Dieselien tarina on loppu:
https://www.google.fi/search?q=diesel lopetetaan kielletään&oq=diesel lopetetaan kielletään&aqs=chrome..69i57.8141j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Dieselit ovat ajaneet tiensä päähän
8
151
Vastaukset
- märäätlakanat
Hulluko oot,aina on ihmisiä jotka haluavat ajaa tiisselilä,voimaa,vääntöö,vauhtia,hyvä jälleenmyyntihinta. Pensalla pestään pensseleitä ja palataan sinne missä intian autoteollisuus on nyt
- kissi13
Kyllä Diisseleillä tullaan ajelemaan vielä kymmeniä vuosia ainakin
Suomessa.Hyötyajoneuvot ja raskaskalusto 100% dieseleitä. Vaajaa
40 tuhatta ajavana en muuta harkitsekaan. Uutta diesel Volvoa odotellessa!
- Selväjärkistä
Öljyn jalostuksessa syntyy molempia tuotteita. Täten molempia autoja tarvitaan jotta valtio saa verotuloa.
- Dieselkannattava
Diesel paras moottori autoissa jopa mopoautot olisi parempia dieselillä . esim agrigaateista ja pienistä työkoneista lähtien diesel on ainoa vaihtoehto. Kaikki traktorit, kuorma-autot, työkoneet, lämmitys, pakettiautot, lava-autot, matkailuautot on ainoastaan dieseleitä, myös. Mahdoton tehdä yhtä energiatehokasta moottoria bensalla.
Bensalla on todella kapea käyttäjäkunta, käytännössä vain pienkoneet ja autoja osa. Pienkoneissa osassa kotikäyttökoneita trimmereitä li-ion koneet vähentäneet vähän bensamoottoreita ja kaasuautot vähentäneet bensa-autoja.
Väitän että bensat on kuolemassa autoissa. Ei ole järkeä liikuttaa tuollaista massaa bensalla. - EiToiveesiToteudu
Päinvastoinhan. Dieselien osuus tulee kasvamaan polttomoottoriautoissa. Bensa vähenevät isommissa ja nk ’paremmissa’ autoissa. Pikkuautoissa ja halvemmissa perusautoissa taasen dieselit vähenevät.
Bensa-autot korvautuvat yhä kiihtyvämpään tahtiin hybrideillä ja sähköllä, mutta vaativampaan käyttöön ja ammattiliikenteeseen dieselit jäävät edelleen niinkauan kuin käytännössä toimivaa vaihtoehtoa ei näihin ole.
Kaikki nytkin suunnitellut rajoitukset mitä maailmalla on tekeillä, koskevat vanhempia ja jo vuosia sitten tuotannosta poistuneita dieselmoottoreita. Ja samat rajoitukset koskevat poikkeuksetta myös vanhoja bensa-autoja.
Uudet dieselautot ovat ’puhtaampia’ ja vähäpäästöisempiä kuin uudet bensa-autot. Näin on ollut jo Euro6 alkaen eli syksystä 2014 ja useimmat jo ennen sitäkin. - Tervetuloa-taas-takaisin
Heh, 😂🤣
piditkin nyt vähän pidemmän tauon noine juttuinesi. Toivottavasti sait kunnolla levättyä, että jaksat jatkaa taas tuota ikiomaa ’taisteluasi’ virkistynein voimin. - Analyytikko_nolla
Varmaan ammattiautoissa diesel pysyy, mutta peruskuluttajat näyttävät reagoineen uutisointeihin. Latasin tuon Trafin tuoreen Ajoneuvodatan ja uusien myynnissä dieselit näyttävät kyllä olevan laskevassa trendissä.
2016
Q1 9,8 %
Q2 8,9 %
Q3 7,0 %
Q4 7,2 %
2017
Q1 9,8 %
Q2 8,3 %
Q3 6,5 %
Q4 5,7 %
Onkohan tämä pysyvä muutos Suomessa? Nettiauton analyytikko (ja tori.fi) totesi myös, että dieselien osuus on vähentynyt heidän hauissaan selkeästi, mutta kaupan käyvän edelleen: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/cpyQPVVp?ref=ampparit:1256&ext=ampparit
Tarkempaa tietoa analyysista: https://kruthbusinessintelligence.wordpress.com/2018/01/19/paivitys-autot-2017-analyysiin/ - Analyytikko_nolla
Pahoittelut, nuo olivat harvinaisen epäinformatiivisia lukuja. Koskivat osuutta koko vuoden myynnistä. Oikeat osuusluvut kvartaaleittain:
2016
Q1 34 %
Q2 33 %
Q3 31 %
Q4 34 %
2017
Q1 34 %
Q2 31 %
Q3 28 %
Q4 27 %
Eli on tuossa kuitenkin pieni laskeva trendi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713250
- 2012842
- 222658
- 492618
- 202486
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412335Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101793Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241737- 371610
- 181456