Mitä se perheväkivalta oikein on?

maissi1952

Olen kasvanut kodissa jossa isä oli tuurijuoppo ja äiti aina pahalla päällä. Minuilla on ollut muutenkin rankka lapsuus. Vanhempi veljeni ja serkkuni käyttivät minua seksuaalisesti hyväkeen monet kerrat, olin ensimmäsellä kerralla 5 vuotias. Kellekkään en voinut puhua, enkä voi vieläkään mutta lapsuuteni loppui sillon.
Olen monesti miettinyt, että minusta olisi tullut hyvä huora, mutta minusta tuli perheenäiti ja mieheni käytös lapsia ja minua kohtaan muodostui vihanpuuskista ja uhkailuista, kun puhuin erosta hän sanoi että mene huora mutta poikia et ota, etkä talosta mitään saa. Siispä jäin. Kun lapset olivat täysi-ikäisiä, lähdin. Mutta kuinka ollakkaan rakastuin renttuun, juoppoon mieheen jonka pauloissa olen nyt. Taas on talo ja tavaraa, velkaa ja verotusta. Olen lähtökuopissa ja yhtä pelokas kuin aina olen ollutkin. Mies sanoo, kun puhun erosta, mene huora mutta talosta et saa mitään ym ym. Siis taas samassa jamassa. Olenko minä jotenkin hullu kun ajaudun aina samaan jamaan. Mietin johtuuko se siitä, että pieni tyttö makasi mustikkavarvikossa ja puristi nyrkissään nuken töppöstä kun iso mies maksasi päälläni ja teki niin kipeää. En ymmärtänyt mitä tämä on kun pyyhin reisiäni mustikanvarvuilla. Ja niin vain oli että se toistui ja toistui ja toistui.
Olen miettinyt kaiken lopettamista kohdaltani kovasti viime aikoina. Jotenkin mitta on tapissa, enkä jaksa kaikea taas purkaa ja aloittaa alusta.
Mitä se perheväkivalta on???? Kuka kertoisi minulle??? Olenko minä kokenut väkivaltaa kun en enää jaksa.

3

3546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkeahyvääsinulle

      Voi sinua poloista.
      Osasi on ollut todella kurja. Tuo kertomuksesi kun makasit mustikanvarvuissa on hirmuinen. Kuka se mies oli? Jos et silloin uskaltanut kertoa, niin viimeistään nyt olisi aika. Onko hän vielä elossa?

      Kerro kaikille että veljesi ja serkkusi raiskasivat sinut. On jo aika. Miksi suojella näitä?
      Usko että todella helpottaa ja saat itsellesi oikeutta siten. snä ET OLE huora mitenkään, vaan ne muut ovat RAISKAAJIA JA HYVÄKSIKÄYTTÄJIÄ! Kysy äidiltäsi tiesikö asiasta.

      Niin, vaikuttaa siltä että olet kierteessä ja sinun pitäisi katkaista tämä.
      Mene rohkeasti terapiaan ja kerro kaikki. Etsi uudet mallit itsellesi ja aloita alusta. Milloinkaan ei ole liian myöhäistä. Auttaisikohan muutto toiselle paikkakunnalle? En tiedä, kysy terapiassa.
      Onko siellä joku naisten ryhmä tai vaikka seurakuntaryhmä tai jokin harrastusryhmä jossa pääsisit muihin ajatuksiin? Iltaopisto?

      Luulisin että "rakastumisellasi" renttuun jotenkin yrität etsiä renttuisääsi ja sitä että hän olisi rakastanut sinua. En tiedä.

      Tässä muuten juttu mistä näet, että tälläinen taitaa olla tavallista muillakin:
      http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801192200680221_u0.shtml

      Jospa pistäytyisit "vertaistuki"-palstalla, ehkä sieltä saisit kannustusta?

      Itse toivon sydämeni pohjasta, että saisit onnellisen elämän!
      Sinulla itselläsi on avaimet uuteen elämään, älä kadota uskoasi parempaan!

      Tee vaikka lista miten voisit muuttaa elämääsi parempaan suuntaan ja ryhdy sitten toteuttamaan.
      Jo tämä että nyt alat avautua on merkki hyvästä. Kyllä sinä selviät, voimia sinulle!

    • Hei,
      Hyvä, että olet rohkeasti lähtenyt hakemaan vastauksia kysymyksiisi. Ikävä kuulla, että olet kokenut niin lapsuudessa ja kuin aikuisenakin väkivaltaa. Lapsuuden seksuaalinen hyväksikäyttö on traumatisoivaa ja se voi käsittelemättömänä vaikuttaa pitkälle aikuisuuteen, esimerkiksi ihmissuhteissa. Kerrot, että et ole voinut puhua näistä kokemuksista kenellekään, mutta olet ottanut jo ensimmäisen askelen asian käsittelyssä kirjoittamalla siitä.

      Sinulla on mahdollisuus selviytyä kokemastasi väkivallasta. On tärkeää, että et jää yksin kokemustesi kanssa vaan voit käsitellä asiaa luotettavan ammattilaisen kanssa. Lapsena seksuaalista väkivaltaa kokeneille on oma valtakunnallinen tukijärjestö Suomen DELFINS ry http://www.suomendelfins.fi/ , josta voisit saada apua kokemustesi käsittelyssä.

      Vastuu väkivallasta on aina tekijällä, ei uhrilla. Voit saada tukea ja neuvoa Rikosuhripäivystyksen lähimmältä palvelupisteeltä. Palvelupisteiden yhteystiedot löydät täältä https://www.riku.fi/fi/yhteystiedot/. Voit halutessasi tulla juttelemaan asiasta myös Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

    • DisKurssittaja

      Perheväkivalta = miesten naisiin kohdistama väkivalta perheyksikössä.
      Kuritusväkivalta = äitien ja isien (perheen aikuisten) lapsiin kohdistama väkivalta.


      Tyly kenttä täynnä sudenkuoppia lapsiuhreille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe