Kävin äänestämässä ennakkoon

Se on nyt sitten tehty, olen ilmaissut kantani siitä kenellä ehdokkaista on mielestäni parhaat kyvyt johtaa maatamme seuraavat kuusi vuotta.

Ei, en äänestänyt öyhöttäjää jolla puheidensa perusteella ei ole harmainta hajuakaan siitä mitä presidentin tehtäviin kuuluu. Äänestin ehdokasta jolla on valtiomiesmäinen ote presidentin tehtäviin, lisäksi riittävästi nöyryyttä huomioimaan kansan mielipidettä.

44

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene_pois_silmä

      Kato Määmy laittany öögansa tuohon kuvaan. Määmyn kyttäyksen kohteeksi joutuneena en koskaan unohda Määmy Tilton karmaisevaa tuijotusta.

    • .. SuomenKansan Presidentiksi kannattaa tietenkin äänestää joku, ketä Ei ole NeoKapitalisti Sikojen tai YliSuvaitsevaisten Opportunistien ja/tai Hyödyllisten Idioottien Asialla.. ;P

      .. SuomenPresidentin kuuluisi olla SuomenKansan Asialla.. ;P

      .. Laitetaas hieman VaaliMusaa tähän)kin) Ketjuun.. ;D

      Jupus - Isänmaa ft.Diamo (official video)
      https://www.youtube.com/watch?v=gxxFbC5Z2u0

      • Suomen kansa on merkittävästi suurempi osa ihmisiä kuin mitä impivaaralaiset ymmärtävät. Suomen kansaa edustaa vaaleissa n. 4,3 miljoonaa ihmistä.

        Tuosta joukosta on vaikea tehdä selkeää sapluunaa johon "aitosuomalaisuus" solahtaisi, mutta selkeään vähemmistöön nuo "aitosuomalaisena" itseään pitävät kyllä kuuluvat.

        Retoriikka ei vielä määritä suomalaisuutta, pitäisin kansalaisuutta täsmällisempänä määritelmänä. 1920-luvulla oli "tulenkantajat", eli ryhmä kulttuurielämän edustajia jotka korostivat eurooppalaista kehitystä ja halusivat Suomen hylkäävän metsäläisyytensä ja kehittyvän kohti yhteiseurooppalaista kulttuuria.

        Joukossa oli monia nimekkäitä henkilöitä, sellaisia joita nykypäivänä pidetään suomalaisen kulttuurin toteemeina.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Suomen kansa on merkittävästi suurempi osa ihmisiä kuin mitä impivaaralaiset ymmärtävät. Suomen kansaa edustaa vaaleissa n. 4,3 miljoonaa ihmistä.

        Tuosta joukosta on vaikea tehdä selkeää sapluunaa johon "aitosuomalaisuus" solahtaisi, mutta selkeään vähemmistöön nuo "aitosuomalaisena" itseään pitävät kyllä kuuluvat.

        Retoriikka ei vielä määritä suomalaisuutta, pitäisin kansalaisuutta täsmällisempänä määritelmänä. 1920-luvulla oli "tulenkantajat", eli ryhmä kulttuurielämän edustajia jotka korostivat eurooppalaista kehitystä ja halusivat Suomen hylkäävän metsäläisyytensä ja kehittyvän kohti yhteiseurooppalaista kulttuuria.

        Joukossa oli monia nimekkäitä henkilöitä, sellaisia joita nykypäivänä pidetään suomalaisen kulttuurin toteemeina.

        Itse olen jossain määrin kansainvälinen ja minä en ole vain ovi auki Eurooppaan vaan suuri portti auki maailmalle. En tiedä siitä impivaaralaisuudesta, josta Aleksis Kivi kirjoitti. Se on menneisyyttä ja seitsemän veljestä. Ei nykyaikainen suomalainen sellainen ole.

        Äänestin Sauli Niinistö, sillä katsoin hänet parhaimmaksi vaihtoehdoksi jo 12 vuotta sitten. Silloin äänestin ensimmäisellä kierroksella Tarja Halosta, mutta sitten heidän kahden keskisessä vaalikeskustelun kuuntelemisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että Sauli on parempi. Olin äänestänyt silloin Kokoomuksen ehdokasta myös edellisissä vaaleissa, jotka oli muistaakseni kunnallisvaalit. Sen takia en vierastanut Kokoomuksen ehdokasta, joka minusta oli hyvä. Toivottavasti hän pääsee läpi jo ensimmäisellä kierroksella. Se on jännää nyt, että tuleeko toinen kierros. Itse halusin vaikuttaa siihen, että toista kierrosta ei tulisi. Ei kiinnosta äänestää montaa kertaa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Suomen kansa on merkittävästi suurempi osa ihmisiä kuin mitä impivaaralaiset ymmärtävät. Suomen kansaa edustaa vaaleissa n. 4,3 miljoonaa ihmistä.

        Tuosta joukosta on vaikea tehdä selkeää sapluunaa johon "aitosuomalaisuus" solahtaisi, mutta selkeään vähemmistöön nuo "aitosuomalaisena" itseään pitävät kyllä kuuluvat.

        Retoriikka ei vielä määritä suomalaisuutta, pitäisin kansalaisuutta täsmällisempänä määritelmänä. 1920-luvulla oli "tulenkantajat", eli ryhmä kulttuurielämän edustajia jotka korostivat eurooppalaista kehitystä ja halusivat Suomen hylkäävän metsäläisyytensä ja kehittyvän kohti yhteiseurooppalaista kulttuuria.

        Joukossa oli monia nimekkäitä henkilöitä, sellaisia joita nykypäivänä pidetään suomalaisen kulttuurin toteemeina.

        .. Moro(n).. ;P

        .. Mitäs NasseSetä muuta?.. ;D


    • Jätin äänestelyt toiseelle kierrokselle, jos sitä tarvitaan.

      Kiva kiusailla vaan porukkaa kaikella tähänliittyvällä. Loppujen lopuksi mulle ihan sama kuka ne itsenäisyyspäivän bileet pitää ja saapastelee kisssnristiäisissä.

      Jos toiselle kierrokselle menee, mietin sitten...

      • Ei kannata kiusailla vakavilla asioilla. Tehdään Laurasta valtakunnanmarsalkka.......johonkin oman koulunsa kevätnäytelmään.

        MTV3:n teettämän kyselyn mukaan Lauran kannatuspotentiaali on 14 prosenttia. Siis 14 prosenttia äänestäjistä voisi edes villeimmissä houreissaan kuvitella äänestävänsä häntä. Ei näytä hyvältä persujen kannalta...


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ei kannata kiusailla vakavilla asioilla. Tehdään Laurasta valtakunnanmarsalkka.......johonkin oman koulunsa kevätnäytelmään.

        MTV3:n teettämän kyselyn mukaan Lauran kannatuspotentiaali on 14 prosenttia. Siis 14 prosenttia äänestäjistä voisi edes villeimmissä houreissaan kuvitella äänestävänsä häntä. Ei näytä hyvältä persujen kannalta...

        No veikkaan aikamonen näissäkin vaaleissa jättävän äänensä väliin... enpä ihmettelisi eka kierroksella alle 50% kokonaisäänestysprosenttia... ei tällänen montaa nappaa pätkääkään..kuin missikisa...


      • Dissident kirjoitti:

        No veikkaan aikamonen näissäkin vaaleissa jättävän äänensä väliin... enpä ihmettelisi eka kierroksella alle 50% kokonaisäänestysprosenttia... ei tällänen montaa nappaa pätkääkään..kuin missikisa...

        Äänestysvilkkaus on ennakkoon ollut hyvää tasoa, kaikki on silti kiinni äänestyspäivän vilkkaudesta.

        Väyrynen näyttäisi puhaltaneen kisaan vähän henkeä, hänen mukaantulonsa on saanut viriämään epäilyksen siitä että kisa menee toiselle kierrokselle.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Äänestysvilkkaus on ennakkoon ollut hyvää tasoa, kaikki on silti kiinni äänestyspäivän vilkkaudesta.

        Väyrynen näyttäisi puhaltaneen kisaan vähän henkeä, hänen mukaantulonsa on saanut viriämään epäilyksen siitä että kisa menee toiselle kierrokselle.

        No kivahan se on kansan rivejä seurailla.

        Itsellä kyllä ollut niin paljon puuhaakin, että ei ole kehdannut jonotella, varsinkin kun pakkasta parikymmentä raatia.

        Ja en mä saa tästä vakavaa kyllä mitenkään. Trumppikaan ei vaikuttanut juuri mitenkään ja usan pressalla on sentään valtaakin....


      • Dissident kirjoitti:

        No kivahan se on kansan rivejä seurailla.

        Itsellä kyllä ollut niin paljon puuhaakin, että ei ole kehdannut jonotella, varsinkin kun pakkasta parikymmentä raatia.

        Ja en mä saa tästä vakavaa kyllä mitenkään. Trumppikaan ei vaikuttanut juuri mitenkään ja usan pressalla on sentään valtaakin....

        Joo, Trump laitettiin jenkeissä mankeliin vaikka siellä tosissaan presidentti on valtionpäämies.

        Nämä keskustelut on siitä hyviä, että näistä pystyy hahmottamaan minkälainen porukka somessa pyörii. Enemmistönä näyttäisi olevan sellainen vaihtoehtoväki, vähän sellainen elämän kolhima väki johon on jäänyt syviä arpia.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Joo, Trump laitettiin jenkeissä mankeliin vaikka siellä tosissaan presidentti on valtionpäämies.

        Nämä keskustelut on siitä hyviä, että näistä pystyy hahmottamaan minkälainen porukka somessa pyörii. Enemmistönä näyttäisi olevan sellainen vaihtoehtoväki, vähän sellainen elämän kolhima väki johon on jäänyt syviä arpia.

        No olikohan sekin joku show, mikä vei huomion joltain muulta? Siis koko Trump...

        No minua kiinnostaa tuleeko toinen kierros ja sitten mitä sitten tapahtuu? Nyt olis toisaalta turvallisin tapa protestoida...

        Mielenkiintoista kyllä...


      • Dissident kirjoitti:

        No olikohan sekin joku show, mikä vei huomion joltain muulta? Siis koko Trump...

        No minua kiinnostaa tuleeko toinen kierros ja sitten mitä sitten tapahtuu? Nyt olis toisaalta turvallisin tapa protestoida...

        Mielenkiintoista kyllä...

        Huuhaasaari on hyvä valinta provokaatiolle, äänestä ei ole huolta kenellekään.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Huuhaasaari on hyvä valinta provokaatiolle, äänestä ei ole huolta kenellekään.

        No toinen mahdollinen kierros sit näyttää mikä on meininki... sitäpä itsekin odotan, jos se siihen menee...sitten voikin vaikuttaa...


      • Dissident kirjoitti:

        No toinen mahdollinen kierros sit näyttää mikä on meininki... sitäpä itsekin odotan, jos se siihen menee...sitten voikin vaikuttaa...

        Moni käy äänestämässä koska haluaa varmistaa homman ykköskierroksella.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Moni käy äänestämässä koska haluaa varmistaa homman ykköskierroksella.

        Joo. Innokkaimmat varmaan tekeekin niin... sittenhän sen näkee...

        Nyt sunnuntainako se sit selvii?


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Innokkaimmat varmaan tekeekin niin... sittenhän sen näkee...

        Nyt sunnuntainako se sit selvii?

        Jeps, sunnuntaina selviää oliko homma kerralla selvä.

        Mulla on vahva kutina siitä että yksi kierros riittää.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Jeps, sunnuntaina selviää oliko homma kerralla selvä.

        Mulla on vahva kutina siitä että yksi kierros riittää.

        No sit...

        No mun veikkaus on, että ekalla jos menee, niin on ihme. On niin monta ehdokasta. Lopussa kirii varmaan moni. Ja toisella kierroksella tiukkakin kisa on protesti kansalta, vaikka Sauli jatkas. Minusta Salo on ok. Mutta haluisin protestin silti. Jotain muutosta ja munaa pitäs saada päättäjiin.


      • Dissident kirjoitti:

        No sit...

        No mun veikkaus on, että ekalla jos menee, niin on ihme. On niin monta ehdokasta. Lopussa kirii varmaan moni. Ja toisella kierroksella tiukkakin kisa on protesti kansalta, vaikka Sauli jatkas. Minusta Salo on ok. Mutta haluisin protestin silti. Jotain muutosta ja munaa pitäs saada päättäjiin.

        Gallupeissa Niinistön alin kannatus on 58 prosenttia, ainoastaan Accuscoren tekemä simulaatio on ennustanut alempaa kannatusta. Se ei ole yksi yhteen galluppien kanssa.

        Protestista puheenollen, nykyinen hallitus on mulle se protesti mitä olen odotellut jo reilun parikymmentä vuotta.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Gallupeissa Niinistön alin kannatus on 58 prosenttia, ainoastaan Accuscoren tekemä simulaatio on ennustanut alempaa kannatusta. Se ei ole yksi yhteen galluppien kanssa.

        Protestista puheenollen, nykyinen hallitus on mulle se protesti mitä olen odotellut jo reilun parikymmentä vuotta.

        Joo. Mä en noihin galluppeihin usko oikein. Ihmiset ovat kyllästyneitä kyselyihin..

        No onhan tää jotain protestia tosiaan...jäätä kppastaan, vedetään takas...taas jotain ja tulee bumerangina takas... hirmu näyttävää showta, mutta ääriliehottelua vaan, eikä oikein mitään muuta konkreettista kuin kiky, josta tulokset näkyy nippanappa ennen seuraavia vaaleja. No aktiivimallista vielä päivän yleislakko, niin tosiaan on saanut protestin läpi.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Mä en noihin galluppeihin usko oikein. Ihmiset ovat kyllästyneitä kyselyihin..

        No onhan tää jotain protestia tosiaan...jäätä kppastaan, vedetään takas...taas jotain ja tulee bumerangina takas... hirmu näyttävää showta, mutta ääriliehottelua vaan, eikä oikein mitään muuta konkreettista kuin kiky, josta tulokset näkyy nippanappa ennen seuraavia vaaleja. No aktiivimallista vielä päivän yleislakko, niin tosiaan on saanut protestin läpi.

        Vihavasemmisto vähän kiukuttelee kun oikeisto korjaa vuosikymmeniä sitten tehtyjä virheitä.

        Talous on hyvässä kunnossa ja työllisyys paranee, myös vienti vetää. Voi käydä niinkin että sama hallituskoalitio jatkaa vielä 2019 eduskuntavaalien jälkeenkin, hyvää hallitusta ei pitäisi vaihtaa.

        Luotan siihen että kansa järkiintyy vielä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Vihavasemmisto vähän kiukuttelee kun oikeisto korjaa vuosikymmeniä sitten tehtyjä virheitä.

        Talous on hyvässä kunnossa ja työllisyys paranee, myös vienti vetää. Voi käydä niinkin että sama hallituskoalitio jatkaa vielä 2019 eduskuntavaalien jälkeenkin, hyvää hallitusta ei pitäisi vaihtaa.

        Luotan siihen että kansa järkiintyy vielä.

        No minusta oikeisto on ollut kirstunvaltiana jo pitkään...että jännää sinäänsä...

        No tietääkseni velkaa otetaan vieläkin enemmän kuin maksaa keretään. Ja työllisyys parantuu varmaan, mutta niin kasvaa tuloerotkin...ja mihinkäs ostovoiman nousu on jäänyt? Kaupan ala käy jo tosi kovilla nykyään...

        Kansa alkaa olla kyrpiintynyt samaan jankkaukseen...yks kepulsinen hihhuli ei muutamalla kikalla ja kaaviotaululla saa kesää aikaan. Politiikkaan uskominen ei ikinä ole ollut näin alhaista.

        Vai onko suomalaiset vaan sitten niin tyhmiä...minä mukaanluettuna.


      • Dissident kirjoitti:

        No minusta oikeisto on ollut kirstunvaltiana jo pitkään...että jännää sinäänsä...

        No tietääkseni velkaa otetaan vieläkin enemmän kuin maksaa keretään. Ja työllisyys parantuu varmaan, mutta niin kasvaa tuloerotkin...ja mihinkäs ostovoiman nousu on jäänyt? Kaupan ala käy jo tosi kovilla nykyään...

        Kansa alkaa olla kyrpiintynyt samaan jankkaukseen...yks kepulsinen hihhuli ei muutamalla kikalla ja kaaviotaululla saa kesää aikaan. Politiikkaan uskominen ei ikinä ole ollut näin alhaista.

        Vai onko suomalaiset vaan sitten niin tyhmiä...minä mukaanluettuna.

        Persut, siis nykyinen sinistyneistö, tekivät mahdolliseksi sen että Suomessa kaatui kolmen ison puolueen konsensuspolitiikka.

        Nyt tehdään riittävän oikeistolaista politiikkaa jotta siitä olisi hyötyä vielä tulevillekin sukupolville.

        Kansa saa olla mitä mieltä haluaa, pääasia että politiikka on hyvää.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Persut, siis nykyinen sinistyneistö, tekivät mahdolliseksi sen että Suomessa kaatui kolmen ison puolueen konsensuspolitiikka.

        Nyt tehdään riittävän oikeistolaista politiikkaa jotta siitä olisi hyötyä vielä tulevillekin sukupolville.

        Kansa saa olla mitä mieltä haluaa, pääasia että politiikka on hyvää.

        No jotain tapahtui kyllä...tiedä sit hyvää vai huonoa. Yleensä vaikutukset ei näy vuodessa kahdessa.

        No työntekijät ovat osansa tehneet kikynä...saattaa olla aika nahkoilla tää porukka jo. Mulle ainakin alkaa riittää se, että työtekijöitä vaan rokotetaan..milloin isot firmat tulee mukaan?

        No kansa se politikot tuonne valkkaa...ja voi ne sieltä poiskin äänestää. Siks nää pressanvaalit on ihan yks ja sama, mutta antaa kivasti ehkä mielialan kuulua kansaltapäin... jos kokkareilta ois muu kuin Sale tuolla...vaikka se hymypoika tai Orpo, niin ei varmaan ois Kokoomukselainen pressa enää..


      • Dissident kirjoitti:

        No jotain tapahtui kyllä...tiedä sit hyvää vai huonoa. Yleensä vaikutukset ei näy vuodessa kahdessa.

        No työntekijät ovat osansa tehneet kikynä...saattaa olla aika nahkoilla tää porukka jo. Mulle ainakin alkaa riittää se, että työtekijöitä vaan rokotetaan..milloin isot firmat tulee mukaan?

        No kansa se politikot tuonne valkkaa...ja voi ne sieltä poiskin äänestää. Siks nää pressanvaalit on ihan yks ja sama, mutta antaa kivasti ehkä mielialan kuulua kansaltapäin... jos kokkareilta ois muu kuin Sale tuolla...vaikka se hymypoika tai Orpo, niin ei varmaan ois Kokoomukselainen pressa enää..

        Sanotaan mitä sanotaan, mutta investoinnit edellyttävät luottamusta siihen että liiketoiminta on kannattavaa. Suomi on ollut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana monilla mittareilla erittäin kilpailukykyinen maa, mutta viime vuosina sillä tärkeimmällä mittarilla umpisurkea. Suomessa toimineille yrityksille tuotto sijoitetulle pääomalle on ollut kehnoa, mutta nykyhallitus on muuttanut kurssia.

        Nyt on jo nähty uusia investointeja liiketoimintaan, mutta kun koko kuvaa katsoo, niin nähdään että nyt investoidaan kiihtyvään tahtiin myös hankkeiden suunnitteluun. Se tarkoittaa sitä, että kasvu jatkuu.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Sanotaan mitä sanotaan, mutta investoinnit edellyttävät luottamusta siihen että liiketoiminta on kannattavaa. Suomi on ollut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana monilla mittareilla erittäin kilpailukykyinen maa, mutta viime vuosina sillä tärkeimmällä mittarilla umpisurkea. Suomessa toimineille yrityksille tuotto sijoitetulle pääomalle on ollut kehnoa, mutta nykyhallitus on muuttanut kurssia.

        Nyt on jo nähty uusia investointeja liiketoimintaan, mutta kun koko kuvaa katsoo, niin nähdään että nyt investoidaan kiihtyvään tahtiin myös hankkeiden suunnitteluun. Se tarkoittaa sitä, että kasvu jatkuu.

        No valtion pitäisi olla ystävällinen myös siellä asuvalle kansalle. Nykyinen malli unohtaa sen olennaisen osan juurikin.

        1918 tehtiin täälläkin maassa muutosta tuohon. Käytiin sitä ennen verinen veljestaisto, joka osoitti, että ei tämäkään kansa mihin tahansa alistu, vaikka onkin kuuliaista väkeä.

        Ja investoinnit on täällä niin pieniä...suuryritykset voivat investoida vaikka 50 miljoonaa yhteen tehtaan osaan ja kohta sulkea koko lafkan. On näitä nähty...pörssikeinottelua. Siinä ei normipulliaisten työpaikat tunnu missään...eikä edes Suomi nimisen valtion sätkiminen.

        Tyhmää minusta kumartaa rahalle...


      • Dissident kirjoitti:

        No valtion pitäisi olla ystävällinen myös siellä asuvalle kansalle. Nykyinen malli unohtaa sen olennaisen osan juurikin.

        1918 tehtiin täälläkin maassa muutosta tuohon. Käytiin sitä ennen verinen veljestaisto, joka osoitti, että ei tämäkään kansa mihin tahansa alistu, vaikka onkin kuuliaista väkeä.

        Ja investoinnit on täällä niin pieniä...suuryritykset voivat investoida vaikka 50 miljoonaa yhteen tehtaan osaan ja kohta sulkea koko lafkan. On näitä nähty...pörssikeinottelua. Siinä ei normipulliaisten työpaikat tunnu missään...eikä edes Suomi nimisen valtion sätkiminen.

        Tyhmää minusta kumartaa rahalle...

        Suomalaiset kritisoivat voimakkaasti kreikkalaisten tolkutonta lainarahan tupeltamista, mutta sitten kun komissio huomautti Suomea omista talousongelmista niin sitten loppui ymmärrys lainaelämisen kritiikistä.

        Suomi putosi vuosikymmenessä euroopan kehitysmaaksi, mutta joillakin on vielä pokkaa kritisoida hallitusta pakon edessä tehdyistä päätöksistä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Suomalaiset kritisoivat voimakkaasti kreikkalaisten tolkutonta lainarahan tupeltamista, mutta sitten kun komissio huomautti Suomea omista talousongelmista niin sitten loppui ymmärrys lainaelämisen kritiikistä.

        Suomi putosi vuosikymmenessä euroopan kehitysmaaksi, mutta joillakin on vielä pokkaa kritisoida hallitusta pakon edessä tehdyistä päätöksistä.

        Joo. Lainaa otetaan liikaa ja varmaan jo siihen otetaan, että saadaan maksettua vanhoja. Mutta kuka näitä lainojakin edes ottaa ja mistä? Katsoin joskus Uuspaavalniemen haastattelun vaihtoehtomediassa ja hän sanoi, ettei talousvaliokunnan jäsen edes saa tietoja finanssivalvonnalta, vaikka pitäisi saada. Mitenkä paljon kokoomukselaiset pelaa omaan pussiin? Hehän ovat istuneet valtiovarainministerin pallilla vuosia? Maksaako joku Suomelle velkaa antava pankki bonusta lainanotosta?

        Niin. Onko nykyäänkin se kolmikantaenemmistöpuolueet vaan sätkynukkeja?Ja edelleen maksumiehenä lopulta sinäkin....


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Lainaa otetaan liikaa ja varmaan jo siihen otetaan, että saadaan maksettua vanhoja. Mutta kuka näitä lainojakin edes ottaa ja mistä? Katsoin joskus Uuspaavalniemen haastattelun vaihtoehtomediassa ja hän sanoi, ettei talousvaliokunnan jäsen edes saa tietoja finanssivalvonnalta, vaikka pitäisi saada. Mitenkä paljon kokoomukselaiset pelaa omaan pussiin? Hehän ovat istuneet valtiovarainministerin pallilla vuosia? Maksaako joku Suomelle velkaa antava pankki bonusta lainanotosta?

        Niin. Onko nykyäänkin se kolmikantaenemmistöpuolueet vaan sätkynukkeja?Ja edelleen maksumiehenä lopulta sinäkin....

        Ei tuossa pankkitoiminnassa ole mitään hämärää, raha on velkaa.

        http://blogit.image.fi/rahajatalous/toimittaja-rossi-ja-rahan-endogeenisuus/

        Jos ei ole velkaa, ei ole rahaakaan kuin hyvin rajallinen määrä. Jos ihmiset joutuisivat pelaamaan vain oikealla rahalla, niin kysyntä ylittäisi tarjonnan ja korko olisi sen mukainen.

        Jos taas rahaa painettaisiin varmuusvarastoihin asti, niin sitten astuisi kuvioon myös hyperinflaatio. Nykyinen malli on erittäin toimiva.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ei tuossa pankkitoiminnassa ole mitään hämärää, raha on velkaa.

        http://blogit.image.fi/rahajatalous/toimittaja-rossi-ja-rahan-endogeenisuus/

        Jos ei ole velkaa, ei ole rahaakaan kuin hyvin rajallinen määrä. Jos ihmiset joutuisivat pelaamaan vain oikealla rahalla, niin kysyntä ylittäisi tarjonnan ja korko olisi sen mukainen.

        Jos taas rahaa painettaisiin varmuusvarastoihin asti, niin sitten astuisi kuvioon myös hyperinflaatio. Nykyinen malli on erittäin toimiva.

        No minä uskon, että kyllä jokin kupls puhkeaa...

        Mutta hyvä jos ei. En ennusta tarkkaan mitään ja pidä mitään ehdottoman oikeana tai vääränä. Kyseenalaistan kylläkin...


      • Dissident kirjoitti:

        No minä uskon, että kyllä jokin kupls puhkeaa...

        Mutta hyvä jos ei. En ennusta tarkkaan mitään ja pidä mitään ehdottoman oikeana tai vääränä. Kyseenalaistan kylläkin...

        Pankkijärjestelmä vaatii toimiakseen sen, että lainsäädäntöä muokataan ongelmien ilmetessä ja korjataan niitä osia missä on heikkouksia.

        Se on vähän kuin talo jossa asutaan. Sitä peruskorjataan kun tulee sen aika eikä tuikata tuleen.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Pankkijärjestelmä vaatii toimiakseen sen, että lainsäädäntöä muokataan ongelmien ilmetessä ja korjataan niitä osia missä on heikkouksia.

        Se on vähän kuin talo jossa asutaan. Sitä peruskorjataan kun tulee sen aika eikä tuikata tuleen.

        Joo. Ilmsn muuta. Mutta läpinäkyvyyttä vaan siihen touhuun lisää. Sillä saisi paljon poliittista uskottavuuttakin.

        Eihän siinä voi olla huonoa mikään? Kai valvovat elimet pitää olla just ajan tasalla? Esim. Talousvaliokunta?

        Mut nyt nukkuu..


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ei tuossa pankkitoiminnassa ole mitään hämärää, raha on velkaa.

        http://blogit.image.fi/rahajatalous/toimittaja-rossi-ja-rahan-endogeenisuus/

        Jos ei ole velkaa, ei ole rahaakaan kuin hyvin rajallinen määrä. Jos ihmiset joutuisivat pelaamaan vain oikealla rahalla, niin kysyntä ylittäisi tarjonnan ja korko olisi sen mukainen.

        Jos taas rahaa painettaisiin varmuusvarastoihin asti, niin sitten astuisi kuvioon myös hyperinflaatio. Nykyinen malli on erittäin toimiva.

        Minua näissä pohdinnoissa hämmentää se, että erotellaan "oikea" raha ja ikään kuin "johdannaisena" muodostunut raha. Yhtä lailla kaikki raha on velkaa. Kahdenkertaisen kirjanpidon sääntöjen mukaan jos jotakin kirjataan debet-puolelle sama summa kirjataan myös kredit-puolelle. Näin se on taskussa olevan eurovitosenkin kannalta. Menepä keskuspankkiin vaatimaan vitosellesi jotain vastinetta, niin mitään et saa.

        Bitcoin tai eurokolikko. Erona on lopulta vain se kuinka paljon kumpaankin kollektiivisesti luotetaan. Tuossa hauska visualisointi rahan=velan määristä:

        https://www.marketwatch.com/story/this-is-how-much-money-exists-in-the-entire-world-in-one-chart-2015-12-18


    • Gnuk

      Sun ulostuloissa tässä asiassa on lievää fanatismia havaittavissa. Fanaatikot ja fanatismi on vaarallista, vaikka mitä aatesuuntaa ne edustaisivat. Tässäkin asiassa historia puhuu omaa kieltänsä, TJEU!

      • Minä sanoisin että tarkoitukseni on enemmänkin tuoda realismia keskusteluun. Niinistö saatetaan valita presidentiksi jo ykköskierroksella, pidetään se mielessä kun öyhötetään vaaleista.

        Niinistön valinta on itsestäänselvää, viimeistään kakkoskierroksella ja hyvin suurella marginaalilla kakkoseen.


      • Gnuk
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Minä sanoisin että tarkoitukseni on enemmänkin tuoda realismia keskusteluun. Niinistö saatetaan valita presidentiksi jo ykköskierroksella, pidetään se mielessä kun öyhötetään vaaleista.

        Niinistön valinta on itsestäänselvää, viimeistään kakkoskierroksella ja hyvin suurella marginaalilla kakkoseen.

        Niinistö todennäköisesti valitaankin. So? Mua lähinnä huvittaa sun fanaattinen vouhotus siitä. Eikö ittees huolestuta se fanaattisia pirteitä saanut vouhotus.

        Ja taitaa olla muuten Salekin jo vähän hermostunut. Tokas joku aika sitten, ettei toista kierrosta tule. Ei olisi ehkä kannattanut olla niin ylimielinen. Ei finskit tykkää sellaisesta ylimielisyydestä, vaikka siihen olisi varaakin... :)

        Ja realismista sen verran, että sillon kun otat faktat haltuun, voidaan keskustella kanssas realismista. Sihen asti... :)


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Minä sanoisin että tarkoitukseni on enemmänkin tuoda realismia keskusteluun. Niinistö saatetaan valita presidentiksi jo ykköskierroksella, pidetään se mielessä kun öyhötetään vaaleista.

        Niinistön valinta on itsestäänselvää, viimeistään kakkoskierroksella ja hyvin suurella marginaalilla kakkoseen.

        "Niinistön valinta on itsestäänselvää, viimeistään kakkoskierroksella ja hyvin suurella marginaalilla kakkoseen."

        joopa joo, papparaisella alkaa jo hermo pettämään kun ei hyvin pedattu valtamedian suunnitelma etenekään niin kuin piti:

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005536143.html?ref=rss


    • Suomi-nousuun-5

      Niinistön valinta tuntuu olevan selvä, koska media on sitä toitottanut. Se on eräänlainen manipuloinnin keino. Tällaisen ei pitäisi olla mahdollista.
      Vaikuttamisen keino on myös se, etteivät toimittajat kohtele presidenttiehdokkaita tasapuolisesti.

      • Kyllähän se on ihan selvää että Niinistöllä on eniten haastetta. Toimittajien lisäksi vastaehdokkaat ja media yrittävät hakea virheitä Niinistön aiemmista toimista, mutta ovat vetäneet vesiperän.

        Huhtasaari ei ymmärrä edes mihin tehtävään on ehdolla, on luontevaa että häneltä tivataan siitä.


      • Siksi.äänestin.5
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Kyllähän se on ihan selvää että Niinistöllä on eniten haastetta. Toimittajien lisäksi vastaehdokkaat ja media yrittävät hakea virheitä Niinistön aiemmista toimista, mutta ovat vetäneet vesiperän.

        Huhtasaari ei ymmärrä edes mihin tehtävään on ehdolla, on luontevaa että häneltä tivataan siitä.

        Eikohän se Huhtasaari ymmärrä varsinaisen hyvin mihin on ryhtynyt.
        Nyt tarvitaan muutosta ja Huhtasaari on tarpeeksi erottuva ehdokas tässä joukossa.
        Hänellä on oikeat arvot ym. joiden avulla saamme Suomen johtoon tarvittavanlaisen roolimallin. Suomi ensin, ei muut maat. Meillä on vammaisia, sairaita, mummuja ja pappoja paskat housuissa makuupotilaina... satojen metrien pituisia leipäjonoja, paljon korjattavaa... ja rahat on viime vuosina silti valuneet ulkomaille ja velkaannuttanut Suomea...

        Suomi pitää hoitaa kuntoon ensiksi ja sitten vasta auttaa muita. Uponnut Suomi ei auta ketään, vaan uppoaa muiden mukana, tai on muiden kelluke ja muiden päästessä eteenpäin uppoaa lopulta itse!


      • Siksi.äänestin.5 kirjoitti:

        Eikohän se Huhtasaari ymmärrä varsinaisen hyvin mihin on ryhtynyt.
        Nyt tarvitaan muutosta ja Huhtasaari on tarpeeksi erottuva ehdokas tässä joukossa.
        Hänellä on oikeat arvot ym. joiden avulla saamme Suomen johtoon tarvittavanlaisen roolimallin. Suomi ensin, ei muut maat. Meillä on vammaisia, sairaita, mummuja ja pappoja paskat housuissa makuupotilaina... satojen metrien pituisia leipäjonoja, paljon korjattavaa... ja rahat on viime vuosina silti valuneet ulkomaille ja velkaannuttanut Suomea...

        Suomi pitää hoitaa kuntoon ensiksi ja sitten vasta auttaa muita. Uponnut Suomi ei auta ketään, vaan uppoaa muiden mukana, tai on muiden kelluke ja muiden päästessä eteenpäin uppoaa lopulta itse!

        Varsinainen ongelma ei ole kaikkein heikoimmassa asemassa olevat, vaan sinun kaltaisesi työttömät pölhöpopulistit. Te kuppaatte yhteiskunnalta fukia elämiseenne ja uskotte sen olevan oikein koska sosiaalinen oikeudenmukaisuus.

        Sosiaalinen oikeudenmukaisuus on on synonyymi sanalle varastaminen, laiskojen elättäminen ei perustu oikeudenmukaisuuteen ja se pitäisi lopettaa. Inhimillisyys on hyvä peruste auttaa kaikkein heikoimmassa olevia, mutta se ei liity mitenkään sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen.

        Minun vanhempani ovat heikkoja vanhuksia jotka odottavat kuolemaansa. Isälläni on parkinson, äidilläni alzheimer, noista ei enää parane. Isäni on vielä kotona mutta äitini on ollut vuoden alusta lähtien vanhainkodissa.

        Sisarukseni huolsivat äitiäni pari viimeistä vuotta jotka hän halusi itse asua kotonaan, lopussa hänelle piti palkata avustaja joka auttoi peseytymisessä koska hänellä ei ole enää pidätyskykyä. Kyllä hän makasi usein kotonaan paskat housuissa kun avustaja meni paikalle, mutta päättäjillä ei ole mitään tekemistä heikentyneen pidätyskyvyn kanssa.

        "Kansallismielisyys" on oikeastaan omien henkilökohtaisten epäonnistumisten sysäämistä valtion syyksi. Kyvyttömyyttä vastata itse omasta elämästään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe