tai sauvasekoittimen tai kattilan tai muun vast. keittiölaitteen?
Mitä mieltä kun saa lahjaksi vatkaimen
28
187
Vastaukset
- Kuha.kysyn
Sauvasekoitin, entä fibraattori millä mielellä ottaisit vastaan.
No jos antaja olettaa että se on heidän perheessään kovinkin henkilökohtainen :D.
- RealistiN
Jos tulee tarpeeseen, niin hyvä juttu. Tarpeellisuus menee arvoasteikossani henkilökohtaisuuden edelle, tosin aika henkilökohtaisesti minä käytän omia keittiövälineitäni.
- Kohteliaisuuskunniaan
Kiittämättömyys alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Minä kiitän lahjaksi saadusta vaikka tulitikkuaskista. Siihen liitetty savuke olisi jo ylellisyyttä.
Jokaista huomioijaa pitää kiittää vaikka se haistattaisi veet.
Tietysti jos mies antaa naiselle vatkaimen, siinä saattaa piillä orjuuttajan merkkikin. - Omampuuttuu
https://youtu.be/SXIGitusz4Q
Vatkausta .....
Pukki toi vain kovia paketteja :-)- sikalätt
miettiikö miehet muuta?
- flegmaatti
Eivät varavehkeet pahitteeksi ole. Tähän mennessä ne on tarvinnut ostaa itse.
Kattilavalikoima täyttää kyseisen kaapin mutta todella laadukas paistokasari esimerkiksi Fiskarsin kovanaama d28cm, olisi tervetullut. - utaret
Uuden ja käyttämättömän vekottimen saa myytyä helposti netissä, mutta ikääntyessä olisi aiheellista ylläpitää käytännön taitoja ja ruuanlaitto on varsin mainio mittari siihen, ehkä myös lahjan antajan julkilausumaton toive.
- Heikunkeikku
Molemmat kelpaisi. Jos kattilan saisin, niin vanhimman samankokoisen kattilan veisin saareen ja ottaisin kotona käyttöön sen lahjaksi saadun. Tosin minulla on molemmissa paikoissa tosi paljon erikokoisia kattiloita, mutta en kuitenkaan suut ja silmät haukkuisi lahjan antajaa :) En kuitenkaan usko, että kenellekään tutulle tulisi mieleen ostaa minulle lahjaksi kattilaa. Saati sauvasekoitinta.
Sauvasekoitinta en käytä paljoa, mutta kyllä sekin joskus hajalle menee, niin kaapista sitten olisi helppo ottaa uusi sauvasekoitin.
Aikanaan ja taas muinoin, sain ensimmäisenä joululahjana mieheltäni Keittokirjan. Ison.
Herrakiesus, minä joka oon melekeen kokki ja värkkään luovasti onnistuneita murkinoita, niin silloin nuorena (hyvin nuorena) vaimona lahja tuntui loukkavalta. En siitä maininnut, mutta ittekseni tuumin, että jaha enkö mä mukamas ookaan hyvä ruuanlaittaja.
Mainitsin asiasta myöhemmin ja mieheni selitti (mukako), että koska olin kova plikka ruokaa tekemään, niin hän ajatteli, että minä tykkäisin kovastikin keittokirjasta.
Ei sen puoleen kyseinen keittokirja on käytössä vieläkin ja monasti oon siitä reseptejä ottanut.
Samana jouluna minäkin töppäsin. Pakko mainita. Annoin miehelleni lahjaksi Päätalon kirjan.
Hänelle, joka ei lue kirjoja ja jos lukisi niin ei ainakaan Päätaloa.:)- pirremiinapa
Minä tykkäsin Päätalosta, mutta voihan se olla aika hidassoutuista luettavaa jos oli es. ihan eri kulttuurista lähtöisin, esim.kaupunkilainen ei ehkä innostunut metsätöiden tai rakentamisen pikkutarkasta selostamisesta :).
- Heikunkeikku
pirremiinapa kirjoitti:
Minä tykkäsin Päätalosta, mutta voihan se olla aika hidassoutuista luettavaa jos oli es. ihan eri kulttuurista lähtöisin, esim.kaupunkilainen ei ehkä innostunut metsätöiden tai rakentamisen pikkutarkasta selostamisesta :).
Tuon mainitsemani Päätalon annoin aviomiehelleni, joka oli varsinainen landepaukku :)
Innostunut metsätöistä, navettatöistä, kalastuksesta ja kaikista maatilan töistä.
Jos hän ei olisi syntynyt ihmiseksi, olet aivan varma, että hän olisi pullautunut MYYRÄKSI :)
Ihmishahmossa hän nimittäin oli varsinainen työmyyrä. Peukalo ei ollut keskellä kämmentä ja tekikin paljon puutöitä, joista piti. Kuten huonekaluja ym. ym.
Koskaan ei ollut tekemättä mitään. "Huilaushetkinään" istui keinutuolissa ja samalla pauloitti verkkoja. Oikein urakalla muille ihmisille.
Hän ei vaan ollut sen tyyppinen, että olisi "kuluttanut" aikaansa vain lukemalla kirjaa.
En ole itsekään lukenut kyseistä Päätaloa. Tuola se on kirjahyllyssä. Mulla on 9 Päätaloa hyllyssä. Yks mun ostama ja loput ovat mun äitini. Ainuttakaan en ole lukenut.
Jos joskus innostun, niin saatan lukeakin. Kovin hidastempoiset tekstit tai paikallaan polkevat kirjat eivät suuresti innosta. Mutta kukapa tietää jos tulevaisuudessa alkais innostamaan. - Heikunkeikku
Heikunkeikku kirjoitti:
Tuon mainitsemani Päätalon annoin aviomiehelleni, joka oli varsinainen landepaukku :)
Innostunut metsätöistä, navettatöistä, kalastuksesta ja kaikista maatilan töistä.
Jos hän ei olisi syntynyt ihmiseksi, olet aivan varma, että hän olisi pullautunut MYYRÄKSI :)
Ihmishahmossa hän nimittäin oli varsinainen työmyyrä. Peukalo ei ollut keskellä kämmentä ja tekikin paljon puutöitä, joista piti. Kuten huonekaluja ym. ym.
Koskaan ei ollut tekemättä mitään. "Huilaushetkinään" istui keinutuolissa ja samalla pauloitti verkkoja. Oikein urakalla muille ihmisille.
Hän ei vaan ollut sen tyyppinen, että olisi "kuluttanut" aikaansa vain lukemalla kirjaa.
En ole itsekään lukenut kyseistä Päätaloa. Tuola se on kirjahyllyssä. Mulla on 9 Päätaloa hyllyssä. Yks mun ostama ja loput ovat mun äitini. Ainuttakaan en ole lukenut.
Jos joskus innostun, niin saatan lukeakin. Kovin hidastempoiset tekstit tai paikallaan polkevat kirjat eivät suuresti innosta. Mutta kukapa tietää jos tulevaisuudessa alkais innostamaan.Ei mitään, että oleT aivan varma, VAAN oleN aivan varma, että hän olisi pullautunut myyräksi.
Risoo, kun sormeni tekevät kirjoitusvirheitä. Enhän minä niitä virheitä tee, mutku nää mun sormeni:) - pirremiinapa
Heikunkeikku kirjoitti:
Jos joskus innostun, niin saatan lukeakin. Kovin hidastempoiset tekstit tai paikallaan polkevat kirjat eivät suuresti innosta. Mutta kukapa tietää jos tulevaisuudessa alkais innostamaan.Jaha sellainen ikiliikkuja, nyt ymmärrän miksei hukannut aikaa "mölläreihin", niinkuin Päätalon isä moitti Kallea
joutavaksi näkemästään ajanvietosta :).
Olen lukenut jokaisen hänen kirjansa ja tykkäsin siitä.huumorista kovasti, isäntä ihmetteli kun nauroin aina ääneen kun oikein herkullinen huumoripitoinen sattuma oli luvun alla :)
Sinulla on ollut hyvä mies, on varmaan vaikeaa välillä hänen muistelynsa..halitus. - Heikunkeikku
pirremiinapa kirjoitti:
Jaha sellainen ikiliikkuja, nyt ymmärrän miksei hukannut aikaa "mölläreihin", niinkuin Päätalon isä moitti Kallea
joutavaksi näkemästään ajanvietosta :).
Olen lukenut jokaisen hänen kirjansa ja tykkäsin siitä.huumorista kovasti, isäntä ihmetteli kun nauroin aina ääneen kun oikein herkullinen huumoripitoinen sattuma oli luvun alla :)
Sinulla on ollut hyvä mies, on varmaan vaikeaa välillä hänen muistelynsa..halitus.On aivan ihastuttavaa, kun kourassa on kirja ja sitä lukiessa purskahtelee nauramaan. Kokemusta on.
Hmmmmm... aloin tässä miettimään, että mitähän jos kaapaisisin Päätalon kirjan seuraavaksi kirjakseni luettavaksi. Jos minuakin alkaisi naurattamaan.
Nyt on kirja kesken, mutta piakkoin saan taas miettiä, että jahas, minkähän kiran valitsisin.
Saiskos kysyä, että jos ole täysin uuno Päätalon kirjoista, niin mitä kirjaa ehdottaisit?
Voishan olla niin, että innostuisin. Tuola hyllyssä on tosiaan 9 kirjaa, joita en ole lukenut, että jos niihin innostuisin, niin johan tottavie olis makeeta. Olisi vähäksi aikaa lukemista:)
Kirjoitit kommenttisi lopussa, että "sinulla on ollut hyvä mies". Tottavie näin on.
Nykyään, kun kuolemasta on jo aikaa, niin muisteluissa ei ole vaikeuksia. Hyviä muisteluita ja aina kun muistelen, niin tuntuu tosi hyvältä. Olen kiitollinen, että saimme toisiamme rakastaa. - suvenkorento12
Heikunkeikku kirjoitti:
On aivan ihastuttavaa, kun kourassa on kirja ja sitä lukiessa purskahtelee nauramaan. Kokemusta on.
Hmmmmm... aloin tässä miettimään, että mitähän jos kaapaisisin Päätalon kirjan seuraavaksi kirjakseni luettavaksi. Jos minuakin alkaisi naurattamaan.
Nyt on kirja kesken, mutta piakkoin saan taas miettiä, että jahas, minkähän kiran valitsisin.
Saiskos kysyä, että jos ole täysin uuno Päätalon kirjoista, niin mitä kirjaa ehdottaisit?
Voishan olla niin, että innostuisin. Tuola hyllyssä on tosiaan 9 kirjaa, joita en ole lukenut, että jos niihin innostuisin, niin johan tottavie olis makeeta. Olisi vähäksi aikaa lukemista:)
Kirjoitit kommenttisi lopussa, että "sinulla on ollut hyvä mies". Tottavie näin on.
Nykyään, kun kuolemasta on jo aikaa, niin muisteluissa ei ole vaikeuksia. Hyviä muisteluita ja aina kun muistelen, niin tuntuu tosi hyvältä. Olen kiitollinen, että saimme toisiamme rakastaa.Minäpä nuorena vaimonketaleena kehtasin sanoa miehelleni: "Minun ystävättereni saavat miehiltään lahjaksi kultakoruja." Minä sain aina jotain käytännöllistä. Siihen mieheni totesi: "Meillä ostetaan lautoja , kun on lautojen aika." Silloin meillä oli rakennettu. Sitä on tullut nuorena kaikkea tyhmää sanottua.
Kyllä minä niitä kultakoruja sitten myöhemmin sain ihan riittävästi. Viisas mies oli.
- hytinäx1
Voihan olla että ottivat nokkiin nuo lapset kun ostin heille kattilasarjat(3 erikokoista) ja paistinpannun joku joulu sitten, mutta kyllä he näyttävät niitä käyttävän.
Minä tykkään jos saan keittiövempeleitä. On kolme sauvasekoitinta ja kaksi sähkövatkainta, yksi monitoimikone ja yksi yleiskone.
Kun asuu kahdessa paikassa niin ihan sopivasti näitä on.- mimmimum-..mi
Minä sain joskus lahjaksi paahtoleipä paketin....vähän hämmästyin et mitä ...mitä...
No tulihan myös sitten leivänpaahdinkin.. - maissiiii
lahja kuin lahja, kaikista aina ilostun,
sähkövatkaimen jos saisin niin se olisikin tosi henkilökohtainen,
koska sähkövatkain kuin myös muut koneet ovat 'kädenjatkeita'
helpottavat elämää. Riippuu antajasta.
Kumppanilta jos saa kattilan yhteistalouteen, ei kiva.
Keltä muulta tahansa ihan hyvä.- EiMinulleAinakaan
Voi kammotus, jos saisin joltain yksityishenkilöltä lahjaksi kodin koneita tms.
Veisin luultavasti samantien kierrätyskeskukseen. On vaikea kuvitella, että joku ostaisi tämän ikäiselle ihmiselle lahjaksi joitain keittiökoneita tai laitteita. Ellei ole kuullut vihjeitä tarpeesta, olisi parempi jättää moiset lahjat ostamatta tai kysyä suoraan haluaisiko vastaanottaja saada jotain sellaisia lahjoja. - pirremiinapa
Kaikki lahjat on tervetulleita, voihan ylääräisen pannun, kattilan jne. antaa vaikka lapsenlapselle
- Nopsa.toimissaan
Sain häälahjaksi sähkövatkaimen 70-luvun alussa. Sen antoi nuori mies, jonka kanssa myöhemmin menin naimisiin. Rikoin jopa lakia. Olin kuukauden vielä naimisissa kun vatkaimen antaja jo osti kihlat. Hänen kanssaan on hyvät välit ja vatkain on vieläkin käytössä, milloin perunamuusin, milloin kakkutaikinan teossa.
Nyt en halua yhtään konetta keneltäkään, haluan valita itse ja tuotteet, se onkin vaikeaa, kun ovat järkiään huonontuneet sitten 70-luvun. Minäpä en tartte mitään lahjontaa. Minulla on kaikkea mitä tarvin ja minun tyytyväisyyttäi ei osteta tavaralla ja mammonalla.
Kyllä minä olen tässä asiassa samaa mieltä pirremiinan ja muidenkin kaa jotka tykkää että lahjahevosen suuhun ei tarvi tirkistellä.
Kyllä minullekin "lahjoitetaan" kaikenlaista kodinkonetta aika spontaanistikin ja sanotaan sitä esim. "myöhästyneeksi joululahjaksi" viimeiksi viime viikolla kun käteen tarttui sopuhintainen kahvinkeitin jossa oli kuumanapitoon ajastin kahteen tuntiin saakka ja automaattinen kalkinpoistoohjelma. Entisiä oli kaksi, molemmat toimivia, mutta niistä katkesi virta 40 minuutin päästä eurosääntöjen mukaisesti. Sauvasekoittimissa on suuria laatueroja ja halvimmasta päästä ne ei kestä kauheesti kulutusta. Hyvä olla varalla uusi (käytän sauvasekoitinta aika usein esim. smoothien tekoon tai sopan soseuttamiseen)
Mutta tässä taisikin olla kysymys muusta. Lahjan antaminen ja lahjan vastaanottaminen ovat taito sinänänsä ja molemmat vaativat tahdikkuutta, Läheisiltä otan mielelläni vastaan ja annan lahjaksi jotain käytännöllistä: tyttärelleni lahjoitin jouluna crock potin jota hän oli toivonutkin ja se on ollut ahkerassa käytössä siitä saakka.
Vieraammalle on vaikeampi antaa lahjaa ja sauvasekoitin ei tulisi ensimmäiseksi mieleeni. Tilaisuus ja vastaanottajan toivomukset tai maku ja persoonallisuus ovat määrääviä tekijöitä ja tärkeää onkin silloin ajatella että olisiko tämä nyt hänelle mieleen (se että se on minulle mieleen on toisarvoinen tekijä). Usein päädyn sitten suht. neutraaliin tuliaiseen tai lahjaan: paikalliseen käsityötaiteeseen, maakuntaherkkuihin ja usein suomalaiseen designlasiin yms. jos on arvokkaammasta lahjasta kysymys.Onhan noita laitteita kaapeissa pölyttymässä. Valurautapataa kuitenkin tulee eniten käytettyä
- ö-Öö
Joop
Satuin saamaan jouluksi rosterisen paistinpannun. On juu valurautapannuja, olin vaan ääneen kaipaillut jotain pinnoitepannua kananmunanpaistamiseen ja sellaiseen. Pinnoitepannut kun on kyllä käteviä, vaan ei pitkäikäisiä. Niinno, rosteripannu on ehdottomasti pitkäikinen, ei kuitenkaan kovinkaan kätevä. Erittäin hankala muuten paistaa just kananmunia :DDD Että puoleksi meni toiveen mukaan.
Sivumennen, pari kummipoikaa meni yliopistoon ja muutti himasta. Ostin ite niille kunnolliset valurautapannut huusholleihinsa.
Tasan ei käy paistinpannulahjat.
Mä siis enenpi kokkailen jne himassa, koittanut ite pitää huolta kalustosta. Jostain kuitenkin kertynyt kaappeihin, just lahjoina ihmekrääsää. Oikeesti, mulla on shamppanjavispilä, patterikäyttöinen. Kerran koieltiin myydä parilla ekellä kirpparilla, ei sellaista kukaan tarvite. Lisäksi on mystinen neuvostoliittolaisvalmisteinen uppokuumennin. Jotain muutakin kummallista rojua. Pitäis kiikuttaa kierrätykseen kaikenlaista tollasta.
Nuorena, kun oli niinkuin ei mitään, kaikki kama oli tervetullutta. Nyt mieluummin ois ilman mitään. Koskee siis yleensäkin kamaa. Älkää antako paketteja, antakaa lahjakortteja, tai selkeää rahaa. Elämäänsä aloittavia kama kyllä ilahduttaa, ainakin jossain vaiheessa. Jos niille antaa rahaa, ne kuitenkin humputtelee ne. Niinkuin tosin humputtelen mäkin, mutta mun tapauksessa menee hyvään, hyötykäyttöön :D
=DW=- Bengalitikku
Mä en menisi nirvanaan, jos saisin aloittajan mainitsemia lahjoja.
No, paitsi, jos olisin kuolannut jotain kokkiliikkeen valurautaista, emaloitua,
Söpönväristä merkkipannua.
Noin viidennes vuosisata sitten sain nimpparilahjaksi marmorikaulimen.
En ihan hekumoinut siitä.
Toiveeni toteutui. Ei auttanut muuta kuin nauraa mukana.
Justiinsa Justiina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6613470Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002728Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211721Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771612Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔511565- 801530
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3641475- 281359
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901253