Onko se 18 tuntia viikossa

vbcz

12viikon aikana kun pitää olla töissä?
Jos on tämä työssäolovelvoite karenssin takia?

11

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähempiriittää
    • Vböb

      Tarkoitan kun on saanut moitetun karenssin joka ei poistu kuin töitä tekemällä mikä on se tuntimäärä viikossa 12 viikon aikana jotta se poistuu?

      • Esson_Baari

        18 tuntia.


    • viikkoontehtävä
    • eioleuskominen

      no ammatiliittoon ei ole uskominen. Kyllä se 18h on sen 12 viikon aikana ettei tule karenssia. Olihan uutisissakin se mies joka tekee yhen päivän kerran kuussa töitä 140km päässä niin hän saa sen 18h täyteen 3kk aikana mikä riittää ettei tule sanktioita.

    • onnellineniloinen

      minä teen osa-aikatöitä joka toinen viikko ainoastaan eikä mun tarvitse murehtia yhtään mistään aktiivimallista eikä työkkäristä. tunteja mulle tulee viikossa keskimäärin 20 eli kuussa 40.

    • 18tuntia3kk

      18 tuntia 3kk aikana pitää olla töissä, eli siis naurettavan vähän!! Kolme 6 tunnin päivää jossain hommissa, mistä saa palkkaa hyväksytysti. Ei ole kovin kummoinen vaatimus.
      Ihan esimerkkinä; työtön autonkuljettaja heittää muutaman keikan vaikka pakettiautolla (ei tarvii edes ammattipätevyyksien olla voimassa). Jos ammattipätevyydet voimassa (kuten tietty pitääkin olla työttömällä työnhakijalla, että voi ottaa tarjottua työtä vastaan), voi olla rekassa apukuskina, että varsinaisen kuljettajan tauot tulee pidettyä. Helppo homma!
      Aktiivimalli antaa rajattomat mahdollisuudet monille yrittäjille työllistää lomille tai sairaspäiville tuuraaja. Esim. käyt katsomassa yrittäjän loman aikana, että kaikki kunnossa, portti paikoillaan tai stokeri polttaa haketta. Näitä tälläisiä hommia on pilvin pimein, kun vain ne "löytää" ja tarttuu toimeen. Siivoamista on aina, mainoksia pitää jakaa, siirtoajoa, päivystystä jne. jne.
      Uskomatonta, että moisesta aktiivimallista tuli tuollainen älämölö!

    • Pettynytzz

      Väännetään rautalangasta nyt.Siis olen saanut karenssi koska olen te toim mielestä toiminut moitteellisesti.Nyt tämä karenssi ei poistu muuten kuin osallistumalla työvoima poliittiseen toimenpiteeseen tai tekemällä töitä 12 viikkoa töitä.No oletetaan että tekisin viikonloppuisin 15 tuntia töitä niin poistaako tämä karenssi lausunnon jotta saisin taas kelalta rahaa toki uutena hakemuksena käsittelyaika 19 pvä ja ensimmäisen hakemuksen täyttäisin 10päivältä.

      • Xyxxx

        Työssäolovelvoite on täytetty, kun olet ollut 12 viikkoa työssäoloehtoon luettavassa työssä. Eli työtä on oltava vähintään se 18 tuntia viikon aikana.
        Tällä ei ole mitään tekemistä aktiivimallin kanssa. Siinä riittää 18 tuntia 65 päivän aikana miten tahansa jakautuneena.


    • Sossupummi-

      18 tuntia ja pitää tienata tunnissa 7 euroa ja jos olet toimeentulotuen asiakas niin se palkka vähennetään toimeentulotuesta joten et oikeastaan tienaa mitään. Työmarkkinatuella saa tienata 300 euroa mutta sekin on ihan tulkinta juttu miten virkailja sen katsoo, voi olla että menetät siinäkin rahaa etkä tienaa mitään. Parasta olisi että löydä kokoaikaisen työn josta tienaat 1500 ainakin.

    • Sipori

      Niin tai jos satut saamaan asumistukea niin sieltäkin napataan pois.. Suo siel vetelä tääl..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe