jossa puukahva suurimmalta osaltaan, miten se ihralla öljytään, ettei ruuat atru enää siihen köytössä?
Minulla valurautapaistinpannu
18
147
Vastaukset
Sinähän kerroit:
"ihralla öljytään"
Älä jaksa typeröidä enenpää.
H.Jos saat hyvän hiilloksen jonnekin, niin siinä kuumennat sen pannun ja sulatat sen ihran siinä. Pyörittelet vielä siinä hiilloksella, että se koko pannu tulee voideltua.
- pannunomistaja
ei puukahvaista voi laittaa hiillokselle
- Asko751t
Wettä se koko pannu tulee voideltua. W
Vain sisäpinnasta?
""tohotteli" sen kahvan niin että tuli kova tumma pinta mihin ei töhnät tartu. Kun huollan valurautaisen osan niin puhdistan sen hyvin, kuumennan ja sitten voitelen ihralla jonka jälkeen annan sen imeytyä tunnin pari ja sen jälkeen vielä uuniin 200 noin tunniksi. "
200 asteeseen uuniin tunniksi puukahvallinen pannu? pannunomistaja kirjoitti:
ei puukahvaista voi laittaa hiillokselle
Kyllä sen voi.
Minä pidin nuotiossa hiillosta ja naisystävä rukkaset kädessä sianrasvan kanssa puuvartista pannua siinä pyöritteli.
Se puuvarsi oli minun tekemä.- pannunomistaja
Asko751t kirjoitti:
Wettä se koko pannu tulee voideltua. W
Vain sisäpinnasta?
""tohotteli" sen kahvan niin että tuli kova tumma pinta mihin ei töhnät tartu. Kun huollan valurautaisen osan niin puhdistan sen hyvin, kuumennan ja sitten voitelen ihralla jonka jälkeen annan sen imeytyä tunnin pari ja sen jälkeen vielä uuniin 200 noin tunniksi. "
200 asteeseen uuniin tunniksi puukahvallinen pannu?juu, näin olen tehnyt jo useita vuosia muutaman kerran vuodessa
- pannunomistaja
Mulla myös puukahvainen. Naapurilla on sellainen kaasulla toimiva poltin millä se "tohotteli" sen kahvan niin että tuli kova tumma pinta mihin ei töhnät tartu. Kun huollan valurautaisen osan niin puhdistan sen hyvin, kuumennan ja sitten voitelen ihralla jonka jälkeen annan sen imeytyä tunnin pari ja sen jälkeen vielä uuniin 200 noin tunniksi.
- Kannu-kuumana
Lakkaa ottamasta pannuun, kun ei ole pannuja.
Kahvikannu hyvä keksintö, se lasinen, moccamasterissa. - hdsgs
Puukahvaan tehoaa parhaiten vesi ja tiskiaine, ei auta ihraaminen, saati nuotiossa pyörittely.
- mutuakovaan
ootkos kokeillut molempia?
- hdsgs
mutuakovaan kirjoitti:
ootkos kokeillut molempia?
En ole käyttänyt paistinpannun kädensijaa ruuan hämmentämiseen, koska on kapustoja siihen tarkoitukseen ja ne puhdistuu yleensä ihan pesemällä muun tiskin mukana, mutta hiekkapaperilla voisi vartta sipaista, jos siltä tuntuu .
- Rautapannufani
Oletko varma, että puukahva ei ole jenkoilla ja irtoaa pyöritettäessä? Öljyt ovat kaupassa tänä päivänä niin huonoja, ihan kuin olisi vettä seassa. Teflonpannussa voi näillä huituöljyillä paistaa, mutta rautapannussa ei. Olen itse löytänyt ainoan roiskimattoman; Bartoli. On aika kallista.
Kerron tämä siksi että rautapannussasi ei välttämättä oli vikaa, öljyissä on. Tietenkin voikin toimii, mutta kun höyrytään öljyihin siirtymisestä.... Minulla on valurautainen kahva , Se kyllä kuumenee mutta ei kai sitä paljain käsin kosketella kuumana.
Nämä valurautapannut kokivat uuden elämän kun kaivoin ne komeron pohjalta. Ovat todella oikeita pannuja.Kerroin aikaisemmassa Valu-rauta-pannu-jankutuksessa omistavani 4 sellaista.
2 Paisteluun, ja kaksi lettuihin 4 ja 8 lettua.
Kaikki ovat 1800 luvulta.
Minulla on myös 1900-luvulta pata-kintaita 3.
Isoin paistelu on vain ja ainoastaan kalalle.
-
Pannuni kaikki ovat aina nauttineet Voista.
Luomu-Voista.
Ne eivät Ihraa tarvitse.
Niin kertoi mummo aikoinaan.
-
Jumalan tähden!
Älkää aloittako tästäkin vanhain-koti-verotus-länkytystä roskis-ruokineen.
H.- teretule
Hyvää valurautapannua ei ole nykyään myytävänä. Minulla yksi vuodelta 1950 on hyvä, ostin kuitenkin uudean jo pinnasta näkyy ei hyvää tekoa vaikka ostin kaikkein kalleinmman.
Kuumalla vedellä pesun kuivauksen jälkeen voitelen raps tai oliviiöljyllä. Voita voi myös käyttää vähän lämmöllä. Valurauta on "elävä" rauta.- PesemäätäParas
Jotkut ovat sitä mieltä, ettei valurautapannua pitäisi pestä ollenkaan.
PesemäätäParas kirjoitti:
Jotkut ovat sitä mieltä, ettei valurautapannua pitäisi pestä ollenkaan.
Valu-rautainen laite pyyhitään käytön jälkeen paperilla, silloin kun rauta on vielä lämmin.
Kaikki muu puhdistus on humbuugia.
H.
- ÄläKöytäRuokaaPannuun
Älä köytä ruokaa pannuun ja pidä huoli, että pannu on kyllästetty rasvalla, joko ihralla tai öljyllä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6553420Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002708Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211711Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771602Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔471530- 801520
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3581458- 281349
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901243