Mitä tehdä?

Depressio000

En koe, että olisin masentunut. Mulla on aino yksi oire on vain kuoleman ajattelu. Oon tyytyväinen itseeni en mitenkään kritisoi itseäni ja mulla on yhä kiinnostus kaikkiin asioihin ja en ole NIIN väsynyt ainoastaan kuolelamn ajattelu aamuisin, päivällä, koulussa, kavereiden kanssa, iltaisin ja öisin jos esim, herään niin melkein heti ajattelen kuolemaa jopa silloinki. Psykiatrikaan ei voi vaikuttaa koska mitä hän sanoo minulle on jo kaikki tuttua ja jossain kohti hän on väärässä. Mulla on muutrnkin menossa elämän kriisi en edes halua käydä koulua.

22

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eienäänuori

      Onko tuo enemmänkin elämänpelkoa Kaikki edessä oleva tuntuu raskaalta ja ylivoimaiselta. Haluasi vain paeta ja väistyä sivuun ja luovuttaa. Masennukseen viittaa.

    • aivojuttu

      Miten tuo päihteiden käyttö

      • depressio000

        en käytä päihteitä ollenkaan en edes juo energia juomaa


    • Kerroit, että käyt psykiatrilla, mutta koet silti ilmeisesti tarvitsevasti vielä muutakin tukea. Hyvä, että rohkenit kirjoittaa myös tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa. Lisäksi ulkopuolinen tuki voi auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjota myös uusia näkökulmia.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Tässä joitakin vaihtoehtoja:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saat halutessasi itsellesi tukihenkilön, jonka kanssa voit keskustella kahden kesken. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos haluat keskustella tilanteestasi mieluummin soittamalla, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Olenrobotti

      "Psykiatrikaan ei voi vaikuttaa koska mitä hän sanoo minulle on jo kaikki tuttua"

      Tarkoitatko että olet ollut jo pitempään hoidoissa ?
      Jos niin on, niin on aika epätodennäköistä löytää tältä palstalta asiantuntevampaa apua.
      Ehkä jotain vertaistukea korkeintaan. Tai henkistä opastusta (ei millään pahalla uskiksia kohtaan).

      On jotenkin ristiriitaista jos koet kuitenkin olevasi itseesi tyytyväinen , kiinnostunut asioista , et ole ongelmakäyttäjä jne. ja samaan aikaan et ole kiinnostunut koulunkäynnistä (olet siis aika nuori) ja sinulle on kriisi menossa..
      En tietysti ole asiantuntija mielenterveyden alalla, mutta jokin tuossa tuntuu oudolta.

      Ettet vaan olisi vajonnut jonkinlaiseen uhriutumisen rooliin, jossa saat jotain neuroottista nautintoa ?

      Mutta mitäs mä tietäisin..

      • depressio000

        Mitä tarkoitat neuroottista nautintoa?.Ja hyvä, että otit huomioon miten minulla on nyt menossa kriisi tilanne. Se on elämän takia, puolet elämästä menee hukkaan... opiskelua, töitä, rakkaus, perhe, kuolema. En tunne, että olisin vapaa.. jos lopetan opiskelemisen niin minun elämää menee päin puuta sitten ainakin. Joten vaihtoehtoja minulla ei oikein ole. Elämä on niin väkivaltainen ja muutenkin ajattelen ihan erin lailla kuin muut esim. kaverit. Ymmärrän asiat jotenkin paremmin. Ja muutenkin tunnen itseni ihan erilaiseksi. Katson maailmaa ihan toisin. On niin vaikeeta, on jotenkin yksinäistä kun ei ole oikein hyvää äitiä joka kuuntelisi sinua ja ei ole iskää ketä et pelkäisi.


      • Olenrobotti
        depressio000 kirjoitti:

        Mitä tarkoitat neuroottista nautintoa?.Ja hyvä, että otit huomioon miten minulla on nyt menossa kriisi tilanne. Se on elämän takia, puolet elämästä menee hukkaan... opiskelua, töitä, rakkaus, perhe, kuolema. En tunne, että olisin vapaa.. jos lopetan opiskelemisen niin minun elämää menee päin puuta sitten ainakin. Joten vaihtoehtoja minulla ei oikein ole. Elämä on niin väkivaltainen ja muutenkin ajattelen ihan erin lailla kuin muut esim. kaverit. Ymmärrän asiat jotenkin paremmin. Ja muutenkin tunnen itseni ihan erilaiseksi. Katson maailmaa ihan toisin. On niin vaikeeta, on jotenkin yksinäistä kun ei ole oikein hyvää äitiä joka kuuntelisi sinua ja ei ole iskää ketä et pelkäisi.

        "Neuroottinen nautinto" oli lainattu jostain vanhasta Tenavat-sarjakuvasta, ei siis varmaan mikään tieteellinen termi.
        Koitin sillä tarkoittaa vaan sitä , että joillekin ihmisille (en tarkoita juuri nyt sinua) jatkuva masennus muodostuu jonkinlaiseksi turvaverkoksi, johon voi heittäytyä ja velloa itsesäälissä, ja siihen alkaa tottua ja kiintyä niin ettei tahdokaan ottaa esim. apua vastaan.. arvaat varmaan että jossain määrin tämä on omakohtainen kokemus..
        Tuskin minulla sinulle mitään annettavaa oikeasti on, eli sellaista uutta en pysty kertomaan tai kommentoimaan, mitä et olisi jo kuullut... ja jos oikein tulkitsen niin väkivalta näyttelee sinun elämässäsi jotain roolia ? Siihen ei kenenkään pitäisi joutua alistumaan !
        Monissa vaikeuksissa voi auttaa kuitenkin yksi oivallus: ET OLE YKSIN ONGELMISSASI.
        jo aiemmin tuossa kerrottiin eri tahoista joista voisi löytyä sitä vertaistukea ja kuulevia korvia.
        Toiset saman kokeneet osaavat ehkä auttaa paremmin kuin koulunkäyneet asiantuntijat.

        En ole uskossa, mutta sanotaan nyt silti retorisesti, että "olet rukouksissani", toivottavasti löydät apua itsellesi .

        PS! Jos joku sanoo sinulle, että elämä kantaa, niin suhtaudu siihen varauksella, sillä sellaiset ihmiset eivät ole kriisiä ikinä kokeneetkaan.


    • depressio000

      tarvitsen jotain muuta. Ja kuinka oudolta tämä ei kuulostaisi, mutta tekee mieli pelastaa maailma ja auttaa ihmisiä. Olen vain niin pieni, että en pysty. Ja unelma olisi olla astronautti sillä rakastan astronomiaa jne. No minun mahdollisuudet ovat 0,01 prosenttia. Jokin vain vetää minua avaruuteen. Kuulostaa todella tyhmältä, mutta ne ovat minun tunteet. Tai sitten olen vain hullu. Ja vielä on tunne, että olen vanhempi mitä olen. Ja alkaa ahdistaa todella paljon, koska olen todella heikko.

    • eienäänuori

      Ajattelisin takulla sinun lailla, jos en olisi uskossa. Vaikka elämä on sinänsä ihana ainutlaatuinen kokemus, niin se silti kokemisen arvoiseksi riittäisi, jos sitten olisi päämääränä vain soramonttu tai liekit krematoriossa ja tuhkaksi särkän laitaan. Ei takuulla oli tarpeeksi tarkoitusta ja kun koetusta ja kärsimystä jokaisen vaiheisiin mahtuu. Tiedän että fyysisessä kuolemassa usko muuttuu todella näkemiseksi, mutta kyllä minä toivoisin saada olla vielä maan päällä kymmeniä vuosia.

      • depressio000

        niin, .mut jotenkin mua ahdistaa elää. Itsemurhaa en halua kuitenkaan tehdä, mutta ehkä se joskus tapahtuu... Se ei ole todellakaan mikään ratkaisu ja elämä on selviytymistä. Olen itse vaan todella heikko persoona.


      • einenäänuori
        depressio000 kirjoitti:

        niin, .mut jotenkin mua ahdistaa elää. Itsemurhaa en halua kuitenkaan tehdä, mutta ehkä se joskus tapahtuu... Se ei ole todellakaan mikään ratkaisu ja elämä on selviytymistä. Olen itse vaan todella heikko persoona.

        Et ole heikko ja jopa vahva kun uskallat tunnustaa itsellesi ja toisille, että pohdit syntyjä syviä. Eiköhän meistä jokainen ole joskus ollut samanlaisen kysymysten edessä, vaikuttaa että sinulla on meneillään eksistentiaalinen kriisi. Kaipuu avaruuteen on unelma päästä pois tästä kaikesta. Rukoilen Jumalaa johon syvästi uskon ja joka on minua auttanut, että saisit avun ja vastauksen etsimääsi.


      • depressio000

        wow sinä todella ymmärrät, kiitos!


    • yelloblow

      oletko miettinyt, että olisit tähti-ihminen???

    • Tähtiolento

      Kuten Yelloblow mainitsi epäilen että olet tähdistä. Monet nuoret tulevat nykyään toisilta korkeamman asteen planeetoilta (joissa on saattanut olla jopa pelkästään henkinen olento) ja heillä on vaikeuksia sitten sopeutua täällä fyysisellä kolmannen asteen planeetalla. Useimmat tulevat myöskin tänne auttamaan, mutta aluksi on vaikea ymmärtää mitä voisi tehdä.

      Toisten auttaminen jokatapauksessa auttaisi myös sinua itseäsi, silloin saisit tuntea toisten ihmisten välittämistä ja ehkäpä saada hyvää karmaakin. Jos et muuten voi auttaa niin nettikeskusteluissa voi aina yrittää tuoda hyvää mieltä muille ja luoda yhteyksiä ihmisiin joilla on jotain annettavaa.

      Itsemurha ei taida paljon kannattaa, sama on edessä seuraavassa elämässä. Koska ihminen ei ole pelkästään fyysinen ja psyykkinen olento vaan myös henkinen, henkisen puolen kehittämiseksi tarvitaan henkisiä harjoituksia tai ainakin henkisten asioiden tiedostamista. Henkisyys inspiroi ja auttaa ymmärtämään elämää. Hyvä kun olen lähtenyt etsimään uutta suuntaa elämällesi.

      • depressio000

        tiedän. Haluasin vain joskus jutella jonkun kanssa tästä. On todella yksinäistä. En edes tiennyt, että näin nopeasti joku huomaa, että olen tähdistä. ... En halua kerskailla tai mitään tällä jutulla. En tiedä mitä muut voi ajatella tästä asiasta esim. Puhunko totta vai en? Vai yritänkö nyt esittää, että olen tähti. Muutenkin ei lue paljoo tähti-ihmisistä niin minun on vaikea ymmärtää ja tajuta mitä minun pitäisi nytten asialle tehdä. En voi elää normaalia elämää, koska minun pitäisi tehdä jotain. Mutta mitä? Ongelma on vaan siinä, että minä en tiedä Ja kuka voisi auttaa?


    • depressio000

      Haluaisin löytää minun tapaisia ihmisiä. Toivon sitä aivan hirvittävästi. Ennen en edes ymmärtänyt mikä olen esim. Kun olin 8-13 v olin ihan erilainen, että aloin jo miettiä mikä on minussa vikana. Ekaksi itkin siitä, että pelkäsin olevani sairas. Äidilläni on mielisairaus niin ajattelin, että olin perinnyt sen. Väkivaltaa minua kohtaan on ollut ja joka päivä itkua ja pelkoa. On paljonkin muita juttuja, mutta en halua nyt kertoa kaikkea. Jouduin oikeastaan kokeamaan paljon asioita jopa nytkin. Ja aion tulevaisuudessa saamaan mahollisimman monia ihmisiä hymyilemään sen minä lupaan.

      • eienäänuori

        Kannattaa keskittyä ihan omaan hyvinvointiin. Sitten kun olet kunnossa, niin jaksat todella auttaa toisia ja olet onnellinen. Juttelu ammattiauttajan kanssa olisi nyt tarpeen. Älä lähde juoksemaan noiden kosmisten juttujen perään. Se vain pitkittää toipumisprosessia. Nykyään on tarjolla jos jonkinlaista.


    • Tähtiolento

      Luultavasti facebookissa on suomalaisiakin tähti-ihmisiä tai tähteläisiä, muistaakseni joku mainitsi kun kävin Suomessa jokin aika sitten. Osallistuin UFO kontaktihenkilöiden luennolle, jossa oli noin 20 ihmistä, joista lähes puolella oli yhteyksiä humanoideihin. Kaksi luennoitsijoista kertoi tulleensa toiselta planeetalta. Niitten jutut oli ihan mielenkiintoisia. En tiedä miten saisit yhteyden heihin, mutta ainakin jotain haastatteluja on youtubessa Paulin pakeilla, RTV esittää ja Shadow camera. Veijo Hiltunen, Visa Kavila, Asko Nummela tähteläinen, Hannu Jacobson kosminen toipumistarina.
      Kontaktihenkilönä on kuitenkin varottava ettei ota yhteyttä negatiivisiin humanoideihin. Siinä auttaa henkisyys ja Korkeimman avulla suojautuminen.

      Täällä artikkeli, jos kiinnostaa, http://proutscandinavia.blogspot.com/2017/01/disclosure-includes-et-human-hybrids.html. Sähköpostiosoitteeni löytyy Prout Handy Booklet lopusta.
      Itse olen nyt ulkomailla ja juuri lähdössä matkoille eteenpäin. Kaikkea hyvää sinulle!

      • depressio000

        Olen niin kiitollinen sinulle!


    • On verrattain yleistä että masentunut ja ahdistunut unelmoi kuolemaa, iltaa että pääsisi nukkumaan tai sitten vaikka sitä että kun vaikka ufo ja humanoidi tulisi ja veisi pois: todelliseen satumaahan. Siihen perustuu tuollaiset unelmat. Jos haluat kirjoittaa niin osoite on [email protected]

      • depressio000

        kyllä se on totta, joidenkin mielestä se voi olla lapsellista. On todella vaikeaa, kun toivot vapautta ja tunne kun olisit häkissä.


    • depressio000

      Olen niin iloinen, kun täällä on paljon ihmisiä ketkä ymmärtää! Sain ainakin vähän kannustusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      144
      2771
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1554
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      139
      1436
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1350
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      114
      1276
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1145
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      845
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      820
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      777
    10. 55
      744
    Aihe