Uskonnonopetus kuuluu Jumalan käskyihin

Vapaa-ajattelija järjestö vastustaa koulujen uskonnonopetusta ja haluaisi korvata sen ns. ET-opetuksella.
Se on vastoin Jeesuksen seuraajilleen antamaa lähetyskäskyä, joka Matteuksen evankeliumissa kuuluu:

Jeesus: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt.28:18-20)

Maailmassa ei ole mitään valtaa eikä mahtia, jolla on oikeus kieltää toteuttamasta tätä käskyä.
Sitä ei voi korvata millään ET-opetuksella. Sellaista opetusta Jeesus ei kehottanut ketään julistamaan. Se (ET-opetus) on pikemminkin peräisin paholaiselta. Siitä ei ole mitään hyötyä ihmiselle iankaikkisuutta ajatellen. Se johtaa vain lapsia harhaan ja pois siltä tieltä, joka vie iankaikkiseen elämään, joka on ihmisen tärkein asia.

Kun Jeesuksen luo tuotiin lapsia, Hän sanoi hyvin ankarat sanat niille, jotka yrittävät vietellä lapset pois Hänen luotaan:

"Ja joka ottaa tykönsä yhden tämän kaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
Mutta, joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen." (Matt.18:5-6)

Vapaa-ajattelijat järjestöllä ei siten ole mitään moraalista oikeutta vastustaa uskonnon opetusta koulussa eikä päiväkodeissa eikä missään muuallakaan.

Suomessa on perustuslakiin perustuva uskonnon harjoittamisen vapaus. Vaikka se antaa oikeuden myös olla harjoittamatta uskontoa tai olla kuulumatta mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan, niin se ei varmasti tarkoita sitä, että sen varjolla ihmisiä yllytettäisiin eroamaan kirkosta tai pois uskonnonopetuksesta kouluissa tai päiväkodeissa.
Vapaa-ajattelijoiden toiminta on pikemminkin ilkivallan harjoittamista uskonnonvapauden nimissä.

13

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ET-usko

      Kyllä ET uskoa voi, oletko nähnyt elokuvan,

      • Usko ei ole elokuvissa opetettavissa oleva asia. Se on lahja ihmiselle joka otta vastaan Jeesukse omana vapahtjanaan hälle usko tulee armosta ei ansiosta.
        Usko ei ole joka miehen.


    • Maailmanmatkaaja30

      "Suomessa on perustuslakiin perustuva uskonnon harjoittamisen vapaus. Vaikka se antaa oikeuden myös olla harjoittamatta uskontoa tai olla kuulumatta mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan, niin se ei varmasti tarkoita sitä, että sen varjolla ihmisiä yllytettäisiin eroamaan kirkosta tai pois uskonnonopetuksesta kouluissa tai päiväkodeissa.
      Vapaa-ajattelijoiden toiminta on pikemminkin ilkivallan harjoittamista uskonnonvapauden nimissä."

      Tuolla lauseella teit juuri koko pointtisi irrelevantiksi. Uskonnon harjoittamisen vapaus tarkoittaa sitä, että kouluissa ei myöskään tulisi opettaa uskontoa. En usko jumalaan ja olen samaa mieltä että ei siellä tulisi opettaa myöskään ET:tä. Jos jumala teidän mukaan antoi vapaan tahdon, tarkoittaa se myös vapaata tahtoa uskoa tai ei. Se ei ole saatanallista vaan jumalan antama oikeus jokaiselle ihmiselle. Lapsille, jotka kouluiässä ovat helposti johdateltavissa, ei tulisi opettaa mitään uskontoon liittyvää, mutta ei myöskään ET:tä. Ihminen saa itse tehdä päätöksensä, kun on siihen kykeneväinen.

    • Uskonnon opetus,pitäsi olla evankelumin julistusta (Matt.28:18-20) mukaista opetusta,koska uskonto ei pelasta.Jeesus on ainut joka tuo pelastuksen.

      • Hyväksyn, jos pystyt rukoilemaan amputoidulle nisäkkäälle jalan takaisin 1.2.2018 Helsingin kauppatorilla järjestettävässä perinteisessä rukoustapahtumassa.

        Yhä ehtii ilmoittautua he-ma at suomi24.fi


      • Jumala ei ole ihmisen käskettävissä,hän tietää tarkalle mitä tarvitsee ihminen. Rukous on joka voittaa maaiman jos on Juman mielenmukaista rukousta.


      • tammi23 kirjoitti:

        Jumala ei ole ihmisen käskettävissä,hän tietää tarkalle mitä tarvitsee ihminen. Rukous on joka voittaa maaiman jos on Juman mielenmukaista rukousta.

        Entä jos tuossa tapahtumassa allahin, shivan tai Odinin palvelijat onnistuvat?

        Sinähän silloin huomaat olevasi vääräuskoinen. Toisaalta osoitat jo jumalasi epäjumalaksi, kun et uskalla ilmoittautua.

        Pitäisi uskovaisen nyt sentään jumalaansa luottaa, mutta epärehellisyys teidän teemujen tapaan on myötäsyntyinen ominaisuus.


      • he-ma kirjoitti:

        Entä jos tuossa tapahtumassa allahin, shivan tai Odinin palvelijat onnistuvat?

        Sinähän silloin huomaat olevasi vääräuskoinen. Toisaalta osoitat jo jumalasi epäjumalaksi, kun et uskalla ilmoittautua.

        Pitäisi uskovaisen nyt sentään jumalaansa luottaa, mutta epärehellisyys teidän teemujen tapaan on myötäsyntyinen ominaisuus.

        Kaikki muut ovat kuoleita jumlia ,on vain yksi elävä Jumala.


      • tammi23 kirjoitti:

        Kaikki muut ovat kuoleita jumlia ,on vain yksi elävä Jumala.

        Esität vain todisteet tuosta mielikuvitusjumalastasi, niin heti häntä kumarran.

        Moni tosin on yrittänyt mutta jokainen on jumalasi joutunut epäjumalaksi toteamaan.


      • Kyllä sen sitten näet sen viimeisenä pävän,oliko mielikuvitus juttu totuus tuleen näkyviin.


      • tammi23 kirjoitti:

        Kaikki muut ovat kuoleita jumlia ,on vain yksi elävä Jumala.

        Jospa se teidän kristityiden jumalanne on se joka on kuollut, kun siitä ei ainakaan ole minkäänlaista havaintoa mulla kohta 36 vuoteen. Ei kylläkään minkään muunkaan uskonnon jumalasta ole yhtään sen suurempia havaintoja. Väittäisin myöskin, vaikken lyhyen elämäni aikana ole havainnut jumalaa niin tuskin sitä on havainnut ainoakaan toinen ihminen koskaan aikaisemmin.


    • Taikauskonnoton

      Ei kai kukaan Suomessa vaadikaan uskonnonopetuksen kieltämistä. Sellainen nyt vain ei kuulu valtion kustantamiin kouluihin.

      Kirkot, lahkot ja muut hörhöjärjestöt saavat uskonnonvapauslajin nojalla opettaa taikoja omilleen aivan niin paljon kuin haluavat.

    • "Suomessa on perustuslakiin perustuva uskonnon harjoittamisen vapaus. Vaikka se antaa oikeuden myös olla harjoittamatta uskontoa tai olla kuulumatta mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan, niin se ei varmasti tarkoita sitä, että sen varjolla ihmisiä yllytettäisiin eroamaan kirkosta tai pois uskonnonopetuksesta kouluissa tai päiväkodeissa.
      Vapaa-ajattelijoiden toiminta on pikemminkin ilkivallan harjoittamista uskonnonvapauden nimissä."

      Tämä kappale on niin täynnä ironiaa, että oikein kipeää tekee. Valitat siitä, että vaparit toimii tavalla, jossa kehoitetaan eroamaan kirkosta ja lopettamaan uskomisen, mutta samalla et huomaa itse toimivasi samalla tavalla, mutta päinvastaiseen suuntaan. Täällä oli parisen viikkoa sitten keskustelu, jossa valitettiin Finnkinon näyttävän kirkon tuottamaa mainosta, ja tämän keskustelun sisältö oli hyvin vastaavanlainen omaan aloitukseesi. Tällöin olin argumenteissani kirkon puolella. Heillä on oikeus maksaa mainostilasta, ja Finnkinolla on oikeus näyttää näitä uskontosisältöisiä mainoksia ilman, että se rikkoo kenenkään uskonnonvapautta. Nyt olen sinun kantaasi vastaan. Miksi minun lapseni, jotka eivät kuulu kirkkoon, joutuvat poistumaan päiväkodista tai koulusta, jotta sinun lapsesi voisivat harjoittaa uskontoa? Minä maksan aivan samalla tavalla veroja ja päiväkotimaksuja kuin sinäkin, mutta sinun näkemyksesi mukaista uskonnonharjoitusta saa harjoittaa sillä ajalla, josta minä maksan. Näiden poistaminen ei ole uskonnonvapauden rajoittamista. Päinvastoin. Tämä parantaisi uskonnonvapautta. Lapset voivat halutessaan harjoittaa uskontoaan, mutta valtiollisen tai kunnallisen tahon, jonka tulee olla uskonnollisesti neutraali, ei tulisi näitä johtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe