Teollisuusliiton punakapina nostaa niskakarvat

Teollisuusliitto suunnittelee lakkoa, siis punakapinaa 1918 tyyliin, vaikuttaakseen taas kerran Eduskunnan lainvalmisteluun. SAK on SDP:n asialla, Aktiivimallin osalta on jo tehty lainmukainen kansaalaisaloite, joka tulee Eduskunnan käsittelyyn. Se on oikea tapa toimia, LAittomat lako, punakapina, on väärä tapa,
Ilmianna
Jaa

11 Vastausta

Katselin telkusta noita kansalaissodan ajasta kertovia elokuvia. Kuinka ollakaan siellä torppari joutui tekemään taksvärkkiä tilalliselle. Nyt tehdään kiky päiviä porvarille. Mennäänkö siis eteenpäin vai taaksepäin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
työllä pitää tulla toimeen ,verenimiät/lahtarit tarjoo säälittäviä suolarahoja EI KIITOS.löytää enemmän, tyhjän saa tekemättäkin , tehkööt ne työt jotka ottavat rahatkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitä net pankkivirkailijat nyt puuhastelee, eikö se ole myös sitä kapinaa?.
Mutta nehän on parempaa väkeä, ei niitä sovi arvostella.
Ilmianna
Jaa
Menikö sulla firma nurin vai miksi olet noin katkera?
1
Ilmianna
Jaa
Mitä luulette, tuleeko lakkoa? Itse en kuulu ko. liittoon, mutta firmamme noudattaa ko. tessiä.

Koskeeko mahdollinen lakko vain liittoon kuuluvia, vai koko firmaa?
Ilmianna
Jaa
Alkuperäisen viestin kirjoittajan voisi välillä tutkia paljonko yritysten osingot ovat nousseet viime vuosina ja mikä on kevään ennuste ja verrata sitä työntekijöiden palkkojen kehitykseen.

Isänmaan asiallako on vaan ne, jotka pitää itse työnhedelminä syntyneet tulokset.
Ilmianna
Jaa
Sepä mukava. Kyl tää hulluus pitäs saada loppumaan.
Ilmianna
Jaa
Minä kyllä eroan liitosta. Kerrankin valtio yrittää jotakin toimia joilla isojen kaupunkien vellihousu nuoret yritetään patistaa töihin niin eiköhän oma liitto lähde vielä tukemaan näitä vellihousuja.
Ilmianna
Jaa
Teollisuusliiton hallitus on vaastuussa ilmoittamistaan mittavista lakkoiluista. Häpeällistä poliittista toimintaa työrauhavelvoitteen aikana. Lakoista kärsii yritykset ja koko yhteiskunta. Johtaako tämä oikeudellisiin toimenpiteisiin jää nähtäväksi. Mittavia taloudellisia tappioita on luvassa lakkoilun takia.

Lakoista vastaa Teollisuuliiton 28-henkinen hallitus, jonka mielipiteitä ohjaa puhemiehistö.
Hallituksen puheenjohtajisto
Puheenjohtaja Riku Aalto
Ensimmäinen varapuheenjohtaja Turja Lehtonen
Toinen varapuheenjohtaja Heli Puura
Kolmas varapuheenjohtaja Jari Nilosaari

Tällainen toiminta romuttaa suomalaisen sopimusyhteiskunnan perusteita ja luottamusta SAK-laisen ay-liikkeen vastuulliseen toimintaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No voi että !!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt riitti teollisuusliitto olen maksanut 30 vuotta metalliliiton jäsenmaksuja ja rahoittanut omaltaosin työttömien kaljat ja tupakat. Palkkana ollut kalenteri (Sitäkään ei enää tullut). Minulla ei koskaan ole mahdollisuutta saavuttaa palkkasummaa, jonka Riku sai korotuksena jättipalkkansa päälle. Ja nyt vielä pitäisi lakkoilla ja vahingoiittaa alkavaa talouskasvua. Ei vittu nyt riitti!
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Teollisuusliiton punakapina nostaa niskakarvat

Teollisuusliitto suunnittelee lakkoa, siis punakapinaa 1918 tyyliin, vaikuttaakseen taas kerran Eduskunnan lainvalmisteluun. SAK on SDP:n asialla, Aktiivimallin osalta on jo tehty lainmukainen kansaalaisaloite, joka tulee Eduskunnan käsittelyyn. Se on oikea tapa toimia, LAittomat lako, punakapina, on väärä tapa,

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta