Ei kannata ottaa lopareita, jos ei ole työpaikkaa

tilallevalmiina

tämä fraasi saa monet ihmiset jatkamaan väkisin huonossa työpaikassa vuodesta toiseen. Kuuluin myös itse tähän kategoriaan ja voin näin jälkikäteen todeta, että olisi pitänyt vain lähteä menemään paljon aikaisemmin, vaikkakaan tilalle ei ollut toista työpaikkaa.

Mitä kauemmin huonossa työpaikassa väkisin roikkuu, sitä enemmän siinä itse hajoaa. Suosittelen siis lämpimästi, kytkimen nostamista hyvissä ajoin.

10

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sintosin

      No joo, totta tuokin ettei itseään kannata rikkomaan ruveta työn(kään) takia.
      Mutta monta monessa kuin lunta munissa, vai kuin se sanonta nyt meneekin...
      Töitä on kyllä helpompi saada työelämässä olevana kuin kortistosta käsin. Niin se maailma vain menee. Ja kaikki eivät nyt vain halua ja osa ei yksinkertaisesti voi olla ja elää työttömyyskorvauksilla.
      Itse kuulun edellä mainittuun ryhmään, ei vain huvita olla kotona turhan panttina olemattomalla päivärahalla.
      Vaikka mun nykyinen työpaikka onkin aika perseestä henkilökemioiden suhteen. Ja sitä kautta kiusaamista ym työpaikalle kuulumatonta paskaakin sitten esiintyy.
      Tosin on nämä idiootit aika hyvin osanneet pitää turpansa kiinni viime aikoina mutta kuitenkin.
      Mutta tosiaan, muuten voin kyllä vaihtaa työpaikkaa vaikka tällä sekunnilla, jos joku tarpeeksi hyväntuntuinen työ tulisi vastaan. En miettisi hetkeäkään.
      Mutta siihen asti on pakko mennä näin.

    • kokemustaonpaljo

      On kyllä aika harvinaista, että päätyy työpaikkaan, jossa ei voi olla. Ensinnäkin ammatin saa jokainen valita itse ja valinnanvaraa on runsaasti. Toiseksi työpaikankin saa valita, vaikka valinnanvaraa saattaakin olla vähän tai ei lainkaan. Yleensä työnantaja yrittää pitää hyvää huolta arvokkaista työntekijöistään. Missä siis menee pieleen?

      Minulla oli työelämäni varrella varmaan 15 erilaista työpaikkaa. Näistä vain yksi oli tosi huono omistajista johtuen. En koskaan irtisanoutunut ennen kuin uusi työpaikka oli varma. Työttömänä ei tarvinnut olla.

      Tietysti jokaisella on elämässään sekä työssä että kotona ja vapaa-ajallakin hetkiä, jolloin ottaa pannuun lujasti. Mutta ei niiden hetkien mukaan tuomita kokonaisuutta. On asennekysymys suhtautua myönteisesti. Eli jos jokainen työpaikka on aina ja toistuvasti ylivoimainen, syytä on varmaan itsessä.

      • ertertyrytr

        "Ottaa pannuun" on kuitenkin hieman eri asia kuin "ottaa henkisen / fyysisen terveyden päälle".

        Itsellä ei ole kiusaamiskokemusta, mutta lähdin pois selvien burn out -oireiden takia. Vatsakin oli sekaisin kaiken päivää, aivan kamala vaiva jo itsessään. Voin sanoa, että jos se työ olisi ollut pelkästään "tylsää" tai "ottaa pannuun", niin olisin jäänyt siihen ja katsellut samalla muuta. Tällä kertaa lähtö oli kuitenkin oikea ratkaisu.


    • tietoatodellisuudesta

      Ensinnäkin, en ole koskaan kuullut tai nähnyt jonkun loikkaavan yhdestä työstä toiseen työsopimuksen kesken (enemmänkin urbaani legendaa julkkisten juorulehdissä) , ja toiseksi, työpaikkaa ei todellakaan valita mieleistä vaan otetaan mihin onnistutaan lopulta kelpaamaan työnantajalle. Kolmanneksi, työttömänä on hakija valmis siirtymään palvelukseen heti eikä "joskus sitten irtisanomisajan jälkeen viikkojen päästä". Neljänneksi, jo se että työsuhteessa rammppaa palkattomilla vapailla työhaastatteluissa aloitta oudon ilmapiirin sieltä mistä on lähdössä. Kukaan ei saa ratsastaa kahdella hevosella, ja työpaikkakiusaaja jos joku katsoo käytöksellään että kuulet kunniasi joka ainoa kirottu päivä jos niin edes yrität.

      • paikanvaihtaja

        Missä maailmassa oikein elät?

        Ihmiset vaihta todella paljon työpaikkaa ja usein vaihtaja on työsuhteessa toisen työnantajan kanssa. Työpaikan vaihtaminen on huomattavasti helpompaa sellaiselle, jolla on ennestään voimassa oleva työsuhde.

        Itsekkin olen vaihtanut tyäpaikkaa 5 kertaa, vakituisesta suhteesta määräaikaiseen ja määräaikaisesta vakinaiseen. Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Ihminen tarvitsee vaihtelua ja uusia haasteita. Niitä on haettava muualta, jos nykyisella työnantajalla ei niitä ole tarjolla.


    • Irtisanouduin____

      Elämä on liian lyhyt, että menettäisi terveytensä työpaikassa, jossa kiusataan! Jos terveys menee, ei ole iloa rahastakaan!

      Irtisanouduin työttömäksi erään elektroniikkayrityksen palveluksesta 2016 läntisellä Uudellamaalla, ja päivääkään en ole katunut. Vuoden olin työttömänä, jona aikana tein elämälle merkityksellisiä asioita kuten osallistuin sairaan äitini saattohoitoon. Nyt opiskelen uuteen ammattiin, ja olen saanut mm. opiskelukavereistani hyviä ihmissuhteita niiden sairaiden suhteiden tilalle, joita joiduin edellisessä työpaikassani kestämään.

      • HemmetinHienoa

        onnittelen onnistuneesta valinnasta!


    • 47110

      Me kaikki emme ole niitä jotka saisimme sen työpaikan hyvältä työnantajalta ja sielläkin hyvän työtehtävän. Itsellä oli mutta lopettivat toiminnan eikä sen jälkeen ole ollut muuta kuin , no kun ei oleole hyvää sanottavaa niin parempi kun ei sano mitään. Suomessa ei ole pula osaavista työntekijöistä tai osaavista työttömistä jotka eivät tarvitse työkokeiluja vaan hyviä työpaikkoja hyvissä työnantaja yhtiöissä. Hyvistä työtehtävistä joista saa asiallisen palkan niistä tässä maassa vain on ainoastaan pula. Nyt suurin osa avoimista hommista sellaisiaa että jos omistajilla ei ole maksukykyä niin suosittelen omistajille tehkää sitten itse noita unelma töitä mistä ette edes itse viitsi maksaa asiallisesti työntekijälle.

    • LivingHell

      Kun olin kertonut työpaikkakiusaamisesta ja epäasiallisesta kohtelusta, eikä työnantaja pystynyt (=ollut halukas) asiaa ratkomaan, irtisanouduin vuosien kärvistelyn jälkeen. Narsistikiusaaja pääsi tavoitteeseensa, mutta minä säilytin terveyteni. Ihmetellä saa, miten jonkun annetaan pilata ja myrkyttää työympäristöä ilman, että siihen puututaan...

      • Valitettavasti

        tämä taitaa olla yleisin tapa miten se työpaikkakiusaaminen loppuu. Kiusattu ottaa lopputilin ja kiusaaja jatkaa touhujaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe