Stedsonin tuuba soi kohta uudesta ketjusta

Husis

Laitan tämän valmiiksi kun tuo aiottu sadan kommentin ketju täyttyy suunniteltua nopeammin yllätysvieraiden innosta käydä toteuttamasssa toista persoonaansa.
Tänne taas mahtuu omien ja kyläilijöiden kommentteja kun edellinen saa sata täyteen.

104

500

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr.Whoo

      Melkoinen suksee tämmöiset lyhytketjut näköjään..

      Lisäksi näyttää siltä, että minä taidankin olen vähiten inhottu henkilö näissä seurapiireissä. Jossain vaiheessa olen kuvitellut toisinkin.

      Mutta juu, uusi vuosi ja uusi työviikko edessä. Jumalattomasti töitä, en edes muista milloin olisi ollut tähän aikaan vuodesta näin paljon. Nähtävästi minusta tulee siis yhä upporikkaampi.

    • Dr.Whoo

      Melkoinen suksee tämmöiset lyhytketjut näköjään..

      Lisäksi näyttää siltä, että minä taidankin olen vähiten inhottu henkilö näissä seurapiireissä. Jossain vaiheessa olen kuvitellut toisinkin.

      Mutta juu, uusi vuosi ja uusi työviikko edessä. Jumalattomasti töitä, en edes muista milloin olisi ollut tähän aikaan vuodesta näin paljon. Nähtävästi minusta tulee siis yhä upporikkaampi.

    • Dr.Whoo

      Jaaha, mitäs tää saitti temppuilee, ensin ei tapahtunu mittään, sitten tuli kahteen kertaan. Mutta kertaus on opintojen äiti.

    • aurora5

      Kuulepas kalliolainen. Niin kauan kuin väität edes leikilläsi minun piileskelevän jokaisen vieraan töherryksen takana tai vihjailet toisesta persoonasta, ne ovat merkki vainosta, enkä päästä sinua rauhaan.

      Onnea ketjulle, jossa ei toivottavasti puututa vieraiden kirjoittajien hyvässä uskossa toisessa ketjussa kertomiin yksityisiin perheasioihin.

      • edson

        Minusta nyt ei tuo kommentti oikke sovi uuden ketjumme haastavimpiin aiheisiin.

        Hyvä usko toki voisi sopiakin. Mutta että yksityiset perheasiat, olen varauksellinen kovastikin.


    • aurora5

      Kuulepas kalliolainen. Niin kauan kuin väität edes leikilläsi minun piileskelevän jokaisen vieraan töherryksen takana tai vihjailet toisesta persoonasta, ne ovat merkki vainosta, enkä päästä sinua rauhaan.

      Onnea ketjulle, jossa ei toivottavasti puututa vieraiden kirjoittajien hyvässä uskossa toisessa ketjussa kertomiin yksityisiin perheasioihin.

    • stetson-päähän

      Jahas, taas aukes uusi ketju.

      Nyt voisi kokeilla sellasta että yhden ketjun ajan pitäisi ylätyyliä kirjoituksissa, sillä eihän ketju näytä kestävän kuin pari päivää.

      Tuosta "yksityisiin perheasioihin" puuttumisista. Kokeilin aika monta kertaa sitäkin ja sain vastauksena eli kostona takaisin eli siis kosto on suloisempaa

      Mutta (huom. aloitus ! ) hällä nyt niin kovasti väliä, pääasia, että siellä toisaalla on huomattu ylivertainen mielipiteeni ja älyni. Johan kirosanatkin on todistettavasti merkki älystä.

      • eisevaanonnaa

        Edell "ketu" aloittajalta mutta tämä nuoleskeltu viimeiseen asti. "Stedsonin.." ?
        Pakko uskoa mokaan taas vaikka väittäisi sisältävän tosi knopin. "St' edsonin....."


    • edson

      Joskus kauan sitten ihmettelimme sitä, millaista voisi olla elää vuonna 2000. Se oli silloin kaukana tulevaisuudessa, ja emme oikein edes uskoneen sinne asti pääsevämme. Tai ainakin niin, että jumal'auta, silloin olemme vanhoja.

      No nyt on taas hoilotettu kokonaisen yhden uuden vuoden hyvää kaikille. Oikeestaan ei ainakaan minulla ole mitään väliä sillä, että nyt on vuosi 2018. Pääasiaksi alkaa muodostua sellaiset hetkelliset tunteet, että olipa kiva herätä kello 11:00 ja minkähän kivan asian saisi matkaansa tällekin päivälle.

      Eilen sainkin eräänlaisen positiivisen kuvan täksikin päiväksi, mutta se on vain ilo, minkä voi kokea täällä aidossa elämässä, ainoastaan. Eli erään sukulaisen, nuoren sellaisen, saadessa kiinni elämästä ja omasta kiinnostuksen kohteesta, mikä sitten veikin ihan Unkariin asti toivetta toteuttamaan.

      Tuosta "tapauksesta" voisin näköalaa laajentaa Suomen liian paljon ja liiallisilla ylisanoilla mainostettuun maailman parhaaseen kouluumme, mutta en nyt tänään.

    • edson

      Vaan just äsken testasin itseäni, ja tulos oli, että ymmärrän kuulemma, miksi kartta ei aina näytä todellisuutta.
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/06/09/huijaavatko-kartat-sinua-testaa-tietosi

      Hitto, jos saisi uudestaan itsensä innostumaan oppimisesta, niin maantieto olis aika ykkösenä listoillani. Ei mikään yleismaantieto, siis sellainen, että missä on Togo ja mikä on sen pääkaupunki.

      • Husis

        Sait 9 oikein. Suhtaudut karttoihin ja karttaprojektioihin terveellä epäilyksellä. Hienoa!

        Oli minulta huono suoritus tuo 9 oikein, mutta eihän kukaan kaikkea muista paitsi ne joilla on kohde ja kirjanpito kaikesta kohteeseen liittyneestä, mistä on sitten mukava irroitella merkityksestä irti omaan kakkaiseen ajatusmaailmaansa sopivia kohtia

        Muuten onkin ollut hankalaa päästä Suomeen parin viime päivän aikana. Ehkä parempi niin, sillä täällä pelaa nykyisin mieltä vailla oleva psykopaattinen aivopesu paremmin kuin oikea keskustelu tai edes mielipiteiden ilmaisu. Ei mikään ihme että tällaisella kansalla 80% haluaa yhden miehen presidentiksi vaikka teoriassa olemme demokratiassa


    • Husis

      Hola Stedson,
      Olen tuossa taas hiukan tiiraillut tätä keskipitkän ajan eläkeläis edullinen vankkuriprojektia.
      Usko tai älä niin tällä hetkellä edullisimpana pappa vaihtoehtona näyttää olevan uudehko 1.3 l HDI diesel Corsa van.
      Eli kahden istuttava mutta suuri tavaratila ja kulutus vallan pieni, samoin diesel vero 220 eges per annum. Uusissa päästöt 89 gr
      Aion käydä jossain vaiheessa koe istumassa sellaisen, josko näin kookas vanha ja kiltti herra mahtuisi sisään.
      Tuota samaa 1.3 l dieseliä on kyllä muissakin autoissa, mutta tässä kulutus ja vehkeen hinta näyttävät olevan parhaimmillaan. Lisäksi näyttää siltä, että hetkellistä kyytiläistilannetta varten saattaa nousta taitettu peräpenkki ylös ja varaistuimiksi. Siis näyttää, mutta pitää tarkista. Itse en koskaan enää tarvitsisi muuta kuin sen kahden hengen auton kun luojan kiitos luojan kiitos luojan kiitos ei ole mitään n..muijaa jatkuvana riesana
      John Westiä tämä etsintä ei koske. Ei hän näin halpoja ja pienivoimaisia autoja edes painajaisissaan katselisi ja hänelläkin on ”lasti” kuljetettavana

    • edson

      Tuo corsa 1.3 70kw moottorilla on aika uusi tapaus. Noin 16-18 tuhannen euron hintahaarukassa on pikkudieseleitäkin jonkin verran, mutta taitaa juuri se trafivero olla niissä muissa poikkeuksetta 500 ekua per vuosi. Ja keskikulutus litran pari enemmän.

      Joo ja miksi ei pienehköjä matkailuautoja saa kaasukäyttöisinä, kun tavallisia pakettiautoja kyllä on ihka tehdasvalmisteisia.

      Meittin ruokakunnassa, mihin kuuluu kyllä yksi nainenkin, on etsittävä ehkä parin vuoden sisällä sellanen halpa kauppakassi ja lyhyiden kaupunkimatkojen tekoon sopiva neljän hengen automobiili, mutta käytetty ja alle 10 tuhatta maksava.

      No miksi neljälle matkustajalle? Siksi, että toissa-iltanakin hakiessani postin kaksipaikkaisella vanhalla corollalla nuoren parin meille, istuivat pelkääjän paikalla sylikkäin. Tuollaisen viiden kilsan matkan kyllä niinkin istuu.

      Nykyisestä nelipyöräkodista en luovu ja jos keno avustaa, niin uudempaa heti etsimään.

    • Dr.Whoo

      Jos nyt näpsäkkää pienikulutuksista autoa tarvitsee, niin tässä lienee paras mahdollinen. Tää on hienostunut Brittiläinen Peel.

      http://bot.fi/28li

    • edson

      Tää on taas karavaanareiden delux. Ei ole edes sitä natkuttavaa navigaattoria vieressä http://bot.fi/28ll

      • Dr.Whoo

        Toi on selvästi merikelpoinen hybridi. Merenkävijöille varsinkin sopiva.


      • Dr.Whoo

        Ja kyllä navi auton oikealla tiellä pitää, vaimo navina ei. Tiedän kokemuksesta. Molemmista kuuluu natkutusta..


      • edson
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Toi on selvästi merikelpoinen hybridi. Merenkävijöille varsinkin sopiva.

        Joo, vaikka ei näy kyllä tuosta kuvakulmasta potkuria takana, mutta sen sijaan ainakin on propelli katolla eli eikun ilmojen tietä ohi ruuhkien.

        Vaimo navina. Ensimmäinen tehtävä on katsoa, että onko aurinkolipan takana peili. No ei haun tarkoituksena ole hakea omaa taustapeiliä, ei, vaan pitää olla naama kuosissa navigaattorinakin.

        Todellakin, aito navigaattori ja vaimo, kun keskustelevat keskenään, niin siinä on kuljettajalla hauskaa ja hauskaahan pitää ollakin. Kun sitten kuski hiukka saattaa kyllästyä ja sanoa, että olkaas hiljaa, niin kyl se vieruspenkin navi hetkeksi hiljeneekin, mutta toinen se vaan pölöttää, että käänny takaisin, ja ohjaa samaan sumppuun, mitä just oli lähtemässä kiertämään.

        Auta armias mikä soppa syntyy, jos ajaa kiellettyä ajosuuntaa vastaan, silloin huutaa sekä ihminen että tekninen navi, vaik ihan vaan vähän oikaisee.


    • Husander

      Olivatpa hienoja molemmat, sekä Tuo brittien Peel, että Kiinalaisen "vesibussi diesel home".
      On jo tainnut aika ajaa ohi tuosta diesel home "himosta" ja hotelli-motelli matkailu lopullisesti syrjäyttänyt sen. Tuo Peel sen sijaan voisi kyllä olla olemassa, Tosin siinäkin sellainen ongelma, että melkein pitäisi olla autotalli tai sen suuntainen suoja.
      Kun edelleenkin näyttää siltä että en lähtisi Persiinalaiselle torille, niin nyt on työstöhatussa pieni ympärysmatka muusikon kanssa Baltiaan oikeaa "pekonia" hankkimaan ja sieltä Ventspilsistä Ruotsiin ja siskoja helssaamaan. Toinen sisko tarvitsee hiukan Tietokonetukea ja muusikko voisi sen hoitaa sillä reissulla taas. Teki vuosia sitten jo kerran.

      Minulla ei ole edelleenkään navigaattoria, kun kaikki edes teoriassa tarpeelliset reitit ovat päässä ja siltä osin kun tulisi teoriassa ajo jonnekin ulukomaille niin joko katson nettkartasta ennen lähtöä ja viimeisenä varana on yleiskartat Euroopasta auton lokeroissa.

    • Dr.Whoo

      Oli se aikoinaan "riemastuttavaa" navigointia kun vaimo luki karttakirjaa - oliko se nyt GT kartta nimeltään semmonen paksu kirja täynnä tiekarttoja. Ihan väärin merkittyjä teitä kirja täynnä kuulemma...

      Nykyään mie pidän navia aina päällä vaikka ei reittiopastusta tarttiskaan, siitä näkee tarkan nopeuden ja varoitukset kameratolpista. Luultavasti pelastanut jo monilta sakoilta, vaikka enhän mie tietystikään muutenkaan ylinopeutta aja.

      Se on kyllä metka juttu että aina kun ollaan reisussa kaksistaan, pelkästään minä ajan. Jos sattuu olemaan poika matkassa, ajamme vuorotellen, poika ja mie. Rva W:llä on myös oma auto ja osaa siis kyllä ajaa ihan kohtuullisesti.
      Hän ei kyllä kauheasti pidä ajamisesta ja jostain syystä minun on jotenkin epämiellyttävää istua kenekään kyydissä. Mutta ajaminen itse on minulle erinomainen tapa rentoutua. Minä suorastaan nautin siitä. Siksi olen aina satsannut hieman enemmän autoon kuin mikä olisi ihan välttämöntä.

      • Husiainen

        Ajaminen on todella rentouttava harrastus. Parhaiten minäkin voin ollessani tiellä ratissa ja YLESuomi vain päällä. Siksi joka päivä teenkin jonkinmoisen reitin vaikkei aina olisi pakko..

        Ne tolppavaroitukset ovat kyllä navigaattorin ehdoton etu. Enhän minäkään koskaan aja ylinopeutta vaikka viime kesänä sain 170 euron rikesakon jossain Lemussa keskellä Suomen aavikko tilanteessa missä oli kuiva aurinkoinen ilma, eikä yhtään ajoneuvoa muuta näkyvissä, mutta jostain tuuppasi tielle yks kaks 70 kyltin ja sen takan peltirahastaja. En nimittäin laske ylinopeudeksi erinomaisissa ajo olosuhteissa jollain suurella maantiellä ilman yhtään näkyvissä olevaa ajoneuvoa tai hirveä, sitä 10 kmt tilanneylitystä. Maksoin tietenkin kun ei sille mitään mahda. Edellisen ylinopeussakon sain 80 luvulla tyypillisessä rysässä missä keskelle mäkeä oli laitettu nopeuden pudotuskyltti ja sen takana poliisi puskassa. Mäen päällä jalka pois kaasulta mutta vierimälläkin nopeus ylittyi silloiseen rikesakkiin.

        En kaiva Messerschmitin kolmipyöräisestä kuvaa kun varmaan muistatte sen. Siinä oli ja sellainen riemastuttava ajoneuvo


      • Dr.Whoo

        Otaksun että Lemussa 8 tiellä siinä heti Nousiaisten jälkeen Porin suuntaan mennessä?

        Mutta tuo ration kuuntelu välillä kysyy hermoja. Yle Suomesta tulee liikaa huonoa musiikkia, onneksi joitakin hyviä keskustelu- ja ajankohtaisohjelmia. Ehdoton ja ainut suosikkikanavani on Yle Puhe, mutta sekin on melkein kokonaan pilattu. Liian nuoria "juontajia" pälpättämässä tyhjänpäiväisyyksiä. Kaiken huippu on urheiluohjelmat, joille olen allerginen.
        Joitakin hyviä, kuten politiikkaradio siellä yhä on. Sekä esim. Perttu Häkkisen erinomaiset ohjelmat.

        Kaupallisia asemia tuskin kuuntelee muut kuin puberteetti-ikäiset tai heidän tasolleen jämähtäneet.


      • Husiainen

        No toden totta, enpä ole koskaan syyllistynyt kaupallisten asemien kuunteluun, mutta uso tai älä, niin olen siinä telä uudellamaalla usein ajellessani joskus kuunnellu YLE Svenskaa jas YLE Suomelta on tullut sillä hetkellä ihan potaskaa mitä sieltä todella ajoittain pukkaa.
        YLE Suomi muuten kuuluu hyvin melkein puoleen väliin Pärnua tuolla Estonian puolella, Siellä joskus kuuntelen ihan Vabariikin radiota, kyl se sen verran hauskalta kuulostaa.
        Mutta pitkiä Itä Euroopan vetoja varten on sitten se CD kasa mesessä.
        Se oli sillä tiellä mikä tulee Naantaliin sieltä Rannikkotien suunnasta, mutta Lemun alueella.


    • Husis

      Tarkistin: Se oli matka Kustavintietä rannikolta ja sitteen kääntyminen lietsalantielle. Jossain siellä välähti

    • edson

      Tuon ylinopeuden seuranta, joo. Navi auttaa, mutta en luota, sillä kaikki eivät välttämättä ainakaan minun navissani ole vielä "kartalla". Mieluummin nojaan loistavan nelipyöräkotini rattiin ja kattelen maisemia rauhallisella nopeudella ja sit kun joku menee ohi, saatan hieman terästyä, että onkohan 100 km/h alue ja nostan nopeuden kaheksaankymppiin tasan ja auton mittarin mukaan senkin.

      Jaa että Puhetta kuuntelette. Yhtä paha on, jos sieltä tulee politiikkaa tai urheilua ja ajaessa haluu kommentoida että "saatanan tunarit" Siinä voi nousta hanskat ratista ja hitto, tulla vaikka kinkkinen ajotilanne. Minulla ainakin tulisi, kun kuulisin Terhon, oravien ruoan, röyhtäisyjä. Heti irtois kädet ratista ja alkaisin opetella sen hirttoköyden tekoo, kesken ajon.

      YLE Svenskaa oli kiva kuunnella viime kesänä tai olisiko ollut Svenska 1-4. Stuttgartin torilla taas olisi ollut korvasuojaimista apua, kun joku saksalaisbändi lauloi rokkia, helekutti. Musiikkihalut katos samantien.

      Taltiointia koht katon, Ahvenanmaan noidista. Elossa ovat ja jos sitten kevätmuuton aikaan Turun yli lentää, niin pliis, varoituksia ainaski kiitos.

    • NuivaOdottaaHulluja

      nyt loppuu toi trollaaminen runkkaa ittes uneen kanerva

      • edson

        Kuules nuiva

        Annan ihka ilmasen neuvon sellasen tapauksen varalta, että jos joku läheinen ajaa kaatuneen puun alle uudella autollaan. Köyhällä kantsii olla isokasko, jos vielä on kertynyt boonuksia ajotaidon myötä.

        Vuoden isokaskoni maksaa 460 € eli kuukaudessa 38 €, jos pitää vakuutusta koko ajan voimassa. Jos vain talvikuukausina, niin ... laske ite.

        Mitä tulee trullaukseen, niin trullit vasta liikkeellä huhtikuussa. Silloinkin kantsii ottaa täysvakuutus, jos vaikka lennolla luuta katkee


    • Husis

      Sattui tällainen simään vakavien uutisten ilta sanomista. Liittyyköhän tämä niihin navigaattori kommentteihin? http://bot.fi/28mn.
      Juuri soi laulu Ylellä: Oi saavu, saavu huhtikuu, Portugalin huhtikuu!

      • edson

        Page not foud, mutta jos olisi yrittänyt navigaattorilla, ois voinut löytyäkin :)


      • edson

        Ei taitaisi tarvita odottaa edes huhtikuuhun, sillä Malagalla alkaa lämpötila olla 15 - 20 välillä.

        Jokos sitä on koeajettu se Opelin Corsa?


    • Husis
      • Dr.Whoo

        Zyx? Kurkkukippuun kannattaa hakkee apoteekista sinkkisuihketta, niin auttaa oikeesti. Miul ainakin autto.


    • Husander

      Se on sen Corsan kanssa niin, että yhdessä käytetyssä minkä katoin mainostettiin käyttövoimamaksuksi sitä 220 ecua. Se varmaan johtunee koneen koosta ja päästömäärästä eli kone on alle sen 1300 ja päästöt alle sen 100 ja rekisteröity henkilöautomaisuudestaan huolimatta pakuksi.

      Niitä kaasuautoja on kyllä Saksassa tehssvalmistisena ollut henkilöautoissakin vaikka kuinka pitkään. Niille ei vaan ole maahantuojaa täällä kun meidän nerot meinaa hoitaa hommat sähköautoilla ja jättää lähi vuosisadan tärkeimmän polttoaineen vain Gasumin esittelypakuihin eikä Gasumillakaan näytä olevan mitään intressiä liikenteen kaasuttamisessa

      • katspromi

        Älä ny, taasko? Ollu siis Saksassa valmiina vaik kui pitkään. Ja ihan tehtaalta! Kivat sul et taas toistit ton, oot siä "viisas" kyl, oikeesti.


      • Husis

        Eikö, noita-akka, yhtään rasita jo tietokoneeikin muistia tallennella minun kirjoittamiani vuosi toisensa perään ja ylläpitää niille sanahakuun perustuvaa ohjelmaa millä voi päästä purkamaan omia paineitaan.
        Me ihmiset yleensä tunnistamme, että kertaus on opintojen ja tiedostamisen äiti.
        Jos taas on jo alumiinia liikaa aivoissa niin siitä tulee tauti mikä tuntuu jossain päin Suomea olevan yleisempää kuin jossain muualla


      • aurora5
        Husis kirjoitti:

        Eikö, noita-akka, yhtään rasita jo tietokoneeikin muistia tallennella minun kirjoittamiani vuosi toisensa perään ja ylläpitää niille sanahakuun perustuvaa ohjelmaa millä voi päästä purkamaan omia paineitaan.
        Me ihmiset yleensä tunnistamme, että kertaus on opintojen ja tiedostamisen äiti.
        Jos taas on jo alumiinia liikaa aivoissa niin siitä tulee tauti mikä tuntuu jossain päin Suomea olevan yleisempää kuin jossain muualla

        Luulen, että kyseessä on noitaukko. Minä en autoista tiedä yhtään mitään. Saathan toki syyttää minua kaikesta, jos se helpottaa tuskaasi.

        Menepä kalliolainen ulos kämpästäsi niin huomaat että elämässä on muutakin kuin sinun vihasi tuntematonta kirjoittajaa kohtaan.

        Noidaksi haukkuminen on ikivanha vitsi. Ihan haukotuttaa.


      • edson
        aurora5 kirjoitti:

        Luulen, että kyseessä on noitaukko. Minä en autoista tiedä yhtään mitään. Saathan toki syyttää minua kaikesta, jos se helpottaa tuskaasi.

        Menepä kalliolainen ulos kämpästäsi niin huomaat että elämässä on muutakin kuin sinun vihasi tuntematonta kirjoittajaa kohtaan.

        Noidaksi haukkuminen on ikivanha vitsi. Ihan haukotuttaa.

        "Noidaksi haukkuminen on ikivanha vitsi. Ihan haukotuttaa."

        Paranemisen ensi askeleita, siis tuo haukottelu aiheesta.


    • Husander

      Eipä ole juurikaan aihetta epäillä, että kukaan tämän ketjun miehistä asiallisesta autokeskustelusta tuollaisella kielellä ja sananvalinnalla kommentoisi. Jos se on noitaukko niin se on silloin kyllä vieraileva noitaukko ja niitähän ei näitä ketjuja kovin montaa seuraa

      • Husander

        Tarkennan vielä niin, että jos tähän 3 miehen ketjuun joku sörkkivän tai "hajoitusyrityksen" laittaa niin kyllä se osoite lähes 95% varmuudella on sama ja tiedossa.
        En sano 100% koska ei kukan niin yksioikoinen ole, että ei ottaisi huomioon myös muita mahdollisuuksia. Väärän nimimerkin kanssa toimitaan aina todennäköisyydellä.


    • Husis

      Dr.Huhuulle ja Edsolventille taas näistä kekustelun alla olevista kaasuautoista lisätietoa ja tietenkin Saksasta meikäläinen kun sattuu operoimaan saksankin kielellä. En tosin kettuile saksalaisillekaan kuten kahta lukuunottamatta en kenellekään ja kaksi saavat sen "pyynnöstä"
      Harvoin on nimittäin näin vittumoinen mies niin kysytty työtoveriksi ja työmaille!

      Linkissä on pitkä lista maakaasuautoja Saksasta. Henkilöautoja joka makuun. Merkit kulutuksineen kaasukiloina. Kilo kompressoitua maakaasua maksa luokassa 70 c/kg Euroopassa. Gasumin harvoilla asemilla luokkaa 76 c/kg ja biokaasu 92.8 C
      https://www.greengear.de/vergleich-autos-mit-erdgas-cng/

      Kysymys on aina se, että mitenkä saisimme näitä autoja energia regressiivisen Suomen hallituksen hyväksymänä tänne. Ne olisivat ihan oikeasti tulevaisuuden autoja olipa alla bensa tai diesel kone.

      • edson

        Katselin tuon listan kaasuautoista. 4 x 0,7 € = 2,8 € / 100 km Ei ei, kyllä pitäisi Suomessa laitta sellaset verot niskaan, ettei nyt sentään noin halvalla kukaan autoa kuljettaisi. Nelonen oli keskiarvo kulutuksista / 100 km

        Jotta Suomessa jotenkin meikäläinen kaasulla kaasuttelisi, niin se vaatisi seuraavaa. Ensin ostettava bensakäyttöinen paku, sitten vietävä se sisustettavaksi caravaanikäyttöön ja muunnossarjalla kone kaasutoimiseksi. Jotenkin noin se menisi. Siis aluksi, sitten olisi hankittava kotitankkaukseen iso maakaasusäiliö ja autossa olisi oltava ainakin 70 litran kaasutankki jne.


    • Husis

      ps. Yritin tietysti avustaa noitistakin etsimällä hänelle kaasukäyttöistä lentoluutaa, mutta vielä ei sattunut silään.
      Ehkä Whoo löytää kaasukäyttöisenkin kun hänellä on noitten erikoisempien menopelien kuvia yemmassa

      • aurora5

        Noitis - sehän kuulostaa vallan herttaiselta.

        Kukahan muuten kirjoitti hiljattain, että "minä en enää näe sinua". Tarkoittaen, että olen sinulle vain pahanhajuista ilmaa. Kuitenkin olet avuliaasti etsimässä minulle toimivampaa lentoluutaa.

        Mutta sitähän se karjalainen mentaliteetti kuulemma onkin: tuiskahtaa ja sitten leppyy. Olen sen muutenkin huomannut ei-karjalaisena täällä Karelian maassa.

        Ystävyysketjuissamme kuulemma lentelee joku toinenkin noita. Hus hus siitä poikien ja minun ilmatilaa loukkaamasta. Vain meillä on täällä oikeus ladella hävyttömyyksiä.


    • Dr.Whoo

      "En sano 100% koska ei kukan niin yksioikoinen ole, että ei ottaisi huomioon myös muita mahdollisuuksia. Väärän nimimerkin kanssa toimitaan aina todennäköisyydellä."

      Jep ja juu, noitia lienee tosiaan kaksi. Joskus oli kaksi naispuolista (silloin väkäleuat saattoivat naamioida itsensä myös "kukkahatuiksi"), nyt toinen on mies.
      Näitähän on vaikea aina varmasti erottaa kumpi on kumpi, eikä se ole kovin mielenkiintoistakaan.

      • Botsgrami

        Älä nyt sinäkin , joka jotenkin olet kuosissasi pysynyt ( lipsuu kyllä välillä) haksahda täysin syyttömiä syyllistämään.

        Kerron sinulle ihan salaisuutena että en ole tällä palstalla muualle kirjoitellut mitään mutta kun sattumalta "löysin" tämän yliviisaan kaasuttelijan niin pitää sille joskus kommentti heittää.

        Ja luultavasti tulen , ja tulenkin näpäyttämään tuota tyyppiä joka orjatyö-voiman "bossina" sai päänsä täyteen kamelin kusta.
        Kaasua kaasua Körmy , ja tilannetiedotus paljonko gasoli maksaa missäkin mittarilla.


      • Dr.Whoo
        Botsgrami kirjoitti:

        Älä nyt sinäkin , joka jotenkin olet kuosissasi pysynyt ( lipsuu kyllä välillä) haksahda täysin syyttömiä syyllistämään.

        Kerron sinulle ihan salaisuutena että en ole tällä palstalla muualle kirjoitellut mitään mutta kun sattumalta "löysin" tämän yliviisaan kaasuttelijan niin pitää sille joskus kommentti heittää.

        Ja luultavasti tulen , ja tulenkin näpäyttämään tuota tyyppiä joka orjatyö-voiman "bossina" sai päänsä täyteen kamelin kusta.
        Kaasua kaasua Körmy , ja tilannetiedotus paljonko gasoli maksaa missäkin mittarilla.

        En maininnut nimiä, mutta joistakin kirjoituksistasi tuolla toisaalla saa käsityksen että "epäilyni" kahdesta noidasta voisi olla perusteltu. Joskus kauna saa outoja aikaan.

        En enää edes yritä ymmärtää mistä nää, ilmeisesti lopulliset ja peruuttamattomat vihamielisyydet tään pienen kirjoittajajoukon kesken lopulta oikein johtuu.


      • Dr.Whoo

        Ja, öh, tarkemmin kirjoitustasi lukien tarkoitatko että olet joku näiden ketjujen "ulkopuolelta"?


      • äläpänytpoika
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Ja, öh, tarkemmin kirjoitustasi lukien tarkoitatko että olet joku näiden ketjujen "ulkopuolelta"?

        "ketjujen ulkopuolelta"

        Olisiko se niin ihmeellistä, jos joku ulkopuolinenkin joskus innostuisi heittämään sanan tai pari paikoin oikeinkin kiinnostavaan keskusteluunne, mm. autoista ja matkailusta.

        Saisitte vielä enemmän osallistujia, mikäli ette joka käänteessä poikkeisi sivupolulle satuilemaan joistakin lentävistä taruolennoista. Eihän järkimies tunnusta sellaisia olevankaan.


      • edson
        äläpänytpoika kirjoitti:

        "ketjujen ulkopuolelta"

        Olisiko se niin ihmeellistä, jos joku ulkopuolinenkin joskus innostuisi heittämään sanan tai pari paikoin oikeinkin kiinnostavaan keskusteluunne, mm. autoista ja matkailusta.

        Saisitte vielä enemmän osallistujia, mikäli ette joka käänteessä poikkeisi sivupolulle satuilemaan joistakin lentävistä taruolennoista. Eihän järkimies tunnusta sellaisia olevankaan.

        Toistaiseksi "sinulta" ei ole tullut ainuttakaan auto / matkailuaiheista kommenttia. Miksei? Anna palaa

        Pitääkö satuolennon ensin riippua ristillä, että liha murentuu ja näin on kelvollista nautittavaksi monelle uskonnolliselle haaralle?

        Ja mitä tulee pojitteluun, niin käy tantereelle


      • pojittelija
        edson kirjoitti:

        Toistaiseksi "sinulta" ei ole tullut ainuttakaan auto / matkailuaiheista kommenttia. Miksei? Anna palaa

        Pitääkö satuolennon ensin riippua ristillä, että liha murentuu ja näin on kelvollista nautittavaksi monelle uskonnolliselle haaralle?

        Ja mitä tulee pojitteluun, niin käy tantereelle

        "Käy tantereelle"

        En käy, koska joutuisin lähikontaktiin kanssasi. Ajatuskin kauhistuttaa.

        Pohjois-Koreaankin olisi helpompi päästä kuin teidän ketjuunne tasavertaiseksi keskustelijaksi. Tiedät sen itsekin, senkin rajakoira.


      • edson
        pojittelija kirjoitti:

        "Käy tantereelle"

        En käy, koska joutuisin lähikontaktiin kanssasi. Ajatuskin kauhistuttaa.

        Pohjois-Koreaankin olisi helpompi päästä kuin teidän ketjuunne tasavertaiseksi keskustelijaksi. Tiedät sen itsekin, senkin rajakoira.

        Onks sulla muuta ? Poika, etköhän mene sitten P-Koreaan, horiop

        Toisaalta taas tuli tyttöä pojitelluksi.

        Tasavertainen? Kerro lisää, mitä täällä uupuu? Ehkä perhepaljastuksia?


    • edson

      Jahas jahas, täälläpä taas ...

      Ehkä tällainen trullauskin sitten aiheuttaa hiukka ties mitä. Saattanut jopa herättää Ingerinkin, johan jokin aika sitten ilmestyi elämään. Hällä nyt silläkään välii.

      Tässä aika mielenkiintoinen analyysi Whoolle : "Älä nyt sinäkin , joka jotenkin olet kuosissasi pysynyt"

      Eli joku on käynyt keittiöpsykolokin kurssin ja muodostaa oikke kuoseja jokaisesta, hih hih. Tai oikeastaan tuo oli kosinta elämään.

      Ja nähtävästi Husanderille : "löysin" tämän yliviisaan kaasuttelijan"

      Mikä katkeruus ihmiseen, joka tehnyt osan ajastaan töitä kaasujen parissa. Ai hitto, sehän tarkottikin minua, on huomannut karvalakkimies ylivoimaisen viisauteni ajat sitten ja sitä toistaa toistamiseen.

      Tää on se karvalakkimies sieltä elämästä, sehän on selvää. Kosii Whoota, kosi jo silloin, kun Whoo kirjoitti ensimmäisiä kertoja toisaalle tai jätti elämän ainakin hetkeksi. Kummallista, ettenkö sanoisi sairasta. Mene nyt Who sinne kirjoittamaan jotain ku ehit, niin eivät sitten jaksa jahdata kamelia ja viisasta.

      • Husander

        In ger voi herätä, mutta ei hän lopulta ole kuin rehellisesti oma itsensä.
        Pahinta olisi jos eräs erittäin pahanhajuinen hedelmä olisi herännyt kuolleista jostain ulvilan luolista kummittelemaan. Varmaa kuitenkin on että Körmyn tuntee vain hyvin pitkään HS keskusteluissa ollut ja Körmyä oikeasti on milloin mistäkin syystä kaikissa keskusteluissa ryhtynyt jahtaamaan vain 3 henkilöä systemaattisesti. Kaksi on edelleenkin nyky keskusteluissa, tosin yksi sen verran tajuissaan että on yrittänyt vetäytyä järjellisen kirjoittajan rooliin. Yksi täysaktiivinen kuten tiedätte ja se kolmas entinen insinööri joka ilmeisesti ei kestänyt että joku oli oikeissa töissä ja kertoi niistä. Insinöörillä oli samanlainen narsistinen ja egosentrinen luonne kuin eräällä naispuolisella. Hän vain on oikeassa ja vain häntä pitää kunnioittaa ja kuunnella. Lisäksi hänellä oli kaikesta oikeassa olostaan huolimatta kaikki omat asiat menneet päin peetä
        Voi olla että se on noussut kuolleista sillä oli pitkään hiljainen alku nimimerkiltään, siltä haisevalta.
        Jos se on oikeasti noussut tänne niin sitten tämä ei enää ole hauskaa vaan siirryn kokonaan tunnistamattomaan nimimerkki keskusteluun ja kommentointiin sinne missä jahtaamaton kommentointi on mahdollista. Olen aina katsonut asian niin että yhden ammatti vittuilijan kestän mutta kahden kanssa yhtäaikaa en ala toimimaan. Siksihän poistuin tuolta toiselta elämä ketjulta ihmisten joukkoon.
        Nyt kuitenkin vasta katsotaan kuka on tämä uusi paskiainen ja aikooko pysyä siinä roolissa täällä


    • Husis

      Kun luin tuossa nyt myös tuon toisen ketjun kommentteja niin kun Ceekin on todennut että tämä on miesten ketju ja täällä kirjoitetaan miesten asioita ja miesten tavoin paitsi että jos tulee ns. lainaprovokaattori naapuriketjusta tai vaikkapa historiasta niin sille yleensä vastataan olipa aihe mikä tahansa.
      Pitää täysin paikkansa että täällä ei ole yhtään kommenttia kukaan sairauksista ja sukulaisista kirjoittanut ellei ohimennen maininnut sellaisia tavanneensa.

      Kun sellainen provosointi kirjoittelu ei ole kenenkään iloksi tai intressissä ja olemme kaikin keinoin yrittäneet päästä siitä eroon niin, nyt kun on epäiltävä että joku mahdollinen historiallinen ilkiö olisi ilmaantunut vakioprovokaattorin tueksi niin kun näihin paljon kirjoittaviin ketjuihin ei voida luonnollista ja tervettä lisääntymistä odottaa koko kirjoitustaidon hiljalleen hävitessä valtakunnasta niin ehdotan panelille , siis miespanelille, seuraavaa harkittavaksi:

      1. Lakkautamme tämän ketjun ja siirrymme aktiivikirjoittajaksi tuohon 100% naisketjuun ja virkistämme sitä miehisin autoilu, matkailu ja poliittisin kommentein ja kompromissaamme sen verran että alamme myös kirjoittamaan sairauksistamme ja vioistamme

      2. Suljemme ketjun jatkuvan häiriköinnin ja humpuukin lopettamiseksi ja heräämme henkiin jonkin ajan kuluttua vaikkapa Fagotti ketjuna minkä sitten ilmaston toivottavasti jäähdyttyä kyllä tunnistamme otsikosta ja "soittimesta"

      3. Yksinkertaisesti siirrymme kirjoittamaan sellaisiin maisemiin missä kirjoittaminen on palkitsevampaa tai ei ainakaan joudu systemaattisen seurannan ja hyökkäilyn kohteeksi ja lievimmillään tarkoituksellisen jatkuvan väärinymmärtämisen kohteeksi


      Kertokaapa mielipiteenne. Toimin kollegiaalisen tahdon mukaan. Siis tämän ketjun miesten tahdon mukaan tämän ketjun osalta.
      Tosin, jos Durian on tänne löytänyt, tätä ketjua ei silloin pelasta mikään, Durian on vielä myrkyllisempää kuin vihreä noitakeitto

      • edson

        Mulla olisi kohta 4.

        Jätämme "durianit" sun muut huomiotta ja jatkamme täällä.

        Toisaalta 100 % naisketju kaipaisi miehiä, jotta anopit eivät pöydälle hyppisi.


    • Husis

      Kohta 4 lisätty hattuun ja nyt pihoille pakolliselle kierrokselle oikeaan maailmaan

    • Cee-Lila

      "Kun luin tuossa nyt myös tuon toisen ketjun kommentteja niin kun Ceekin on todennut että tämä on miesten ketju ja täällä kirjoitetaan miesten asioita ja miesten tavoin paitsi että jos tulee ns. lainaprovokaattori naapuriketjusta tai vaikkapa historiasta niin sille yleensä vastataan olipa aihe mikä tahansa.
      Pitää täysin paikkansa että täällä ei ole yhtään kommenttia kukaan sairauksista ja sukulaisista kirjoittanut ellei ohimennen maininnut sellaisia tavanneensa."

      Nyt on pakko tulla tänne kommentoimaan. Minä en ole todennut ketjustanne, että se on miesten ketju (vaikka oikeasti on, teitähän on siellä 3 miestä pääsääntöisesti). Jos D on sinne ilmestynyt, sille en voi mitään, mutta sitä ihmettelen, että et vastaa sanallakaan minulle mitään, vaikka kehuin sitä Mariachi-versiotasi, minkä olit johonkin ketjuunne laittanut. Olen kuin ilmaa sinulle, vain siksi, että olet suuttunut Auroralle ihan mitättömästä asiasta. Syy oli tämä U:n" kädettömyys-jupakka" ollessani sairaalassa 6 viikkoa keväällä. Kyllä ihmisen pitää osata unohtaa menneet ja katsoa tulevaisuuteen, eikä kantaa vihaa mielessään loputtomiin. Muistan hyvin senkin, kuinka Aurora ja Edson tulivat hyvin toimeen elämä-palstoilla. En tajua vieläkään, mikä heidänkin väliinsä tuli.

      Meidän elämä-ketjumme ei ole pelkkä naisten ketju, meillä on Webs. Häntäkään kohtaan tuntemaanne vihaa en jaksa ymmärtää ja mistä se on saanut alkuna, ei hajuakaan. Kaikki vaan muuttui yhtäkkiä jossakin vaiheessa. En tiedä, missä kaikkialla olette kirjoitelleet, muistan teidät kaikki kuitenkin hesarinkin elämästä. Kaipaan niitäkin aikoja ja monia sieltä, jotka eivät ole löytäneet tänne S24:ään, kun hesari lopetti vapaan ketjuilun. Iltis seurasi pian perässä. Harmi.

    • edson

      D:stä tulee mieleen aina Danny ja siitä taas

      musiikkimaku. Vähän kuin maistaisi teollisesti kehitettyä viiniä, siis kun kuunteli joskus isoa D:tä

      Joo, mutta aktiivimallille oon etsimässä musiikkipuolen vastaavaa, ja sotelle jotain Herkkupuodista.

      Tai hei, enköhän nauti vaan musiikista ja herkuista, pelkästään.

      https://www.youtube.com/watch?v=jOsW6BHzrD8

      • Cee-Lila

        Olipa ihana kappale, kuulin ekan kerran. Isoa Deetä en ole digannut sen jälkeen kun lauloi East Virginiaansa, mikä oli sitä aikaa pinnalla. Chisun, Mariskan ja Anna Puun ääniä en ole oppinut erottamaan toisistaan, kaikilla on sellainen piipiääni, mutta mukavia kipaleita heillä kullakin joitakin.


      • Cee-Lila
        Cee-Lila kirjoitti:

        Olipa ihana kappale, kuulin ekan kerran. Isoa Deetä en ole digannut sen jälkeen kun lauloi East Virginiaansa, mikä oli sitä aikaa pinnalla. Chisun, Mariskan ja Anna Puun ääniä en ole oppinut erottamaan toisistaan, kaikilla on sellainen piipiääni, mutta mukavia kipaleita heillä kullakin joitakin.

        Nyt kuuntelin Chisun toisen kerran ja kuuntelin sanat. Huomasin, että kohdistit ne minulle nimenomaan. Laulussa on itsemurha-aikeinen nainen, tai muuten vaan pettynyt elämään. Nuolen haavojain, mikään ei tunnu miltään. ainoa on joku ystäväin, jne.

        No, minä olen nuollut haavojani tämän vuoden, mutta täällä ei ole ainoat ystäväni, enkä kylve itsesäälissä. Tästä suosta noustaan vielä.


      • aurora5

        Aika järkyttävää, että ketjunne viha Elämää kohtaan saa jopa Ceen tapaiset " kiltit mummelit" kokemaan laulun sanat itseensä viittaavina. Toivon, että jätätte ne elämäläiset rauhaan, jotka eivät ole sanoneet teille pahaa sanaa, vaan yksilöitte hyökkäyksenne meihin "noitiin".

        Peli on menossa tosi rumaksi teidän taholtanne.


      • aurora5

        Ja vielä erikseen. On sydämetöntä pilkata ihmisten vakavia sairauksia ja niistä puhumista omassa ketjussa. Ette varmaan haluaisi itse lojua kuutta viikkoa sairaalassa selvittämättömän sairauden takia.

        Sinä edson et myöskään haluaisi autosi rikkoutuvan luonnonkatastrofin takia etkä tykkäisi vihjailusta, että olet tyhmyyttäsi ajanut autosi kaatuneen puun alle. Seuraatko lainkaan uutisia siitä, mitä näissä maankolkissa tapahtuu? Vai ajatteletko, että koska sinulla on joskus mennyt huonosti, menköön huonosti myös muilla.

        Ylittääkö kaunasi muutamaa virtuaalikirjoittajaa kohtaan kaiken yleisinhimillisen myötätunnon?


    • edson

      Chisu kohdistaa sanat niille nuorille, ja sen kautta meille, jotka eivät tajua, miksi nuoret viiltelevät itseään.

    • Dr.Whoo

      "Kertokaapa mielipiteenne. Toimin kollegiaalisen tahdon mukaan."

      Tää kysymyksenasettelu lienee vähän tarpeeton. Eihän täällä nyt kukaan voi mitään ketjuja "lakkauttaa", jokainen myös itse päättää ilman kollegiaalisia päätöksiä missä ja miten kirjoittaa. Vai kuinka?

      Jaa että Durian. Tutun tuntuinen nimmari hesarin ajoilta, vaikkei tarkempaa mielikuvaa kirjoittajasta meikällä olekkaan. Taitaa olla hurja tyyppi jos mahdollisen osallistumisensa takia koko ketju pitäisi lopettaa..

      Oletulle Durianille sen verran, että tässä ketjussa pääasissa soitetaan tuubaa, se keskustelun laji ei välttämättä avaudu kuin vaskisoitinten taitajille. Totiset torvensoittajat löytyy tuosta naapuriketjusta.

      • aurora5

        Naapuriketjun tosikot

        Pitäiskö meidän nyt kuorossa nauraa ja vitsailla Ceen sairauksille ja Pohjois-Karjalaa kohdanneelle luonnonkatastrofille? Huomaa, että sinäkin olet syntynyt kultalusikka suussa ja iva on ainoa keinosi kommunikoida.


      • Husis

        Mistä ihmeestä tuo riivinrauta oikein horisee


      • Dr.Whoo
        aurora5 kirjoitti:

        Naapuriketjun tosikot

        Pitäiskö meidän nyt kuorossa nauraa ja vitsailla Ceen sairauksille ja Pohjois-Karjalaa kohdanneelle luonnonkatastrofille? Huomaa, että sinäkin olet syntynyt kultalusikka suussa ja iva on ainoa keinosi kommunikoida.

        Juu, pienet naurut täytyy aina tirskauttaa kun siun juttujais lukee.


      • Dr.Whoo
        Husis kirjoitti:

        Mistä ihmeestä tuo riivinrauta oikein horisee

        Jaa kumpi..mie vai väkäleuka..


      • Husis

        Kiitos mielipiteestä Dr. Whoo.
        Durian oli miespuolinen noita-akka. Yhtä hyvä että huonosti hänet muistat.
        On tässä vielä vaihtoehto no 5 kin.
        Toistaiseksi siis yritetään kirjoitella asiallisia miesten juttuja itsenään ja tarvittaessa vapauttaa vastapiru minne vaan jollei rauhaa saada ketjuille 2.5 seniilin narsistin vuoksi palaamaan.


      • Husis
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Jaa kumpi..mie vai väkäleuka..

        No et sie vaan se väkäleuka


      • Dr.Whoo

        Väkäleukoihin tepsii parhaiten se, ettei provosoidu kun provosoidaan. Näin sanoi jo Turun suuri mies, Manu.


      • Väkäleuka
        Husis kirjoitti:

        Mistä ihmeestä tuo riivinrauta oikein horisee

        Oletko jo niin päissäs, ettet osaa lukea paria edellistä kommenttia?

        Vähän koetan saada rotia teihin tunteettomiin nulikoihin.

        Mua kyllä naurattaa moni piirre teissäkin.


      • Husander

        No hätä, kyllä tästä homma saadaan hoitumaan.

        Tähän tapaukseen ei muuten tehoa Manunkaan muuten viisas oppi, sillä jos selaisit juttuja vaikka tältä päivältä niin löydät sieltä suuren valituksen että häneen ei reagoitu ikä hänen juttuihinsa vastattu.
        Huomenna on päivä uusi ja jäässä on ulkohuusi. Ei silloin tuoksu paska huomasi kylän Jaska

        Jatkamme iloista pulinaa ja minä otan tarvittaessa pääkohteena käyttöön vaihtoehdon viisi ilkeiden vierailijoiden varalle.

        Tein sinne tosin vielä yhden vetoomuksen asiaan palaamiseksi. Sille käy miten käy. Suurta tulosta en veikkaa.


      • Husas
        Väkäleuka kirjoitti:

        Oletko jo niin päissäs, ettet osaa lukea paria edellistä kommenttia?

        Vähän koetan saada rotia teihin tunteettomiin nulikoihin.

        Mua kyllä naurattaa moni piirre teissäkin.

        Osaan kyllä lukea ja arvioida. Stedson on käynyt Ceen kanssa ihan normaalia keskustelua ja vaihtanut musiikkis musiikkina ilman mitään kytköksiä mihinkään.
        Kytkökset ovat syntyneet sinun skitsofreenisssä päässäsi.


      • nopipe_nogaz

        Mitäs narsu-kemistin raukka aloit pelkäämään, yhä vanhat housuun lörisee vaikka hoonauksessa kävit?
        Tunnut olevan se sama "minä minä uranluoja" Körmy jolla meni niin loistavasti aina, vai menikö sittenkään?

        Kuinkas Piri Reis ? On vanha käpy taas melkein Mooses itse . Mene ja johdata kääpiöorjasi putkien saloihin. No vidut, siellä kukaan sinua kaipaa vaikka täällä paskaa jauhat olevasi korvaamaton.
        Näe painajaisia, palaan taas tarvittaessa.


      • Piri-Reis

        Siis mahdollisuus siitä että täällä olisi joku durian käynyt ylösnousseena oli virheellinen. Kyllä kaikessa häärii sama riivinrauta jolla on tietokoneella koko kirjoitushistoriani valmiin huonoon käyttöön. Antaa tulla vaan. Vastauskin tulee ja voi tulla kaavan 5 mukaisesti ellei sinua muut järjestykseen ja järkiin saa.
        Taitaakin aika kulua minun kirjoituksia selatessa eikä rekikoiraretkillä. No huvinsa kullakin. Tämän kyllä pitäisi kertoa tervejärkisille ihmiselle millainen persoonallisuushäiriö tällä liitelijällä on.


      • noitamuija
        Husis kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestä Dr. Whoo.
        Durian oli miespuolinen noita-akka. Yhtä hyvä että huonosti hänet muistat.
        On tässä vielä vaihtoehto no 5 kin.
        Toistaiseksi siis yritetään kirjoitella asiallisia miesten juttuja itsenään ja tarvittaessa vapauttaa vastapiru minne vaan jollei rauhaa saada ketjuille 2.5 seniilin narsistin vuoksi palaamaan.

        Pysykää sitten miesten jutuissa. Niissä on noidille harvoin herkullista kommentoitavaa. Mutta heti kun sanallakaan viittaatte noitiin, noita tulee kuin ammuttuna ottamaan osaa keskusteluun.

        Väitän vieläpä, että noita on hyvin tarpeellinen yhteisön tasapainon säilyttäjä. Yhteinen syntipukki saa toiset tuntemaan itsensä älykkäiksi ja hyviksi ihmisiksi, jotka eivät tosiaan, husista lainatakseni, halua pahaa kellekään. Koska noita on ei-kukaan, hänelle saa tehdä ja toivoa pahaa. Näin toimi 1600-luvulta peräisin oleva noitainstituutio ja näin toimii nettiketju. Mikään ei ole muuttunut miesten suhtautumisessa vähän tavallista rohkeampaan naiseen, joka uskaltaa puolustaa itseään...


      • Aurora5
        Piri-Reis kirjoitti:

        Siis mahdollisuus siitä että täällä olisi joku durian käynyt ylösnousseena oli virheellinen. Kyllä kaikessa häärii sama riivinrauta jolla on tietokoneella koko kirjoitushistoriani valmiin huonoon käyttöön. Antaa tulla vaan. Vastauskin tulee ja voi tulla kaavan 5 mukaisesti ellei sinua muut järjestykseen ja järkiin saa.
        Taitaakin aika kulua minun kirjoituksia selatessa eikä rekikoiraretkillä. No huvinsa kullakin. Tämän kyllä pitäisi kertoa tervejärkisille ihmiselle millainen persoonallisuushäiriö tällä liitelijällä on.

        Olenpas minä viisas ja taitava, että osaan jopa tallettaa toisen kirjoittajan koko historian. Mutta miksi sen tekisin? Et ole kiinnostava ihminen etkä mies. Olit minulle etäisimpiä kirjoittajia jo hesarin päivinä. Jopa edson ja Who olivat läheisempiä. Emme vaihtaneet yhtään kommenttia, ennen kuin tuli se onneton ja naurettava kalabaliikki, joka sai sinut lähtemään Elämästä ovet paukkuen.

        Joten ole hyvä, lakkaa sepittelemästä satuja minun ihmeellisestä roolistani. Mitään järjestelmällistä vainoamista ei ole tapahtunut. Jos tunnet elämäsi olevan pilalla minun läsnäoloni takia, minkä minä sille voin.

        Ota huumorilla näin pieni asia, olethan paljon kokenut, aikuinen mies.


      • Yrmeä-Körmy

        Lähdeppä riivinrauta vaan nyt liitelemään sinne omalle kukkulallesi ja ota kyytiin ne jotka jo olet aivopessyt valheella ja psykopatialla.
        Yritä välttää meikäläisiin edes vihjaamasta sillä jos sen teet siihen tulee vaihtohto 5 ja jos olet viisas et halua viedä itseäsi ja muita sen tasoiseen knssakäyntiin.
        Mahdollisuus on sinulle j jokaiselle muulekin tarjottu olla ihmisiksi. Useampia mahdollisuuksia ei ainakaan tästä osoitteesta tule


      • aurora5

        Jaaha, tällä päivällä alkaa sopimus, että minä en vihjaa Yrmeään eikä hän puolestaan vihjaa noitaan kummassakaan ketjussa. Entä edsonin vihjailut ja whon piikit? Suostuvatko he sopimaan samaa? Jos he eivät jätä noitavainoa, hyvät aikeet vesittyvät. Kaikki asianosaiset on saatava "haukkukieltoon", muuten en suostu sopimaan mitään.

        Joten pidäpä ensin puhuttele kaverereillesi, niin katsotaan sitten miten käy.

        Olla ihmisiksi-"agenda" on kieltämättä outo tullakseen sellaiselta, joka nimittelee toista skitsofreenikoiksi, aivopesijäksi, psykopaatiksi ja valehtelijaksi. Ei sinulla ole perusteita noin raskaille määreille ihmisestä jota et tunne


    • Husis

      Mitäs Stedson tästä artikkelista sanoo. Sopisiko amerikkalaistyylinen karavaaniasuminen meille?
      https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005514517.html
      Tuossa vähän filmiä Californiasta. Jenkkilähän on täynnä näitä karavaanikaupunkeja joissa on toinen toistaan hienompia tai huonompia pyörien päällä toiseen paikkaan siirrettäviä homeja.
      Minä ainakin voisin asua tuollaisessa ongelmitta. Teollisten projektien projektiparakit ovat kutakuinkin tuollaisia mutta ilman pyöriä eli trailerilla siirrettäviä.
      https://www.youtube.com/watch?v=SfbqK5MNbHk

      • edson

        Kunnon asuntoja nuo ja varsinkin yksin liikkuville. Joo ja niistä saisi saastettomampia, jos vain ... Mutta aatteles talon rakentajia, raudoittajia ja sementinsekoittajia sun muita tonttien arvojen nostattajia, kiinteistönvälittäjiä ja gryndereitä ja ... hotellien pitäjiä. Äsh

        Palaan, kuhan herään. Täällä onkin eilis-illasta kaikenlaista "luettavaa"


    • Dr.Whoo

      Jaahs, miullahan se on ollu tapana arvonimiä myöntää, en ole kyllä varma onko noita- titteli meikäläisen Auroralle myöntämä, saattaa olla jo varhaisempaa alkuperää. Olen kyllä samaa mieltä että liikaa käytettynä kaikki väljähtyy ja muuttuu tylsäksi. Siispä olenkin alkanut käyttää väkäleukaa. Vai oisko ehkä koukkunokka osuvampi? Mistäs nyt muuten mahtaa johtua tää yliaktiivisuutesi täällä "miesten" ketjussa, onko siellä toisessa tylsää?

      Ja sitten juu, on täysin mahdollista että noita väkäleuka onnistuisi esiintymään mainittuna Durianina. Väkäleuka on yllättävän lahjakas ja muuntautumiskykyinen kirjallisessa ulosannissaan. Tätä ajatusta tukee myös Turun murteella ratsastaminen. Tätä temppua väkäleuka on ennenkin yrittänyt minuun, siinä onnistumatta. Hänellähän on yhteyttä Turkuun, oliko nyt isänsä sieltäpäin?

      • aurora5

        Ensimmäinen moka sopimukseen, kuuleeko Yrmy? Täällä käytetään väkaleuka-sanaa, jonka kohde on sama kuin entisen noidan. Eli saatte pitää minut ilonanne, Yrmy harminaan, kunnes kettuilu loppuu.

        On muuten suuri kunnia että minua luullaan Durianiksi. Hän oli tosi etevä kirjoittaja ja sitä paitsi lapsuuden naapurini. Ymmärrän että kaikki kukkotappelijat pitivät häntä vastustajanaan, Terävät kannukset on myös Weepelillä. Ihme, ettei häntä luulla milloin miksikin "valetohtoriksi" kuten minua. Tunnistan hänenkin löytäneen tien tänne huskojen miesten ketjulle.


      • Dr.Whoo
        aurora5 kirjoitti:

        Ensimmäinen moka sopimukseen, kuuleeko Yrmy? Täällä käytetään väkaleuka-sanaa, jonka kohde on sama kuin entisen noidan. Eli saatte pitää minut ilonanne, Yrmy harminaan, kunnes kettuilu loppuu.

        On muuten suuri kunnia että minua luullaan Durianiksi. Hän oli tosi etevä kirjoittaja ja sitä paitsi lapsuuden naapurini. Ymmärrän että kaikki kukkotappelijat pitivät häntä vastustajanaan, Terävät kannukset on myös Weepelillä. Ihme, ettei häntä luulla milloin miksikin "valetohtoriksi" kuten minua. Tunnistan hänenkin löytäneen tien tänne huskojen miesten ketjulle.

        Jaa että etevä kirjoittaja oli Durian? Ainkaan täällä nähdyt oletetut esimerkit eivät ole olleet kovinkaan hyviä esimerkkejä "etevästä" kirjoittajasta.


      • Dr.Whoo
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Jaa että etevä kirjoittaja oli Durian? Ainkaan täällä nähdyt oletetut esimerkit eivät ole olleet kovinkaan hyviä esimerkkejä "etevästä" kirjoittajasta.

        Ja mistähän "sopimuksesta" mahtanet puhua? Vai luuletko että joku kykenisi vaikuttamaan minun kirjoittamisiini jotenkin?


      • aurora5
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Ja mistähän "sopimuksesta" mahtanet puhua? Vai luuletko että joku kykenisi vaikuttamaan minun kirjoittamisiini jotenkin?

        Käy nyt herra ja ylhäisyys lukemassa toisen ylhäisyyden pitkä vuodatus Elämä-ketjussa. Hänellä on jokin salaperäinen suunnitelma 5 jolla minut pitää saada kuriin teitä kiusaamasta.

        Kirjoita mitä kirjoitat ja minne, se ei minua liikuta. Yrmyä voi liikuttaa nuo sinun väkäleukapuhees, koska hän haluaa, että nimittely loppuu. Vai koskiko se nimittelykielto vain minua, sekin on mahdollista tässä epätasa-arvoisessa maailmassa;)


      • Dr.Whoo
        aurora5 kirjoitti:

        Käy nyt herra ja ylhäisyys lukemassa toisen ylhäisyyden pitkä vuodatus Elämä-ketjussa. Hänellä on jokin salaperäinen suunnitelma 5 jolla minut pitää saada kuriin teitä kiusaamasta.

        Kirjoita mitä kirjoitat ja minne, se ei minua liikuta. Yrmyä voi liikuttaa nuo sinun väkäleukapuhees, koska hän haluaa, että nimittely loppuu. Vai koskiko se nimittelykielto vain minua, sekin on mahdollista tässä epätasa-arvoisessa maailmassa;)

        Ehän mie pääse nälkävuosien mittaisiin ketjuihin tällä luurillain, enkä ny ruppee tietsikkaa mokoman vuoksi käyttämään.

        Ja usko pois, täällä ei kukaan pysty manipuleeraamaan miten ja mihin kukin kirjoittellee. Tääl kukin ajattelee ihan ite, mites siellä toisaalla?


      • aurora5
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Ehän mie pääse nälkävuosien mittaisiin ketjuihin tällä luurillain, enkä ny ruppee tietsikkaa mokoman vuoksi käyttämään.

        Ja usko pois, täällä ei kukaan pysty manipuleeraamaan miten ja mihin kukin kirjoittellee. Tääl kukin ajattelee ihan ite, mites siellä toisaalla?

        Näin juuri, herra Päkäpää (vastine väkäleualle). Hienoillakin laitteilla on rajoituksensa.

        Elämähän ei ole varsinainen pohdiskeluketju, vaan enemmän raportointia päivittäisistä askareista. Gourmet-henkilönä sopisit sinnekin hyvin, jos noitien, koirien ja Pohjois-Karjalan haukuskelu täällä alkaa mättää. Myöskin kaksoiskansalaisuus lienee sallittu.


      • edson
        aurora5 kirjoitti:

        Näin juuri, herra Päkäpää (vastine väkäleualle). Hienoillakin laitteilla on rajoituksensa.

        Elämähän ei ole varsinainen pohdiskeluketju, vaan enemmän raportointia päivittäisistä askareista. Gourmet-henkilönä sopisit sinnekin hyvin, jos noitien, koirien ja Pohjois-Karjalan haukuskelu täällä alkaa mättää. Myöskin kaksoiskansalaisuus lienee sallittu.

        "Myöskin kaksoiskansalaisuus lienee sallittu."

        Niin, Elämähän on kuin valtio, rajoilla passintarkistus

        Hih hih, voi voi, mitä kosiskelua ja sallivuuden rajojen määrittelyä. Tuon osaat, mutta muuten ehkä kirjojen takakansien kuvittajana olet omimmillasi.

        Elämä, raportointia myös lasten elämästä ja miniöiden kans ja niiden vaikuksista koko muuhun sukuun. Eikä pidä unohtaa myöskään ent. aviomiesten lähtöjä. Kaikista näistä vitsauksista saa Elämässä hyvää tukea ja selkärankaa , mihin nojata.


    • Dr.Whoo

      "Meidän elämä-ketjumme ei ole pelkkä naisten ketju, meillä on Webs. Häntäkään kohtaan tuntemaanne vihaa en jaksa ymmärtää ja mistä se on saanut alkuna, ei hajuakaan."

      Tästä piti Ceeltä kysymäni, että mitenkä tämä viha Websiin ilmenee vaikkapa minun osaltani? Kun puhut meistä monikossa, niin tarkoittanet myös minua?

      Entä noita väkäleuan jatkuvasti viljelemät puheet että minä muiden tämän ketjun miesten kanssa sinun sairauksiasi olen pilkannut? Mikä sinun ihan oma mielipiteesi on tästä asiasta?

      • Cee-Lila

        Whoolle. Vastaukseni oli Husis/AliBaballe, Edsoninkin mainitsin nimeltä, sinua en. Voi kahdestakin käyttää monikkomuotoa. Anteeksi, jos olen ilmaissut huonosti sanomiseni.

        Et nähtävästi tiedä, että Husis on pyytänyt minua olemaan välikätenä, että elämän kirjoittajat eivät tulisi sabotoimaan teidän ketjuunne ja piti ehtona, että nimittelyt loppuvat. Minähän en voi tuollaista tehdä, sen jo itsekin totesit, että mikään mahti maailmassa ei estä sinua kirjoittamasta, mitä haluat ja minne haluat. Joten Husiksen toive on torpattu siltä osin. Jos tästä ketjusta edelleen vihjaillaan törkeyksiä, ilkutaan kirjoitustemme sisältöä ja käytetään haukkumanimiä elämän kirjoittajia kohtaan, ei rauhaa näköjään tule, mikä on hyvin valitettavaa. Kauan menikin hyvin, jopa joitakin viikkoja. Kummatkin tahot pysyivät lestissään. Ja nyt olet itse syyllistynyt uusien pilkkanimien keksimiseen Auroralle.


      • Dr.Whoo
        Cee-Lila kirjoitti:

        Whoolle. Vastaukseni oli Husis/AliBaballe, Edsoninkin mainitsin nimeltä, sinua en. Voi kahdestakin käyttää monikkomuotoa. Anteeksi, jos olen ilmaissut huonosti sanomiseni.

        Et nähtävästi tiedä, että Husis on pyytänyt minua olemaan välikätenä, että elämän kirjoittajat eivät tulisi sabotoimaan teidän ketjuunne ja piti ehtona, että nimittelyt loppuvat. Minähän en voi tuollaista tehdä, sen jo itsekin totesit, että mikään mahti maailmassa ei estä sinua kirjoittamasta, mitä haluat ja minne haluat. Joten Husiksen toive on torpattu siltä osin. Jos tästä ketjusta edelleen vihjaillaan törkeyksiä, ilkutaan kirjoitustemme sisältöä ja käytetään haukkumanimiä elämän kirjoittajia kohtaan, ei rauhaa näköjään tule, mikä on hyvin valitettavaa. Kauan menikin hyvin, jopa joitakin viikkoja. Kummatkin tahot pysyivät lestissään. Ja nyt olet itse syyllistynyt uusien pilkkanimien keksimiseen Auroralle.

        Välikätenä? No, ehkä herra Husander osaa selittää mitä on missäkin tarkoittanut.

        Kun et vastannut varsinaiseen kysmykseeni lainkaan, koskien mielipidettäsi väkäleuan väitteistä sinun sairauksiesi pilkkaamisesta, niin toistaisin kysymyksen?


      • Cee-Lila
        Dr.Whoo kirjoitti:

        Välikätenä? No, ehkä herra Husander osaa selittää mitä on missäkin tarkoittanut.

        Kun et vastannut varsinaiseen kysmykseeni lainkaan, koskien mielipidettäsi väkäleuan väitteistä sinun sairauksiesi pilkkaamisesta, niin toistaisin kysymyksen?

        Husander esitti tämän välikätenä toimimisen minulle elämässä, joten sinähän et sitä pysty lukemaan hienolla älykännylläsi. Pyydä sitten selitys häneltä itseltään, mitä tarkoitti.

        Mitä tulee mielipiteeseeni Auroran väitteistä sairauksieni pilkkaamiseen, niin ei hän sitä juuri sinulle sanonut, vaan totesi yleisesti. No ainoa teistä, joka on pilkannut haavahoitojani ja yleensä sairauksista kertomisia, on Edson. Husis on auliisti kertonut omistaankin sairauksiksistaan ja niiden tutkimisista. Samoin kavereidensa Örjanin ja Eikan. Edsonille näkyy olevan punainen vaate kaikista normaaleista elämään liittyvistä aiheista kirjoittaminen, kuten lapset, lapsenlapset, anopit, miniät, koirat, avioerot, persut jne. Ainoat siedettävät aiheet ovat autot, matkailuautot, bensan ja naftan hinnat sekä matkan suunnittelu- ja niiden toteutus joskus pakurit, smoothiet, kasvien kasvatus ja lumenluonnit julmetilla sekä tv-ohjelmat.

        Jatkakaa mieleiseenne malliin omissa mieleisissä aiheissanne. Hyvää loppiaista.


      • Dr.Whoo
        Cee-Lila kirjoitti:

        Husander esitti tämän välikätenä toimimisen minulle elämässä, joten sinähän et sitä pysty lukemaan hienolla älykännylläsi. Pyydä sitten selitys häneltä itseltään, mitä tarkoitti.

        Mitä tulee mielipiteeseeni Auroran väitteistä sairauksieni pilkkaamiseen, niin ei hän sitä juuri sinulle sanonut, vaan totesi yleisesti. No ainoa teistä, joka on pilkannut haavahoitojani ja yleensä sairauksista kertomisia, on Edson. Husis on auliisti kertonut omistaankin sairauksiksistaan ja niiden tutkimisista. Samoin kavereidensa Örjanin ja Eikan. Edsonille näkyy olevan punainen vaate kaikista normaaleista elämään liittyvistä aiheista kirjoittaminen, kuten lapset, lapsenlapset, anopit, miniät, koirat, avioerot, persut jne. Ainoat siedettävät aiheet ovat autot, matkailuautot, bensan ja naftan hinnat sekä matkan suunnittelu- ja niiden toteutus joskus pakurit, smoothiet, kasvien kasvatus ja lumenluonnit julmetilla sekä tv-ohjelmat.

        Jatkakaa mieleiseenne malliin omissa mieleisissä aiheissanne. Hyvää loppiaista.

        No hyvä kun selvensit. Mielestäni nimittäin, jos todella joku ihan oikeasti jonkun sairauksia pilkkaa, se on todella asiatonta käytöstä. Siksi pitää tarkasti yksilöidä sellaiset "syytökset". No, ethän sinä niitä ole esittänytkään paitsi Edsonin osalta. Kaippa kaikille pitäisi olla selvää, että tässä ketjussa ei ole mitään "kollegiaalisia" mielipiteitä.

        Loppiaista myös.

        Ps. kyllä on vaivalloista päästä tämänkään pituiseen ketjuun "hienolla älykännykälläni"


    • edson

      Jahas jahas, husanderi heitti mukavaa luettavaa tuonne ylemmäs, ainakin minulle. Kun lukasee myös kommentit, niin jo ollaan iltapäivässä, minä aamunvirkkukin.

      Tuota tuota, Who, sinä olet meistä se, jolle ei juurikaan ole syytä kaunaa tuntea kenenkään. Se oli shokki monelle, kun olet viime aikoina kirjoittanut pelkästään tänne.

      Se siitä ja väkäsistä

    • edson

      Noita-aihe

      Sillä on historiansa kaukana Affenanmaalla asti ja aika lähelläkin, siis näissä ketjuissa meinaan. Jo Inger sai luudan, samoin A hänen hengenheimolaisensa kauan sitten, jos muutamaa vuotta pidetään "kauan sitten" aikana. Saksastakin lensi noita joskus Suomeen, enempi trullimuodossa ja siis huumoripainotteisena.

      Ingeriä myös lääkittiin ihan websinkin apteekista. Ja siitä A ei tykännyt, vaan oli jo silloin "väärin ymmärretty" jopa huumorinsa suhteen ja puolusti ankarasti sellaisia, joilta sai tukea.

      Kyl on pimeetä, historiassakin.

      • aurora5

        Kiitos että muistit muistuttaa, herra Homekorva (vastine Väkäleualle tämäkin). Saksalainen oli kuvista päätellen meitä kauniimpi ja nuorempi, mutta humoristina en häntä kokenut. Kuin myrskytuuli hän syöksyili kimppuumme, pesi kielen raivokkuudessa ainakin minut mennen tullen. Inkeri taas on ollut näiden ketjujen huonoimmin kohdeltuja kirjoittajia, liekö syynä hänen paikoin vaikeaselkoinen, mutta aina persoonallinen tyylinsä.

        Otetaako seuraavaksi esille sinun musta historiasi, Homekorva?


      • alias_home
        aurora5 kirjoitti:

        Kiitos että muistit muistuttaa, herra Homekorva (vastine Väkäleualle tämäkin). Saksalainen oli kuvista päätellen meitä kauniimpi ja nuorempi, mutta humoristina en häntä kokenut. Kuin myrskytuuli hän syöksyili kimppuumme, pesi kielen raivokkuudessa ainakin minut mennen tullen. Inkeri taas on ollut näiden ketjujen huonoimmin kohdeltuja kirjoittajia, liekö syynä hänen paikoin vaikeaselkoinen, mutta aina persoonallinen tyylinsä.

        Otetaako seuraavaksi esille sinun musta historiasi, Homekorva?

        Nyt meillä on sitten kunnon nimet, ainakin Väkällä ja mulla. Taidankin olla tulevaisuudessa juuri Home. Sijoittuu se sitten korvaan tai korvan kantoon

        Ja juuri se vietävä home, joka tuppaa pesimään uusissakin rakennuksissa, ei siis koti, mikä sekin kyllä on Home Mobiili

        Minulla on paljon mustaa historiaa kannettavana, ja kaik vaan tänne, saatan jopa paljastaa uutta mustaa menneisyydestäni.

        No okei, ei tämä saksalainen aina ehkä huumoria niinkään viljellyt, mutta se yksi vaihe on jäänyt mieleeni, kun hän trullina lupas lentää Suomeen.


    • edson

      "Lempääläisyhtiön vaunu maksaa 67 500 euroa kalusteineen"

      Duoda duoda. Takerrun ensin hintaan ja samalla myös siihen, että moinen rohjoke on todella maantiellä vastine mopoautolle. Ei siis kulkunopeuden tai koon puolesta. Itse sallisin teille myös vanhanajan hevosajoneuvon, onhan siellä kaapungissa kait nämä kiikunkaakun kaatumisherkät sähkövempeleet sallitut jalkakäytävillä. Eli liikkumiseen ja pysähtelyyn sallivuutta.

      No se hionta. Käyttäisin tuon vastaavan summan niin, että 20 tonnia asuntoautoon, missä kepeesti kaks asuu. Lopulla 40 tonnilla ostaisin eri puolelta Suomea yhden halvan tontin, alle 10 tonnin ja lopuilla sitten katsastaisin halpaa tonttia vaikka Portugalista.

      Seuraavan kaffeen jälkeen suunnittelen sen 10 tonnin kotomaan tontin hyötykäyttöön.

      • edson

        Tontti

        Tuolla hinnalla saa 1-5 hehtaarin alueita ja kun sen verran tarkka on, niin kuivaa rinnettä täytyy olla, hiukka polttopuita ja kaistale peltoa. Juomaveden pystyy järkkäämään, samoin kuin pesuvedenkin.

        Vältettävä virallisen asunnon rakentamista, sillä siinä säästää turkaisesti. Sen sijaan jos on haluja, niin maan sisään saa kyllä rakennettua ihmisasunnon joka mies ja muutama nainenkin.

        Tässä siis kesän viettopaikka, toukokuusta syyskuuhun, milloin voi keskittyä muonantekoon koko talvikautta varten.


      • edson

        Loput rahat

        Sit ku selvii, kuis on velvotteita jossain ulkomailla hedelmäpuun alla maanomistajalla ... ja jos ei oon, niin 20 tonnia pikku plänttiin ja lopuilla 20 tonnilla panen elämää risaseks senku ehin. Eli istun mukavassa aurinkotuolissa kaukana kaukana, katselen ja kuuntelen ja kuvaan ja kirjuuttelen ja ongin makrilleja ja savustan ne tai ilmakuivatan

        Näin järkättynä tulevaisuutta en kaipaa telkkua ainaskaan, mutta nettiä kyl


    • edson

      Tähän väliin heitän, että ketju alkaa täyttymään ja himpsunhampsun vai oliko se simsalapim ketjun voisi eräs aloittaa, jos on halua. Tämä eräshän laittoi tulevan ketjun nimen jo korvan taakse muistiin.

      Jos taas ei ole halua, niin sille ei voi mitään.

      Jos taas korvan takaa on muistilappu kadonnut, niin seuraavaksi se pitää se muistilappu kirjoittaa klupi askin kanteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe