Pettäjä pettää uudelleen?

Mietintässä

Kun sanotaan (ainakin täälä), että pettäjä pettää uudestaan pitääkö olla huolisssaan jos kumppani on pettänyt edellisessä suhteessa? Onko tämä varmasti toistuva tapahtuma, vai onko edellisessä suhteessa ollut syytä pettää ja nyt ei?

46

10116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettänyt15vsitten

Se on kuule vain legendaa, ei KAIKKI joskus pettäneet toista pettämistään. Jokainen parisuhde on erinlainen ja riippuu täysin sen parisuhteen tilasta karitutuuko suhde ja alkaako muut kiinnostamaan. Silloin kun pettää ei suhteella ole enää merkitystä on aivan sama vaikka jää kiinni ja suhde päättyy. Joskus se on jopa pettämisen tarkoitus...tulla jätetyksi, helpompi kun sen tekee se toinen...

• pohdinpa

Riippuu pettäjästä, onko hän pettäjäluonne vai onko hän vain rakastunut uuteen ihmiseen. Ihminen joka hoitaa omat kriisinsä pettämällä, hakemalla jännitystä, empatiaa ym. huomiota on epäkypsä ja todennäköisesti pettää uudestaan. Parisuhteen loppuvaiheessa tapahtuu usein pettämistä, mutta silloin asiat ovat jo tosi huonolla mallilla ja ei sitä hirveästi salailla. Mut jos ihminen kykenee elämään normaalisti ja salaamaan pettämisen puolisoltaan, niin ehkäpä se pystyy sen tekemään kenen tahansa kumppanin kanssa.

• niinmietitään

No epäillä sopii jos tiettävästi on historiaa pettämisestä. Jos varsinkin sinun kanssa petti niin riski on kova. Eiköhän nuo pettämisen syyt ja seuraukset ole tuon pettäjän päätettävissä. Mistä muuten tiedot sait että petti ex:sä? Ei se helppoa ole kyllä tuollaisen tiedon saaneena puolisostaan epäillä loppuelämän . Jos hitoriaa löytyy et voi muuta kuin elää siinä pelossa että toistaa seuraavan kerran kun saa tilaisuuden. Ikävä todellisuus sulle.

• pahakysymys

Ei ihmisen käyttäytyminen ole mitään luonnonlakia. Henkinen kyky kasvaa ja oppia virheistään, nimenomaan nostaa ihmiset luonnonlakien yli.

Jos pettäjä on oikeasti ottanut opiksi virheistään, hän voi olla paljon luotettavampi kumppani kuin hän, joka tietämättömänä on kärkäs tuomitsemaan muiden käytöstä, koska ei ole vielä itse joutunut kunnolla kiusaukseen.

• hohohjoijaa

Juu, kyllä kypsä ajatteleva aikuinen ihminen osaa torjua tälläiset kiusaukset. Kaikki ihmiset eivät ole vietävissä.

• mitenlieneeasiat

Vietävissä no olen monta kertaa kysynyt puolisoni pettäjä kaveruutta ja varsinkin kun minulle ei suostu edes vastaamaan. Taitaa olla sen vietävissä kuin kani. Toki kovasti yrittää selittää kuinka sairas se on ja miksi sietää sitä jne. Pettääkö se sen kanssa uudestaan en voi siis tietää. Kyllä kai se joskus ilmi tulee pettääkö ja eron pyytää. Nähtäväksi siis jää kumpi niistä on sairas. Mutta epäilen että on niin vietävissä ettei raukka muutoin osaa hoitaa pois panoaan.

• petoskumppanintiedän

Se riippuu alunalkaen mistä johtui pettäminen kun oli ex:sä kanssa. Oliko huono puoliso joka petti myös? Vai saiko tilaisuuden ja käytti sen. Vai ihastuiko ja siksi petti vai oliko kyllästynyt. Näitä syitähän riittää. Se mikä oli syy pettämiseen kertoo onko uusinta mahdollista. Ikävintä jos itse olette aloittaneet pettämisellä silloin ei voi tietää tekeekö sen uudestaan eikö totta? Pettäminen on aina väärin eikä toivo kellekkään sitä. Muistetaan miten itse kohdellaan kumppaneita toivotaan että ovat uskollisia ja kunnollisia. Toki myös voi tehdä virheen ja pettää ja ottaa opikseen mitä se tuo tullessaan jne. Joskus kerran virheen tehneenä oppii kerrasta ja on silloin uskollinen kun muistaa ne omatunnonkolhut tuskat ja katkerat tunteet mitä siitä jäi. Et voi tietää tätä mitenkään. Pelossa toki voit olla ja epäillä. Että paljon muuta voi asialle tehdä.

• Katonytsäkin

Vastaatko taas itsellesi? Ihme feikki tämä kakkonenjonkatiedän.

• petosvaipetos

Pettäminen on helpompaa kun sen on kerran tehnyt. Erityisesti vaara uudelleen pettämisestä on jos olet se jonka kanssa on petetty. Silloin kunnioitus ei yleensä ole enää kohdallaan sitä kohtaan, jonka kanssa on petetty. Hänet koetaan yleensä rikoskumppaniksi. Jos pettäjällä on vielä taipumus itse syyttelyyn tämä toinen pettäjä koetaan myös syylliseksi ja silloin häntä on helppo pettää. Toiset myös leikkivät asialla ja saavat kiksejä kun pettää uudelleen kumppania, jonka kanssa on pettänyt jotain toista joskus. Silloinhan kiinni jäämisen vaara on suurempi ja se tekee asiasta joidenkin mielestä vaarallista.

• tgregfd

Pettäjiäkin on monee lähtöön. Itse opin kertalaakista, petin exää liittomme kalkkiviivoilla rakastumalla toiseen. Sitoutumiseni voimassa olleeseen parisuhteeseen oli siinä vaiheessa olematonta ja kun kolahti, kolahti lujaa. En jarrutellut, annoin sen tapahtua ja olin aloitteellinen omalta osaltani. Olemme olleet jo pitkään parisuhteessa keskenämme eikä keskinäisessä kunnioituksessa ja luottamuksessa ole koskaan ollut ongelmia. Hän ei ole syy pettämiseen, vaan seuraus kehnoon jamaan menneestä parisuhteesta, jota olin kuitenkin kyvytön päättämään "kunnialla".

• kokeiltu_on

Niinhän sitä sanotaan joka asiasta et eka kerta vaikein ja sitä se oli. Toinen kerta, kolmas jne oli paljon helpompia. Mutta eka kerta ei tulut hetken mielijohteesta vaan pitkän harkinnan jälkeen. Vaimo oli pitänyt puutteessa yli vuoden ja sitten tuli raja vastaan. Ei siinä sinässä paljoa tarvittu, viehättävä sinkku nainen ja peitto heilui, tuntui kuin olis ollu eka seksikerta vuoden kuivan jakson jälkeen. Toinen nainen oli eronnut ja sitten tapailin naimisissa olevaa naista, olikin aika tapaus. Löytyyhän näitä ja seksi yhdistää.

• Jännitystäkö

Kyllä pettäjä pettää. Töissä on semmoinen mies, joka petti työkaverinsa kanssa vaimoaan, molemmat olivat naimisissa tahoillaan, menivät naimisiin, nyt vaimo jäänyt eläkkeelle, mies on 5v nuorempi ja töissä vielä ja nyt on salasuhde 20v nuorempaan yksinhuoltajaan samassa työpaikassa. Luulevat pelehtivänsä salassa, mutta kaikki tietävät asian ja jännityksellä odottavat, miten käy salasuhteen, jos paljastuu vaimolle.

• Miehenvapaus

Jos himassa miestä odottaa viisi vuotta vanhempi muija ja duunissa 25 vuotta tätä nuorempi, ei ole vaikea päättää, kumman kanssa viettää aikansa.

• Kijuhygt

5 vuodella ei ole kyllä ihmisten välillä mitään merkitystä.mutta pettäjä pettää aina.mua petetty sama mies jo vuosia,juuri selvisi.en aavistanut mitään ja rakastelimme päivittäin,ei ainakaan seksin puutetta ollut.

• Joulunjälkeen

Seksin puute ei tee kaikista pettäjiä tai toisaalta päivittäinen seksikään ei takaa uskollisuutta. Siispä ei voi myöskään sanoa, että kerran pettää niin pettää aina.

Salasuhteestakin alkanut parisuhde voi olla loppuelämän suhde.
      Joskus sen oikean kohtaa "väärässä järjestyksessä". Nuorempana ollaan varmoja, että tässä se kunnes kuolema erottaa -suhde on. Lapset kasvaa, itsekin muuttuu, mutta kasvu ei menekään samaan suuntaan sen toisen kanssa.

Paratiisissakin on niitä, jotka kaipaavat jotain uutta ja säpinää .
      Vaikka kotona menee hyvin, niin silti pitää testata, vieläkö kelpaa muillekin. Nämä on varmaan niitä, jotka herkemmin pettävät ja tekevät sen joka suhteessaan.

Yhtä ja ainoaa kaavaa ei ole. Tarinoita on niin monenlaisia.

• Pettänyt_ja_petetty

Voit kokeilla seuraavaa lähestymistapaa: keskustele asiasta pettäneen kanssa, ja mikäli hän sanoo pettämisen johtuneen jostain muusta syystä kuin hänestä itsestään, voit olla varma että pettää uudelleen.
      Saman kysymyksen voit esittää itsellesi, mikäli olet joskus pettänyt. Jos oma vastauksesi liittyy johonkuhun toiseen kuin sinuun itseesi, petät vielä uudelleenkin.

• yhdyntähän

"Pettänyt_ja_petetty kirjoittaa: Voit kokeilla seuraavaa lähestymistapaa: keskustele asiasta pettäneen kanssa, ja mikäli hän sanoo pettämisen johtuneen jostain muusta syystä kuin hänestä itsestään, voit olla varma että pettää uudelleen."

Tuossa ohjeessa on viisautta mukana.. Loppujen lopuksi kyse on pettäjän kyvystä tiedostaa oma vastuunsa ja vaikuttimensa tapahtuneeseen. Mikäli ei tiedosta ja tunne omia tarpeitaan, niin syyn omasta käyttäytymisestään vierittää kovin helposti muiden syyksi.

• Samaa mieltä yhdyntähän kanssa.

• oletkovieläkin

Niin mietitäänpä sitä voiko pettävällä antaa mahdollisuus? Se tasan tarkkaan sen pettäjän motiivi ja ne syyt pettämiseen ymmärrettävä. Joko osaa niin hyvin vedättää ja esittää olevansa "viisastuneena" tai jää kiinni uudestaan. Tämähän se on se avain. Toki jos toisen kerran kiinni jää on se silloin jo myönnettävä että petturi on luonteeltaan. Eikä ole oikeutettu liittoon ihmisen kanssa joka osaa suhteessaan olla uskollinen ja kunnioittava. Se tekeekö sen uudestaan on se tasan tarkkaan pettäjän itsensä omatunnolla. Mutta niin kauan kun joku tietää varatun pettämisestä eikä siitä kerro syyllistyy samaan kuin nuo itse pettävät. Eli antaa tavallaan vahingon kiertää. Muistetaan se joka ryhtyy pettämään tietoisesti on pystyttävä myös kantamaan ilman seurausta. Turha sitä on perustella useita rakkauksista kylillä. Amerikkaan kannattaa kyseisen varatun muuttaa jos kuvittelee pitävänsä useaa vaimoa yhtäaikaa. Se pettääkö uudestaan riippuu siitä mitkä olivat ne syyt pettämiseen alunperin.

• näinaina

Ne alkuperäiset syyt pettämiseen tulevat löytymään myös seuraavasta suhteesta. Pettäjä ei muutu, ellei näe omaa osuuttaan tapahtumiin.

• kiertävävahinkoko
        näinaina kirjoitti:

Ne alkuperäiset syyt pettämiseen tulevat löytymään myös seuraavasta suhteesta. Pettäjä ei muutu, ellei näe omaa osuuttaan tapahtumiin.

Totta. Pettäjää seuratessani yllätyin siitä, että hänen salasuhteensa oli tosi rajoittava ihminen, kyttäsi pettäjän menoja ja kaikki piti sekunnilleen selittää. Jos myöhästyi hänen tekemältään ruoalta, sai järkyttävät haukkumiset niskaansa. Pettäjä ei todellisuudessa kestänyt hänen pianon pimputtelua, pullan paistamista ja sen tyrkyttämistä ja kaikkea sitä ohjailua, jota sai osakseen. Lähti vapaudesta ns. vankisuhteeseen ja ei lopulta kestänyt. Jotenkin ajattelisi, että pettäjä oikeasti etsisi rinnalleen jotakin sellaista, joka ei ahdistaisi. Ilmeisesti oli koettava jotakin noin ripustautuvaa, että ymmärsi millaisessa vapaudessa elää petetyn kanssa. Ehkä toisten meistä on jotkut asiat koettava kantapään kautta, että ne vasta oppii. Tässä tapauksessa erikoista oli vielä se kostaminen, jolloin ihmisestä paljastui hänen todellinen luonteensa. Kohteena olivat molemmat sekä pettäjä että petetty, joista jälkimmäiseen kohdistunutta uhkaa ei voi ymmärtää. Puhelinhäiriköintiä, seuraamista julkisilla paikoilla, sekä uhkailua, että satuttaa fyysisesti petettyä, jolloin sai pettäjän hätääntymään tuosta riskistä. Eli otti aina yhteyttä pettäjään, jonka jälkeen pettäjä hätääntyneenä soitti petetylle, että missä tämä on ja onko hän kunnossa. Tapahtumia seuratessaan tuli kyllä selväksi, että myös salasuhteella oli joukko käsittelemättömiä asioita entisistä suhteistaan, siis ehkä molemmilla salaisen suhteen ns. petoskavereilla oli se oma pää eniten sekaisin.

• Minä en luota koskaan ihmiseen jonka tiedän parisuhteen aikana käyneen vieraissa. Jos suhde ei toimi, se lopetetaan ja vasta sen jälkeen aletaan etsiä uutta seuraa. Jos tällaisen ihmisen kanssa lähtee suhteeseen, voi olla varma että itse on petetyn asemassa jossain vaiheessa.

• pettääkötodella

Näinhän sitä sanotaan mitä muille teet tulet itse sen kokemaan. Pettämisen ovat aina väärin oli siinä perusteena mikä tahansa syy. Se että tietää toisen pettäneen ottaa todella kovan riskin. Toisaalta montako petettyä löytyykään jotka eivät edes tiedä ja elävät kuplassaan onnellisena? Kuinka kaverit juoruilevat jostakin parista jossa toinen pettää. Ei ole niin paljon pokkaa että joku uskaltaisi kertoa petetyille kuinka typerä sen puoliso on jne. Turha tulla huutamaan pienestä kylästä ihan suuri kaupunki on ja kaveripiirissä monta pariskuntaa ketkä tuntevat toisensa. Minäkin kuulen ja näen. Enkä uskalla sekaantua koska en tunne niin hyvin tuota paria. Enkä niitä syitä pettämiseen. Tuosta rasiasta myös kulkee juttuja kun silläkin tuttuja samasta kaveripiiristä. Se kauanko se aikoo rasiaansa hoidella emme tiedä. Mutta niin vaan kuullostaa juttu jatkuvan. Toivottavasti joku uskaltaa kertoa petetylle miten asiat ovat. Ja tätä vielä jatkunut vuosia. Ilkeimmät kommentit kertoo tuon pettäjän olevan sairas narsisti. Ja miehet itse tämänkin kertovat. Se mitä ne tietonsa onkin oli se nähty käyvän syömässä ja baarissa että sen kotona ja aina ilman puolisoa. Jos kuvitellaan olevan pelkkä kaveri suhde niin mistä muille tullut käsitys muusta? Pettää voi ja jopa kauankin kiinni jäämättä. Toivottavasti tuo petetty siitä selviää edes jotenkin. Nyt kaikki naureskelee ettei ne ole vieläkään eronnut jne.

• NoMoreCheating

Petin ennen. En petä enää.

• aasseded

Juuri luin psykologi Kari Kiianmaan kommentin, että pettäminen on aina identiteettikriisi. Ja jos sen kriisin saa ratkaistua, se on henkilökohtaista kasvua, ja se toinen suhde on ollut vain henkilökohtaisen kasvun väline. Ihastuminen/rakastuminen on ollut vain välineellinen tunne itsehyväksynnälle.

Eli jos kumppani on tuon kriisin itselleen selvitellyt, niin on teoriassa "parempi ihminen" kuin ennen pettämistään. Ellei ole selvitellyt, mikäli syyttelee vain muita tilanteesta ja siihen "ajautumisesta" niin sitten kannattaa olla huolissaan.

• lumienkeli2018

Todella hyvä kommentti sinulla aasseded! Olen täysin samaa mieltä. Itse olen ollut kakkosena.

• kasvunnähnyt

Kyllä se oli identiteettikriisi. Olen samaa mieltä vaimona. Se oli vain kovin rankka tapa kasvaa hänelle henkilökohtaisesti ja vaati puolisona todella pitää vieteriä.

• Hitot se mikään identiteettikriisi ole. Tuo on psykologin keino myydä palveluitaan. Jotkut pettävät kriisissä ja jotkut ihan muuten vain.

• HÖMPELI

Ei tilaisuus tee pettäjää vaan pettäjä on olemassa?

• arvelja

Kerran sika aina sika!!!

• eiolejatkuvaa

Edellisessä suhteessa on ollut asioita joita ei ole toisessa suhteessa jne.

• nomorecheating

Ei ei tulis mieleenkään pettää toista kertaa, loppuelämän tuska tuli. Lapset, koirat, asunto , puolet kavereista, rahat , häpeä. Kaikki meni.

• Jokuvaaaaaan

Ei se nyt aina niin mee, ihmisiä, myös pettäjiä on monenlaisia. Jotkut ottaa opikseen ja häpeää menneisyyden virheitä koko ikänsä, eikä tekis samoja virheitä ikinä uudestaan.

• päivänselvää

Höpsistä. Eipäs lokeroida. Ei kukaan petä jos tarpeeksi rakastaa.

• gkjmnb

Höpö, höpö.. kyllä se alkuhuuma laimenee ja pettämiseen/valloittamiseen jää koukkuun ja sitä pitää tehdä lisää. Ei siinä toisten tunteita miettiä kun pitää pönkittää omaa egoaan.

• onnellisenayksin

Siis mikään ei ole syy pettää paitsi pettäjän moraalin puute. Miksi tyytyä sellaiseen ihmiseen jolla puuttuu moraali? Heivaa lähimpään baariin ja odota sitä oikeaa kumppania joka ei koskaan tekisi vastaavaa. Moni tyytyy niin vähään mitä tulee kumppaniin kun ei osata eikä uskalleta olla yksin. Otetaan mitä on tarjolla.

• NäinMinä

No ei se aina automaattisesti meinaa sitä, mutta kyllähän se aina on mahdollista. Itse ainakin olen sitä mieltä että tällaisella henkilöllä on kuitenkin se kynnys pettää on matalampi kuin ei-pettäneellä. Olkoot se pettämisen aiheuttanut syy ihan mikä tahansa
      Uskolliset ihmiset osaavat ja ovatkin hoitaneet ne samat ongelmansa eri tavalla. Inhimillisellä tavalla.
      itse olen aina ennemmin pistänyt suhteen poikki kuin lähtenyt vieraitten haaroista etsimään sitä ratkaisua asioihin. Eikä muuten ole ainakaan mitään häpeämistä tai kaduttavaa tämän asian tiimoilta.
      Ainoa syy, minkä voisin kuvitella edes oman uskottomuuden syyksi olisi toisen uskottomuus. Eli tämä puntit tasan-syy. Mutta ei mielestäni maksa vaivaa enkä muutenkaan halua alentua samalle tasolle toisen kanssa. Vaikka olisihan se varmaan hyvä tapa vittuilla takaisin, jos sen haluaa niin nähdä..

• moraalitonta

Moni kuvailee pettämistä virheeksi, kyllä se on harkittua teko. Siinä vaiheessa kun nainen riisuu itsensä alastomaksi ja menee toisen miehen kanssa sänkyyn on tietoinen teko. Minä olen purrut elämässäni hamasta yhteen, rakastamani nainen petti, väitti sitä nuoruuden erheeksi mutta kun on kihlasormus sormessa ja häistäkin keskusteltu ja pieni lapsi ei se ole virhe se on harkittu teko jota ei pidä antaa anteeksi, sen kanssa pitää vain elää jos aikoo kumppanin kanssa jatkaa kuten minä tein. Toivon ettei enää toistu jos niin käy aion erota.

• NäinMinä

Niinpä, ei sitä kukaan lähde "vahingossa" toisen matkaan seksin takia eikä todellakaan "vahingossa" just riisuudu alasti ja päästä toista panemaan itseänsä/ala panemaan toista. Kyllä se harkittu päätös tulee viimeistään juurikin tuossa vaiheessa, kun aletaan vaatteita ottamaan pois. Ja siinä vaiheessa viimeistään tosiaan pitäisi hälytyskellot soida ja ihmisen herätä siihen todellisuuteen, mitä on tekemässä. Vahinkopettämistä ei yksinkertaisesti ole.
        Toinen asia, mitä ihmettelen, on nämä vahinkoraskaudet. No..Välinpitämättömyys taitaa se todellinen syy olla ko asialle.
        Miten kukaan normaali ihminen ainakaan voi edes kuvitella, että tulee "vahingossa" raskaaksi?
        Kun kyllä se nyt kuitenkin mielestäni on ihan päivän selvä asia, että kun kaksi lisääntymisiässä olevaa ihmistä harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, niin siinä on aina mahdollisuus tulla raskaaksi. Naisen kuukautiskierron vaihe tietysti vaikuttaa raskauden todennäköisyyteen, mutta joka tapauksessa, ilman ehkäisyä raskauden mahdollisuus on selvästi todennäköisempi kuin ehkäisyn kanssa.

• LauLai

Hänkin joka ei ole vielä kertaakaan pettänyt voi pettää. Kun olet kerran pettänyt, toinen kerta on helpompi.

• Ei pitäisi yleistää mutta monesti näin on.
      Itse olin aluksi se satunnainen yövara jonka kanssa mies petti puolisoaan. Nyt puolisona voin vain todeta miehen jatkavan vanhoja tapojaan.
      Ei toisaalta yllättänyt.

• Virheseoli

En todellakaan usko, että vaikka joskus olisi pettänyt, pettää aina. Ei se ole niin yksioikoista. Kyllä pettäminen hajottaa myös sitä pettäjää. Itse olen sen virheen tehnyt, että petin. Se rikkoi kaiken, puolison, minut ja meidän yhteisen elämän. Se oli virhe, jota en toiseksi enää saa. Kaiken menetin sen takia. Ei olisi kannattanut. Ehkä omassa suhteessa vallinnut seksittömyys madalsi kynnystä sen tekemiseen. Toivoin vain että olisin saanut anteeksi virheeni. Sillä todellakin tiesin sillä hetkellä, että samaa virhettä en tule toistamaan koskaan. Niin paljon se rikkoo. En saanut anteeksi.

• Einiinyksiselitteistä

Asiat ja ihmissuhteet eivät ole mustavalkoisia eikä sen takia voi yleistää. Yksilöitä ollaan kaikki, parisuhde kaikilla omanlainen ja syyt pettämiseen syntyvät niiden pohjalta.

• Mieskokemuksella

Jos ja kun mies, edellisessä suhteessaan, on koko sen keston ajan hakenut, ja ollut valmis seikkailuun, ja niitähän on riittänyt, miksi hän nyt yllättäen lopettaisi, EI, tämä kyseinen heppeli, haluaa säätää koko ajan, ja kokeilla, vieläkö jonku saa.. siis haku tulee jatkumaan, ja sinä jäät paitsioon.

• EnMinäMuut

Eräs äiti/puoliso jota tapailin tuumaili epäilevän miehensä pettävän häntä!
      Mies kävi kuulemma usein rallitapahtumissa ja erilaisissa poliittisissa riennoissa ja siellä varmaan käy maksullisissa tai muuten rietastelee!
      Kysyin sitten mitä hän kanssani parasta aikaa tekee?
      No tämä oli hänestä eri juttu koska vietimme aikaa muutenkin kuin sängyssä ja hänellä on tunteita!
      Jännittävä tapa ajatella naiselta joka käy vieraissa kostaakseen miehensä oletetun pettämisen.
      Taatausti tämä tapaus ainakin pettää aina kun mahdollista.

• piret

Olen nainen. Parisuhdetta takana 30 vuotta. Olen pettänyt kokoajan. Ekan kerran parin kuukauden seurustelun jälkeen. Ei tuota ylimääräisiä sydämenlyöntejä. Mies petti kerran, eikä enää sen jälkeen.
      Toiset pettää toiste, toiset eivät.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5103
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3202
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2705
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2298
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      127
      1814
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1653
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1451
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1287
    10. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      104
      1284
    Aihe