuva herjaaminen.Mitäs sinä juuri teet 😳❓❓
usko.vainen kirjoitti:
No, sovitaan sitten niin, että sinä otat kaikki ja minä ne joita sinä et huomaa🤗
Diili❓Ehkä en lähde tuohon kuitenkaan. Liian paljon hommaa siinä. 😀
Kuusenjuuret kirjoitti:
Ehkä en lähde tuohon kuitenkaan. Liian paljon hommaa siinä. 😀
Ei siitä tarvitse painetta ottaa, ojentaa vain silloin kun huomaa ojennettavaa. Minun kimppuunihan sinä olet käynyt esimerkillisesti kuin terrieri, laajennat vain skaalaasi 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Ei siitä tarvitse painetta ottaa, ojentaa vain silloin kun huomaa ojennettavaa. Minun kimppuunihan sinä olet käynyt esimerkillisesti kuin terrieri, laajennat vain skaalaasi 🤗
Aika vähän olen tainnut sinua ojentaa ja aina kuitenkin ihan asiallisesti asiasta, en henkilöstä. Sen olen tehnyt siksi, että olen ajatellut, että sinulla on vielä toivoa. 😀
- huolehdiomistasivaan
Kuusenjuuret kirjoitti:
Aika vähän olen tainnut sinua ojentaa ja aina kuitenkin ihan asiallisesti asiasta, en henkilöstä. Sen olen tehnyt siksi, että olen ajatellut, että sinulla on vielä toivoa. 😀
Nyt sitten voit kokonaan lopettaa uskovien ojentamisen kun se tehtävä ei sinulle kuulu. Meistä huolehtii maan ja taivaan Herra, Jeesus Kristus.
huolehdiomistasivaan kirjoitti:
Nyt sitten voit kokonaan lopettaa uskovien ojentamisen kun se tehtävä ei sinulle kuulu. Meistä huolehtii maan ja taivaan Herra, Jeesus Kristus.
Kiitos neuvosta. Nähtäväksi jää.
- JeesusOnPaimen
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kiitos neuvosta. Nähtäväksi jää.
Ei jää nähtäväksi. Jeesus on luvannut huolehtia lampaistaan ja käskihän tähän työhön Pietariakin!!
Mark. 13:11
Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki. JeesusOnPaimen kirjoitti:
Ei jää nähtäväksi. Jeesus on luvannut huolehtia lampaistaan ja käskihän tähän työhön Pietariakin!!
Mark. 13:11
Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki.Tarkoitinkin sitä ojentamista.
- JeesusHuolehtii
Kuusenjuuret kirjoitti:
Tarkoitinkin sitä ojentamista.
Ja minä tarkoitin mitä tarkoitin!
JeesusHuolehtii kirjoitti:
Ja minä tarkoitin mitä tarkoitin!
Oletko sinä tuo JeesusOnPaimenkin? No, asia selvä.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Hassua, minäkin olen ajatellut, että sinulla on vielä toivoa 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Hassua, minäkin olen ajatellut, että sinulla on vielä toivoa 🤗
Sehän on hienoa. Meillä molemmilla on siis vielä toivoa. 😀
Kuusenjuuret kirjoitti:
Eiks vaan ookkin 🤗
- Ihmettelijän
Kuusenjuuret kirjoitti:
Miksi muuten koskaan et osaa sanoa mitään ilman ivaa?
Ihmettelijän kirjoitti:
Miksi muuten koskaan et osaa sanoa mitään ilman ivaa?
Ivaa? En kyllä yleensä ivaa. Kuinka olet kaikki tekstini niin ymmärtänyt?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Tarkoitinkin sitä ojentamista.
Toki mutta hänellä tuli heti heittäytyä anonyymiksi.
- ParasIkinä
Paras ja kaikkein ylivoimaisin Jeesus elokuva tähän memnessä on kyllä ylivoittoisesti Lumo projektin Visual Bible The Gospel of John joka päihitää kaikki muut elokuvat visuaalisella ilmeellään. Lumo projektin Jeesus ei ole sellaine sliipattu tukkainen vaaleaihoine Amerikkalainen bisnesmies kuten monissa muissa Jeesus elokuvissa, vaan pahimmalta valkopesulta ja eurooppalaistamiselta välttyen sellainen mustatukkainen tummaihoinen ja koukkunenäinen lähi-idän juutalainen. Suosittelen katsomaan. Lumo projektilta oli alunperin tarkoitus valmistua visualisointi kaikista evankeliumeista mutta syystä tai toisesta filmatisointi projekti jäi kesken. Suurin miinus elokuvassa kuitenkin on että se noudattaa kankeasti ja sanatarkasti Raamatun tekstiä ja sen lukee elokuvan päälle kertoja. Siitä huolimatta Lumo projekti on silmiä hivelevää väriloistoa ja onnistunutta visuaalista maailmaa
lumoproject.com - ylivoimaa11
Kyllä paras Jeesus elokuva on Brianin elämä. Live of Brian
- kannattaakatsoaj
Tämä Jeesus-elokuva oli kanadalais-espanjalaista tuotantoa ja tehty todennäköisesti alkuperäisillä paikoilla jos vaan oli mahdollista.
- tosi-pilkkuviiva
Kristuksen viimeinen kiusaus (The Last Temptation of Christ, 1988) on kyllä paras Jeesus-leffa jonka olen katsonut ja myös Kazantzakisin romaanin lukenut.
Kristuksen viimeinen kiusaus (The Last Temptation of Christ, 1988) on kyllä paras Jeesus-leffa jonka olen katsonut ja myös Kazantzakisin romaanin lukenut.
vielä kerranNyt täytyy häveten tunnustaa, etten ole edes katsonut paljoa aihepiirin elukuvia. Laitampa tuonkin muistiin. Ei mummun aikana mitä elokuvia katseltu, iltapalan jälkeen oli iltahartaus, no ehkä katsottiin uutiset tjms. mutta ei mitään viihdeohjelmia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1056358
- 2223575
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183405Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663328Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po332721Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162555Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242524Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282373- 2742181
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441786