Olen reilun vuoden syönyt opamoxia 15mg, melko pienillä annoksilla , puolesta 1,5 tbl/vrk. Olin loppuvuodesta osastolla hoidossa, lääkekokeilussa 7vko (lopetettiin citalopram, kokeiltiin optiparia, brintellixiä, kauheita aineita) palattiin citalopramiin. Osastolla huomasin miten opamoxin teho laski laskemistaan, aikaisempi 7h vaikutus laski pariin tuntiin. Olin aika kauhuissani. Sain imovanea yöksi ja huomasin sen rauhoittavan vaikutuksen paljon vahvempana. Nyt kotiuduttuani olen todella huonossa kunnossa, huonommassa kuin mennessä, voisin vaan nukkua 14-16 h vuorokaudessa, itsetuhoiset ajatukset ovat vallanneet mieleni, en jaksa/kykene tehdä mitään. Joku siivoaminen/ kaupassa käynti tuntuu maratonilta, tuntuu etten kykene kuin makaamaan. Ei tämä ole elämää millään tasolla. En ole ikinä elämässäni ollut näin heikossa kunnossa.
Olen osastolta kotiuduttuani koittanut vähentää opamoxia imovanen avulla. Alkuillasta kun oikein ahdistaa, saatan ottaa 1/2 7,5mg ja yöllä toisen puolikkaan. Olenkin tässä miettinyt, että onkohan tuo imovane yhtään vähemmän haitallinen kuin opamox, ??en oikein ole uskaltanut lääkäriltä kysyä/saanut vastauksia. Univaikeuksia minulla ei ole, pikemminkin nukun liikaa. Eli käytän imovanea ahdistukseen. Olisiko parempi käyttää pelkkää opamoxia, vaikka sitten suuremmilla annoksilla?
Olen osastolta kotiuduttuani koittanut vähentää opamoxia imovanen avulla. Alkuillasta kun oikein ahdistaa, saatan ottaa 1/2 7,5mg ja yöllä toisen puolikkaan. Olenkin tässä miettinyt, että onkohan tuo imovane yhtään vähemmän haitallinen kuin opamox, ??en oikein ole uskaltanut lääkäriltä kysyä/saanut vastauksia. Univaikeuksia minulla ei ole, pikemminkin nukun liikaa. Eli käytän imovanea ahdistukseen. Olisiko parempi käyttää pelkkää opamoxia, vaikka sitten suuremmilla annoksilla?
Vastaukset 1
Vanhimmat
Tarvitset varmasti lääkärin apua tähän kysymykseen. Tämä on ihan maallikon arvaus mutta kuulostaa siltä, että ainakaan imovane ei ole sinulle oikea lääke. Jos kerran et kärsi unettomuudesta. Oman kokemukseni perusteella osa bentsoista voi aiheuttaa pitkäaikaisia sivuvaikutuksia, esimerkiksi ahdistusta, masennusta. Mutta bentsojen vaikutukset ovat erilaisia tässäkin suhteessa. Ehkä opamox on sopinut sinulle paremmin. Jos voit noin huonosti, ei varmaan kannata nyt yrittää vähentää opamoxia. Sinuna lisäisin annosta samantien ja katsoisin, onko siitä apua. Mene sitten takaisin lääkäriin.