Pikku pöytäkello

Pikkuinenkello

Sitä olin ajatellut ja hain kelloliikkeiden sivuilta. Löysin netistä erään kelloliikkeen sivuilta. Hinta ei ollut kallis. Ei soi yöllä ja on valoanturi, joten voin luottaa siihen, että we ei soi kuin valoisana aikana. Soittoa 30 klassista sävelmä. Kello on ollut minulla puolitoista vuotta ja olen siihen tyytyväinen.

3

1444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leluistaIhastunut

Ihanaa.

• Ystäväsekin

Pöytäkellot ovat soittava ja soivat tasatunnein ja ennen vanhaan sävel oli yksinkertaisempi kuin nykyään. Nykyään Pöytäkellot ovat useimmiten patterikelloja ja voivat soittaa klassisia lauluja. Ne ovat joko enimmäkseen puuta tai muovia. Metallilisukkein. Hinta ei päätä huimaa. Niistä saa mukavan ystävän jos tahtoo tasatuntilyönnit mutta ei halua kelloa seinälleen.
      Sitten on vieläkin, vaikka en usko että on kauan; könnin kelloja ja myynnissä on myös niiden koneistoja jos tahtoo kelloja itse tehdä. Lisäksi muut lattiakaappikellot ovat lisänä. Niitäkin voi tehdä itse ja koneistoja on myytävänä erikseen. Minä pidän pöytäkellosta jonka vuosi sitten ostin ja vanhan ajan patterikelloja jonka ikä lienee 24-25 vuotta. On koko ajan käynyt samalla koneistolla. Vanha käsin vedettävä kaappikello on ystävä, jolle ei löydy samanlaista.

• Kotimielessä

Seinäkaappikello ovat isoisän aikaan olleet suhteellisen paljon isompia kuin nykyään. Ääni oli niin ollen kovempi ja kello oli "kaapissa", johon kellon omistaja laittoi avaimia muitakin kuin vain kellon avaimet. Junghansin sota-aikaan tekemä kaappikello on vielä ehjä ja soi aivan hyvin aikaa. Soittoääni on vanhan mallinen ja tehokas ja hyvin erilainen kuin nykyaikaiset seinäkaappikello.
      Pöytäkelloissa on etuna että ääni on kerrostalohuoneiston sopivan hiljainen, pieneen huoneistoon lähinnä. Seinäkaappikello on kuitenkin monen vanhemman ajan ihmisen toive koska monella ei ole ollut seinäkaappikello sitten lapsuuden ja omassa kodissa se on jotakin, koska se tuo kodin muistot mieleen ja tuntuu taas niin tutulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      315
      6817
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      69
      3906
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      207
      3106
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2807
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1932
    6. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1682
    7. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1682
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1408
    Aihe