Mitä harrastatte? Onnistuuko kaikki?

KeskustellaankoKerrotko

Kaaduin pyörällä ja huomasin, ettei tasapainoni toimi enää aina niin kuin pitäisi. En tiedä johtuuko päästäni vai lääkityksestä, mutta harmittaa kuitenkin. En uskalla enää lasketellakaan.

Pitäisi löytää uusia kiinnostavia harrastuksia.

Kertoisitteko omistanne?

Miten on mukava käyttää lisääntynyttä vapaa-aikaa?

29

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lankaa en ole saanut neulan silmään enää pitkään aikaan.
      Toisaalta, voi olla harjoituksen puutetta. Ei se helppoa ole koskaan ollutkaan.
      Pyörällä ajoa pitäis kokeilla. Kunhan kevät tulee.

      • pirremiinapa

        Potkupyörä olisi kiva, tästä menee joka kesä iso ryhmä sellaisilla potkijoita, olisi varmaan hyvää liikuntaa selälle ja jalka- sekä pakaralihaksille. Ajattelin katsoa jos sellaisen saisin revittyä olemattomasta budjetistani :)


    • ratiopooki

      Tuossa sivulla on mainos, erämessuilla löytyy virikkeitä!

    • polkupyör

      kolmipyöräinen olis ok

      • Järki-peliin

        Siin vaihees kun huippaa, ainoa oikea on rollaattori ja taxi.


    • Löytyisikö.näistä

      Tasapaino häviää, jos sitä ei harjoittele jatkuvasti iän karttuessa. Itse seison joka päivä yhdellä jalalla niin että toisella kädellä pidän toista jalkaa pakaraa vasten. Kannattaa tehdä seinän vieressä että saa tukea jos ei heti onnistu. Muitakin tasapainoliikkeitä on, netistä löytyy. Ei missään niemessä kannata vain odottaa kun tasapaino hiipuu. Jos syöt isohkoa annosta verenpainelääkettä, se aiheuttaa tasapainon huonontumista.
      Omia ajankuluvinkkejä: Käyn viikottain vesijumpassa ja tavallisessa. Vien apua tarvitsevaa ystävää kuntosalille pari kertaa viikossa, naapuri on ottanut autettavan SPR:n kautta. Kävelen kerran viikossa yhden pitkähkön lenkin. Käyn joskus srk:n kokoontumisissa, niissä käsitellään jotakin teemaa, juodaan kahvia ja jutellaan. Autan messun järjestämisessä pari kertaa vuodessa. Luen joskus kirjaa, yleensä lehtiä. Äänitän tvstä ohjelmia, joita katson itselleni sopivaan aikaan, jopa yöllä, jos uni ei tule. Teen pienimuotoisia remontteja, esim. maalaan seinän. Ompelen vaatimattomilla taidollani helppoja tekeleitä ja vaikka nukenvaatteita lapsenlapsille, joita myös hoidan n. kerran viikossa muutaman tunnin. Täytän ristikoita ja sudokuja. Lähden jonkun porukan mukana pidemmälle retkelle pari kertaa vuodessa. Kävelen kaupalle muovipussi mukana ja kerään roskia. Olen pienimuotoisissa hallituksissa vaikuttamassa. Käyn kolmen entisen työpaikan työkavereiden kanssa joskus syömässä.
      Tuli mieleen tuosta Paloman jutusta. Mieheni on käsistään kätevä. Hän sanoi: kyllähän sitä ompelisi napit, ja muutakin kun saisi langan neulansilmään.

    • KysyAlanLiikkeestäJOS

      Hankkikaa langanpujotin niin onnistuu neulan silmään pujottaminen.

      • On ollutkin joskus, mutta kun se taas puolestaan velvoittaa...


    • RolfVanDerKiefen

      Kesäaikaan moottoripyörä on erinomainen "ajankuluttaja"

    • Löytyisikö.näistä

      Niin kesällä on kaupungin puutarhapalsta, siellä on mukavia ihmisiä.

    • pirremiinapa

      En tiedä kaikkiko, vaan kyllä mie vielä jotain, esim. kävin tallista jo valmiiksi pilkkikairan lämpiämään he, ja lumikengät kävin ja tarkistin missä kunnossa ne ovat, samoin iskän pilkkikassin hain ja tarkistin että mitä siitä löytyy, ja löytyihän sieltä onkia vaikka kuin, toukat vaan puuttuu, mutta taitaa olla jo pian liian pakkanen istua ongella, mutta katotaan nyt.
      Rullaluistimet jätin jo talliin :)

    • Mandimaalarina

      Eilen illalla saunareissun jälkeen innostuin repimään tapetteja seinistä. Sain kivat puupinnat näkyviin. Tänä aamuna maalasin kahden huoneen lattiat ja seinät. Tein uusia kivijalkaliiketiloja. Talon oikeaan kulmaan tulee leipomo, sen viereen nisukahvila ja vasemmasta nurkkahuoneesta tulee yleinen sauna. Ja olen vasta kivijalassa vaikka koko kerrostalo odottaa saneerausta.

      Näin muuton yhteydessä on oiva tilaisuus tehdä pieniä pintaremppoja minimaailmassani. Odotan innolla päästä koko talon uudelleen kalustamiseen.
      Talon asukkaat pääsevät helpolla, ovat lepäilemässä kenkälaatikossa.

      Tasapainoni on sut kohillaan. Kun maalasin tulevaa makuuhuonettani kompastuin takanani olleeseen jakkaraan. P. näki ja pelästyi, mutta kommentoi näkemäänsä sulavaksi, elegantiksi hyppyliikkeeksi.

      Laskettelu on jäänyt ja ensi kesänä kivillä hyppelyä pitää harkita.

      Ihastuin kolmipyöräiseen mopoon. Siinä on kauppakassikin, mutta mietin olisiko liian hidas. Eilen poliisin salamavalo räpsähti kun hurjastelin keskikaupungilla viidenkymmenen metrin tien pätkällä 45km/h. Nyt jännitetään tuliko muorille yli-nopeussakot.

      • pirremiinapa

        Joko sinä muutit sinne uuteen asuinpaikkaasi ja rakkaasi luokse?


      • korppisäsähtäneenä
        pirremiinapa kirjoitti:

        Joko sinä muutit sinne uuteen asuinpaikkaasi ja rakkaasi luokse?

        Hiljakseen hyvä tulee. Laitoin tänään irtisanomiskirjeen nykyiselle vuokrafirmalle. Olen maalannut huoneeni seinät ja vienyt jo jotain sinne. Kuopus tulee viikonlopulla apuun siirretään tavaroita mökille ja uuteen kotiin. Mutta aikaa on yli kuukausi jättää tämä huoneisto.

        Viikonlopulla viedään uusi kiuas saunamökkiin.
        Asennut jahka kevät etenee. Kesäthän asun mökillä.
        Olin monta tuntia savea vääntämässä.

        Unittaa.


    • Mini-kasvihuonetta olen miettinyt keväämmälle mun kurpitsoille jotka ei ehdi millään. Pitäis varmaan alkaa itse niitä pölyttämään siveltimellä Auton ja muiden kulkuvälineiden hallitseminen menee kohta uudelleentreeniksi niin pitkään olen kulkenut vain matkatavarana etupenkillä muiden kuljetettavana.

      • kivniemi

        Laitoitko Paloma lutusesi vaihtoon, vai olenko ymmärtänyt väärin?


      • kivniemi kirjoitti:

        Laitoitko Paloma lutusesi vaihtoon, vai olenko ymmärtänyt väärin?

        En toki Legolassi on vai uusi nimi jonka annoin lutuselleni. Legolas= Legolassi. Pitkä tukka, keijunkorvat. *tykkää <3


    • flegmaatti

      Harrastukseni hidastaa heikkenemistä mutta ei pysäytä sitä eikä siihen liittyvää painon laskemista.
      Kimmoisuus on vain kaukainen muisto. Kaukainen myös siksi, että pitkä muisti on säilynyt lähimenneisyyttä paremmin.
      Kasvomuistin kanssa sama juttu.
      Kehon hallinta on surkeassa jamassa vaikka teen sen säilymistä avustavia harjoitteita.

      Liikenteessä ajelen mielestäni muiden mukana mutta vaihtaessani elokuussa autoa, oli ainoa reunaehto sen pituus. Alle 4m. Kadun varteen pysäköidessä tarvitsen ylimääräistä tilaa molempiin päihin enkä vieläkään ole edes kokeillut pysäköintiautomatiikkaa.
      Maantieajossa kytken vakionopeuden päälle ja 3km/h yli rajoituksen.

      Surkeaksi on mennyt ikärin elämä.

    • Minä hurjastelen sähköpyörällä niin kauan kuin kelit suo. Nyt otin potkukelkan taas käyttöön, helmat paukkuu kuten mainoksessa.
      Kun olen kylillä en juuri tarvitse autoa, teen kauppareissut pyörällä ja talvella potkurilla.
      En ole huomannut tasapainossani ainakaan vielä muutoksia.
      Nyt ole alkanut ommella kun ollaan kylillä, siinä kuluu aika nopeasti, huolsin saumurin, viimeksi tein T-paidan, on ainakin uniikki.
      Aamulla oli 22-astetta pakkasta, ei tee mieli lähteä ulos.

      • pirremiinapa

        Täälläkin oli pakkasta 20 miinusta, ja rapiat päälle, ja oli huoneet kylmät..hrrrrr, pakko saada varaava takka tai leivinuuni..

        Mutta tuosta ompelukoneesta, minäkin tykkäisin ommella, mutku kone on mallia -80 ntä ja sen tekemän sotkun selvittämiseen menee into jatkaa sitä arpeetia. Oikeastaan kaksikin samaa vuosikertaa olevaa konetta tuolla autotallissa on, äidiltä jäi samanmoinen, en tiiä mihin tyrkkäis menemään.


      • Minulla on ompelukone 80-luvulta, vielä se toimii. Onneksi osaan itse huoltaa koneet.
        Sisätilossa kissan kans ktsellaan ikkunasta, kyllä se kevätkin tulee jos elinpäiviä riittää.


    • uuttavirikettä

      Jospa osallistuisit lastentekotalkoisiin.

      • lennnu72

        Täällä joku nimim. "mirjamin valssi 69" mietti uskaltaako otattaa kierukan pois.
        Eihän tiedä koska onni potkaisee :)


    • Ei minulla vastausta harrastuksiin tarjota, mutta luulisin, että harrastuksissakin olisi hyvä olla päämäärä, johon pyrkiä.
      Lenkkeily, tai pyöräily, meneehän nekin sivussa.
      Itsellä on vanha mopo, maamoottori ja vanha auto, jos joskus aikaa, niitä voi laitella. Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta eihän tässä maailmassa muutenkaan sitä "järkeä" ole.
      Verestetään me harmaaparrat muistoja, kun sen savuttavan moottorin käyntiin saa.
      Ja tietenkin paukkusetori, sillähän miehekästä ajella.

      • pirremiinapa

        Ai sielki olet semmoinen rasvakoura, kuin mieheni oli aikoinaan, aina kädet kyynärpäitä myöten mustassa konerasvassa, ja poika jatkaa perinnettä. Kysyin pojalta, että miten sie viitit siellä autojen, mopojen, traktorin kanssa viettää melkein kaikki vapaa aikasi, on kuulemma työtä jossa näkyy käden jälki, ja on vastapainoa työlle, ..no se jälki näkyy kyllä muuallakin..


    • klenkkuko

      Ikä tuonut epävarmuutta liikkumiseen, jonka huomaa hiihtäessä ei tarvitse olla kummoinen alamäki mutkan kera, niin on todella tekemistä ettei pyllähdä.
      Polkupyörällä ajossa huomaa epävarmuutta myös alamäissä. Hieman haikeana katsoo koulupoikien taiteilua pyörän kanssa, kun joskus suhahtavat ohitse.
      Laskettelun olen jättänyt suosiolla aikaa sitten. Taisi olla viimeisiä kertoja, kun rinneravintolassa tuli pämpättyä, ja sydän syrjällään tulin variksenlentoa alas. Onneksi en ajanut ketään päin.

      • Sama täällä, alamäet pelottaa, ja tosiaan jos on vielä kaarretta, mutta sitten kun on muutaman kerran laskenut pelkokin häviää ja laskee rennommin.
        Kun muistelen niitä laskuja silloin ennen, niin huimaa jo ajatuskin, ja mutkamäkeen en taida enää myöskään uskaltautua, jos ei lasten mäkeen :)


      • 1eero

        Viime talvena kävimme hiihtämässä tyttären ja hänen 9 vuotiaan tytön kanssa, kun tulimme kohtaan jossa oli tosi jyrkkä pitkä alamäki niin meikäläisen usko meni pystyssä pysymiseen mutta 9 vuotias pyyhälsi mäen alas kuin tyhjää vaan, tulin kyllä alas hissun kissun.


      • Bengalitikku

        Mun sukset on varastossa ihan samassa paikassa kuin viime talvena ja samat pitovoiteet, ellei niitä ole kukaan varastanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe