Onko hyväksyttävää erota?

Miesjoltapuuttuujotain

Kiinnostaa muiden mielipide asiaan, että onko hyväksyttävää erota seksin ja läheisyyden puutteen takia? Olemme olleet yhdessä 13vuotta ja lapsiakin meille on siunaantunut kaksi. Alakouluikäinen ja toinen on päivähoidossa.

Arki sujuu ihan hyvin, mutta se mikä minulle on tärkeää puuttuu. Rakastan läheisyyttä sekä romantiikkaa, mutta sitä ei ole vuosiin. Alkuvuosina olimme hyvinkin aktiivisia ja harrastimme seksiä poikkeuksia lukuunottamatta päivittäin. Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen tahti muuttui kerta viikkoon ja toisen lapsen jälkeen lähes kokonaan. Tai on ehkä kerran kolmessa kuussa, mutta se tuntuu pakkopullalta vaimon osalta, joten ei kovin nautinnollista. Hädin tuskin voidaan istua lähekkäin sohvalla tai pitää edes kädestä kiinni. Kyse ei kuitenkaan ole osaamattomuudestani, vehkeeni koosta tai ulkonäöstäni vaan yksinkertaisesti siitä ettei toista osapuolta vain kiinnosta vaikka tietääkin saavansa orgasmin jokaisen yhdynnän aikana.

Sen olen huomannut että muita naisia kiinnostaisi ja tarjontaa olisi, mutta en halua pettää. Tilanne tuntuu tuskalliselta. Tuntuu, että ne mielihyvät on otettu pois, minkä vuoksi suurinpiirtein elän ja saan nautintoa.

24

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitävoitehdä

      Kuule, aina niitä sairaita kinnostuneita kanoja riittää, jotka ovat vain kiinnostuneet housujesi sisällöstä, joten niille ei arvoa kannata laskea, saati nostattaa omaa egoa, että kelpaa. Nykyään kelpaa kaikki, erityisesti jos päältä näkee, että olet hyvin toimeentulevan näköinen, älä anna sahata itseäsi linssiin.
      Säästyt monelta ikävyydeltä, mitä tässä kohtaa et edes tule ajatelleeksi. Tärkeintä on lapset ja heidän hyvinvointinsa ja hyvä toimiva perusarki, jos vain seksi on tärkeintä sinulle, kannattaa itsetutkiskelua harrastaa.
      Tietenkin alussa oli kiimaa, eihän teistä mitään muuten olisi syntynytkään. Silloin kun on vain kaksi ihmistä kaikki on niin helppoa ja huoletonta, voi paneskella missä huvittaa. Lapsien myötä tulee vastaan monia parisuhdetta kuormittavia tekijöitä, kuten yövalvomiset, erilaiset lapsien kasvunvaiheet uhmaiästä murrosiän kautta aikuisuuteen, talous tiukkenee, kulutus kasvaa, työmäärä lisääntyy, väsymystä ja kireyttä, jne, jonka jälkeen se rasitetumpi arjenpyörittäjä on vain täysin kypsä nukkumaan,kun pää tyynyn tavoittaa. Seksi ei vaan enää ole mielessä edes listan alimpana.
      Mitä voi tehdä? Tuntuu, että sinussa on ainesta ja potentiaalia järjestää puolisollesi pienen pieni yllätys. Kahden keskinen aika, vaikkapa naapurikaupunkiin tutustuminen, yö hotellissa. Valmistelet asian hyvin eli lapsille järjestät hoitajan ja katsot, että kotiasiat ovat kohdillaan. Lähdette puolenpäivän aikaan, joten ehditte tutustua matkan varrella yhdessä jo johonkin paikkaan ennen iltaa ja loput romanttisena miehenä pystyt kyllä itsekin keksimään. Siitä se lähtee kerä purkautumaan nimimerkillä kokemusta omaava. Minut tempaistiin kesken kotiaskareiden vastaavalle yllätyslomaselle pyykkivuoren keskeltä, kerrottiin vaan, että uikkarit kannattaa ottaa mukaan. Meillä tosin oli jo sen verran tulehtunut tilanne, joka ei ollut itseni aiheuttama, että aika vaitonaisena autossa vierekkäin istuttiin, mutta siitä se lähti kotimatkalla oli jo iloinen puheensorina.
      Tsemppiä hoitamaan sitä omaa parisuhdetta kuntoon!

    • 87539842

      Olet valintatilanteen edessä, etkä ole ainoa. Kysymys koskee useimpia perheitä. Yli puolessa tapauksista perhe rikkoutuu.

      Minä valitsin perheen. Nyt kun lapset ovat aikuisia, voin todeta valinnan oikeaksi. Oma elämä meni pilalle, mutta lapset porskuttaa.

      • munvastinetähän

        Jos lapset eivät nyt aikuisena porskuttaisikaan niin olisiko se ollut sen arvoista se oman elämäsi pilaaminen? Oletko varma, että lapsesi tyytyväisenä porskuttaa? Oletko varma, että huonoon suhteeseen jääminen ei mitenkään näkynyt lapsillesi? Annoitko varmasti heille onnellisen parisuhteen mallin? Ajattelepa tosiaan, että kun nykyään ihmiset elää entistä vanhemmaksi yli kasikymppisiksi moni niin lastesi vuoksi pilasit puolet elämästäsi. Tuntuu ajatuksena kauhealta itellä tuollasessa tilanteessa tekisi mieli liipaista kuula kalloon, miksi elää pilalle mennyttä elämää.
        Kun vertaan omien vanhempieni (olen päälle nelikymppinen) ja meidän lasten elämää siinä perheessä niin siinä ykkösenä oli aina vanhempien keskinäiset välit ja hyvä olo ja minä ja pikkuveljeni tulimme aina siinä sivussa. Kun harrastimme aktiivisesti urheilua niin ei meitä sinne kuskattu vaan silloin korostettiin äärimmäisyyksiin asti lasten omaa valinnanvapautta ja tahtoa harrastaa. Itse piti vaikka useammalla bussilla lukioaikanakin reeneihin mennä. Mutta ei nykyaikana. Kaikki pyörii lasten ja heidän hyvinvoinnin ympärillä, lapset kuskataan harrastuksiin (minäkin niin teen) ja lasten takia ollaan huonoissa avioliitoissa (minäkin niin oon tehnyt), mutta anteeksi vaan vaikka lasten vuoksi paljon liitossa olen sietänyt niin koko elämääni en sen vuoksi pilaa en usko, että he sitä tahtoisivat. Huonosta liitosta kannattaa lähteä. Toisaalta tosi huono sen liiton pitääkin olla, sillä kun näitä palstamiehiäkin katsoo niin kaikki on sitoutumiskyvyttömiä, jollain tapaa mielenvikaisia ja oikeestaan eihän ne naisia rakasta, niille riittää kun pillua saa.


      • 63553356
        munvastinetähän kirjoitti:

        Jos lapset eivät nyt aikuisena porskuttaisikaan niin olisiko se ollut sen arvoista se oman elämäsi pilaaminen? Oletko varma, että lapsesi tyytyväisenä porskuttaa? Oletko varma, että huonoon suhteeseen jääminen ei mitenkään näkynyt lapsillesi? Annoitko varmasti heille onnellisen parisuhteen mallin? Ajattelepa tosiaan, että kun nykyään ihmiset elää entistä vanhemmaksi yli kasikymppisiksi moni niin lastesi vuoksi pilasit puolet elämästäsi. Tuntuu ajatuksena kauhealta itellä tuollasessa tilanteessa tekisi mieli liipaista kuula kalloon, miksi elää pilalle mennyttä elämää.
        Kun vertaan omien vanhempieni (olen päälle nelikymppinen) ja meidän lasten elämää siinä perheessä niin siinä ykkösenä oli aina vanhempien keskinäiset välit ja hyvä olo ja minä ja pikkuveljeni tulimme aina siinä sivussa. Kun harrastimme aktiivisesti urheilua niin ei meitä sinne kuskattu vaan silloin korostettiin äärimmäisyyksiin asti lasten omaa valinnanvapautta ja tahtoa harrastaa. Itse piti vaikka useammalla bussilla lukioaikanakin reeneihin mennä. Mutta ei nykyaikana. Kaikki pyörii lasten ja heidän hyvinvoinnin ympärillä, lapset kuskataan harrastuksiin (minäkin niin teen) ja lasten takia ollaan huonoissa avioliitoissa (minäkin niin oon tehnyt), mutta anteeksi vaan vaikka lasten vuoksi paljon liitossa olen sietänyt niin koko elämääni en sen vuoksi pilaa en usko, että he sitä tahtoisivat. Huonosta liitosta kannattaa lähteä. Toisaalta tosi huono sen liiton pitääkin olla, sillä kun näitä palstamiehiäkin katsoo niin kaikki on sitoutumiskyvyttömiä, jollain tapaa mielenvikaisia ja oikeestaan eihän ne naisia rakasta, niille riittää kun pillua saa.

        Lapsia järkyttää syvästi jos isä vetää kuulan kalloon. (Tiedän koska näin on käynyt useammallekin lähipiirissä.) Pitää sinnitellä kunnes lapset muuttavat omilleen.


      • munvastinetähän

        Se on se riski jos huonossa suhteessa roikutaan tai sairastuminen vakavasti tai lohdun hakeminen mualta. Ihmiset on kestävyydeltään erilaisia lisäksi elämä voi yllättää vaikka sitä kovasti kontrolloida haluaisikin.


    • yksinäinenmies3

      Lähes täysin samanlainen tilanne mulla. Lapsen syntymän jälkeen seksi elämä hiipui aika minimiin. Mulla kyllä miehenä haluja on ollut koko yhdessä olo ajan mutta kun nainen ei kiinnostu yhtään intiimi aktiviteeteistä enää ni minkäs teet. Mitään pusuja ei ole, ei haleja, sohvalla istuskellessa istutaan eri päissä ihan kun toisesta sain jonkun tartunnan. Ikävää on että nyt munkin tunnetasolla on tapahtunut käänne, en enää tunne haluja tai halua avopuolisoa kohtaan, en seksuaaliseti enkä muutenkaan. Luulin että on halut kuolleet kokonaan mutta huomasin kyllä että tietyt naiset saa edelleen halut ja kiinnostuksen nousemaan. Ja kyllä pettäminen on käynyt mielessä mutta en ole vielä tohtinut. Ero on käynyt mielessä myös muutamaankin kertaan mutta olen päättänyt katsella tilanetta niin kauan kuin lapsi on vielä kotona. Eihän tällaisessa seksittömyydessä ole mitään järkee kun kerran mujalle enenkin maistui todella hyvin. Kiva huomata että on muitakin samankaltaisessa tilanteessa.

      • 85973847

        Kivaa tai ei, elämän realiteetit on hyvä tiedostaa.

        Sanoisin asian näin: "Lapset on tehty. Sinun elämäsi on ohi. On lasten vuoro elää."


    • Kollegaongelmankanssa

      Tässähän alkaa ajattelemaan, ettei hätä ole tämännäköinen, kun tuntuu olevan useammalla sama ongelma ja maailma tuntuu edelleen pyörivän

    • kuuluukokellekkään

      Kenen pitää hyväksyä teidän ero? Eikö se pitäisi mennä niin että se on teidän kahden asia. Mullakin kun ongelmia tuli alkoi tämä kakkonen manipuloida molempia. Miten se sille olisi pitänyt edes kuulua? Siis mielipide sinun erosta ei kuulu kellekään. Kun ero tuli katsoi oikeudekseen arvostella myös omaisuuden jaon ja miten se tapahtuu. Menihän siihen aikaa eikä kumpikaan lopputulokseen ollut tyytyväinen. Siirtyi suoraan hänen luokseen. Kun edelleen lasten takia jouduimme "tapaamaan emme olisi sitäkään saaneet tehdä ilman häntä. Kun viimein näki minkälainen kotka se on. Manipuloi myös lapsia. Ensin se uskonut kun kerroin kun luuli minun olevan katkera erosta. Mutta onneksi lapsi itse kertoi alkoi pikku hiljaa nähdä. No kun huomasin kokeilen onko sillä tunteita minua kohtaan olihan sillä. Kuvio kääntyi täysin. Monta kk suunnittelimme miten eron ottaa. Oli ne raskaita mutta en manipuloinut sitä mitenkään. Kun viimein sain luvan kertoa lapsille yhteen menomme oli koko perhe taas koossa. Onneksi mies oli osannut "rahansa suojella tuolta oli ero paljon helpompaa. Alkoi uhkailu ja manipulointi. Tässäkään en hänen mielipidettään haluaisi kuulla. Nyt haukkuu miehen järkyttäväksi narsististi ja minä typerys olen sokea joka en näe jne. En välitä mitää muut miettii meistä. Mutta ainakin näyttävät iloisilta ja nähtävästi hyväksyvät päätöksemme. Ja jos oikein miettii niin kelle kuuluu sinun erosi ja siitä mielipide. No sulle ja kumppanillesi.

      • jokaisenyksityisasia

        Lähestulkoon vastaava kokemus manipuloivasta kakkosesta, sillä erotuksella, että erosta puhuttiin keskenämme eli pettäjä olisi saanut lähteä vaikka heti kaiken paljastuttua, mutta jostakin syystä hän ei halunnut lähteä. Manipuloiva kakkonen kuvitteli, että pidän kiinni kynsin ja hampain, miten hän olisi niin tiukkapipoisen luota edes retkilleen päässyt ihmettelin itsekseni. Se kriisivuosi suhteessa aiheutti pahoinvointia lapsiin, vaikka meillä asiasta puhuttiin ja kaikki olivat yli murrosikäisiä. Ensimmäisenä tuli koulussa vaikeuksia ennen hyvin pärjänneille, nuorimmaista mm. kiusattiin ilkkumalla, että tuleeko sulle uusi vanhempi. Pettäjällä oli useita naisia, mutta vain tämä yksi kakkonen ei ymmärtänyt rooliaan. Hän alkoi kiusaamaan meitä kaikkia vuorollaan, mukanaan hänellä oli apujoukko, jonka pani asialle. Viranomaistoimenpiteitä harkittiin siinä vaiheessa, kun alkoi lastenkin häirintä puhelimitse, erityisen vakavasti keskustelimme aiheesta, kun se kohdistui alaikäisiin lapsiin. Tässä kohtaa luotin pettäjän arvioon, että se olisi sama kuin kaataisi bensaa liekkeihin eli manipuloija olisi vain tyytyväinen, että hänet on huomioitu.

        Ymmärsin, että minun roolini, jotta tästä selviydytään kunnialla on pitää koti pystyssä ja perhe kasassa, antaa lapsille kaikkeni ja olla välittämättä ihmisten puheista ja tuijotteluista. Halusin hoitaa tämän tavalla, että lapset kärsisivät mahdollisimman vähän, koska keskusteluissa lasten kanssa olin ymmärtänyt, että heille pettäjän teko tarkoitti samaa, että häntä ei enää olisi heidän lähisuhteissa, osa jopa halusi muuttaa pettäjän sukunimen toiseksi yms. Halusin lasteni parasta ja toisen vanhemman elävältä hautaaminen vaikutti niin kestämättömältä ratkaisulta, että ajattelin näyttää, että vastuullinen vanhempi voi auttaa toista heikompaansa yhteisen hyvän eli perheen vuoksi. Ja olinhan luvannut olla tukena vastamäessä, nyt olisi edessä vain melko jyrkkä pystymäki.

        Me selvisimme perheenä, jossa nykyisin tuetaan toisiamme. Puheyhteys ei koko kriisinaikana kadonnut, eikä meillä huudettu ja riidelty lasten edessä. Elämäni suurin saavutus on se, että sain vahvistettua lasten suhdetta pettäjäpuolisoon ja jopa parannettua sitä uudelle tasolle. Näin, että sain kasvatettua lapsillemme sellaiset siivet, että he pärjäävät toivon mukaan paremmin parisuhteissaan kuin vanhempansa, ainakin nyt näyttää siltä. Siis edellinen kirjoittaja on enemmän kuin oikeassa, että toisten parisuhde ja sen hoitaminen ei kuulu kenellekään muulle kuin heille kahdelle, jotka siinä suhteessa ovat. Erityisesti eronneet neuvonantajat vajotkoon suohon neuvoineen, jotka johtavat vain pahempaan umpisolmuun.


    • pelkääkaverisuhderiittää

      Tietysti se on hyväksyttävää. Jos tapaa myöhemmin ihmisen jonka kanssa haluaisi olla yhdessä niin kannattaa kertoa heti alkuun mitä suhteelta ei halua ja mitä haluaa. Rehellisyys on tärkeää ja pitää kertoa jos itselle ei enää seksillä ole mitään merkitystä niin ei turhaan tuhlaa kenenkään aikaa.

      • kirjoitusvirhe

        siis pelkkä kaverisuhde


      • notulihansesieltätaas

        Enpä usko, että paljon on ihmisiä joille seksi ei merkkaisi mitään, mutta täällä monilla elämässä ei muuta olekaan kuin seksi.


      • eioleharvinaista
        notulihansesieltätaas kirjoitti:

        Enpä usko, että paljon on ihmisiä joille seksi ei merkkaisi mitään, mutta täällä monilla elämässä ei muuta olekaan kuin seksi.

        Minä tunnen monia joille seksi ei enää merkkaa mitään.


      • TotuusSattuuQC
        notulihansesieltätaas kirjoitti:

        Enpä usko, että paljon on ihmisiä joille seksi ei merkkaisi mitään, mutta täällä monilla elämässä ei muuta olekaan kuin seksi.

        "mutta täällä monilla elämässä ei muuta olekaan kuin seksi."

        Kun jokin asia tulee elämässä tai parisuhteessa ongelmaksi niin se paisuu ajatuksissa kokoaan suuremmaksi. Tämä on ihan normaalia, oli kyse sitten seksistä tai vaikka kommunikaation ongelmista. Se ongelma ja sen ajattelu täyttää elämän.
        Tämä ei tarkoita että ihmisten elämässä ei olisi muuta kuin seksi mutta asia on ihan sama kuin jos ei saa saa tarpeeksi ruokaa niin kyllä se nälkä täyttää ne ajatukset vaikka ruoka ei ainoa asia elämässä olisikaan.


      • wowwowwow
        notulihansesieltätaas kirjoitti:

        Enpä usko, että paljon on ihmisiä joille seksi ei merkkaisi mitään, mutta täällä monilla elämässä ei muuta olekaan kuin seksi.

        "täällä monilla elämässä ei muuta olekaan kuin seksi. "

        Uskon vanhan kuluneen sanonnan "siitä puhe mistä puute" pitävän tässä kohtaa paikkansa. Juuri se puuttuva tärkeä asia jurppii. Usein kyllä "seksipula" johtuu suhteen ongelmista, eikä seksistä ollenkaan.


    • TotuusSattuuQC

      Aloittajan kirjoituksesta ei oikein käy ilmi se, miten paljon hän on asiasta vaimonsa kanssa keskustellut vai onko ollenkaan? Kyllä tämä asia kannattaa ottaa puheeksi ja kertoa vaimolle miltä se seksittömyys tuntuu ja miten se vaikuttaa tunteisiin ja parisuhteeseen. Ja olla kyllä hyvin rehellinen ja sanoa että on asian takia pohtinut myös eroa. Tämän kyllä luulisi herättävän viimeistään vaimon siihen että kysessä on todellinen ongelma.
      Ei myöskään kannata syytellä vaimoa koska tuskin hän tahallaan on antanut asioiden mennä siihen pisteeseen jossa ne ovat. Ei kenties ole itse oikein edes tiedostanut muutosta tai sitä mitä se voi aiheuttaa. Mutta kyllä aikuisen ihmisen pitää tajuta että parisuhde ei toimi normaalisti jos ei ole lainkaan hellyyttä eikä seksiä jos sitä toinen kuitenkin suhteelta kaipaa.

    • you_5

      Oletko kysynyt mitä vaimollesi kuuluu ja aidosti kiinnostunut siitä sekä vaimostasi itsestään? Et siis vain seksistä hänen kanssaan. Missä jamassa on teidän henkinen yhteys? Teettekö mitään muuta yhdessä kuin asutte samassa asunnossa ja jaatte parivuoteen?

    • wowwowwow

      Miksi kysyt tuommoisia. Jos haluat erota, ei sille kaivata kenenkään hyväksyntää.

      Miksei vaimoasi seksi huvita? Onko teillä muuten yhdessä kivaa, siis vaimon mielestä? Pyöriikö arki rutiinien ympärillä? Onko vaimo väsynyt? Masentunut?

      Naiset tarvitsevat intohimoon ja onnistuneeseen seksielämään muutenkin, alkuun (henkisiä) virikkeitä, sitten keskittymisen ja rauhan. Rauha ja orientoituminen seksiin ei kaikilta onnistu, ehkä ollenkaan, lasten nukkuessa viereisessä huoneessa tai puuhastellessa omiaan. Onko makuuhuoneenne ovessa lukko?

    • eronnut.mies

      Seksuaalinen yhteys, läheisyys, hellyys ja itsensä rakastetuksi tunteminen on juuri ne syyt miksi parisuhteessa ollaan.
      Jos niitä ei ole se on pelkkä kaveruus suhde tai ei edes sitä. Väkisin tai tottumuksesta ollaan yhdessä lasten ja/tai taloudellisten seikkojen takia.
      Jos asioita ei keskusteluista huolimatta saa korjattua (rakkaus on loppunut) ei suhteeseen kannata jäädä minkään syyn takia. Elämä on liian lyhyt elää epätyydyttävässä suhteessa.

    • mietiitse

      Eiköhän jokainen päätä henk. kohtaiseti koska ero olisi paikallaan, ei sitä ulkopuoliset tiedä.

    • Taitais olla vakavan keskustelun paikka.. Näyttää monessa perheessä naisissa olevan tuota narsistin vikaa. Ensin hakeudutaan naimisiin, sitten tehdään lapset ja sitten evätään mieheltä seksielämä.
      Kaksi virhettä mitkä mies voi elämässään tehä A:) Mennä naimisiin. B:) Tehä lapsia.
      En usko, että vaimosi saa, tai onko saanut välttämättä koskaan mitään orgasmeja. Väittäisin, että jokainen joka saa, niin haluaa myöskin sitä lisää. Ehkä hän on kyllästynyt näyttelemään orgasmia. Ehkä näyttelee, jotta homma olisi nopeammin ohi.
      Vikaa voi olla sinussakin. Ehkä haiset kuin tunkio, tai hengityksesi haisee ammoniakille, että halut menee..Oon vaan törmänny arkielämässä niin moneen sikaan haisuliin, että ihmettelen miten kukaan heitä panee, kun itsellä pitää ottaa jo jutellessakin etäisyyttä, mutta näyttävät kuitenkin parisuhteessa olevan. Tsemppiä kuitenkin.

      • Almng

        Höpö höpö! Kyllä minäkin orgasmin seksissä saan, mutta silti kärsin aiemmin vuosien haluttomuudesta. Kuului pikkulapsiaikaan, kun menetin tunteen seksikkäästä minästä, ja olin aina vain äiti... Kroppakin piti hiljalleen opetella uudelleen tuntemaan, ja arvostamaan. Nykyisin haluan ihan riittävän usein.😊 Vähintään viikoittain.


    • Glkbdss

      Älä eroa nyt! Jos ongelma jatkuu edelleen, kun kuopus menee tokaluokalle, niin eroa sitten. Siihen saakka pyri olemaan avuksi arjessa, hellä ja hyväksyvä. Mutta sopivasti myös mies, joka osoittaa kuinka paljon himoitsee puolisoaan. Luota minuun, tilanne voi hyvinkin vielä muuttua, JOS ET MOKAA näiden pikkulapsi vuosien aikana esim pettämällä tai haukkumalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      107
      1825
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1396
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1329
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1313
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      14
      1041
    Aihe