Suomi hyvinkin paha paikka?

Täällä näyttävät hurskaat kristityt fanittavan esim. USA:ta ja Venäjää. Onko Suomi tosiaankin niin huono paikka asua ja elää, että lähes mikä vain maa olisi parempi?

67

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerttkkl

      provokaatiota!

    • SuomiOnParasPaikka

      Selvä venäläinen trolli!

      • Eikä. Venäläiset trollit ovat aina kännissä.


    • Ei ole. Suomi ei ole ollenkaan huonoin paikka asua, vaikka ei tämä maa kaikille myöskään paratiisi ole.

      • Suomi on täältä katsottuna välillä heikko maa olla ja elää. Mutta Venäjä ja USA ovat vieläkin kehnompia.


      • Näinhän se on. Tuskinpa mikään valtio ihan kaikille se paratiisi on. Koetin tällä avauksella saada jonkinlaisia kannanottoja irti varsinkin Venäjää ihannoivalta Mikolta, mutta eipä irronnut. Kysymys ilmeisesti epämieluisa.


      • torre12 kirjoitti:

        Suomi on täältä katsottuna välillä heikko maa olla ja elää. Mutta Venäjä ja USA ovat vieläkin kehnompia.

        Espanjakaan ei ole ehkä ihan kaikille samaa kuin Sinulle. Se on syytä muistaa.


      • sage8.ei.kirj

        Minä tykkään Suomesta ja vaikka joskus loskan ja pimeyden aikana tulee mieleen Espanja tai Thaimaa niin kyllä se äkkiä mielestä pois unohtuu. Köyhyysrajan alapuolisilla tuloilla elävillä täällä on varmastikin vaikeaa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Näinhän se on. Tuskinpa mikään valtio ihan kaikille se paratiisi on. Koetin tällä avauksella saada jonkinlaisia kannanottoja irti varsinkin Venäjää ihannoivalta Mikolta, mutta eipä irronnut. Kysymys ilmeisesti epämieluisa.

        Aika helppohan se oli arvata mistä aloituksesi nousi. Mikollakin on oikeus ajatella siten kuin hän ajattelee ja toimia kuten hän toimii, kuten on meillä kaikilla. Voimme kysyä ja vastata tai jättää kysymättä ja vastaamatta. Ja jos uskallan laajentaa ajatusta niin oikeus tehdä noita mainittuja asioita ilman, että niistä vedetään johtopäätöksiä. Ei se tietenkään niin toimi, mutta saahan sitä unelmoida.


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Minä tykkään Suomesta ja vaikka joskus loskan ja pimeyden aikana tulee mieleen Espanja tai Thaimaa niin kyllä se äkkiä mielestä pois unohtuu. Köyhyysrajan alapuolisilla tuloilla elävillä täällä on varmastikin vaikeaa.

        Itse olen vilikissa ja kyllä myös joskus tulee mieleen, että voi kun pääsis.... :)
        Varmasti Suomi on kova paikka asia pienituloisille, mutta toisaalta mietin näitä meidän tukiamme, niitä ei taida olla ihan joka paikassa?
        Ja kyllä itse arvostan myös luontoamme, se ei ole niin saastunut ja tuhottu kuin monessa paikkaa taitaa olla. Luotan myös täällä tuotetun ruuan tasoon. Aika vähän meillä kaikenlaisia ruokaskandaaleja on. Ja aika turvallistakin täällä on huolimatta siitä, että toki väkivalta tännekin löytää tiensä sen jo olemassa olevan väkivallan lisäksi.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Itse olen vilikissa ja kyllä myös joskus tulee mieleen, että voi kun pääsis.... :)
        Varmasti Suomi on kova paikka asia pienituloisille, mutta toisaalta mietin näitä meidän tukiamme, niitä ei taida olla ihan joka paikassa?
        Ja kyllä itse arvostan myös luontoamme, se ei ole niin saastunut ja tuhottu kuin monessa paikkaa taitaa olla. Luotan myös täällä tuotetun ruuan tasoon. Aika vähän meillä kaikenlaisia ruokaskandaaleja on. Ja aika turvallistakin täällä on huolimatta siitä, että toki väkivalta tännekin löytää tiensä sen jo olemassa olevan väkivallan lisäksi.

        Piti kirjoittamani vilukissa... :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Itse olen vilikissa ja kyllä myös joskus tulee mieleen, että voi kun pääsis.... :)
        Varmasti Suomi on kova paikka asia pienituloisille, mutta toisaalta mietin näitä meidän tukiamme, niitä ei taida olla ihan joka paikassa?
        Ja kyllä itse arvostan myös luontoamme, se ei ole niin saastunut ja tuhottu kuin monessa paikkaa taitaa olla. Luotan myös täällä tuotetun ruuan tasoon. Aika vähän meillä kaikenlaisia ruokaskandaaleja on. Ja aika turvallistakin täällä on huolimatta siitä, että toki väkivalta tännekin löytää tiensä sen jo olemassa olevan väkivallan lisäksi.

        Vilukissalle lämpö olisi varmaan ihanaa, vaikkapa Thaimaa, jossa näkyy olevan joka päivä siinä 30 tienoilla. Täällähän on yli puoli vuotta suhtkoht viileää. Minä olen kyllä suhtkoht tyytyväinen kaikkeen Suomessa, jopa säihin ja pimeyteen talvella, onhan kesät siten aika valoisia ja lämpimiä. Paitsi ei viime kesä.


      • sage8 kirjoitti:

        Vilukissalle lämpö olisi varmaan ihanaa, vaikkapa Thaimaa, jossa näkyy olevan joka päivä siinä 30 tienoilla. Täällähän on yli puoli vuotta suhtkoht viileää. Minä olen kyllä suhtkoht tyytyväinen kaikkeen Suomessa, jopa säihin ja pimeyteen talvella, onhan kesät siten aika valoisia ja lämpimiä. Paitsi ei viime kesä.

        Helteet täälläkin kyllä käyvät kunnon päälle, ettei se Thaimaan lämpö taitaisi olla kovin mukavaa.
        Tämä vuodenaikojen vaihtelu on hieno juttu, vaikkakin toivoisin sen kesäajan olevan hiukan pidempi tai oikeastaan kevään :)


      • sage8 kirjoitti:

        Vilukissalle lämpö olisi varmaan ihanaa, vaikkapa Thaimaa, jossa näkyy olevan joka päivä siinä 30 tienoilla. Täällähän on yli puoli vuotta suhtkoht viileää. Minä olen kyllä suhtkoht tyytyväinen kaikkeen Suomessa, jopa säihin ja pimeyteen talvella, onhan kesät siten aika valoisia ja lämpimiä. Paitsi ei viime kesä.

        Tulin viime kesänä Suomeen. Kesäkuun 1. jouduin ostamaan pipon ja hanskat. Täällä on nyt 20 mittarissa.

        Espanjassa olen havainnut kuinka heikkotasosta ja kallista sapuskaa Suomessa on. Espanjassa ruuanlaitto on aivan toisenlaista kunnon raaka-aineista.

        No kukin arvostaa erilaisia asioita. Monelle Venäjä on se onnela. Ja luulin, että "villikissa".


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Helteet täälläkin kyllä käyvät kunnon päälle, ettei se Thaimaan lämpö taitaisi olla kovin mukavaa.
        Tämä vuodenaikojen vaihtelu on hieno juttu, vaikkakin toivoisin sen kesäajan olevan hiukan pidempi tai oikeastaan kevään :)

        Jos noin on niin silloinhan Thaimaa ei sopisi. Minulle kyllä hellekin kävisi mutta olen täysin tyytyväinen tähän vaihtelevien vuodenaikojen Suomeen.


      • torre12 kirjoitti:

        Tulin viime kesänä Suomeen. Kesäkuun 1. jouduin ostamaan pipon ja hanskat. Täällä on nyt 20 mittarissa.

        Espanjassa olen havainnut kuinka heikkotasosta ja kallista sapuskaa Suomessa on. Espanjassa ruuanlaitto on aivan toisenlaista kunnon raaka-aineista.

        No kukin arvostaa erilaisia asioita. Monelle Venäjä on se onnela. Ja luulin, että "villikissa".

        Villikissapa hyvinkin :D
        Yllättävä, että mielestäsi ruoka on heikkotasoista. Kallistahan se kyllä on, mutta kunnon raaka-aineiden puute ei kuulosta tutulta. Ima käsitykseni meidän ruokakulttuuristamme on toisenlainen.


      • torre12 kirjoitti:

        Tulin viime kesänä Suomeen. Kesäkuun 1. jouduin ostamaan pipon ja hanskat. Täällä on nyt 20 mittarissa.

        Espanjassa olen havainnut kuinka heikkotasosta ja kallista sapuskaa Suomessa on. Espanjassa ruuanlaitto on aivan toisenlaista kunnon raaka-aineista.

        No kukin arvostaa erilaisia asioita. Monelle Venäjä on se onnela. Ja luulin, että "villikissa".

        Andalusia taitaa olla aika hyvä paikka asua? Vai sielläkö asut?


      • sage8 kirjoitti:

        Jos noin on niin silloinhan Thaimaa ei sopisi. Minulle kyllä hellekin kävisi mutta olen täysin tyytyväinen tähän vaihtelevien vuodenaikojen Suomeen.

        Olen varmaankin enemmän kevätihminen. Kasvuun lähtö ja vaalea viherrys. linujen hurja pesänrakennus...tervan tuoksu rannoilla, joka kyllä alkaa olla melko harvinaista nykyaikana, valitettavasti.


      • sage8.ei.kirj
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen varmaankin enemmän kevätihminen. Kasvuun lähtö ja vaalea viherrys. linujen hurja pesänrakennus...tervan tuoksu rannoilla, joka kyllä alkaa olla melko harvinaista nykyaikana, valitettavasti.

        Jos olisit kuuloetäisyydellä laulaisin sinulle sen Inga Sulinin aikoinaan laulaman laulun - no dementia iski taas- jossa laulettiin kevätkoivuista joka alkoi " taittunut talven selkä on" jne. jne.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Villikissapa hyvinkin :D
        Yllättävä, että mielestäsi ruoka on heikkotasoista. Kallistahan se kyllä on, mutta kunnon raaka-aineiden puute ei kuulosta tutulta. Ima käsitykseni meidän ruokakulttuuristamme on toisenlainen.

        Asun Costa Blancalla. Andalusiassa on näkynyt olevan aika kovia myrskyjä. Olen kyllä sielläkin asunut. Täällä ihanteellisin ilma suomalaisille on huhtikuu- juhannus: on 20-25 astetta ja paljon aurinkoa.

        Minäkin luulin suomalaista ruokaa parhaaksi mahdolliseksi, mutta käsitykseni on muuttunut. Olen sitä mieltä, että Suomen on syytä lopettaa maatalous. Espanjasta saa kaiken valkosipulista alkaen.


      • torre12 kirjoitti:

        Asun Costa Blancalla. Andalusiassa on näkynyt olevan aika kovia myrskyjä. Olen kyllä sielläkin asunut. Täällä ihanteellisin ilma suomalaisille on huhtikuu- juhannus: on 20-25 astetta ja paljon aurinkoa.

        Minäkin luulin suomalaista ruokaa parhaaksi mahdolliseksi, mutta käsitykseni on muuttunut. Olen sitä mieltä, että Suomen on syytä lopettaa maatalous. Espanjasta saa kaiken valkosipulista alkaen.

        Mainittakoon, että tässä talossa meihin suhtautuvat parhaiten kaksi venäläistä perhettä. Suomalainen suhtautuu happamasti; hän on päissään usein päivälläkin.


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Jos olisit kuuloetäisyydellä laulaisin sinulle sen Inga Sulinin aikoinaan laulaman laulun - no dementia iski taas- jossa laulettiin kevätkoivuista joka alkoi " taittunut talven selkä on" jne. jne.

        Voi jukra...olisinpa kuuloetäisyydellä...


      • sage8.ei.kirj
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Voi jukra...olisinpa kuuloetäisyydellä...

        "Taittunut selkä talven on
        sydämein on niin maltiton.
        Taas kevätkoivu on täynnä hiirenkorvia
        kuin kevätkoivu tuntea lämmön uuden saan."

        Tämän kohdan laulaisin sulle oikein tunteen kanssa.


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        "Taittunut selkä talven on
        sydämein on niin maltiton.
        Taas kevätkoivu on täynnä hiirenkorvia
        kuin kevätkoivu tuntea lämmön uuden saan."

        Tämän kohdan laulaisin sulle oikein tunteen kanssa.

        Saattaisi siinä itku tulla kuunnellessa.... tuo on noita minun salaisia haaveitani :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Saattaisi siinä itku tulla kuunnellessa.... tuo on noita minun salaisia haaveitani :)

        Ihanaa, en muuta keksi nyt sanottavaksi.


      • sage8 kirjoitti:

        Ihanaa, en muuta keksi nyt sanottavaksi.

        Onhan sitä jo tuossakin :)


      • muikkumaisterille

        Ja sun muijalles!


      • Hyvää uutta vuotta myös sinulle Sage :)


      • muikkumaisterille kirjoitti:

        Ja sun muijalles!

        Hyvää uutta vuotta myös sinulle :)


      • Kyllä Suomi on monessa asiassa yksi maailman parhaita paikkoja asioita.

        Meillä on ne tärkeimmät, ihmisoikeudet, mielipitten vapaus ja oikeus tehdä kuten tahdomme.


      • a-teisti kirjoitti:

        Kyllä Suomi on monessa asiassa yksi maailman parhaita paikkoja asioita.

        Meillä on ne tärkeimmät, ihmisoikeudet, mielipitten vapaus ja oikeus tehdä kuten tahdomme.

        asioita 😂 Asua. Asioitakin kyllä.k


      • Suomi on erittäin hyvä paikka asua. Olemme monella mittarilla yksi parhaimmista maista. Mutta koska olemme ihmisiä, mikään ei ole täydellistä mutta silti kannattaa pyrkiä siihen.


      • mummomuori kirjoitti:

        Suomi on erittäin hyvä paikka asua. Olemme monella mittarilla yksi parhaimmista maista. Mutta koska olemme ihmisiä, mikään ei ole täydellistä mutta silti kannattaa pyrkiä siihen.

        Joskushan voisi yrittää nähdä myös niitä hyviä asioita meidän maassamme. Niitäkin kuitenkin on paljon, vaikka täydellisyyteen onkin matkaa :)


      • mummomuori kirjoitti:

        Suomi on erittäin hyvä paikka asua. Olemme monella mittarilla yksi parhaimmista maista. Mutta koska olemme ihmisiä, mikään ei ole täydellistä mutta silti kannattaa pyrkiä siihen.

        Pian tulen Suomeen ehkä pitemmäksi ajaksikin.

        Saan todeta valehteletteko pahasti Suomen hyvyydestä.


      • torre12 kirjoitti:

        Pian tulen Suomeen ehkä pitemmäksi ajaksikin.

        Saan todeta valehteletteko pahasti Suomen hyvyydestä.

        Valehtelemmeko??
        Millainen sinulle Torre olisi hyvä maa?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Valehtelemmeko??
        Millainen sinulle Torre olisi hyvä maa?

        Suomessa tökkii ilmasto, vuosi vuodelta pahemmin. Muuten tämä on kyllä hyvä maa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Suomessa tökkii ilmasto, vuosi vuodelta pahemmin. Muuten tämä on kyllä hyvä maa.

        Ilmastoon emme taida voida kovinkaan paljon lyhyellä aikavälillä vaikuttaa. Eikä pitkälläkään aikavälillä kovinkaan paljoa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Valehtelemmeko??
        Millainen sinulle Torre olisi hyvä maa?

        Onko maan hyvyys tai huonous subjektiivinen asia? Voiko olla niin, että kullakin on oma näkemys ja kaikki ovat oikeassa?

        Tai että kukin maa on mikä on ja siitä on yksi ja ainoa totuus ja muut tulkinnat ovat valheita?

        Itse pidän kaiken näkemäni perusteella nykyistä kaupunkiani parhaana mahdollisena asuinpaikkana. Mutta on tässäkin vikaa: sataa aivan liian vähän.


      • torre12 kirjoitti:

        Onko maan hyvyys tai huonous subjektiivinen asia? Voiko olla niin, että kullakin on oma näkemys ja kaikki ovat oikeassa?

        Tai että kukin maa on mikä on ja siitä on yksi ja ainoa totuus ja muut tulkinnat ovat valheita?

        Itse pidän kaiken näkemäni perusteella nykyistä kaupunkiani parhaana mahdollisena asuinpaikkana. Mutta on tässäkin vikaa: sataa aivan liian vähän.

        Kaikki on aina suhteellista. Meillä kaikilla on oma subjektiivinen totuutemme.


      • torre12 kirjoitti:

        Onko maan hyvyys tai huonous subjektiivinen asia? Voiko olla niin, että kullakin on oma näkemys ja kaikki ovat oikeassa?

        Tai että kukin maa on mikä on ja siitä on yksi ja ainoa totuus ja muut tulkinnat ovat valheita?

        Itse pidän kaiken näkemäni perusteella nykyistä kaupunkiani parhaana mahdollisena asuinpaikkana. Mutta on tässäkin vikaa: sataa aivan liian vähän.

        Kyllä se on hyvinkin subjektiivinen asia. Tietysti on tiettyjä yleisesti hyväksyttyjä kriteereitä hyvälle, mutta sekin on henkilökohtaista kuinka sen hyvän olemassaolon tai sen puuttumisen näkee.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyllä se on hyvinkin subjektiivinen asia. Tietysti on tiettyjä yleisesti hyväksyttyjä kriteereitä hyvälle, mutta sekin on henkilökohtaista kuinka sen hyvän olemassaolon tai sen puuttumisen näkee.

        Siksi hiukan ihmettelin sitä sanaa valehdella tässä yhteydessä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyllä se on hyvinkin subjektiivinen asia. Tietysti on tiettyjä yleisesti hyväksyttyjä kriteereitä hyvälle, mutta sekin on henkilökohtaista kuinka sen hyvän olemassaolon tai sen puuttumisen näkee.

        Ihmisillä on tapana tottua siihen, mitä on, eivätkä he aina ehkä huomaa, miten hyvin asiat lopulta ovatkaan. Kenties vasta jälkeenpäin.


      • mummomuori kirjoitti:

        Ihmisillä on tapana tottua siihen, mitä on, eivätkä he aina ehkä huomaa, miten hyvin asiat lopulta ovatkaan. Kenties vasta jälkeenpäin.

        Niin se varmasti on. Pidetään itsestään selvänä, että asiat hoituvat kuten ne meillä hoituvat ja kaikkialla asiat eivät ole näin hyvällä tolalla.


    • Niinpä, joskus mu-tu kannattaa vaihtaa vaikka kuivaan tilastoon - sieltä saatava tieto on lähempänä todellisuutta.
      http://findikaattori.fi/fi

      • Noista saa hyvää yleiskuvaa, tosin olisi hyvä jos saisi jonkun muun maan verrokiksi tuohon.


      • mummomuori kirjoitti:

        Noista saa hyvää yleiskuvaa, tosin olisi hyvä jos saisi jonkun muun maan verrokiksi tuohon.

        No myös Eurostat laajentaa todellisuutemme tajua : )


    • äläuppoamukana

      Suomi rappeutuu nyt kovaa vauhtia länsimaiden mukana ja ainut keino olisi irrottautua uppoavasta EU:sta mahdollisimman nopeaan. Monet EU-maat ovat jo huomanneet, että rappiota rakennetaan kaikkialla missä EU-virkamiehet liikkuu.

      • Kyselijä-77

        Mikä täällä mielestäsi "rappeutuu"?


      • Niin. Mitkä konkreettisesti ovat niitä rappeutumisen merkkejä?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Niin. Mitkä konkreettisesti ovat niitä rappeutumisen merkkejä?

        Tuo olisikin hyvä täsmentaa, että minkälaista rappeutumista kukin tarkoittaa?


    • Putin on hieno mies ja hyvä johtaja, samoin Trump. Kuten myös Israelin Netanjahu, sekä Itävallan ja itä-Euroopan maiden johtajat. Pitävät mm. kaiken maailman köyhät turvapaikkashoppailijat ja jihadistit poissa maistaan. 🤗

      • No mitenkäs ne jihadistit sitten ovat Venäjällä onnistuneet tekemään terrori-iskuja, jos Putin on muka onnistunut pitämään heidät poissa maastaan?


      • Luonnontila kirjoitti:

        No mitenkäs ne jihadistit sitten ovat Venäjällä onnistuneet tekemään terrori-iskuja, jos Putin on muka onnistunut pitämään heidät poissa maastaan?

        Ja Israel on attentaattien kohteena koko ajan.


      • torre12 kirjoitti:

        Ja Israel on attentaattien kohteena koko ajan.

        No ehkä George osaa vastata. Sekin minua askarruttaa, että tarkoittikohan turvapaikkashoppailijoiden pitämisellä poissa maastaan sitä, että Putin vähän raotti rajaa ja päästi tännekin joukon Venäjälle päätyneitä turvapaikanhakijoita.


      • Luonnontila kirjoitti:

        No mitenkäs ne jihadistit sitten ovat Venäjällä onnistuneet tekemään terrori-iskuja, jos Putin on muka onnistunut pitämään heidät poissa maastaan?

        Viittasin lähinnä Yhdysvaltoihin ja itä-Euroopan maihin...

        Ja etkö tiedä että iso osa Venäjän väestöstä on muslimeita, ja siihen mahtuu paljon jihadisteja? Ei tarvita siis muista maista tulevia perkeleitä, kun omassa maassakin niitä riittää. Ja pääseehän niitä jihadisteja luvattakin rajan yli ja luvallisestikin välillä.


      • torre12 kirjoitti:

        Ja Israel on attentaattien kohteena koko ajan.

        Niin, sanoinko sitten ettei olisi attentaattien kohteena? Enpä tainnut... Israel ei ota mitään muslimimassoja rajojensa sisälle haittamaahanmuuttajina, ja jihadisteja on jo valmiiksi Israelin rajojen ulkopuolella ja sisäpuolella...

        Gazasta ammutaan raketteja ja tullaan tunneleita myöten tekemään terroria. Ja Jerualemissa ja Länsirannallakin on radikalisoituneita muslimeita.


      • George_L kirjoitti:

        Niin, sanoinko sitten ettei olisi attentaattien kohteena? Enpä tainnut... Israel ei ota mitään muslimimassoja rajojensa sisälle haittamaahanmuuttajina, ja jihadisteja on jo valmiiksi Israelin rajojen ulkopuolella ja sisäpuolella...

        Gazasta ammutaan raketteja ja tullaan tunneleita myöten tekemään terroria. Ja Jerualemissa ja Länsirannallakin on radikalisoituneita muslimeita.

        Eli nämä Israelin toimet eivät mitään auta. Eikä Venäjän.


      • George_L kirjoitti:

        Viittasin lähinnä Yhdysvaltoihin ja itä-Euroopan maihin...

        Ja etkö tiedä että iso osa Venäjän väestöstä on muslimeita, ja siihen mahtuu paljon jihadisteja? Ei tarvita siis muista maista tulevia perkeleitä, kun omassa maassakin niitä riittää. Ja pääseehän niitä jihadisteja luvattakin rajan yli ja luvallisestikin välillä.

        "Viittasin lähinnä Yhdysvaltoihin ja itä-Euroopan maihin..."

        Ahaa. Se ei kuitenkaan ilmennyt kommentistasi, missä luettelit ihailemiasi johtajia, joista mitään erittelemättä totesit, että pitävät jihadistit poissa maistaan.

        "Ja etkö tiedä että iso osa Venäjän väestöstä on muslimeita, ja siihen mahtuu paljon jihadisteja?"

        Näyttää olevan 6,5 % venäläisväestöstä muslimeja:

        en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Russia

        Ehkä tuo on mielestäsi paljon. No mutta, kuinka paljon tuosta on jihadisteja?

        "Ei tarvita siis muista maista tulevia perkeleitä, kun omassa maassakin niitä riittää. Ja pääseehän niitä jihadisteja luvattakin rajan yli ja luvallisestikin välillä."

        Taitavat pitkälti olla jotain uzbekkeja, eli nimenomaan muualta tulleita, jotka ovat viime aikoina Venäjällä jihadisoineet. Tsetseenien touhu on tietysti asia erikseen. Hyvä kuitenkin kun edes nyt myönnät, ettei Putin pysty estämään jihadistien tuloa maahansa, toisin kuin aiemmin väitit.


      • Millä perusteella Purin ja Trump ovat hyviä johtajia? Ovatko heidän kansojensa asiat muuttuneet parempaan suuntaan heidän halllitessaan? Miten?


      • "...Viittasin lähinnä Yhdysvaltoihin ja itä-Euroopan maihin..."

        Nyt kun Yhdysvalloistakin on tullut Venäjän provinssi, niin maailman amerikkalaisin valtio on Suomi!


      • netpunk kirjoitti:

        "...Viittasin lähinnä Yhdysvaltoihin ja itä-Euroopan maihin..."

        Nyt kun Yhdysvalloistakin on tullut Venäjän provinssi, niin maailman amerikkalaisin valtio on Suomi!

        :D Onhan suomea kyllä kutsutttu amerikkalaismmaksi valtioksi, mutta ehkä ei sen vuoksi tarvitsisi kopioida sieltä myös kehnoa politiikkaa....


    • MaranAta888

      Suomi on syntinen ja paha, Jumalan ja ihmisten silmissä.
      Mutta Suomi on Jumalalle Rakas.
      Jos me rukoilemme, saamme suuren armon!

      Joten me olemme aina Jumalan edessä ja jos tahdomme, koko kansa tuleekiittämään Jumalaa.
      Jumala tekee mitä tahtoo ja ihmisen teot eivät voi mitään Jumalan voimalle!

      Kunnia Jumalalle ja Kiitos ja Ylistys.

      Suomi on nyt mädätyksen vaikutusesta se mikä se on, mutta Jumalan Rakkaus sen pesee jälleen puhtaaksi jos sitä pyydämme.

      ja Huhtasaari on kuin Trump ja Putin, Jumalan väli-käsi.
      ja kukaan ei voi mitään

    • No aika vaikea on keksiä parempaa asuinpaikkaa itse kullekin säädylle kuin Suomi ja muut Pohjoismaat.

      • Suomi on hyvä paikka lähteä uudelle vuodellekin.


      • allahuagbar

        Sitä mieltä on muslimitkin.


      • Totta, jos vain saamme pitää Suomen yhä hyvänä paikkana.


    • Ei Suomi ole ihmisten silmissä paha, vaan jumalat ovat pahoja. Ja kun suomalaiset jääräpäisesti kannattavat Kristusta ja Jumalia niin ihmistä alkaa ottaa pipoon.
      Ainoastaan Luoja ja Pyhä Henki ovat hyviä. Pyhä Henki sanoi vuonna 1991 tahtovansa ja aikovansa kohottaa Suomen kultuuria. Sen sijaan Jehova-nissi eli tosi Jumala kerubi jatkuvasti uhkailee ja kiristää kadotustuomiolla ja Jehova itsekin kymmenellä Egyptin vitsauksella.

      Nooalta on jäänyt kirjallinen dokumentti, jonka mukaan maan äärten tulee palvoa yksin Hyvää Luojaa sillä muista jumalista ei ole todellista apua paljonkaan.

      Mutta suomalaiset jääräpäisesti jotakin Kristusta tukevat ja se ottaa päähän ihmistä. Ovat raukat peloteltuja ja ehdollistuneita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3204
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      127
      2239
    3. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      106
      2030
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      163
      1903
    5. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      91
      1824
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      103
      1631
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1485
    8. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1303
    9. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      115
      1225
    10. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1210
    Aihe