Hinta ja kulutus laskisivat pienentämällä sähköauton akkua ja hybridin polttomoottoria, ja tekemällä sarjahybridiksi.
https://yle.fi/uutiset/3-10024954
Uutisessa esitetään dieselillä latausta. Tälle kelpaa löpö, dieselin 35 % hyötysuhteella. On myös pienempi 17 kW tärisemätön "polttomoottori". Näkyy olevan pikkupoikien luonnonsuojelun vastainen lelu.
http://www.powerelectronics.com/automotive/hybrid-electric-sports-car-use-micro-turbine-range-extender
Pienempi moottori
36
690
Vastaukset
- Apinalaumassa
Noin sen pitäisi suurinpiirtein mennä, jos järkevästi ajatellaan: 100 km/t nopeus vaatii vain 15 KW tehoa.
Mutta tämä tekniikan insinööri unohtaa ihmisen psygologisen profiilin: kallis ja edustava sekä tehokas auto ostetaan ensisijaisesti siksi, että ostaja ajattelee sen nostavan omaa asemaansa tässä apinalaumamme hierarkiassa.
Autoilu tulisi hyvin hoidetuksi pienimoottorisilla hybrideilläkin.- sauvasekoitin
Lappeenrannan teknillisen korkeakoulun proffa puhui tänään aamulla , että hybridiautojen hinta putoaa murto-osaan nykyisestä jos niitä kehitettäisiin heidän ideoiden pohjalta!
Hän ei vaan osannut yhdistää sitä kuinka monta "välistävetäjää " tuollaisessa auton valmistuksessa on jotka varmasti pitää siitä huolen ettei ainakaan hinta laske kuluttajalle! - 470gperkm
Suomessa autoja on myös lämmitettävä talvisin, ja nykyisin sateisina kesinäkin. (ilmastonmuutosmörkö)
Polttomoottorilla se tapahtuu "siinä sivussa".
- 1.__-Markkinat
Japanissa Suzuki valmisti pientä hybridiautoa, mutta se toimi bensiinimoottorilla.
Ei ollut ladattava sarjahybridi.
Kohteena oli naiset.
https://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Twin - GermanEngineeering
BMW i3 REx on tuon konseptin mukainen auto. Professori-setä on muutaman vuoden myöhässä saksalaisiin insinööreihin verrattuna.
- Mersukin_tallissa
Tuollaista Bimmulikökköä ei osta kukaan järkevä. Muutenkin, se ostaa mitä haluaa jolla on varaa. Turha siinä on kateellisten vinkua. Toisaalta moni rahamies ajaa käytetyllä ja siten edullisella luxusautolla kun itsetunto kestää käytetyllä autolla ajamisen.
- jokumuu_
Mersukin_tallissa kirjoitti:
Tuollaista Bimmulikökköä ei osta kukaan järkevä. Muutenkin, se ostaa mitä haluaa jolla on varaa. Turha siinä on kateellisten vinkua. Toisaalta moni rahamies ajaa käytetyllä ja siten edullisella luxusautolla kun itsetunto kestää käytetyllä autolla ajamisen.
Olenko havaitsevinani ensimmäisen ja toisen virkkeen välillä pienen ristiriidan?
Tarvitaanko käytetyllä autolla ajamiseen jotain erityistä itsetuntoa? Voin kysyä naapureiden ja tuttavien mielipidettä kulkuneuvostani siinä tapauksessa että haluavat osallistua sen hankintaan ja ylläpitoon kohtuullisella rahallisella panostuksella. Muussa tapauksessa ei paljon venettä keikuta.
"Mutta tämä tekniikan insinööri unohtaa ihmisen psygologisen profiilin: kallis ja edustava sekä tehokas auto ostetaan ensisijaisesti siksi, että ostaja ajattelee sen nostavan omaa asemaansa tässä apinalaumamme hierarkiassa."
Tämä ketjussa aiemmin esiintynyt profilointi on sen verran äkkijyrkkä että toivon kirjoittajan itsensä vuoksi kyseessä olevan provokaatio, vitsi tai jotain muuta kieli poskessa -osastoa. Muussa tapauksessa suosittelen vahvasti näkemysten ja ehkä tuttavapiirinkin laajentamista. - outo.purkaus
Mersukin_tallissa kirjoitti:
Tuollaista Bimmulikökköä ei osta kukaan järkevä. Muutenkin, se ostaa mitä haluaa jolla on varaa. Turha siinä on kateellisten vinkua. Toisaalta moni rahamies ajaa käytetyllä ja siten edullisella luxusautolla kun itsetunto kestää käytetyllä autolla ajamisen.
Vähän vaikeaa ymmärtää mikä sai näin tunteikkaan vastauksen siihen toteamukseen että tällaisia professorin kuvailemia autoja on jo tehty.
On sitten aivan eri asia pitääkö i3:sta järkevänä ostoksena vai ei, konsepti on joka tapauksessa jo toteutettu ja kaduilla. - PeeÄnVee
i3 Bimmerihän on ns. kakkoskehitysverdio Chevrolet Voltista. BMW rekrysi Chevroletilta suuren osan Voltin suunnittelutiimistä tekemään näitä i-autoja.
Harmillisesti i3 kuohittiin laki & business tiimien johdosta, he kun vaativat autolle läjän erinäisiä CARBin kanssa sovittuja rajoitteita. Lopputulemana autoon eksyi alitehoinen range extenderi, liian pieni polttoainetankki sekä renkaat voilla ei pitkää matkaa aja Urpokaan. Pettyneiden asiakkaat jättivät auton kauppaan ja liian huono menestys katkaisi "siltä oikealta" autolta siivet. Näin i5 jäi konseptiksi.
Tästä "viisastuneena" otti BMW käyttöön vakio automaailman kuvion. Asennetaan vanhaan autoon sähkömoottori polttomoottorin ja vaihdelaatikon väliin. Näin saatiin nopeasti "sähköautoja" ja voitiin kusta päästömittaajien kengille. Samalla ulosmitattiin kaikki sähköauton hyödyt ja säilytettiin historialliset kuviot & ongelmat.
Auto on toki hyvä kaupunkikirppu ja mukava ajaa kaupungissa. Maantielle tai matka ajoon sillä ei ole asiaa. - 1.__-Markkinat
Pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä BMW:n ominaisuuksiin.
http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/long-term-tests/bmw/bmw-i3-range-extender-2017-long-term-test-review/ - 1.__-Markkinat
BMW REX kulkee tyhjillä akuilla 120kmh....
https://www.youtube.com/watch?time_continue=17&v=CmCOdHZF91Q
https://www.youtube.com/watch?v=zWgeVytbvLI - 1.__-Markkinat
BMW:n korealaismoottori täyttää Kalifornian maailman tiukimmat vaatimukset.
Rakenne on myös kevyt.
http://www.bmw-powertrain.com/powertrain/en/automotive_engines/2-cylinder_gasoline_engines.html
Moottorigeneraattorin sähköteho on 7.2 kW.
BMW:n REX bensiinimoottoria vastaavan ja päästövaatimukset/painon omaavan dieselmoottorin kehittäminen on käytännössä mahdotonta. - 1.__-Markkinat
BMW käyttää Samsung NMC -akkuja. Samsung SDI Unkari aloittaa toimittamaan akkukennoja Unkariin ja Itävaltaan .
https://www.magna.com/media/press-releases-news/releases-news/2017/10/10/press-release---magna-joins-the-bmw-group--intel-and-mobileye-platform-as-an-integrator-to-bring-autonomous-driving-technology-to-the-market
https://www.youtube.com/watch?v=-Hcc_B1NT7w - AutoNörtti
Tuo BMW:n Range Extender on vain apumoottori, jolla saadaan sähkautolle lisätoimintasädettä, ei LUT:in professorin kuvaama konsepti.
Ideana on rakentaa voimalinja, jossa pienitehoinen (alle 30kW) vakionopeudella pyörivä polttomoottori tuottaa generaattorin avulla virtaa auton akustoon ja ajoon niin, ettei tarvita isoja akustoja ja silti saadaan auton toimintasäde järkeväksi.
Kun voimalinja optimoidaan saadaan konsepti, jossa voidaan hyödyntää sähkömoottoriin hyötysuhde ja yksinkertainen rakenne, vaihteisto voidaan unohtaa ja sähkömoottoria voidaan käyttää jarrutuksessa kuten esim Teslassa.
Polttomoottorin ominaisuudet ja käyttö taas optimoidaan tuottamaan generaattorille tehoa tarvittaessa niin, ettei tarvita isoja akustoja sähkömoottoreiden käyttämiseen ja silti saadaan riittävät suoritusarvot, kiihtyvyys ja toimintasäde. Polttomoottori ei osallistu lainkaan auton liikuttamiseen suoraan vaan tuottaa sähköä auton käyttövoimaksi.
Tämä konsepti on tuttu junapuolen dieselkäyttöisistä vetureista, joissa iso dieselmoottori pyörittää generaattoria, jonka sähköllä junaa ajetaan. Kun tuohon lisätään vielä akusto, saadaan ylivoimainen konsepti. - 1.__-Markkinat
Junapuolella Voith käyttää hydrostaattista voimansiirtoa.
https://www.youtube.com/watch?v=HCLpWsT2234
https://www.youtube.com/watch?v=dxNafIg-aq0
dhttps://en.wikipedia.org/wiki/Voith_Maxima - 1.__-Markkinat
Tietysti hydrodynaamista... Hyötysuhde 90%.....
- 1.__-Markkinat
Saksassa on yleinen.
https://resource.voith.com/vt/publications/downloads/1614_e_amd_cr394_en_hydrodynamik_2015-10.pdf - 1.__-Markkinat
Erot...
https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-hydrodynamic-and-hydrostatic - 1.__-Markkinat
Voith käyttää 4900hv dieseliä. Veturi on varsin hiljainen.
Suomessa suurin osa dieselvetureista käyttää Voith hydrodynaamista voimansiirtoa.
https://www.youtube.com/watch?v=r1Oz0-KGun0
- 1.__-Markkinat
Terävä analyysi!
- 423423
Jotenkin hämärästi muistan että tuossa bemussa akku ei lataudu ajon aikana vaan vain töpselistä.. tai sitten joku vastaa ihmeellinen ongelma tuohon liittyi. TM tai Tuulilasi tästä joskus kirjoitti.
Kuuluu samaan kastiin kuin Huyndain/Kia hybridi mikä ei pakkasella sammuta polttomoottoria vaikka ajomoodiksi valitsisi sähkön ja akku olisi täynnä.Ei ainakaan nopealla silmäyksellä löydä vastaavaa. Löytyykö sinulta lähdettä jommalle kummalle väitteelle?
- Pollolaaksoista
Bemarissa on akku, jolla pääsee aikansa. Kun akku tyhjenee, polttomoottori alkaa ladata sitä.
Nissanin Note e-powerissa on hyvin pieni akku, jota polttomoottori lataa. Auto on ollut suosittu Japanissa.
En siis ymmärrä, mitä professori tavoittelee. Ymmärtääkseni hän ei esitä mitään vaihtoehtoa, joka ei olisi jo tuotannossa.
https://www.nissan-global.com/EN/DESIGN/NISSAN/DESIGNWORKS/PRODUCTIONCAR/NOTE_E-POWER/ - 1.__-Markkinat
Professori esitti dieselmoottoria.
https://yle.fi/uutiset/3-10024954
Euro 6 ja pieni diesel on mahdoton yhtälö.
https://www.motoring.com.au/volkswagen-to-kill-small-diesels-105813/
Urearuiskutus toimii hyvin, mutta on kallis ja painaa.
Uudet bussit ja kuorma-autot on erittäin puhtaita.
Autot joista puuttuu(SCR) urearuiskutus on paha ongelma.
https://www.theguardian.com/environment/2017/jan/06/diesel-cars-are-10-times-more-toxic-than-trucks-and-buses-data-shows- 1.__-Markkinat
Hybricon Artic Whisper perustuu sarjahybridiin. Bussi ei ollut taloudellinen. Dieselillä ajettaessa tyhjillä akuilla kulutus on 40 litraa ...
Myös moottorilta puuttuu luokitukset.
https://www.youtube.com/watch?v=8vy9KyoxUxY - 1.__-Markkinat
Pienet dieselit on myös epäluotettavia.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/analyysi-paljastaa-jarkyttavan-totuuden-dieselmoottoreista-hajoavat-jopa-kolme-kertaa-bensamalleja-todennakoisemmin/6741520
- kokonaisverotuspieneksi
Taas on verorahoilla puuhasteltu oikein professuurin nimikkeellä.
Kettu kun olis täälläkin hieman toisenlainen puuhailuympäristö ja realistisempi ote kaikkeen.
Proffa ja muut puuhastelijat voisivat mennä vaikka tämän käytännön ja teorian ammattilaiselle oppiin:
https://drivetribe.com/p/this-mad-scientist-built-a-hybrid-TRhjMDmNRjmp1UIZ5ZEtEg?iid=OccQv7-RQKGHTMrtpoaK1w - Perässähiihtäjä
Tämä professori esittää ominaan sellaisia ideoita joita muut ovat jo tehneet.
- 1.__-Markkinat
EI....
Dieselsarjahybridejä ei !
Toyota hallitsee atkinsonsyklin puhtaasti ja edullisesti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Atkinsonmoottori- venttiilivikainen.tojo
Tojon Atkinson on samalla tavalla markkinamiesten keksimää kusetusta kuin koko mukahybridikin. Tojon koneessa on vuotava imuventtiili jonka kautta sylinteri vuotaa imukanavaan. Kun tojon kädettömät insinöörit eivät saaneet venttiilistä tiivistä piti markkinoinnin keksiä (=varastaa) jostain sopiva nimi tällaiselle koneelle jossa venttiilit vuotavat ja teho katoaa sen saman tien. Tämä on tojon muka-atkinson.
Mukahybridinhän me tiedämmekin jo.
- 1.__-Markkinat
Jopa dieseleitä on konvertoitu atkinsonsykliin..
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1359431114001252 - 1.__-Markkinat
Dieselin NOx päästöt on pienissä dieseleissä ratkaisematon ongelma.
- 1.__-Markkinat
Moraaliongelma !
https://www.thesun.co.uk/motors/5449000/vw-bmw-and-mercedes-tested-dirty-diesels-on-monkeys-caged-in-gas-chambers/ - 1.__-Markkinat
Hyvä artikkeli !
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/Q4jhNrSn
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit273563Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2933438TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.282251Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e352064- 1332002
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1191741- 451541
Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71470Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21343Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91223