Uudet kernelit ovat tehneet Ubuntusta epävakaan.

3435gv

Taas joutui sammuttamaan koneen virtanapista. Täysin jumissa koko kone. CPU pauhasi täysillä ja kone alkoi olla jo polttavan kuuma. Ei hyvältä näytä tämä nykyisten linuxien kehitys.

15

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hugrh

      Kuullostaa aivan minun ex-Vistaltani.

    • fukfuk

      Kiitos Intel!

    • mintlinux-mään

      Miksi et palaa takaisin vanhempaan? Kai se Ubuntuissakin onnistuu, kun Mintissä onnistuu helposti.

    • WinTilalle.jaToimii

      Heitä roskiin moinen ja osta kunnollinen käyttöjärjestelmä. Tiedät kyllä mikä.

      • häivy_täältä

        Häivy jo täältä trollaamasta, windows ei ole kunnollinen käyttis. Kaikki linuxit sen sijaan on.


    • komentoriviltä

      Vanhaan palaaminen menee osimoilleen näin:
      apt list | grep "ohjelmapaketin nimi tai avainsana" | grep installed
      kun oikea paketti löytyy:
      apt list --all-versions "ohjelmapaketin nimi"
      Listaa kaikki em. paketista olevat versiot.
      poistetaan asennettu versio tieltä:
      apt remove "ohjelmapaketin nimi"
      asennetaan vanha versio pyytämällä sitä "=versio" tyyppisesti, versio on em. listalla muotoa "2.0.1-1ubuntu3": pitäisi riittää kirjoittaa alusta tarpeeksi monta numeroa, että asennusversion voi erottaa halutusta versiosta
      apt install "ohjelmapaketin nimi"=versionumero
      -eli jos on universe/multiverse enabloituina apt:n configissa voi halutessaan valita esim. version stablen ja devaus-version väliltä:
      Sitten voi katsoa, mitä kaikkea apt tarjoaa "man apt" komennolla. Esim purge voi joskus olla tarpeen.
      Joku voisi oikaista, mikäli tietää paremman tavan tehdä tämän.

      • mintlinux-mään

        Kai nyt Ubuntussakin Grub-menun kautta voi käynnistää aiempaan kerneliin? Mintissä Grub-menussa valitaan "advanced options" ja sieltä valitaan aiempi versio, sitten vaan käynnistymisen jälkeen voi poistaa päivitysten hallinnassa sen uusimman kernel-version.


      • WinUbMint

        Ubuntu toimii tuossa lähes täsmälleen samoin kuin Mint jonka pohjana Ubuntu on.

        Oikeasti kylläkin noihin oireisiin olen törmännyt vain Windows Vistan kanssa, joten pidän henkilökohtaisesti aloitusta trollauksena.


      • buutti_kuntoon
        WinUbMint kirjoitti:

        Ubuntu toimii tuossa lähes täsmälleen samoin kuin Mint jonka pohjana Ubuntu on.

        Oikeasti kylläkin noihin oireisiin olen törmännyt vain Windows Vistan kanssa, joten pidän henkilökohtaisesti aloitusta trollauksena.

        GRUB?

        En ole käyttänyt uutta GRUBia lainkaan.

        Viimeisin GRUB, jota olen käyttänyt: 0.97.

        Kas kun uusi GRUB ei sovinnolla halua asentua VBR -alueelle (Volume Boot Record).
        Se kun huolii ainoastaan MBR:n (Master Boot Record) asennuspaikakseen.
        Ja tätähän en voi hyväksyä.

        Siksi buuttaan linuxinin (Lubuntu) Syslinuxilla.

        Tosin Syslinuxin asennusohjelma EI HOIDA hommaansa kunnolla!

        Syslinuxin asennusohjelman jäljiltä käynnistysyritys johti vain buuttausvaiheessa näytölle tulevaan tekstiin "Boot Error".

        Noh, omatekoinen ohjelma korjasi ongelman tuota pikaa.

        Onneksi ymmärrän PC:n buuttiprosessin suht hyvin. Tuli ikävänä yllärinä, että Syslinuxin asennusohjelma teki tuossa mokan, eli yksi tärkeä yksityskohta jäi hoitamatta.

        Niin, ja Syslinuxissa on vielä se puute, että siinä ei ole sisäänrakennettua tukea menuille, vaan menutuki vaatii erillisen modulin lataamista !

        Herää tietenkin kysymys: miksi?

        Noh, ilmeisesti C -kielellä koodaavilta ei voi odottaa parempaa lopputulosta.
        C on nihilistien suosima ohjelmointikieli, ja lopputulokset puhuvat puolestaan!


      • ja-c-hyvä
        buutti_kuntoon kirjoitti:

        GRUB?

        En ole käyttänyt uutta GRUBia lainkaan.

        Viimeisin GRUB, jota olen käyttänyt: 0.97.

        Kas kun uusi GRUB ei sovinnolla halua asentua VBR -alueelle (Volume Boot Record).
        Se kun huolii ainoastaan MBR:n (Master Boot Record) asennuspaikakseen.
        Ja tätähän en voi hyväksyä.

        Siksi buuttaan linuxinin (Lubuntu) Syslinuxilla.

        Tosin Syslinuxin asennusohjelma EI HOIDA hommaansa kunnolla!

        Syslinuxin asennusohjelman jäljiltä käynnistysyritys johti vain buuttausvaiheessa näytölle tulevaan tekstiin "Boot Error".

        Noh, omatekoinen ohjelma korjasi ongelman tuota pikaa.

        Onneksi ymmärrän PC:n buuttiprosessin suht hyvin. Tuli ikävänä yllärinä, että Syslinuxin asennusohjelma teki tuossa mokan, eli yksi tärkeä yksityskohta jäi hoitamatta.

        Niin, ja Syslinuxissa on vielä se puute, että siinä ei ole sisäänrakennettua tukea menuille, vaan menutuki vaatii erillisen modulin lataamista !

        Herää tietenkin kysymys: miksi?

        Noh, ilmeisesti C -kielellä koodaavilta ei voi odottaa parempaa lopputulosta.
        C on nihilistien suosima ohjelmointikieli, ja lopputulokset puhuvat puolestaan!

        syslinuxsil bootataan fatit ja dossit extlinuxil ext/2/3/4
        https://packages.debian.org/source/sid/syslinux


      • ja-c-hyvä kirjoitti:

        syslinuxsil bootataan fatit ja dossit extlinuxil ext/2/3/4
        https://packages.debian.org/source/sid/syslinux

        "Viimeisin GRUB, jota olen käyttänyt: 0.97."
        Tuo alkaa olla vanhentunut. MBR:n on syrjäyttänyt GPT osiotaulu ja UEFI bios. UEFI osaa käynnistää Linuxin ilman lataajaakin, mutta kernelille ei voi välittää silloin parametreja.

        Syslinux käytössä usein asennusmedioilla - johtuu tiedostoformaatista. Normaalisti sitä ei käytetä. On monta muuta järkevämpää vaihtoehtoa.

        Grub on kirjoitettu Assemblerilla ja C:llä. Vaikeita kieliä, joita osaavat vain ammattilaiset. Lääkäreilläkin oma kielensä.


    • Älä-pissi-allesi

      "" Taas joutui sammuttamaan koneen virtanapista. ""
      Usko tai älä, hyvin usein tietokone ja muutkin sähkölaitteet, sammutetaan virtanapista.

      "" Täysin jumissa koko kone. ""
      Ubuntussa on sellainen ominaisuus, että se jumittaa koneen, siitä ei kannata olla huolissaan, se kuuluu asiaan.

      "" CPU pauhasi täysillä ja kone alkoi olla jo polttavan kuuma. ""
      Silloin kun suoritinta kuormitetaan 100%, on täysin mahdollista että lämmöt ovat jopa 40° - 45° asteen luokkaa.

      "" Ei hyvältä näytä tämä nykyisten linuxien kehitys. ""
      Ilmeisesti puhut Windows käyttäjän näkövinkkelistä, jolloin huolestumisesi on täysin aiheellista, koska Linux jakelut ovat hyvin voimakkaassa kehitysvaiheessaan, ja todellinen uhka Windows käyttöjärjestelmälle jo parin vuoden sisällä.

    • Turbo-Urpo

      (Uudet kernelit ovat tehneet Ubuntusta epävakaan.)

      EI PIDÄ PAIKKAANSA
      Ubuntu on tehnyt kernelit epävakaiksi, eikä se ole Ubuntun ainut huono ominaisuus, se myös rikkoo tietokoneet.

      • lopeta_jo

        Ubuntu ei riko tietokoneita joten puhut p*skaa ja trollaat!


    • 8765

      Vaikuttaa siltä, että koneelle on pöhköilty Bitcoin-louhija tai jotain muuta vastaava...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe