Kuolen kutinaan - allergiatesti

LääkitysLopetettu

Lopetin allergialääkkeen, setiritsiini 10 mg/vrk. Olen syönyt vuosia antihistamiinia
Nyt olen menossa allergiatesteihin keskussairaalaan.
Kamala kutina. Koko kroppa kihelmöi. Iho vesikelloilla kosketuksesta. Jalkapohjat turvoksissa, punottaa, kuumottaa. Ei pysty kävelemään. Konttasin vessaan. Nyt polvet ja kämmenet paisuksissa. Takapuoli pöntölläistumisesta paisuksissa.
Yritän maata paikallani liikkumatta.
Huulet verillä.
Oikeasti ei mitään tietoa, mille olisin allerginen. Laajasti on aiemminkin tehty allergiatestit, PRICK.
Muksuna tärinäallergia. Kylmäallergia. Oireena turvotus.
Mikä minua vaivaa?

7

2670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KutianKuoliaaksi

Väitetään, että antihistamiinin lopettamisesta ei tule vieroitusoireita.

Sanotaan, että antihistamiinin voi lopettaa kerrasta poikki. Ei tämä ihan siltä tunnu.

Otan kohta lääkkeen tai hieron itseni verille.

Puoliintumisajan mukaan nyt pitäisi lähestyä nollatasoa. Ohjeessa oli 5 päivää ennen koetta lopetettava kaikki astama- ja allergilääkitys. Nyt kolmas päivä.

En ota lääkettä.

Lääkeaineesti tehtävä tulevan nukutuksen ja leikkauksen takia.

• EnUskallaNukkua

Kutinapahenee.
      Ihan kuin olisi jäävedessä uitettu.

• setiritsiini

En tiedä mikä on tauti, mutta tuo setiritsini ei selvästikään ole ratkaisu. Antihistamiineja on monenlaisia ja kokeile jotain muuta, esim. desloratiinia.

• KutianKuoliaaksi

Oli sitten pakko ottaa lääkettä kolmantena lopetuspäivänä, Histec 2x10 mg. Olo helpottui 15 minuutissa.
      Ja uusi lopetusyritys.
      Sama peli uusiksi. Ehkä vähän helpompi. Kolmannen oäivän kohdalla otin 10 mg lääkettä Histec.
      Ja uusi lopetusyritys. Onnistuin. Testit saatiin tehtyä.
      Testeissä ei löytynyt mitään.
      Pakko oli kevään allergiakaudessa aloittaa taas antihistamiini.
      Taas pitäisi lopettaa. Lisäannoksia olen joutunut ottamaan, koska ötököiden pistot tekee tosipahaa; ampiainen, paarma, mäkäräinen ja myös hyttynen.

Lääkäri ei suostunut vaihtamaan setiritsiiniä (Histec). On kuulema ihan hyvä lääke. Annostus on 1-4 x 10 mg vrk, SIC!

• Anonyymi

Kyseessä on selkeä lääkeaineen haittavaikutus, vieroitusoire.

Pharmaca fennica:
      "Valikoitujen haittavaikutusten kuvaus

Setiritsiinihoidon lopettamisen jälkeen on ilmoitettu voimakasta kutinaa ja/tai nokkosihottumaa."

• Anonyymi

Farmaca Fennica, setiritsiini
      "Antihistamiinien käyttö estää vasteen ihoon tehtäville allergiatesteille, joten ennen niiden tekemistä on oltava lääkkeetön jakso (3 vuorokautta) lääkkeen poistumiseksi elimistöstä.

Kutinaa ja/tai nokkosihottumaa saattaa ilmetä, kun setiritsiinihoito lopetetaan, vaikka näitä oireita ei olisikaan ollut ennen hoidon aloittamista. Joissakin tapauksissa oireet saattavat olla voimakkaita ja vaatia hoidon aloittamisen uudelleen. Oireiden pitäisi tällöin hävitä."

• Anonyymi

Mitä ihmeainetta tämä oikein on?
      *Setrisiiniä käytetään allergialääkkeissä (Zyrtec, Histec, Heinix). Hevosenpitäjän tulee ottaa huomioon, että lääkeaineen käyttö johtaa hevosen elinikäiseen teurastuskieltoon. Merkintä setiritsiinin käytöstä tulee näkyä siis aina hevospassissa. Setiritsiinin käyttöön tarvitaan aina eläinlääkärin resepti. Omatoiminen lääkitys ei ole sallittua."
      Hippos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6888
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe