Pikku pöytäkello

Pikkuinenkello

Sitä olin ajatellut ja hain kelloliikkeiden sivuilta. Löysin netistä erään kelloliikkeen sivuilta. Hinta ei ollut kallis. Ei soi yöllä ja on valoanturi, joten voin luottaa siihen, että we ei soi kuin valoisana aikana. Soittoa 30 klassista sävelmä. Kello on ollut minulla puolitoista vuotta ja olen siihen tyytyväinen.

3

1388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leluistaIhastunut

Ihanaa.

• Ystäväsekin

Pöytäkellot ovat soittava ja soivat tasatunnein ja ennen vanhaan sävel oli yksinkertaisempi kuin nykyään. Nykyään Pöytäkellot ovat useimmiten patterikelloja ja voivat soittaa klassisia lauluja. Ne ovat joko enimmäkseen puuta tai muovia. Metallilisukkein. Hinta ei päätä huimaa. Niistä saa mukavan ystävän jos tahtoo tasatuntilyönnit mutta ei halua kelloa seinälleen.
      Sitten on vieläkin, vaikka en usko että on kauan; könnin kelloja ja myynnissä on myös niiden koneistoja jos tahtoo kelloja itse tehdä. Lisäksi muut lattiakaappikellot ovat lisänä. Niitäkin voi tehdä itse ja koneistoja on myytävänä erikseen. Minä pidän pöytäkellosta jonka vuosi sitten ostin ja vanhan ajan patterikelloja jonka ikä lienee 24-25 vuotta. On koko ajan käynyt samalla koneistolla. Vanha käsin vedettävä kaappikello on ystävä, jolle ei löydy samanlaista.

• Kotimielessä

Seinäkaappikello ovat isoisän aikaan olleet suhteellisen paljon isompia kuin nykyään. Ääni oli niin ollen kovempi ja kello oli "kaapissa", johon kellon omistaja laittoi avaimia muitakin kuin vain kellon avaimet. Junghansin sota-aikaan tekemä kaappikello on vielä ehjä ja soi aivan hyvin aikaa. Soittoääni on vanhan mallinen ja tehokas ja hyvin erilainen kuin nykyaikaiset seinäkaappikello.
      Pöytäkelloissa on etuna että ääni on kerrostalohuoneiston sopivan hiljainen, pieneen huoneistoon lähinnä. Seinäkaappikello on kuitenkin monen vanhemman ajan ihmisen toive koska monella ei ole ollut seinäkaappikello sitten lapsuuden ja omassa kodissa se on jotakin, koska se tuo kodin muistot mieleen ja tuntuu taas niin tutulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      158
      6420
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      51
      1844
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      43
      1545
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1110
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1039
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      971
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      950
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      908
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      898
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      887
    Aihe