Nyt vasta tajuan, miksi olen ollut

yksinparisuhteessa

tässä avoliitossa yli kaksikymmentä vuotta.
Avoliittomme on ollut myrskyisä ja välillä hienoja aikoja.
Nyt olemme tilanteessa, ettei ole muuta kuin toisistaan erkaantuneet mies ja nainen.
Kumpikin ärsyttää toista ja pienikin asia voi aloittaa riidan.
Olen kertaalleen muuttanut erilleen, mutta manipuloimalla olen muuttanut takaisin.
Jälkeenpäin asioita kertaamalla ymmärrän että raha oli suurin asia jonka vuoksi minulle kävi näin.
Olen itse työelämässä, suurimmaksi osaksi maksan melkeen kaiken.
Pelkään, jos jatkan tätä minua alkaa ahdistamaan ja elämäni menee huonompaan suuntaan.
Vaikka olen viisikymppinen olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja usein saan imartelevia kommentteja ulkonäöstäni sekä miehiltä että naisilta.
Haluaisin aloittaa uuden elämän, katsoa mitä minulle on vielä jäljellä tässä elämässä.
Saanko olla vielä onnellinen, löydänkö ystäviä ympärilleni, kun ne aikaa sitten jouduin jättämään avomiehen käytöksen vuoksi.

9

2373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siun

      Mites parisuhde leirit yms. Sillä toisen tuomia asioita pääsee pakoon kun laittaa välissä oven kiinni, mut ne omat jutut vie mahdolliseen Uuteenkaupunkiin suhteeseen.. oisko hyvä katsoa kaikki mahdollisuudet ja kortit ekaks , ja kääntää kaikki kivet... jospa se yhteys löytyisi sittenkin..
      Hakemaa apua yhdessä ja kerro hänelle toiveistasi, pettymyksiätä, kaipauksistasi syyttelemättä hälle, ja anna hänen kertoo omat sinulle...

      Erilaiset tarjoaa avioliitto ja parisuhde apua, älkää pettyy jos ei heti eka anna oikeita vastauksia, etsivä löytää

    • ennytymmärtänyt

      Miksi ihmeessä manipuloit itsesi huonoon liittoon takaisin?

    • oletkokatkerajostakin

      Samaa mietin manipuloit itsesi takaisin? Ehkä kannattaisi olla ihan sinkku. Tuollaista tuuliviiri hommaa kannata enään tuossa iässä kovin paljoa harrastaa. Kohta huomaat olevasi tosi yksin. Onko tuolla avoliittossa mitään enään jäljellä? Sanot sen käytöksen olevan syynä. Siis kohteleeko sua rumasti? Nyt vasta tajuat olleesi huonossa suhteessa siis miksi? Kyllä tuossa iässä pitäisi jo osata suhteilla oikein ja kunnioittaa toista. Tee nyt paperille plussat ja miinukset kumpi lista voittaa otat sen suunnan. Mutta tuo itsensä manipulointi kannattaa lopettaa.

    • eroa_haikaileva_mies

      Aloitus on lähes kopio omasta pitkästä avoliitosta, samoja asioita paljon, mekin oltiin kumppanin kanssa erillään pienen hetken ja taas yhteen ja ongelmat jatkui osittain. Silloin nuorempina hyvä ja kiihkeäkin seksi piti meidät kuitenkin yhdessä mutta sekin sitten hiipui loppujen lopuksi, Nyt kun seksiäkään ei nää ole ollut 2-3 vuoteen tuntuu että avoliitto vetää viimeisiään. Nainen kuitenkin tuntuu haluavan pitää "kulissiavoliittoa" jostain syystä pystyssä. Olisin kyllä itse valmis jatkamaan omillani ja katsella vähän "tarjontaa". Uutta parisuhdetta en kyllä haluis mutta treffi ja seksiseura olisi tervetullutta.

    • Yksinparisuhteessa ja eroa_haikaileva.

      Teidän laisia vastuun pakoilijoita löytää paljon. Ei haluta ottaa vastuuta omasta onnesta, vaan syytetään sen puutteesta toista.

    • Yksinparisuhteessa

      Kuuleppa Yokamies, SE EI MENE niin kunka kirjoitit. Vastuuta onnesta voi ottaa, mutta se ei aina voi olla niin yksinketaista kuin sinä kuvittelet. Jokainen jollainlailla haluaisi kuitenkin onnistua. Mutta toista ihmistä ei voi muuttaa. Ihan varmasti kaikkensa yrittäneenä, vihdoin on luovutetta ja jatkettava matkaa elämässä. Jokisella on onnen mahdollisuus, kaikki ei vaan saa sitä helpolla. Jos vielä löytää uuden onnen, sitä haluaa suojella ja entisestä viisaampana .

      • Muutavainitsesi

        "Onni" ei tarkoita uutta ihmissuhdetta kuin niille, jotka eivät ymmärrä mitä onni oikeasti tarkoittaa ja että se asuu omassa taskussa eikä kenenkään toisen tuluspusseissa.


      • maalaijärkikäyttöön
        Muutavainitsesi kirjoitti:

        "Onni" ei tarkoita uutta ihmissuhdetta kuin niille, jotka eivät ymmärrä mitä onni oikeasti tarkoittaa ja että se asuu omassa taskussa eikä kenenkään toisen tuluspusseissa.

        Onni vois olla hyvät yhtävät ja perhe ympärillä ei siihen mitään avioliittoja tarvita. Mitä enemmän tulee ikää sitä enemmän pidän yksinolosta ja harrastuksistani vaikka olen perheellinen ei tarkoita että pitää olla jatkuvasti läsnä. Kerran yksi nainen oikein lohkaisi, sanoi että perheellisen miehen paikka on kotona sohvalla puolison vieressä, no siinähän se mielenrauha järkkyisi, ei ihme jos tuolla mallilla mennään niin eroja tulee.


      • Mäoonmikäoon

        Juurikin noin; me olemme yksilöitä, meidän ei tarvitse muuttua toisen kylkiluuksi ja / tai sohvaperunaksi toisen viereen. Aviosuhdekaan ei sellaiseen velvoita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe