Hyvännäköinen, leveälestinen naisten talvijalkine

käytännölliset ja laadukkaat. Arkikäyttöön, kävelen paljon koiran kanssa. Mummokenkiä en halua enkä heikkolaatuista kiinalaista. Tasainen pohja ja jalkani ovat leveän lestin tarvitsevat.

Minä ostin muutama vuosi sitten Eccon talvikengät (taitavat olla kiinalaisia), mutta niissä pohja on jotenkin kevyt ja ohut (muotoilematon), kärki taipuu ylöspäin. Tämä aiheutti minun ns. korkealle päkiätyypilleni varpaiden koho-asennon, ja varpaita särki. En voinut käyttää ko kenkiä muutamaa kerta enempää.

Oikeasti ortopediset, hyvää laatua ja yksinkertaisen tyylikkäät, värikkäät saavat olla.

Onko kenelläkään vinkkiä?
Ilmianna
Jaa

4 Vastausta

Klingel, Atelier Gs
Ilmianna
Jaa
Tuollainen itselläkin että hiukan tarvitsen korkoa, on Ecco-merkissä sopiviakin, kauneutta ja käytännöllisyyttä hankala yhdistää.
Ilmianna
Jaa
Kiitos vastauksista. Hyvää Uutta Vuotta! Käytännöllisyys on laitettava ykköseksi iän myötä, kun jalkojen muoto on mitä on. ;)
Ilmianna
Jaa
Ortopediset kengät? No, yleensä sellaiset teetetään mittojen mukaan, jos on jotain erityistä jalkavaivaa.

Mutta jos pitää olla valmiskengätt, niin suomalaiset merkit ovat parhaat. Hyvässä kengässä on se leveä lesti ja pohjaksi kannattaa ottaa ns. kitkapohja, jos saa.

En tiedä mikä sinusta on mummomainen, mutta kyllähän ergonomiset kengät tuppaa olemaan aika mummot. Mutta tässä muutama joka voisi käydä:

http://www.kenka-rale.fi/tuotteet/naisille/talvikengat.html

Tuosta ekalta sivulta ne Avec by Topman (alarivissä) ovat aika okei. Lesti on normaalia leveämpi. Kitkapohja. Villavuori. Kohtuullisen hyvä pohjamateriaali.
Kakkossiviulla on useampi jossa on leveä lesti.

Toinen hyvä kauppa pn tämä:
http://www.kenkapekka.fi/aaltonen.html

Kannattaa käydä kaupoissa paikan päällä Helsingissä tai pyytää neuvoja puhelimella jos tilaa netistä. Tai etsiä noita samanmerkkisiä leveän lestin malleja ja merkkejä kotiseudulta.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hyvännäköinen, leveälestinen naisten talvijalkine

käytännölliset ja laadukkaat. Arkikäyttöön, kävelen paljon koiran kanssa. Mummokenkiä en halua enkä heikkolaatuista kiinalaista. Tasainen pohja ja jalkani ovat leveän lestin tarvitsevat.

Minä ostin muutama vuosi sitten Eccon talvikengät (taitavat olla kiinalaisia), mutta niissä pohja on jotenkin kevyt ja ohut (muotoilematon), kärki taipuu ylöspäin. Tämä aiheutti minun ns. korkealle päkiätyypilleni varpaiden koho-asennon, ja varpaita särki. En voinut käyttää ko kenkiä muutamaa kerta enempää.

Oikeasti ortopediset, hyvää laatua ja yksinkertaisen tyylikkäät, värikkäät saavat olla.

Onko kenelläkään vinkkiä?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta