Paavalista senverran että

hän ei elänyt synnissä mitä Room 7 kuvailee. Vaan hän kertoo sen selvästi miten hän on elänyt ja ei pystynyt muuta kun syntiä tekemään.

Sitä pitäisi tulla selväksi siinä 7 kun hän alussa kertoo OLIMME. 5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

Vai että seurakunnat puhumatta kirkot kertoo että Paavali jatkoi kantamaan hedelmä kuolemalle.
ÄLKÄÄ PILKKAA MUN VELI PAAVALI !!!

31

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässäkin opimme ettei Paavali jäänyt synneissä kuten nä armahdetut syntiset.. joka pitää yhä Paavali suurein syntinen ja Percelen oma..

      http://raamattusivut.fi/?cat=268

      • pelastuksesta

        Savis toi viestiketjun, jossa sanotaan väärän opetuksen jättävän takaoven auki sielunviholliselle ja NÄIN SE ON.
        Lainaus:
        ""Kiitos kirjoituksestasi, joka on selventänyt itselleni pelastusopillisesti tärkeän asian. Olen tähän ikäkauteen (75 v) asti painottanut ajattelussani Augustinuksen - Lutherin mukaista tulkintaa kristityn tilanteesta. Tajusin nyt, että synnintekemisen väistämättömyyteen painottunut käsitys jättää ikään kuin 'takaoven' auki sielunvihollisen asettamille houkutuksille. On totisesti aihetta jatkaa 'suurta parannusta' Pyhän Jumalan edessä. Pyhä Henki on ollut kirjoituksesi todellinen tekijä. Kiitos ja ylistys siitä Hänelle." - nimimerkki Veljesi Kristuksessa"


    • Tienviittapiru

      Jooei, eihän me kukaan, sillä niink paljon kuin on täydellisyyttä, on kestettävääkin. Osoitella ei tarvitse.

    • Armahdettu syntinen on ihan percelen keksitty ilmaisu.

    • Ei ihminen voi olla syntinen enää jos hän on Kristuksessa oikeesti..

    • aloittajaoikeassa

      Esm. P.Paavola väittää Paavalin eläneen synnissä, tai kuten aloittaja sanoo kantaneen hedelmää kuolemalle. Miksiköhän hän noin tekee? Tai uskoisin, että siksi, koska se on mieluista opetusta lukemattomille.

    • lopeta.jo.valehtelusi

      Paavali kirjoittaa hyvin selvästi seuraavaa siinä kohtaa:

      17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

      Eli nyt Paavali puhuu omasta ja meidän todellisuudesta tässä, ja se kiteytyy vielä tuossa lopussa:

      Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

      Tuossa EI LUE PALVELIN, vaan PALVELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA !!!

      Joten lopeta valehtelusi Savis, olet pahasti eksynyt noiden synnittömyys harha opin levittäjien eksytyksiin ja valheiden verkkoon.

      • jatkaopiskelua

        Hei. Sinä et ole tainut lukea jatkoa tuolle Paavalin lihasta kertomiselle. Hän kertoo päässeensä lihassa elämästä irti Jeesuksessa. Kannattaa lukea koko kirje, jotta ei jää epäselvyyksiä.


      • lopeta.jo.valhetelusi
        jatkaopiskelua kirjoitti:

        Hei. Sinä et ole tainut lukea jatkoa tuolle Paavalin lihasta kertomiselle. Hän kertoo päässeensä lihassa elämästä irti Jeesuksessa. Kannattaa lukea koko kirje, jotta ei jää epäselvyyksiä.

        Missään Paavai ei väitä siten, se on teidän väärää tulkintaa.

        Aivan elämänsä lopussa vielä Paavali kirjoittaa ITSESTÄÄN näin:

        11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

        Siis:

        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin


      • lopeta.jo.valhetelusi
        lopeta.jo.valhetelusi kirjoitti:

        Missään Paavai ei väitä siten, se on teidän väärää tulkintaa.

        Aivan elämänsä lopussa vielä Paavali kirjoittaa ITSESTÄÄN näin:

        11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

        Siis:

        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin

        Jatkoa tuolle toisaalla:

        6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
        7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
        8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

        Siis mistä Paavali iloitsi ???

        Vain siitä, että oli onnistunut uskonsa säilyttämään, eikä mistään täydelliseksi tulemisesta tai synnittömyydestä, sen hän varmasti tiesi täysin mahdottomaksi.

        Mutta te kuivittelette itse tulevanne tai jopa tulleenne synnittömiksi, eli itsekseen Jumalaksi !

        Tuo on antikristuksen harha, eli hänkin tulee sitten aikanaan julistamaan samoin, eli olevansa jopa itse Jumala !


      • kylläJeesusonsynnitön
        lopeta.jo.valhetelusi kirjoitti:

        Missään Paavai ei väitä siten, se on teidän väärää tulkintaa.

        Aivan elämänsä lopussa vielä Paavali kirjoittaa ITSESTÄÄN näin:

        11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

        Siis:

        12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin

        Oletko sattunut lukemaan niitä täällä kirjoitettuja textejä joissa väitetään Jeesuksen olleen täysin synnitön ja täydellinen? Jos niin on, niin tottakai Jeesuksessa elävät ovat sitä samaa.
        Muutenhan kukaan ei olisi Jeesuksessa. Eihän Jeesuksessa yksinkertaisesti voi olla synnintekijät.

        Olen ajatellut, että tuota asiaa ei taida oppia kukaan, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, vaikka siitä kuinka paljon opetettaisiin ja siitä keskusteltaisiin. Siksipä onkin tärkeää pyytää sitä Henkeä, jotta voi käsittää mitä tarkoittaa synnistä irti eläminen.


      • lopeta.jo.valhetelusi
        kylläJeesusonsynnitön kirjoitti:

        Oletko sattunut lukemaan niitä täällä kirjoitettuja textejä joissa väitetään Jeesuksen olleen täysin synnitön ja täydellinen? Jos niin on, niin tottakai Jeesuksessa elävät ovat sitä samaa.
        Muutenhan kukaan ei olisi Jeesuksessa. Eihän Jeesuksessa yksinkertaisesti voi olla synnintekijät.

        Olen ajatellut, että tuota asiaa ei taida oppia kukaan, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, vaikka siitä kuinka paljon opetettaisiin ja siitä keskusteltaisiin. Siksipä onkin tärkeää pyytää sitä Henkeä, jotta voi käsittää mitä tarkoittaa synnistä irti eläminen.

        Oletpa pahasti sekaisin oppeinesi !

        Nytkin siis väität tuon oppisi kautta tulleesi uudestisyntymässä ja sen kautta itsekseen Jumalaksi !

        Herää jo harhoistasi, vain Jeesus on Jumala joka tuli lihaksi/lihaan.

        Sinä olet vain ihminen, etkä mikään Jumala, vaikka niin näköjään jo paisuneisuudessasi ja harhoissasi kuvittelet.

        Raamatun mukaan morsiamessa on yhä tahroja ja ryppyjä, joten oppisi on täysin sekavaa huttua.


      • Man.With.No.Name
        lopeta.jo.valhetelusi kirjoitti:

        Jatkoa tuolle toisaalla:

        6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
        7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
        8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

        Siis mistä Paavali iloitsi ???

        Vain siitä, että oli onnistunut uskonsa säilyttämään, eikä mistään täydelliseksi tulemisesta tai synnittömyydestä, sen hän varmasti tiesi täysin mahdottomaksi.

        Mutta te kuivittelette itse tulevanne tai jopa tulleenne synnittömiksi, eli itsekseen Jumalaksi !

        Tuo on antikristuksen harha, eli hänkin tulee sitten aikanaan julistamaan samoin, eli olevansa jopa itse Jumala !

        Antikristuksen ei tarvitse tulla julistamaan olevansa Jumala, kun te julistatte sitä jo antikristuksen suulla.
        Jeesus ei koskaan sanonut olevansa Jumala, vaan teroitti koko uudentestamentin läpi johdonmukaisesti asemaansa, että hän on Jumalan Poika. Paavalikaan ei sanonut Jeesusta Jumalaksi, vaan käytti hänestä nimeä Herra. Joka ei ole ollenkaan sama asia.
        Kristus oli kylläkin korkein luoduista ja Jumalan esikoinen. Mutta taivaassa ei ole kahta Jumalaa.
        Kristus oli kuitenkin niin lähellä Jumalaa, että hän saattoi sanoa, että Isä ja minä olemme yhtä. Mutta kuka ei tätä vertausta ymmärrä, ei ymmärrä Elämää.


      • lopeta.jo.valhetelusi
        Man.With.No.Name kirjoitti:

        Antikristuksen ei tarvitse tulla julistamaan olevansa Jumala, kun te julistatte sitä jo antikristuksen suulla.
        Jeesus ei koskaan sanonut olevansa Jumala, vaan teroitti koko uudentestamentin läpi johdonmukaisesti asemaansa, että hän on Jumalan Poika. Paavalikaan ei sanonut Jeesusta Jumalaksi, vaan käytti hänestä nimeä Herra. Joka ei ole ollenkaan sama asia.
        Kristus oli kylläkin korkein luoduista ja Jumalan esikoinen. Mutta taivaassa ei ole kahta Jumalaa.
        Kristus oli kuitenkin niin lähellä Jumalaa, että hän saattoi sanoa, että Isä ja minä olemme yhtä. Mutta kuka ei tätä vertausta ymmärrä, ei ymmärrä Elämää.

        Näihin en viitsisi oikein edes vastailla enää, sillä evankeliumin perus sanoma Johanneksen evankeliumin alussa kerrottuna, on niin selvää sanomaa:

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Näihin selviin sanoihin Johannes viittaa kirjeissään seuraavasti:

        1. Johanneksen kirje 4
        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        2. Joh. 1:7
        Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Siis näissä Johannes viittaa siis juuri noihin evankeliumin ensi sanoihin:

        Eli Sana eli Jeesus On Jumala, ja Jumala tuli lihaksi siis !!!

        Ja se joka tuon Totuuden kieltää on antikristus !!!

        Joten eipä tästä tämän enempää tarvitse kirjoittaa.


    • EIlihanvallassa

      Näin Paavali itse opettaa, joten turha on vastaan sanoa.
      Roomalaiskirje 8
      1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
      2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
      4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
      5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
      6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
      7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
      8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
      9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

      • saviseutulainen

        Samaan aikaan vanhurskas ja syntinen


        Jokainen Jeesukseen uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen. Syntinen tietoisesti ja vanhurskas vasta toivossa ja siksi, että hänelle tällä hetkellä luetaan Jeesuksen pyhyys ja puhtaus. Hän on omissa silmissään ja todellisuudessa monin tavoin epävanhurskas. Mutta Kristukseen uskoessaan Jumalan silmissä hän on kuitenkin vanhurskas ja kestää Jumalan tuomiolla. Kristus peittää uskovan syntisyyden omaan puhtauteensa, kuten morsian puetaan puhtaaseen morsiuspukuun.

        Luther sanoo tämän tilanteemme varsin suorasukaisesti Galatalaiskirjeen selityksessään: "Vanhurskaushan...on meidän ulkopuolellamme, ainoastaan jumalallisen armon ja vanhurskaaksiarvostelemisen varassa eikä meissä ole mitään muuta oleellista eikä vanhurskautta kuin mainittu heikko usko eli uskon esikoislahja, me kun olemme alkaneet omistaa Kristusta. Meihin kuitenkin tosiasiallisesti jää synti olemaan" (Luther, 282)

        Tämä kahden vastakkaisen totuuden samanaikaisuus leimaa kaikkea uskon elämää. Uskova on kyllä uusi ihminen, joka on jo luotu ja samaan aikaan hänen on päivittäin pukeuduttava uuteen ihmiseensä (2 Kor 5:17). Uskova on myös vanha ihminen, joka on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa ja samaan aikaan hänen on päivittäin ristiinnaulittava vanha ihmisensä (Kol 3:1-5).


        ( Olavi Peltola )


    • lopeta.jo.valhetelusi

      Niin ja sellainen väite, että kun olemme Kristuksessa, emme enää syntiä tee, on suurta harhaa.

      Sillä jokainen uudestisyntynyt on kristuksessa, mutta lankeaa silti synteihin vääjäämättä.

      Eikä kukaan uskova kykene kaiken aikaa elämään Hengessä eli vaeltamaan täysin Hengessä.

      Sekin on suurta harhaa !

      Siis jotta uskova voisi elää vain Hengessä eli Hengen ohajuksessa pelkästään, hän ei voisi tehdä yhtään mitään oman tahtonsa mukaan, eli toisin sanoin lihan tahtonsa eli lihansa mukaan.

      Siis meidän oma tahtomme on se lihan tahto, ja jotta voisimme elää vain Hengessä, meillä ei enää voisi olla olemassa edes omaa tahtoa !

      Mutta omaa tahtoamme ja valinnan mahdollisuutta, Jumala ei meiltä vie koskaan, Jumala siis ei tee meistä mitään tahdottomia robootteja, joten tuolaiset "hengessä kaikenaikaa elämisen" väitteet ovat mitä suurinta harhaa myös !

      Nuo harhat vain näyttävät sen, kuinka pahasti ihminen voi eksyä harhaoppeihin ja kadottaa todellisuuden ja elää omassa mielikuvitus maailmassaan !

    • Juhunieno

      Se on liha joka puhuu.

    • MOOSEKSESTAJEESUKSEEN

      RAAMATTUTUNTI. JUUTALAINEN LAINKIIVAILIJA SAUL SAULUS ROOMAN KANSALAINEN. OLI JUUTALAISTA VANHAN LIITON PAPISTOA LAIN NOUDATTAJA JOKA VAINOSI KRISTITTYJÄ . SAULUS MOOSEKSEN LAIN JA SÄÄNTÖJEN YMPÄRILEIKKAUS LIHAN LIITOSSA VIHAA TÄYNNÄ JEESUS MESSIASTA KOHTAAN . DAMASCON TIELLÄ JEESUS TYRMÄSI SAULIN. KAATAEN TIELLE. NYT PYSÄHDY TÄHÄN. MOOSEKSEN JA JEESUKSEN KOHTAAMISEEN . LIHANYMPÄRILEIKKAUS TÖRMÄÄ TÄSSÄ HENGEN YMPÄRILEIKKAUKSEEN. ELÄINUHRIT JEESUKSEN SOVITUKSEEN. TÄSTÄ LÄHTEE JUUTALAINEN SAULUS UUTEEN LIITTOON. POJASSA JEESUKSESSA. apostolienteot. Saulus ei ollut niitä opetuslapsia. JEESUKSESSA LÄHTI PELASTUS KAIKKEEN MAAILMAAN JA SAULUS LÄHTI MUUTTUNEENA TÄSTÄ ENSIN JEESUS KASTEELLE SITTEN JULISTAMAAN. GALATALAISKIRJEET 5. TÄSSÄ UUTEEN LIITTOON JEESUKSEN PELASTUSTEKOON KASTETTU SAULUS MUUTTUU KRISTITYKSI PAULUKSEKSI. PAAVALI PAUL PAULI ALKAA TÄSTÄ HYLÄTEN VANHAN LIITON OPETTAA JEESUKSEN OLEVAN AINOA PELASTAJA. JEESUS ON SUURIN KAIKESTA MOOSESTAKIN SUUREMPI. ARMO . ARMOSTA PELASTUU EIKÄ MIKÄÄN LIHA KERSKAA . LIHA ON KUOLLUT SYNNIN TÄHDEN . LIHAN KERSKAUS LOPPUU TOTUUTEEN. LIHASSA EI ASU MITÄÄN HYVÄÄ . VALKOISEKSI KALKITTU SEINÄ. ULKOINEN LIHAN PUHDISTUS LOPPUU SISÄISEEN PUHDISTUKSEEN . SEN VOI TEHDÄ VAIN JEESUS. NYT KUN MOOSEKSESTA ON SIIRRYTTY UUTEEN LIITTOON RAUHAAN LUOJAN KANSSA NIIN VOI ELÄÄ ARMOSTA ARMAHTAEN MUITA. SAULISTA TULI PAUL . VANHA LIITTO MUUTTUI UUDEKSI. GALATALAISKIRJEET5. JOS VIELÄ YRITÄT PELASTAA ITSEÄSI ELÄINUHREILLA LIHANSILPOMISELLA OMILLA TEOILLASI OLET LAIN ALLA MENÄTTÄNYT ARMOPELASTUKSEN.

      • Elähuuvvahihhuli

        Elä perkele huuvva saatana! Saulus Tarsolainen ei ollut papistoa.


    • Samaatietä

      Synnintunto on minusta hyvä juttu, sillä se pitää meidät lähellä Jumalaa. Ilman synnintuntoa ajaudumme kauemmaksi Jumalasta.
      Synnintunto vuoksi ihminen ymmärtää, milloin on tehnyt syntiä.
      Jos puuttuu synnintunto, ei ihminen ymmärrä tekevänsä syntiä.

    • syntisentoivo

      Ruumis on kuollut synnin tähden .Ruumiin teot on kuolleita tekoja. Joka lihaansa kylvää se lihasta TURMELUKSEN niittää. Lha on turmeltunut. Kuka pelastaa tästä kuoleman ruumiista . Kiitos olkoon Jumalalle JEESUS KRISTUS . KRISTUS ON LAIN LOPPU PELASTUKSEKSI. JOKAISELLE JOKA USKOO POIKAAN. SYNTI RIIPPUU KIINNI LIHASSA MUTTA JEESUS ON VAPAUTTANUT SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA . JEESUS OTTI SEN PÄÄLLEEN RISTILLÄ JA NOUSEMALLA KUOLLEISTA. MUITA SYNNITTÖMIÄ MAAN PÄÄLLÄ EI OLE KUIN JUMALAN POIKA JEESUS MESSIAS. AINOA SYNNITÖN RIIPPUI RISTILLÄ MEIDÄN TAKIA. SYNTIEMME TÄHDEN. JEESUS RISTILLÄ SE ON TÄYTETTY. TEHTÄVÄ TEHTY. KÄRSITTY. RANGAISTUS OLI HÄNEN PÄÄLLÄÄN ETTÄ MEILLÄ RAUHA OLISI. Joka uskoo HÄNEEN PELASTUU. JOH3:16-18.

    • No valtava että on todella jotkut uskovaiset tällä palstalla jotka ovat löytäneet tien synnistä tässä ajassa !! Sitä ei valitettavasti ole P.P löytänyt vaikka pitää itseä suuri opettaja. No jotain hän kyllä näkee, mutta taas perusasia saatana pimentää hänen tajumaailma niin, että hän kieltää Voiman joka tulee Ristintyöstä joka vapauttaa jokainen ihminen synnistä jos ottaa sen vastaan eikä kieltää sen..

      • mihinpyrit

        Mitä se sartasella synnittömyys sinussa savis saa aikaan muutakin, kuin täällä jatkuvaa vänkäämistä?

        meinaatko ihan ohittaa Jeesuksen, kerro mikä on pointtisi?


      • saatkokerrottua

        Mihin sinä pyrit ja mihin meinaat päästä tuolla sataprosenttisella synnittömyydelläsi kerro selvin sanoin suomeksi?


    • asialoppujapiste

      No niin siis et saa mitään sanottua, eli vastaan itse!

      Siis et saa mitään aikaan ja oletkin ottanut tuon teeman pelkästä riitelyn halusta joka nyt onkin sitten jo suurta syntiä ellei sitä tunnusteta ja hylätä ynnä kilvoitella sen pitämiseksi ristillä.

      milloin meinaaat aloittaa tuon parannuksen tekemisen aiheessa?

    • Saulus.Tarsolainen

      Sitä saa mitä tilaa.

    • No montako katsoi tuon valaiseva Paavalin elämän videon ???

    • Kirkollisessa perinteessä on vallalla näkemys, jonka mukaan Paavali kuvailee jakeissa omaa kokemusmaailmaansa uskossa ollessaan. Se on eräs tärkeimmistä opillisista peruspylväistä, kun ihmisille opetetaan, mitä heidän tulee ajatella omasta suhteestaan syntiin. He samaistuvat Paavalin kuvaukseen, näkemällä itsensä "minän" paikalla. Tämä on vaikuttanut voimakkaasti joidenkin uskonnollisten auktoriteettien saarna- ja tulkintaperinteeseen. Kristityn identiteettiä rakennettaessa Paavalin kuvaus "minusta" on yksi kaikkien aikojen lainatuimmista raamatunpaikoista. Olen kuullut siihen viitattavan mm. seuraavasti:

      "... syntinen on uskoontulonsakin jälkeen syntinen. Ihminen pysyy viheliäisenä loppuun asti. Saman asian sanoi apostoli Paavali Roomalaiskirjeen lukujen seitsemän ja kahdeksan taitteessa..."

      On myös niitä, jotka eivät ilman tarkempaa tutkimista niele tällaista opetusta. Monien Jeesuksen omien on hyvin vaikea samaistua Paavalin kuvailemaan tilaan. Opittuaan tuntemaan Jeesuksen henkilökohtaisena pelastajanaan, he ovat saaneet Hänessä voiman kääntyä pois siitä tilasta, mitä Paavali kuvaili. Se kuuluu heidän elämässään menneisyyteen, ajalle jolloin he eivät vielä tunteneet Jeesusta. He ajattelevat Paavalin kuvailevan pikemminkin eksyksissä ja Jumalasta erossa olevan ihmisen tilaa, heidän entistä "minäänsä". Siksi he myös kammoksuvat ajatusta, että heidän tulisi nyt alkaa uudelleen samaistua siihen.

      Paavalin tarkoitus ei varmastikaan ollut kirjoittaa kuvausta, joka tulisi jakamaan ihmisiä kahteen keskenään täysin päinvastaisella tavalla uskovaan leiriin. Kuvauksella on olemassa oikea ja alkuperäinen sanoma, jonka suhteen hän ei varmasti ollut valmis tekemään kompromisseja. Hänen palvelustoverinsa Pietari totesi Paavalin kirjeistä: "niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen" (2. Piet 3:16). Epäilemättä juuri tällaisia kieroja tulkintoja on tehty myös Roomalaiskirjeen seitsemännestä luvusta, sillä kahdesta keskenään ristiriitaisesta käsityksestä vain toinen voi olla totta. Ei siis ole missään tapauksessa yhdentekevää, tulisiko uskovan samaistua Paavalin kuvailemaan tilaan vai erottautua siitä. Koska Pietari puhui kadotukseen joutumisesta, uskallan minäkin sanoa, että se on pelastuskysymys. Ei siksi, että oikeaoppisuus olisi pelastumisen ehdoton edellytys, vaan siksi, että tähän aiheeseen liittyvän Jumalan sanan kuuleminen johtaa evankeliumin vastaanottamiseen ja Jeesuksen sovitustyöhön uskomiseen. Ne sanat tulevat pistävällä tavalla suoraan kohti. Moni tulee ottamaan aiheen hyvin henkilökohtaisesti, ja juuri niin Jumala on tarkoittanutkin.

      • lainaus.ei.omaa

        Savis, jos lainaat muiden kirjoituksia, niin sinun VELVOLLISUUS on mainita se, että kenen tuotos lainauksesi on !!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3099
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2781
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2578
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2568
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2436
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2285
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1703
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1667
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1515
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe