Alkoholi ja empatiakyvyttömyys vei..

Hyväksikäytettykö

En ole juurikaan "uskaltanut" puhua tulevasta erosta kenellekkään, joten kirjoitan tänne..

Tapasin avopuolisoni yli 2v. sitten ja muutamien kuukausien jälkeen aloimme seurustelemaan. Muutimme puolen vuoden yhdessäolon jälkeen virallisesti yhteen, kun mies menetti asuntonsa.

Olin huomannut miehen liiallisen oluen juonnin ja annoinkin ehdoksi, että meillä ei sitten litkitä arkisin ollutta. Välillä hän siitä lipsui , mutta totuus tuli ilmi teinini ja aikuisen lapseni suusta. Hän on tehnyt sitä koko ajan salaa ja usein. Myös hänen kaveri kysyi, että vieläkö tekee sitä. Nyt mies on työtön ja oluen salaa juonti kasvanut. Tänään kotiin tullessa haistoin heti eteisessä, että taas on juotu. Illan aikana löysin 5 täysinäistä tölkkiä ikkunan välistä, jotka siis joi nyt illalla. Määrää en tiedä, mitä työpäiväni aikana oli vedetty.. Tyhjät tölkit jemmaa kassiin ja ne oli piilotettu tai viety autoon sillä aikaa kun olin koiran kanssa lenkillä.. Ongelmaa ei myönnä!

Lisäksi olen huomannut häneltä puuttuvan tyystin empatiakyvyn, sekä hän kieltää kaikki omat virheet ja syyttää muita. Ihmettelin, että miten en aikaisemmin edes ole huomannut, että ei osaa tuntea empatiaa..?

Ei osaa? tehdä miesten töitä tai olen ruvennut miettimään , että onko kumminkin laiskuutta?? Kotitöissäkään ei juurikaan auta, vaikka makaa päivät pitkät kotona.

Nykyään tapellaan usein ja syynä juuri tuo oluen juonti, hänen tapa piikitellä lapsiani (tavalla, jonka tietää ärsyttävän ainoastaan minua), kotitöissä auttamisesta, sekä siitä että hän viettää vuorokaudesta n.20h sängyssä..

Eniten tässä kaikessa ehkä loukkasi se, että nyt kun tosissaan ilmoitin halusta erota, hän ei reagoinut siihen juuri mitenkään. ( Viestin laitto että kiva heittää nyt sit pihal kun ei oo rahaa, eikä töitä, eikä mitään tavaroitakaan) Luulin tai odotin, että hän olisi halunnut sopia ja tehdä asioiden eteen jotain. Tulee väkisin mieleen kysymys, että miksi hän on ollut kanssani jos ei halua edes yrittää? Oli välillä "pitkään" töissä, joten ei rahan takia ainakaan.. Itse olen yrittänyt puhua ja tehnyt hänen eteen paljon. Nyt kun luen itse tämän tekstin, niin kysyn itseltäni, että miksi en ole eronnut hänestä jo ennen!?

7

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmanjuoppoja

      Kuinka maailmassa sinä olet laahannut tuon miehen kotiisi kun velvollisuutenasi ja vastuullasi on kaikista herkimmässä iässä olevat lapsesi.! He katsovat sinun käyttäytymistäsi ja valintojasi, oletko mielestäsi tehnyt kunnioittavasti hamsratessasi juopon kotiinne? “Mutku se lupas jättää viinan” on typerin syy. Kaikki tietää tuon olevan megavale.
      Juopot ei lopeta juopotteluaan sen takia että saisivat katon päänsä päälle! Tuo sinunkin on taytynyt tietä jo alusta pitäen.

      Mies on tullut toimeen omillaan ennenkuin sinä raahasit sen kotiinne. Salli miehelle tilaisuus olla taas omillaan, vain laske se menemään.

      Sinun tärkein velvollisuutesi on lapsesi, ei juopot vieraat miehet! Keskittäydy 100% lapsiisi sen lyhyen ajan kun he vielä ovat vastuullasi ja sinusta riippuvaisia. Vasta sitten kun he ovat omillaan, voit aivan eri tavalla sotkea oman elämäsi niin hyvin kuin vain pystyt.

    • vanhatäti2018-20199

      Vaikuttaa siltä että miestä vaivaa masennus jonka on vuorannut sitten vielä alko ongelmalla. Nyt miehellä ei ole kuin 2 vaihtoehtoa. Hakea antabus resepti ja lopettaa juominen ja hakeutua mielenterveyshoitajalle joka ohjaa johonkin masennusryhmään. sinä et ole ison miehen lääkäri vaan vaimo. hänelläkin on jotain velvollisuuksia kerätä nahkansa ja hakea apua. En yhtään ihmeettele että kamelin selkä katkeaa kohta.

    • respectitukollesi

      Sanot, että miesystäväsi makaa 20h punkassa, jää ruhtinaalliset 4h per vuorokausi muille aktiviteeteille. Mies ehtii juomaan useamman tölkin olutta, käy piilottamassa tyhjät kaljatölkit ja ilmeisesti joku päivä valveilla ollessaan hakee lisää olutta kaupasta tai sitten sillä on joku kaljakuljetushihna kaupasta kotiin. Juomisen lisäksi ehtii piikittelemään sun lapsiasi sinua ärsyttävällä tavalla ja riitelemään kanssasi ja varmaan se vetää ruokaakin jossain vaiheessa nassuun ja käy pesulla.

      Pakko antaa respectit miehelle noin tehostetusta toiminnasta, tuossahan on 4:lle tunnille aktiviteettia kerrakseen!

      • Juupajuuuu

        Eiköhän kaljan juonti onnistu sängystä käsin 😂


    • Jokainen asiaa pitempään kokeillut myöntänee, ettei alkoholistin kanssa voi elää.

      Silkkaa valehtelua, syyttämistä, itsepetosta, nöyrtymistä, lopettamista ja taas aloittamista. Lopulta jokainen juotu kalja on sinun syytäsi.

      Lopeta suhde välittömästi.

    • lujanapynynyt

      ,.jos on ollu vuosia juoppo, menee vuosia toipua ja siksi ei kannata odotella muutosta, myöskään ei kannata ottaa takas, vaikka kuinka lupais muuttua.
      ,

    • Normimies-

      Aloittaja on täysi idiootti. Tuskin otat eroa koska naiset ei siihen pysty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe