Nykyinen suuntamme jumalattomine sukupulikäsitteineen yms. halventaa koko perinteisen Suomen kristillisen arvomaailman, ja klassisen kuvamme hyveellisestä ja puhtaasta Suomesta. Tätä tervettä Suomi kuvaa tärväävät aikamme häikäilemättömät mediatalot kenenkään estelemättä, maailman uusiin ja outohin kristillis vastaisiin oppeihin ihastuneina.
Vastaukset 44
Nykyisyys tuntuu elävän ja pysyvän pystyssä vain siitä voimasta, että kansaa manipuloidaan moninaisemmin tavoin, ja enemmän, kuin koskaan, sillä miten muuten tämä hullutus on voitu myydä hiljaiselle Suomen kansalle?
Todellakin "käsitys" ja "kuva" ovat oikeita sanoja käsittämään tämän suomen ulkokultaisuuden. Mitä tervettä kristillisyyttä mielestäsi on kun lapsen kouluissa pyritään muokkaamaan yhteiskuntaa miellyttäviksi , lapset laitetaan oppimaan jo nuorena tappamaan armeijaan , siitä sitten töihin n. 40 vuodeksi ansaitsemaan rahaa jota kuluttaa mieluhalujensa täyttämiseen? Jossain sanotaan että älkää muokkautuko maailmanajan mukaan sekä rahastakin jotain mainitaan jotka kristillistä sanomaa....
Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? 26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! 27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. 29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. 30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!
31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' 32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. 33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. 34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.Media on pahin tumelija ja manipuloija mitä maa päällään kantaa.
Mehän voimme elää ihan hyvin elämämme työtä tehden, ja käyttäen varat viisaastikkin, ja ohjeistaen lapsemmekin oikein, mutta nykyään on erittäin vahva ohjaaminen median taholta kuluttamaan varat mielihaluihin, eikä sekään riitä, vaan pitää vielä villitä päät kaiken maan utopistisiin aatteihin, joissa ei ole jalouden häivääkään.
Valta pois medialta. Valta Suomelle, sille oikealle Suomelle, ei sille medianluomalle suomikuvalle, jota ei edes ole olemassa, muualla, kuin heidän omissa tunkkaisissa studioissaanMikko.A kirjoitti:
Media on pahin tumelija ja manipuloija mitä maa päällään kantaa.
Mehän voimme elää ihan hyvin elämämme työtä tehden, ja käyttäen varat viisaastikkin, ja ohjeistaen lapsemmekin oikein, mutta nykyään on erittäin vahva ohjaaminen median taholta kuluttamaan varat mielihaluihin, eikä sekään riitä, vaan pitää vielä villitä päät kaiken maan utopistisiin aatteihin, joissa ei ole jalouden häivääkään.
Valta pois medialta. Valta Suomelle, sille oikealle Suomelle, ei sille medianluomalle suomikuvalle, jota ei edes ole olemassa, muualla, kuin heidän omissa tunkkaisissa studioissaanMedia manipuloi , yhteiskunta manipuloi , ja alussa isi ja äiti kertovat mikä on oikeaa ja mikä väärää (sekin omanlaistansa manipulointia).
Niin kauan kun ihminen luulee tietävänsä eikä antaudu koko olemuksellaan Jumalalle ei vapautta asioiden orjuudesta ilmene.
Mutta mikä sinua manipuloi? Lapsuuden traumat saattavat heijastua käytökseen tänä päivänä siten ettet edes itse huomaa sitä...niistäkin vapautuminen on mahdollista.
Lihamielen pitää kutistua ja Kristuksen kasvaa.Tässähänmie kirjoitti:
Media manipuloi , yhteiskunta manipuloi , ja alussa isi ja äiti kertovat mikä on oikeaa ja mikä väärää (sekin omanlaistansa manipulointia).
Niin kauan kun ihminen luulee tietävänsä eikä antaudu koko olemuksellaan Jumalalle ei vapautta asioiden orjuudesta ilmene.
Mutta mikä sinua manipuloi? Lapsuuden traumat saattavat heijastua käytökseen tänä päivänä siten ettet edes itse huomaa sitä...niistäkin vapautuminen on mahdollista.
Lihamielen pitää kutistua ja Kristuksen kasvaa.Minua ohjaa Jumalan henki, enkä ole psykologin mielipidettä vailla, sillä todennäköisesti olen jotenkin epäkunnossa heidän mielestä, koska eivät ikinä ymmärrä että miksi teen mitä teen.
Unohda sinäkin traumasi, ja vahvistu Herrassa.Mikko.A kirjoitti:
Media on pahin tumelija ja manipuloija mitä maa päällään kantaa.
Valta pois medialta. Valta Suomelle, sille oikealle Suomelle, ei sille medianluomalle suomikuvalle, jota ei edes ole olemassa, muualla, kuin heidän omissa tunkkaisissa studioissaan"Valta Suomelle, sille oikealle Suomelle, ei sille medianluomalle suomikuvalle, jota ei edes ole olemassa..."
Sinä elät nyt yhteiskunnassa, jossa on markkinatalous. Mediaa ylläpitää erittäin moni yritys, joka mm. mainostavat tuotteitaan. Median kautta käytetään viihdettä ja siinä on isot rahat kyseessä.
Olisitko siis valmis kieltämään markkinatalouden?
Taitaa olla niin, että esim. 40 - 50 luvulla juuri media oli se, joka loi sitä kuvaa yhteinäisestä suomesta? Jota ei oikeasti ollut olemassa. Nykymedia on siihen nähden huomattavasti realistisempi.Mikko.A kirjoitti:
Minua ohjaa Jumalan henki, enkä ole psykologin mielipidettä vailla, sillä todennäköisesti olen jotenkin epäkunnossa heidän mielestä, koska eivät ikinä ymmärrä että miksi teen mitä teen.
Unohda sinäkin traumasi, ja vahvistu Herrassa.Miten Jumala sinua voi ohjata jos olet täynnä omia ajatuksiasi?
Psykologia on vain kieli muiden joukossa ja on totta että diagnoosi monelle sellaiselle rapsahtaa joka ei miellytä yhteiskunnalisia normeja jonka vuoksi tätä taistelua täällä käyt...
Haluat ihmisten alistuvan tietynlaisen toimintavan piiriin yhteiskunnassa jolloin heidät voidaan määritellä IHMISEN puolesta pyhiksi - ei pyhiksi.
Ymmärrätkö Jumalan tahdon ja ihmisten keksimien lakien/normien eron?
No, Mikko: kerro toki mitä pitäisi tehdä? Millä tavalla laitetaan Suomen media kuriin? Kirkko kontrolloimaan tiedonvälitystä?
Voisit Mikko hieman laajemminkin kertoa siitä, mihin suuntaan Suomen pitäisi muuttua.
Minulla on Mikko jonkin verran ongelmia ottaa juttujasi vakavasti. Sen verran epätodennäköistä niiden toteutuminen on.Mikko.A kirjoitti:
Valtiovallan kristillistyminen, ja valta medialta valtiolle.
Mikko, Mikko...
Jostakin syystä pyrit vastaamaan mahdollisimman lyhyesti. Tuollainen toimintatapa on kuules trolleille tyypillinen. Et kai ole sellainen?
"Valtiovallan kristillistyminen, ja valta medialta valtiolle."
MITEN nuo asiat käytännön tasolla tehtäisiin? Kuka esim. Suomessa olisi valmis noin toimimaan? Uskoisitko kansan hyväksyvän sen? Miksi? Medioitako alettaisiin rajoittaa? Kuka sen valvonnan konkreettisesti suorittaisi?
Mitä tuo "kristillistäminen" käytännössä olisi? Mikä olisi se kirkkokunta, jota haluaisit? Evlut ilmeisesti ei liberaalina kelpaa, joten ortodokseiksiko tässä pitäisi kaikkien ryhtyä?
Vaikuttaa Mikko siltä, että olet joko juttuinesi täysin sekaisin tai sitten trollli, jolta on karannut homma lapasesta.Mikko.A kirjoitti:
Eli pitäiskö meidän luopua tästä markkinataloudesta ja siirtyä siihen sosialismiin?
Valtiovallan kristillistyminen....mitä se käytännössä tarkoittaa? Mikä mahtaa tällä hetkellä olla päättäjiemme suhde, kirkkoon kuuluvat vs uskonnottomat?
Eerikatässämoi kirjoitti:
Valtiovallan kristillistyminen....mitä se käytännössä tarkoittaa? Mikä mahtaa tällä hetkellä olla päättäjiemme suhde, kirkkoon kuuluvat vs uskonnottomat?
Ehkä Mikko ei hyväksy kaikki krisittyjä kristityiksi? Kyseeseen siis tulisi joko pakkokäännyttäminen tai sitten "hyvä veli" järjestelmällä jaetut paikat niille "oikeille" uskoville? En näe oikein muuta mahdollisuutta.
mummomuori kirjoitti:
Ehkä Mikko ei hyväksy kaikki krisittyjä kristityiksi? Kyseeseen siis tulisi joko pakkokäännyttäminen tai sitten "hyvä veli" järjestelmällä jaetut paikat niille "oikeille" uskoville? En näe oikein muuta mahdollisuutta.
Epäilemättä Mikon yhteiskunnassa miehet tekevät päätökset ja naiset hoitavat kotia ja perhettään ja kysyvät sitten mieheltä, jos jokin asia on epäselvää...
Epäilemättä Mikon yhteiskunnassa miehet tekevät päätökset ja naiset hoitavat kotia ja perhettään ja kysyvät sitten mieheltä, jos jokin asia on epäselvää...
Niin, ehkä hänelle on tuollainen mielikuvtus maailma, jossa voi palata takaisin vuosisatoja. Ikävä kyllä suomi ei pärjää ilman naistyövoimaa.
Toisaalta ymmärrän tuon unelman. Kun kotona on palvelija, joka tekee kaiken ikävän työn ja pääsee valmiseen pöytään syömään, puhtaat vaatteet jne.. Olishan se kivaa..mummomuori kirjoitti:
Niin, ehkä hänelle on tuollainen mielikuvtus maailma, jossa voi palata takaisin vuosisatoja. Ikävä kyllä suomi ei pärjää ilman naistyövoimaa.
Toisaalta ymmärrän tuon unelman. Kun kotona on palvelija, joka tekee kaiken ikävän työn ja pääsee valmiseen pöytään syömään, puhtaat vaatteet jne.. Olishan se kivaa..Ja kun lisää siihen vielä , että vaimo on hiljainen ja nöyrä, tottelee mukisematta, siinä varmasti tietynlainen mies voi hyvin. Jos haluaa aidosti kumppanin, miehenkin on uskallettava antaa naiselle ääni.
Ja kun lisää siihen vielä , että vaimo on hiljainen ja nöyrä, tottelee mukisematta, siinä varmasti tietynlainen mies voi hyvin. Jos haluaa aidosti kumppanin, miehenkin on uskallettava antaa naiselle ääni.
Eiköhän kuitenkin liene niin, että Mikko edustaa mielipiteineen vain yhtä äärilaitaa. Varsinkin nuoremmissa ja koulutetummissä sukupolvissa naisten ja miesten tasa-arvo niin työ- kuin perhe-elämässäkin on itsestäänselvyys. Toki se joillekin on ilmeisen kova pala, että naiset ovat koulutetumpia kuin miehet, koska tästähän seuraa väkisinkin myös ero palkkauksessa - asia, joka tullee aikanaan muuttumaan nykyisestä.
Se olisi toivottavaa, että sukupolten vääjäämättömät erot ymmärrettäisiin ja nähtäisiin vahvuuksina. Ainakin opettajan näkökulmasta on slvää, että molempia sukupuolia tarvitaan työyhteisöissä.
Jos hieman pitemmälle ajatellaan, pojilla menee nykyisin monin osin huonosti. Siinä on korjaamisen varaa. Minä heittäisin syyn yhteen ja ainoaan suuntaan: pelimaailma. Se on romahduttanut useiden psyyken ja fysiikan.InhottavaRealisti kirjoitti:
Eiköhän kuitenkin liene niin, että Mikko edustaa mielipiteineen vain yhtä äärilaitaa. Varsinkin nuoremmissa ja koulutetummissä sukupolvissa naisten ja miesten tasa-arvo niin työ- kuin perhe-elämässäkin on itsestäänselvyys. Toki se joillekin on ilmeisen kova pala, että naiset ovat koulutetumpia kuin miehet, koska tästähän seuraa väkisinkin myös ero palkkauksessa - asia, joka tullee aikanaan muuttumaan nykyisestä.
Se olisi toivottavaa, että sukupolten vääjäämättömät erot ymmärrettäisiin ja nähtäisiin vahvuuksina. Ainakin opettajan näkökulmasta on slvää, että molempia sukupuolia tarvitaan työyhteisöissä.
Jos hieman pitemmälle ajatellaan, pojilla menee nykyisin monin osin huonosti. Siinä on korjaamisen varaa. Minä heittäisin syyn yhteen ja ainoaan suuntaan: pelimaailma. Se on romahduttanut useiden psyyken ja fysiikan.Toki miehiä, jotka haluavat alistuvan naisen on pieni ryhmä. Jos tarvitsee palvelijan, sellainen nainen on kultakaivos. Jos haluaa kumppanin , halunnee naisen, joka kykenee muuhunkin kuin olemaan hiljaa ja huushollaamaan.
InhottavaRealisti kirjoitti:
Jos hieman pitemmälle ajatellaan, pojilla menee nykyisin monin osin huonosti. Siinä on korjaamisen varaa. Minä heittäisin syyn yhteen ja ainoaan suuntaan: pelimaailma. Se on romahduttanut useiden psyyken ja fysiikan."Se olisi toivottavaa, että sukupolten vääjäämättömät erot ymmärrettäisiin ja nähtäisiin vahvuuksina. "
Minulle ei kyllä vielä ole selvinnyt, mitä ne "vääjämättömät" erot sitten ovat.mummomuori kirjoitti:
"Se olisi toivottavaa, että sukupolten vääjäämättömät erot ymmärrettäisiin ja nähtäisiin vahvuuksina. "
Minulle ei kyllä vielä ole selvinnyt, mitä ne "vääjämättömät" erot sitten ovat.Uskon sukupuolten tasa-arvoon palkkauksessa ja yhteiskunnallisissa asioissa. Kyllä sukupuolten välillä kuitenkin eronsa on. Olennaisin ero tietenkin löytyy sukupuolielimistä, mitä tuskin kukaan kieltänee. Minä kuitenkin väittäisin, että suuria linjoja tarkasteltaessa miehen ja naisen tapa reagoida eri asioihin ja tilanteissa vaihtelee. Tämä ei välttämättä toteudu ihan jokaisen yksilön kohdalla ja monia asioita kyllä opitaankin, mutta todella monia erot koskevat.
Minulla ei tässä tilanteessa ole halua eikä oikein taitoakaan selittää mitä tarkoitan, mutta kyllä eroja on. Se on sitten eri asia, miten paljon asioihin voitaisiin vaikuttaa, jos kasvatuksella tietoisesti haluttaisiin sukupuolet tasapäistää. Minusta se kuitenkin olisi hirveä asia. Ainakin näin heteromiehen näkökulmasta.mummomuori kirjoitti:
"Se olisi toivottavaa, että sukupolten vääjäämättömät erot ymmärrettäisiin ja nähtäisiin vahvuuksina. "
Minulle ei kyllä vielä ole selvinnyt, mitä ne "vääjämättömät" erot sitten ovat.Uskon sukupuolten tasa-arvoon palkkauksessa ja yhteiskunnallisissa asioissa. Kyllä sukupuolten välillä kuitenkin eronsa on. Olennaisin ero tietenkin löytyy sukupuolielimistä, mitä tuskin kukaan kieltänee. Minä kuitenkin väittäisin, että suuria linjoja tarkasteltaessa miehen ja naisen tapa reagoida eri asioihin ja tilanteissa vaihtelee. Tämä ei välttämättä toteudu ihan jokaisen yksilön kohdalla ja monia asioita kyllä opitaankin, mutta todella monia erot koskevat.
Minulla ei tässä tilanteessa ole halua eikä oikein taitoakaan selittää mitä tarkoitan, mutta kyllä eroja on. Se on sitten eri asia, miten paljon asioihin voitaisiin vaikuttaa, jos kasvatuksella tietoisesti haluttaisiin sukupuolet tasapäistää. Minusta se kuitenkin olisi hirveä asia. Ainakin näin heteromiehen näkökulmasta.InhottavaRealisti kirjoitti:
Uskon sukupuolten tasa-arvoon palkkauksessa ja yhteiskunnallisissa asioissa. Kyllä sukupuolten välillä kuitenkin eronsa on. Olennaisin ero tietenkin löytyy sukupuolielimistä, mitä tuskin kukaan kieltänee. Minä kuitenkin väittäisin, että suuria linjoja tarkasteltaessa miehen ja naisen tapa reagoida eri asioihin ja tilanteissa vaihtelee. Tämä ei välttämättä toteudu ihan jokaisen yksilön kohdalla ja monia asioita kyllä opitaankin, mutta todella monia erot koskevat.
Minulla ei tässä tilanteessa ole halua eikä oikein taitoakaan selittää mitä tarkoitan, mutta kyllä eroja on. Se on sitten eri asia, miten paljon asioihin voitaisiin vaikuttaa, jos kasvatuksella tietoisesti haluttaisiin sukupuolet tasapäistää. Minusta se kuitenkin olisi hirveä asia. Ainakin näin heteromiehen näkökulmasta.On toki eroja mutta ihmiset ovat myös yksilöitä joiden välillä on myös eroja. Eroja on varmasti ylläpitänyt ja luonut myös kulttuurimme joten ehkäpä ne erot eivät todellisuudessa ole niin suuria koskaan kuin miltä äkkiseltään voisi näyttää.
Mutta onhan miesten ja naisten ajatustapojen eroja tutkittukin ja eroja on havaittu mutta esimerkiksi työyhteisöllehän se on vain rikkaus, että siellä on eri tavoin ajattelevia ihmisiä.
Mutta näille konservatiivisia (lue: muinaisia) ajattelutapoja vaaliville voisi esittää kysymyksen mitä ne naisten "luonnolliset" tehtävät sitten oikein ovat?
Onko epäluonnollista. että yliopisto-opiskelijoista ylipuolet on nykyisin naisia ja oikeustieteelliseen (jonne on tunnetusti vaikea päästä) valituista 70% on naisia tai, että ammatissa toimivista lääkäreistä 65% on naisia?
Eihän tämä naisten "vika" ole vaan miesten. Kuitenkin juuri tämä, naisten kouluttautuminen näyttää olevan näille fundamentalistisille fanaatikoille oikea riippakivi josta syyllistetään naisia itseään.
Ja mitähän he itse ovat mahtaneet tehdä "tasapainottaakseen" tilannetta? Eivät sitten mitään.
Todellisuus kun taitaa olla se, että heistä 90% on itse korkeintaan keskinkertaisesti koulutettuja eikä mitään mahdollisuuksia pidemmälle olisikaan mutta kauhistuttavaa on jos nainen on heitä huomattavasti älykkäämpi, kunnianhimoisempi ja piittaamaton siitä mitä nämä typerykset heistä ajattelevat.a-teisti kirjoitti:
On toki eroja mutta ihmiset ovat myös yksilöitä joiden välillä on myös eroja. Eroja on varmasti ylläpitänyt ja luonut myös kulttuurimme joten ehkäpä ne erot eivät todellisuudessa ole niin suuria koskaan kuin miltä äkkiseltään voisi näyttää.
Mutta onhan miesten ja naisten ajatustapojen eroja tutkittukin ja eroja on havaittu mutta esimerkiksi työyhteisöllehän se on vain rikkaus, että siellä on eri tavoin ajattelevia ihmisiä.
Mutta näille konservatiivisia (lue: muinaisia) ajattelutapoja vaaliville voisi esittää kysymyksen mitä ne naisten "luonnolliset" tehtävät sitten oikein ovat?
Onko epäluonnollista. että yliopisto-opiskelijoista ylipuolet on nykyisin naisia ja oikeustieteelliseen (jonne on tunnetusti vaikea päästä) valituista 70% on naisia tai, että ammatissa toimivista lääkäreistä 65% on naisia?
Eihän tämä naisten "vika" ole vaan miesten. Kuitenkin juuri tämä, naisten kouluttautuminen näyttää olevan näille fundamentalistisille fanaatikoille oikea riippakivi josta syyllistetään naisia itseään.
Ja mitähän he itse ovat mahtaneet tehdä "tasapainottaakseen" tilannetta? Eivät sitten mitään.
Todellisuus kun taitaa olla se, että heistä 90% on itse korkeintaan keskinkertaisesti koulutettuja eikä mitään mahdollisuuksia pidemmälle olisikaan mutta kauhistuttavaa on jos nainen on heitä huomattavasti älykkäämpi, kunnianhimoisempi ja piittaamaton siitä mitä nämä typerykset heistä ajattelevat.En minä ainakaan lähde naisten älykkyyttä väheksymään. Ei ole perusteita väittää, että nainen ei olisi kykenevä vaativiin tehtäviin siinä missä mieskin.
Lähinnä erot painottunevat tunnepuolelle - niiden ilmeisten biologisten lisäksi.
Olen ajoittain koettanut saada näiltä suurilta filosofeilta vastauksia heidän jyrkimpien näkemystensä perusteluiksi, mutta ei ole kuulunut. Kovasti vaikeaa näyttää olevan hyväksyä sitä, että sukupuolten tasa-arvo on parantunut. Kovimmat kommentoijat ovat, kuinka ollakaan, ilmeisesti miespuolisia.InhottavaRealisti kirjoitti:
En minä ainakaan lähde naisten älykkyyttä väheksymään. Ei ole perusteita väittää, että nainen ei olisi kykenevä vaativiin tehtäviin siinä missä mieskin.
Lähinnä erot painottunevat tunnepuolelle - niiden ilmeisten biologisten lisäksi.
Olen ajoittain koettanut saada näiltä suurilta filosofeilta vastauksia heidän jyrkimpien näkemystensä perusteluiksi, mutta ei ole kuulunut. Kovasti vaikeaa näyttää olevan hyväksyä sitä, että sukupuolten tasa-arvo on parantunut. Kovimmat kommentoijat ovat, kuinka ollakaan, ilmeisesti miespuolisia.Ongelmaksihan tämä näille näyttää muodostuvan siinä vaiheessa kun he kokevat naisen omaavan valtaa ja auktoriteettia joka menee heidän itsensä ylitse.
Naisen tulee olla heidän alapuolellaan eli useimmiten hyvinkin alhaalla yhteiskunnan nokkimisjärjestyksessä.Mikko.A kirjoitti:
Siis ei missään nimessä pidä sotkea valtiota mihinkään kulttijärjestöihin.
Tälläkin hetkellä seurakuntiin valuu verorahoja, siis muitakin kuin kirkollisveroa. Seurakuntien pitäisi itse hoitaa omat rahoituksensa kuten kapitalistisessa yhteiskunnassa kuuluukin. Esimerkiksi pääsymaksujen muodossa kuten ennen.InhottavaRealisti kirjoitti:
Uskon sukupuolten tasa-arvoon palkkauksessa ja yhteiskunnallisissa asioissa. Kyllä sukupuolten välillä kuitenkin eronsa on. Olennaisin ero tietenkin löytyy sukupuolielimistä, mitä tuskin kukaan kieltänee. Minä kuitenkin väittäisin, että suuria linjoja tarkasteltaessa miehen ja naisen tapa reagoida eri asioihin ja tilanteissa vaihtelee. Tämä ei välttämättä toteudu ihan jokaisen yksilön kohdalla ja monia asioita kyllä opitaankin, mutta todella monia erot koskevat.
Minulla ei tässä tilanteessa ole halua eikä oikein taitoakaan selittää mitä tarkoitan, mutta kyllä eroja on. Se on sitten eri asia, miten paljon asioihin voitaisiin vaikuttaa, jos kasvatuksella tietoisesti haluttaisiin sukupuolet tasapäistää. Minusta se kuitenkin olisi hirveä asia. Ainakin näin heteromiehen näkökulmasta.”Olennaisin ero tietenkin löytyy sukupuolielimistä, mitä tuskin kukaan kieltänee.”
Totta, fyysisiä eroja on.
”Minä kuitenkin väittäisin, että suuria linjoja tarkasteltaessa miehen ja naisen tapa reagoida eri asioihin ja tilanteissa vaihtelee.”
Jos puhutaan tilastollisista eroista, silloin niitä ehkä voidaan löytää. Ongelmana vain on se, että keskimääräisiä ihmisiä ei oikeastaan olekaan. Todellisuudessa kaksi naista voi poiketa monessa suhteessa mm. persoonallisuuden muodossa enemmän toisistaan, kuin nainen poikkeaa lähellä keskivertoa olevasta miehestä.
Jotain hauskoja eroja voidaan aina ”löytää” – enemmän huumori mielessä. Miehet riisuvat t-paidan siten, että ottavat niskasta kiinni ja naiset ottavat helmasta kiinni. Paras piilo piilottaa mieheltä jotain, on laittaa se silmien korkeudelle johonkin komeroon. Naisilla saattaa olla parempi kyky sekä muistaa että hahmottaa yksityiskohtia.
Parempaan suuntaan mennään jos se todellinen roskalehti MV, lakkaa ilmestymästä.
>> Nykyinen suuntamme jumalattomine sukupuolikäsitteineen yms. halventaa koko perinteisen Suomen kristillisen arvomaailman, ja klassisen kuvamme hyveellisestä ja puhtaasta Suomesta. <<
Nykysuunta antaa toki piut paut sinun ja suurin piirtein laillasi ajattelevan pienen fundamentalistisen vähemmistön arvomaailmalle. Ja hyvä niin.
>>Tätä tervettä Suomi kuvaa tärväävät aikamme häikäilemättömät mediatalot kenenkään estelemättä, maailman uusiin ja outohin kristillis vastaisiin oppeihin ihastuneina. <<
Kun ei enää muuta keksi selitykseksi sille, että 99% vähät välittää omista arvoista ja maailmankuvasta, niin voihan sitä syyttää mediaa. Samalla tuohon mediapeli-olettamukseesi sisältyy viesti, että itse olisit niin paljon fiksumpi kuin muut, että näkisit tuon median "salaliiton".
ps ihan vinkiksi, että hirvittävä varmuus omasta oikeassa olemisesta on yleensä vihje jostakin ihan muusta kuin siitä oikeassa olemisesta- AA.mies
Sauli Niinistö eheyttää Suomen. Sauli Niinistö eheyttää homotkin.
- gfgffdgfsg
Mikko A on turmeltunut hihhuli joka suoltaa tuota omaa moskaansa!!
Mahtaako Tapani Koivuniemen itsevaltiaasti masinoima uskonnollinen liike olla avaajalle mieluinen. Siellä kuulema opetetaan "pyhää suunantoa" ja taitaa Tapani olla siinä sen mentori ja maitobaarien mies.
Mikko.A sanoi :
Nykyinen suuntamme jumalattomine sukupuolikäsitteineen yms. halventaa koko perinteisen Suomen kristillisen arvomaailman, ja klassisen kuvamme hyveellisestä ja puhtaasta Suomesta.
Se mitä Mikkokin on yrittänyt teille julistaa säilyy ikuisesti ja kun teiltä kysytään
ateisminne ja herjaustenne syytä ette voi itseänne puolustaa etteikö teille olisi
kerrottu oikeata tietä / sen suuntaa.pertsa2012 kirjoitti:
Se mitä Mikkokin on yrittänyt teille julistaa säilyy ikuisesti ja kun teiltä kysytään
ateisminne ja herjaustenne syytä ette voi itseänne puolustaa etteikö teille olisi
kerrottu oikeata tietä / sen suuntaa.Voin kertoa: emme piittaa. Se arvomaailma mitä te fundamentalisminäärimmäinen laita edustatte ei kelpaa tietenkään ateisteille mutta ei se kelpaa edes Jumalaan uskovistakaan kuin pienen pienelle vähemmistölle.
Tämän ymmärtäminen kuitenkin tuntuu olevan teille ylivoimaisen vaikeaa.a-teisti kirjoitti:
Voin kertoa: emme piittaa. Se arvomaailma mitä te fundamentalisminäärimmäinen laita edustatte ei kelpaa tietenkään ateisteille mutta ei se kelpaa edes Jumalaan uskovistakaan kuin pienen pienelle vähemmistölle.
Tämän ymmärtäminen kuitenkin tuntuu olevan teille ylivoimaisen vaikeaa."Voin kertoa: emme piittaa. Se arvomaailma mitä te fundamentalisminäärimmäinen laita edustatte ei kelpaa tietenkään ateisteille mutta ei se kelpaa edes Jumalaan uskovistakaan kuin pienen pienelle vähemmistölle."
"Voin kertoa: emme piittaa. Se arvomaailma mitä te fundamentalisminäärimmäinen laita edustatte ei kelpaa tietenkään ateisteille mutta ei se kelpaa edes Jumalaan uskovistakaan kuin pienen pienelle vähemmistölle."
Pelastuvia on juurikin tuo pienen pieni vähemmistö.Tiedän, olethan itse arvioinut ja minulle tiedoksi saattanut heitä olevan Jumalaan uskovistakin vain muutaman prosentin luokkaa. Siis Teitä "oikein" uskovia jotka pelastuvat.
a-teisti kirjoitti:
Voin kertoa: emme piittaa. Se arvomaailma mitä te fundamentalisminäärimmäinen laita edustatte ei kelpaa tietenkään ateisteille mutta ei se kelpaa edes Jumalaan uskovistakaan kuin pienen pienelle vähemmistölle.
Tämän ymmärtäminen kuitenkin tuntuu olevan teille ylivoimaisen vaikeaa.Pertsa ei usko kolmiyhteiseen Jumalaan eli Pertsa on yhtä fundamentalistinen kristitty kuin jehovantodistajat tai mormonit.
Eli Pertsaa ei edes lasketa kristityksi.
ps Pertsan taivaaseen ei mahdu kuin Pertsa itse
- Pudis55
Tietysti sukupuolikäsitys on jumalaton, kuten aivan oikein avasit. Eihän jumalaa ole.
"...klassisen kuvamme hyveellisestä ja puhtaasta Suomesta."
Milloin meillä on ollut tällainen hyveellinen ja puhdas Suomi? Tai milloin olemme olleet lähimpänä tätä haavekuvaa?
Kerro tämä ja katsotaan sitten millainen yhteiskuntamme tuolloin oikein oli.No ainakin Bannonin ja AltRightin Breitbart kertoo totuuden:
Bannon: "Trump ei halunnut presidentiksi – Oli vaali-iltana kuin aaveen nähnyt, Melania itki”
Valkoisen talon erotettu päästrategi Steve Bannon sanoo lisäksi pitävänsä Trumpin vanhimman pojan Donald Trump Jr.:n, vävy Jared Kushnerin ja kampanjapäällikkö Paul Manafortin tapaamista venäläisten kanssa ”maanpetoksellisena” toimintana.
Trump puolustautuu:
– Steve Bannonilla ei ole mitään tekemistä minun tai presidenttiyteni kanssa. Hänen saadessaan potkut hän ei menettänyt pelkästään työpaikkaansa vaan myös järkensä,
Valkoisesta talosta lähtönsä jälkeen Breitbart-verkkojulkaisun johtoon palannut Bannon on kertonut julistavansa sodan republikaanien puolue-eliittiä vastaan.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005511986.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051284Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91777Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja118551Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30531Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö182498Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23497- 59483