Siis jos otan vaikkapa pienen työn esim. ihan vain vaikkapa jokaviikkoisen ikkunapesun naapurilta ja hän maksaa siitä minulle pientä palkkaa. Miten toimitaan, ettei tuosta tulisi ns. pimeää työtä?
Kumpi hoitaa tuon veromaksut ym..Onko se niin monimutkainen systeemi, että ennemmin kannattaa olla hiljaa?
Jos olisi säännöllistä auttamista, niin käy varmasti ihan aktiivista työttömästäkin, vai mitä?
Tämä askarruttaa
4
92
Vastaukset
- verosuunnittelua
Itse tekisin tälläisen verosuunnitelman: Maksaisin verot sillä tapaa, että ottaisin käteisenä korvauksen työstä ja kun ostaa ruokaa, viinaa tai mitä tahansa niin maksat veroja niistä hyödykkeistä. Jos rikkaat saa kiertää veroja mielinmäärin niin en minä pikkusummista rupeaisi maksamaan.
- ghgjgfjk
Valtio leikkaa tukeasi sen kolmekymppiä kuussa. Jos saat sen kolmekymppisen, tai enemmän, jostain, olemalla aktiivinen ja auttamalla naapuriasi, sehän on kaikkien etu. Kannattaako siitä huudella minnekään? Suomessa on ilmeisesti tarkoituksella tehty normaali työnteko ja työnanto niin kalliiksi riskipeliksi, että kannattaa tehdä pikkuhommat vaihtokaupalla: mulle pari seteliä, sulle pari tuntia työtäni. Olisi hienoa, jos eläisimme maassa, jossa voisi normaalisti pyytää toisen töihin ja maksaa palkkaa, eikä olisi pelkoa, että jommasta kummasta tehdään sen takia 'rikollinen'. Mitenkähän tekisimme Suomesta sellaisen?
Muistakaamme, että sen leikkurin välttäminen ei ole päämäärämme, vaan tulojemme säilyttäminen ainakin entisellään, mieluummin parempana. Leikatkoot, mokomat. Etsitään rahamme jostain muualta.
Ja tämäkin viesti on tietysti 'rikokseen yllyttämistä'. Joo joo.- harkitsemassa
Okei, eli sama olla sitten hiljaa, vaikkakin työkkärin silmissä olen sitten onneton kun en aktivoidu ja saan laiskan leiman.
- Loispummivirkailijat
harkitsemassa kirjoitti:
Okei, eli sama olla sitten hiljaa, vaikkakin työkkärin silmissä olen sitten onneton kun en aktivoidu ja saan laiskan leiman.
Mitä ihmeen merkitystä sillä on mitä joku virkapummi miettii tai sanoo. Työkkärin koko henkilökunta on loisivaa paskasakkia. Hehän syövät vaan, mutta eivät tuota mitään hyötyä saatikka rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764