Kumpi huonompi kone: TSI vai THP?

romukoneen_MM

Molemmat aika surullisen kuuluisia jakopääongelmastaan, sekä volkkariryhmän tsi sekä pösö-citikan thp. Kumpi lie huonompi kestämään?

13

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riski-ostos

      Kehitys ei olekaan kehittynyt bensak. osalta, jos kerran THP ja TSI ovat edelleen epäluotettavia.
      HDI ja vanha 1,9 VW TD ovat olleet vahvoja koneita, joille ennustaa pitkää ikää.
      MM-tittelin osalta vain THP:n jakopää on ongelmallinen, mutta TSI menee vielä kirkkaasti tuon alle, kun jakopääongelmaan lisätään 1,8 ja 2,0 litraisten TFSI-moottorien tolkuton öljynsyönti .
      Vielä bonuksena jos koneisiin on liitetty DSG-laatikko, niin epävarmuus, riskit ja kustannukset ovat jo aivan huipussaan, joten VW vie kirkkaasti romukoneen MM-tittelin.

    • OCU1

      kyllä se toi TSI moottori on reilusti huonompi. kestoikä on vain joitakin kymmeniätuhansia kilometrejä. järkyttävä öljynkulutus uusissa TSI, TSFI ja TDI moottoreissa.

    • n46bahb3

      Onko audissa sama tekniikka, niissä on ihan yhtälailla jakopää ongelmia ollu.
      Mersulla on myös samoja ongelmia ollu ja muitakin.

    • Järdis_

      Aivan samoja TSI-koneita ovat myös Audin TFSI-koneet (vain eri mallimerkintä harhautukseen Premiumina). Tekniikan Maailmassa oli lokakuussa 2017 iso reportaasi volkkarikonsernin tsi-koneiden valtavasta öljynkulutuksesta ja niiden korjauksista. VAG-konserni ilmoittaa että ongelmat ovat esimerkiksi 2.0 TSI:ssä loppuneet vuoteen 2012, mutta TM:n mukaan moottoriongelmia on edelleen raportoitu jopa vm. 2015 autoissa! Noihin on vaihdettu mäntiä ja männänrenkaita, jopa moottoreita, ja osa autoilijoista on joutunut maksamaan kaikki korjauskulut, jopa liki 10 tonnia.

      Peugeot-Citroenin (myös DS) THP taas on surullisenkuuluisa Prince, yhdessä BMW:n kanssa kehitetty. Koko on 1,6 litraa, ahdettu. Käytetty BMW 1:ssä, Mini Cooper S:ssä ja em. psa-autoissa. Noissa on ollut lähes jokaisessa jakoketjun ja kiristimen ongelmat, eli ketju ja kiristin löystyvät 20 tkm matkalla ja menevät uusiksi. Lisäksi imusarjat ja -venttiilit karstoittuvat voimakkaasti ja vaatii 60 tkm:n kohdilla puhdistukset (tehty esimerkiksi pähkinärouhepuhalluksella, koska pelkät kemikaalit osia irroittamatta eivät tehoa). Lisäksi on esiintynyt runsaasti pumppuvikoja ja öljynsyöntiä. Tehdas on väittänyt että uusimmat e-THP165:set kestävät jo, mutta noistakin on raportoitu ihan Suomessakin jakoketjuremppaa ja imupuolen karstaongelmaa.

      Välttäisin itse molempien konsernien tuotteita.

    • mr.hyny

      Minäkin vältin molempia tuotteita ja valitsinkin luotettavan Kaukoidän tuotteen.

      • Mon_amour_

        Mut riisikupeissa ei ole fiilistä, ei tunnetta, tippaakaan. Ranskalaisissa taas on ajonautintoa ja fiilistä. Ja kestävyys tosiasiassa parempi kuin riisikupeissa.


      • herättää-luottamusta
        Mon_amour_ kirjoitti:

        Mut riisikupeissa ei ole fiilistä, ei tunnetta, tippaakaan. Ranskalaisissa taas on ajonautintoa ja fiilistä. Ja kestävyys tosiasiassa parempi kuin riisikupeissa.

        Ajattelin ostaa auton, mihin varasin 5000 - 8000 € käteistä rahaa, sillä on tavattoman noloa ostaa osamaksulla. Siedettävillä kilometreillä olevia dieseleitä automaatteja löytyi pääasiassa Skodia, Relluja ja Opeleita, mitkä kaikki ovat vaihteistoineen lopulta vaan vanhoja opeleita.
        Sen vuoksi valitsin Kaukoidän tuotteen, mikä on edelleen jämäkän tuntuinen 10-vuotias.


    • Francois_Reneaurd

      THP nyt kestää, kun käyttää oikeita öljyjä eikä revittele kylmänä. Jakoketjua on parannettu ja kestää nyt koneen iän. PSA osaa tehdä parhaat polttomoottorit autoihin. Muut tulee kaukana perässä.

    • DSG-TSI

      Minulla on 90 000 km ajettu TSI 1,4 (ketjukone) DSG Golf vm 2012, rek joulukuu-11. Ajettu siis 15.000 km/v. Huollot tehty ohjelman mukaan. Kysymys kuuluukin, mitä tarkoittaa öljynsyönti, josta niin kovasti keskustellaan. Huoltojen välillä ei tarvitse lisätä öljyä, mutta tietenkin parin tuhannen kilsan välein tarkistan tikusta tason. Moottori-vaihteistokokonaisuus toimii kuin unelma. Yksi lämpöanturi on vaihdettu viime vuonna, kun kieltäytyi käynnistymästä. Mikä tekee tuosta autosta kelvottoman tuotteen, kun sitä niin yleisesti haukutaan ja moititaan? Vai onko minulle sattunut oikea helmiyksilö?

      • njet.vw

        Olet oikea onnenpekka / hannu hanhi, jos kumpikaan , siis TSI-DSG ei ole lauennut. Ne toki saattavat kestää ihan kuin muutkin automerkit eli elinkaarensa loppuun asti.
        IKävän runsaasti niitä on kuitenkin lauennut määrällisesti, vaikka prosenteissa vähän.
        Kiinassa 10.000 valitusta/680.000 myytyä eli karkeasti 1,5 % . Samanlaisia arvioita on kuulunut muualtakin eli 1-2 % olisi viallisia. Eihän se ole paljon, mutta erittäin ikävää on valmistajan ja maahantuoja politiikka, missä jokaisesta tapauksesta pitää riidellä ennen korjausta. Luulisi, että tuollainen tehdasvika korjataan takuuaikana ja jonkin verran vielä sen jälkeenkin maahantuojan piikkiin ilman riitelyä, kiukuttelua ja asiakkaan maksuosuutta.
        Myyntimääristä päätellen samoilla prosenteilla lienee Suomessakin n. 100 tapausta per vuosi, mikä tietää lukuisia raivostuneita ihmisiä, mitkä mielellään vaihtavat merkkiä.


      • DSG-TSI
        njet.vw kirjoitti:

        Olet oikea onnenpekka / hannu hanhi, jos kumpikaan , siis TSI-DSG ei ole lauennut. Ne toki saattavat kestää ihan kuin muutkin automerkit eli elinkaarensa loppuun asti.
        IKävän runsaasti niitä on kuitenkin lauennut määrällisesti, vaikka prosenteissa vähän.
        Kiinassa 10.000 valitusta/680.000 myytyä eli karkeasti 1,5 % . Samanlaisia arvioita on kuulunut muualtakin eli 1-2 % olisi viallisia. Eihän se ole paljon, mutta erittäin ikävää on valmistajan ja maahantuoja politiikka, missä jokaisesta tapauksesta pitää riidellä ennen korjausta. Luulisi, että tuollainen tehdasvika korjataan takuuaikana ja jonkin verran vielä sen jälkeenkin maahantuojan piikkiin ilman riitelyä, kiukuttelua ja asiakkaan maksuosuutta.
        Myyntimääristä päätellen samoilla prosenteilla lienee Suomessakin n. 100 tapausta per vuosi, mikä tietää lukuisia raivostuneita ihmisiä, mitkä mielellään vaihtavat merkkiä.

        1-2% esiintyvyys on siis aika pieni eli en ole varsinainen onnenpekka. Monenmerkkisiä autoja on tullut ajeltua ja toisissa on ollut vikoja ja toisissa ei juurikaan, kuten esim. nykyisessä vain tuo tunnistinvika. Suurivikaisin auto oli MB Vito! Pienivikaisin Mosse Elite, jonka vika hinnaltaan 1 vanha mk olivat vain 1/30000 Viton korjauksista. Toisessa Mossessa olikin jo suurempi kustannus, kun kaksi pakoventtiiliä jouduin vaihtamaan. Peugeot 404 ruostui puhki. Mb 200D oli taas perävikainen. Fiat 127 taas oli jääkylmä. Audi 100 oli hyvä ajettava ja lähes viaton, vain ohjaustehostimen pumppuvika, tyyppivika ko mallissa. Merkinvaihto taas johtuu monista eri syistä, ei vain vikaisuudesta. Siihen vaikuttaa auton tyypin muutoksen tarve, mallivuoden uusintahalu, myyjän puhetaidot ja oman kukkaron sisältö. Samaa mieltä olen kyllä valmistajan korvausvastuiden nihkeydestä. Tietty merkki antaa 7 vuoden takuun, mutta mikäli olen oikein kuullut, niin nihkeitä ovat korvauspolitiikassaan. Kuluttaja on yleensä aina kingi vain ostotilanteessa. Jokaisella toki saa olla autoista mielipiteensä, mutta usein se on vain Esson baarin puheiden tasolla olevaa kuvitelmaa. Eli omalla kohdallani en suosittele kenellekään Mersun ostamista ihan faktaperusteella. Mieluummin vaikka Mosse!


      • Pelotone

        Tossa 11 vuoden lopussa on jakoketjua vahvistettu. Hyvä että kestää :)

        Tolla 90 tkm kilometrilukemalla ja tuolla tekniikalla oleva toimiva auto äkkiä vaihtoon kun vielä toimii. Kohta tulee monen tuhannen euron edestä korjattavaa. Halvemmalla tai samaan hintaan pääset uudella vastaavalla autolla :)


    • Ei.koskaan.enää

      Molemmat parempia kuin mazda

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe