Maksa-arvot hieman koholla

Alat

Hei! Kävin viime viikolla verikokeissa ja tulokseni olivat muuten hyvät, mutta ALAT eli maksa-arvot näyttivät 41 (maksimiraja 35)

Alkoholia juon harvoin ja Bmi on luokkaa 23,8. Kuntoilen, syön suht hyvin ja en käytä muita lääkkeitä kuin särkylääkettä menkkoihin ja pääkipuun. Sitäkin harvoin.

Voisikohan tuo johtua siitä, että olen käyttänyt erilaisia aminohappo ja kromi-lisiä treeneistä palautumiseen?

6

2022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfgfs

      Ei ole maximiarvoja, ne on viitearvoja.

    • asdfghjklödfgdfhg

      Maailmalta löytyy tutkimustuloksia sekä tietoa, että kaikenlaiset ravintolisät pistää maksa-arvot sekaisin. Lopetapa niiden turhien mömmöjen syönti muutamaksi kuukaudeksi ja käy tsekkauttaan uudelleen...

    • Eimuutenole

      Noin pieni ylitys ei ole millään tapaa diagnostisesti merkittävä. Voit käyttää ravintolisiä entiseen tapaan.

    • uneton.papu

      Kromi on itse asiassa metallia. Metallillako maksaa kannattaa kuormittaa ?
      Ei todellakaan kannata pelleillä lisäaineilla.
      Ihminen tarvitsee aniharvoin lisäaineita.
      Kun syö vähänkään järjellisesti, monipuolisesti, kaiken saa ravinnosta.
      Lisäaineet saa vain elimistön häiriötilaan. Jos syöt yhtä turhaan liikaa, koko ravintoketju saattaa häiriintyä, alatkin menettää jotain toista välttämätöntä ainetta. Yksinkertaistaen.

    • ihiyhigbi

      Arvo kannattaa tsekata myöhemmin uudestaan, niin näkee, mihin suuntaan on menossa. Viitearvot ovat arvoja, joihin 95 % terveistä ihmisistä mahtuu. Eli 5 %:illa on silti viitearvojen ulkopuolella olevat arvot.

      Maksaa kuormittaa hyvin monenlaiset asiat. Luontaistuotteita on vedetty markkinoilta maksavaurioiden vuoksi, joten etenkin aasialaisiin yrttivalmisteisiin kannattaa suhtautua varauksella (niissä on jo kirjoitusvirheiden vuoksi sattunut paljon virheitä, pieni moka, ja yrittäjä tilaa myrkyllisen tuotteen).

      Myös sokeri rasvoittaa maksaa, ja edes liikkuminen ei ole peruste käyttää sokeria. Lisätty sokeri olisi hyvä karsia ravinnosta pois ja pitää luonnollistenkin hiilihydraattien määrä kohtuullisena. Mitkä olivat verensokeriarvosi? Myös liikunnallinen ja hoikka ihminen voi saada maksasairauksia ja/tai diabeteksen.

      http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/alat-kertoo-maksasi-voinnista/

    • veeäm43

      Voihan veikkoset lukemasi alhaisuutta!
      Kuukauden kestäneen kuurin, brandyä aamulla klo 9 ja päälle pari olutta ja tasaista tissuttelua kaikki päivät niin Alat lukemani oli 296 kun tiedossani oleva viitearvon yläraja on 50.
      Tuttavani tippaiita sanoi, että vasta yli 1000:n lukemista on syytä huolestua.

      6:n viikon raitis kuntoilujakso pudotti lukeman 40:een joten voin puhtaalla omalla tunnolla aloittaa viikon kuurin ensi maanantaina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4167
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4016
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3632
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      65
      2983
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2518
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2518
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2406
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2245
    Aihe