Kovalevyltä ei vapaudu tilaa

ei_väljene

Minkähän ihmeen takia, vaikka siirrän kovalevyltä esim. isoa kuvakansiota muualle talteen, niin kovalevyltä ei näytä vapautuvan yhtään tilaa, päinvastoin näyttäs vaan menevän pienemmäks se entinenkin vapaa tila?

17

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwertyyyy

      Oliko kysymys windowsista, joku ääliö on tietävinään, ainiin se onkin sama tyyppi joka kysyy ja vastaa.

      • Ihmehurutsaatana

        Oliko kysymys... plap laap..
        Totta vitussa oli Windows, koska mikään muu ei tee tollasta! W10 TEKEE PÄLLI!


    • i1i2i3

      JouluuPukki on antanut tontuille vapaapäivän tulla tänne melskaamaan.
      Hus koko porukka! takaisin korvatunturille korvantaustoja kuivaamaan.

      • Hoitajapulastako

        Ktkaskaa vanhainkodin netti, Hurut vetänyt jotain kaapista taas


    • VakoileeKaiken

      Juu, tästä on puhuttu ennenkin, Ne katoaa ajallan.
      MS ei myönnä että ne olisi vakoilua vartoomassa, mutta ei ainakaan vielä ole kertonut asinaan
      Syy palautus piste.
      Käytännössä on huomattau että kun dataliikenne filujen koon mukaan ulos, ne katoaa.
      Joka puoltaa vartoo vakoilua väitettä.

      • tyhjenee_vauhdilla

        Vakoilustoorit voitte lopettaa. Johan rupes tilaa syntyyn, kun siirrettiin vielä parempaan paikkaan kun ekaks.
        Pellet hiljaa jo!


      • Buhahhahahahhah
        tyhjenee_vauhdilla kirjoitti:

        Vakoilustoorit voitte lopettaa. Johan rupes tilaa syntyyn, kun siirrettiin vielä parempaan paikkaan kun ekaks.
        Pellet hiljaa jo!

        Hurut kulkaas, kun se vakoilu on tosiasia!
        Vatipäähänkin sen vois jo uskoo.

        Joten Hurut vatipäät hiljaa!


    • WinVakoilunkukkaset

      Tila vapautuu, kun nsa saa kuvansa.... "Kuvasi"

    • Avaaja: Kuinka iso kyseinen kuvakansio oli?
      Mutta joka tapauksessa kannattaa tsekata että roskakori on tyhjä ja sen lisäksi katsoa mikä on alkanut ottaa enemmän tilaa. Pääosin tila ei katoa turhaan jonka vuoksi on outoa jos se siirtämäsi kansio oikeasti oli tarpeeksi iso vaikuttaakseen kovalevyn tilaan huomattavalla tavalla.

    • Ompas tyhmää porukkaa täällä. Roskakorin ja tiedostonhallinnan asetukset eivät liity vakoiluun. Win harvoin käytössä, mutta eikö siinäkin vaihto del poista tiedoston. Muuten menee roskakoriin (del), joka tyhjenee asetusten mukaan.

      • Arvaustoimisto

        Joo, Shift&Delete heittää tiedoston suoraan bittihelvettiin kulkematta roskakorin kautta. Jos aloittaja todellakin SIIRSI ne tiedostot, silloin roskakori ei muistaakseni täyty. Huonommin käy, jos KOPIOI ja sen jälkeen POISTAA (joko pelkällä Delete-näppäimellä tai pikavalikosta Poista). Tavara menee roskakoriin ja pitää levytilan edelleen varattuna. Itse olen niin varma tekemisistäni, että käytän aina Shift&Deleteä. Roskakori on tarkoitettu lähinnä niille, joiden nakkisormet tekee sattumanvaraisia liikkeitä hiiren ja näppäimistön lähellä.


      • TotuushanON

        Tila vapautuu roskiksen tyhjentämisestä vasta kun vakoilu on toiminut!!!!


      • foliohattuko

        Onko sulla hallussasi toi tiedostohallinnan lähdekoodi kun noin varmasti voit sanoo
        "eivät liity vakoiluun" Kyllä on varsin helppoo koodata tiedostohallinta niin et vaihto del
        lähettää tiedostot johonkin verkkoosoitteeseen.


      • Arvaustoimisto kirjoitti:

        Joo, Shift&Delete heittää tiedoston suoraan bittihelvettiin kulkematta roskakorin kautta. Jos aloittaja todellakin SIIRSI ne tiedostot, silloin roskakori ei muistaakseni täyty. Huonommin käy, jos KOPIOI ja sen jälkeen POISTAA (joko pelkällä Delete-näppäimellä tai pikavalikosta Poista). Tavara menee roskakoriin ja pitää levytilan edelleen varattuna. Itse olen niin varma tekemisistäni, että käytän aina Shift&Deleteä. Roskakori on tarkoitettu lähinnä niille, joiden nakkisormet tekee sattumanvaraisia liikkeitä hiiren ja näppäimistön lähellä.

        En muista miten Win toimii ulkoisten medioiden kanssa. Samalla levyllä siirto on simppeli. Mutta verkon yli salattu yhteys taas vaatii paljon tilaa - esim iso leffa salataan ensin väliaikaistiedostoon ja lähetetään sitten. Jos siirto epäonnistuu voi jäädä paljon roskaa koneelle. Jos tärkeää dataa ja paljon en ikinä siirrä. Aina jotain voi mennä pieleen. On sitä kokonaisia systeemejäkin kopioitu verkon yli. Ensin kopioidaan, sitten varmistetaan menikö oikein ja lopuksi poistetaan alkuperäinen data jos tarpeen.


      • foliohattuko
        foliohattuko kirjoitti:

        Onko sulla hallussasi toi tiedostohallinnan lähdekoodi kun noin varmasti voit sanoo
        "eivät liity vakoiluun" Kyllä on varsin helppoo koodata tiedostohallinta niin et vaihto del
        lähettää tiedostot johonkin verkkoosoitteeseen.

        Itse asiassa Jos kuuluisin Ubuntun kehitystiimiin niin tekisin senkin tiedostohallinta ohjelmiin muutoksia... Ennenkuin laittasin sen jakoon (tietenkään en kertoisi muutoksista muille kuin niille tiimiläisille jotka mukana juonessa ;)) Eli lähdekoodikaan ei Välttämättä kerro mitään...


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe