Eroaminen suhteesta

VäärinSuhteessa

Hei!

Etsin teiltä apua tulevaan mahdolliseen eroon. Syy? Minä

Olen ollut nykyisessä suhteessa lähes kaksi vuotta, on ollut todella hyviä aikoja, mutta myös paljon huonoja, syynä ollen minä. Olen erakkoluonteinen ja pidän yksinolosta, mutta hän kenen kanssa olen suhteessa on lähes päinvastainen, hän haluaisi olla kaikki hetket yhdessä. Olen ollut tällainen jo vuosia, ajattelin että suhteen kehityttyä niin tekisin minäkin muuttuisin(tiedän, typerää olettaa että pelkkä rakkaussuhde muuttaisi minut) kohti toista suuntaa ja olisimme paljon tiiviimpi pari. Viestimme edelleen pääsijaisesti viestitse, joka taas on sukupolvemme johdosta, joka muutenkin tapahtuu suurelta osalta sosiaalisen median kautta. Samaistuminen monelle on varmasti erilainen, mutta sitä oppii huomaamaan toisen surun ja ilon tekstipohjaisen viestinnän kautta ja nyt varsinkin joulun aikana on tullut tilanne jossa parini on tuonut esille vihjaamalla esille että on yksinäinen. En ole reagoinut siihen viestitse koska haluan hoitaa asian kasvotusten, joka on pian - hän ei ole tyytyväinen siihen että tapailemme harvoin kasvotusten, kuten suhteemme aikana on myös aiemmin ollut (kerroin tuolloin muuttavani tapojani). Välimatka ei ole pitkä (40km) ja yhteyksien vuoksi (asun syrjässä, sinne ei kulje julkinen liikenne tasaiseen tahtiin ja vain minulla on ajoneuvo) ja tapaaminen on minun käsissä useiten. Tämä ei olisi ongelma, jos en kokisi olevan tyytyväinen itsekseni oleskeluun. Parini ansaitsee toisen joka on hänen kanssa samalla tasolla, siis sellaisen joka viettäisi aikaa myös hänen kanssa, ei vain itsensä.

Kysymykseni siis on, kuinka tuon esille eron seuraavan tapaamisemme aikana? Tämä on aina henkilökohtainen ja jokaisen kohdalla erilainen asia ja vaikka olen syyllinen osapuoli, haluaisin apua.

4

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkuperäine

      Pahoittelen mahdollisia itseääntoistamisia, mutta kirjoitin tämän pitkälti epätoivoisena.

    • Hei!

      Sinulla on hankala tilanne edessäsi ja syyrät jo itseäsi tulevasta. Syy ei ole sinun, eroja tulee ja menee. Ja teidän tapauksessa kyse on inhimillisestä tekijästä, luonteenne eivät sovi toisillenne. Mukana ei ole kolmatta pyörää, väkivaltaa tai muutakaan noin raskasta taakkaa.

      Itse tapailin vastaavassa tilanteessa ollutta miestä. Olisin itse voinut paljon paremmin henkisesti, jos hän olisi heti sanonut, ettei tästä mitään tule. Sen sijaan hän piti sen sisällään puoli vuotta, kunnes pakotin sen hänestä ulos. Hän ei ollut halunnut asiaa ottaa esille, koska pelkäsi minun reaktiotani. Tuon puoli vuotta minä taad voin pahoin miettien, mistä etäisyys johtuu.

      Suosittelen, että otat siis asian puheeksi heti kun tapaatte. Mitä enemmän asiaa pitkität, sitä hankalammaksi tuo muuttuu.

    • Pöpöpöpöö

      Kaiken lisäksi vaikutat erittäin yksinkertaiselta ihmiseltä eli ei jatkoon!!!

    • Parempaauuttavuotta

      Kuten tänne kirjoitat, niin yhtä järkevällä tavalla voit sen kumppanillesi kertoa. Jokaisessa parisuhteessa on oikeus siihen omaan tilaan ja aikaan ja ehkä olet vaan niin introvertti luonne, että saat ne omat akkusi ladattua paremmin yksinololla kuin sillä, että joku on jatkuvasti siinä vieressä liki. Kun tuon kerrot, niin kumppanisi ymmärtää sinua paremmin ja tekee omalta osaltaan ratkaisunsa. Ehkä kumppanillasikin on jotain ongelmaa yksinolonsa suhteen, jos hänen mielestään pitää olla jatkuvasti yhdessä, koska sekään ei vaan ole normaalia. Sellainen on vähän merkki siitä, että ko. henkilö pelkää hylätyksi tulemista eikä ole edes opetellut ikinä olemaan yksin ja nauttimaan yksinolosta oikealla tavalla vai eikö hänellä ole mitään muuta sisältöä omassa elämässä kuin sinä. Itsellä on myös kokemusta ikävämmästä ilmiöstä suhteessa, kuten äärimmäinen mustasukkaisuus, joka saa vetäytymään loitommas suhteessa, koska sellainen ihminen pyrkii kontrolloimaan ja rajoittamaan sitä omaa elämää sairaalla tavalla niin paljon, että lopulta meinaat tukahtua koko suhteessa täysin ja myös tuosta edellä mainitsemastani hylätyksi tulemisen pelosta, ja hakeutumisesta rinnakkaissuhteeseen, kun ei ole sinut itsensä eikä yksinolonsa kanssa. Yksinolokin on osa itsenäistymisprosessia omassa elämässä, että voi täpösti ja oikealla tavalla sitoutua olemaan kumppaninsa kanssa eikä suhteesta muodostu riippuvuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe