Sukupuolensa kertominen kristitt. nettipalstalla

naiskysyjä

Pitäisikö teidän mielestä sukupuolensa kertoa kun keskustellaan kristittyjen nettipalstalla? Onko sillä väliä hengellisesti, kumpaa sukupuolta uskovainen on?Pitääkö uskovaisten keskuudessa netin ulkopuolella (esim. kirkossa) ilmaista pukeutumisella jne. sukupuolensa? Eikös Raamatussa neuvota siihen? Onko asia eri tavalla netissä vai pitäisikö täälläkin? Raamatun mukaan vain mies saa opettaa. Tapahtuuko kristityillä nettipalstoilla teidän mielestä opettamista? Pitäisikö sen takia sukupuolensa kertoa? Vertautuuko kristinuskon nettipalstat tässä asiassa seurakuntaan?

Tällä palstalla kirjoittelevista kaikki eivät ole kertoneet sukupuoltaan eli se ei ole nähtävillä nimimerkkivalinnassa eikä profiilikuvassa. Jotkut ovat, esim. Erikatässämoi, Pertsa2012 ja Yksi_usko, Mummomuori nimimerkit, mutta jotkut salaavat mitä sukupuolta ovat. Onko se kristillistä?

16

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielenkiintoinen ajatus. En näe tarpeelliseksi kertoa sukupuoltaan, jos siihen ei näe tarvetta. Itselleni ei ole oleellista se, kumpaa sukupuolta keskustelukumppani on vaan se, millä tavalla hän keskustelee. Minä en sen kummemmin salaile sukupuoltani, vaikka en olekaan laittanut kuvaani profiiliin ja nimimerkkini ei sitä kerro. Enemmän keskusteluja vaikeuttavat nimimerkkiään muuttavat kirjoittajat, jolloin ei aina tiedä, jutteleeko saman henkilön kanssa vai monen eri ihmisen kanssa.

      Tuo opettamiskysymys on tietenkin joillekin sukupuolikysymys. Itse uskon, että nainen voi myös opettaa. Opetus, miehen tai naisen taholta, tulee tarkastella Raamatun sanaa vastaan.

      Nimimerkin ja kuvanhan voi valita oman halunsa mukaan eli ei sekään välttämättä totuutta sukupuolesta kerro, jos joku haluaisi sillä muita huijata.

      • "Itselleni ei ole oleellista se, kumpaa sukupuolta keskustelukumppani on vaan se, millä tavalla hän keskustelee. "

        Aivan samoilla linjoilla olen minäkin.

        "Enemmän keskusteluja vaikeuttavat nimimerkkiään muuttavat kirjoittajat, jolloin ei aina tiedä, jutteleeko saman henkilön kanssa vai monen eri ihmisen kanssa."

        Totta, olen tulkinnut tämän sellaiseksi lapsenomaiseksi vallankäytöksi, jossa keskustelijan ei ole edes tarkoitus keskustella asiasta aikuisten tavalla .


    • Vastakysymys...miksi se pitäisi kertoa, mikä merkitys sillä? Mistä tiedät, että olen nainen?
      Eli vastaukseni sinun kysymykseesi on minun mielestäni , että ei pidä kertoa, ellei itse halua .Sukupuolelle ei ole mitään merkitystä, koska emme edes voi mitenkään todentaa sitä, että kerrotaanko täällä totuus. Toisaalta en ymmärä mikä merkitys keskustelussa on sillä sukupuolella, itse peräänkuuluttaisin enemmän sitä asiallisuutta.
      Kyllähän täällä voidaan opettaa ja voidaan käsittää opetukseksi toisen kommentit. Ja aina kannattaa tehdä kuten Raamattu kehoittaa, arvioida Raamatun sanalla ja ottaa se hyvä, mikä opetuksessa mahdollisesti on ja hylätä muu. Tämä palsta ei ole seurakunta siinä mielessä, että emme tunne toisiamme, emme näe toisiamme,

      • Eipä kyllä ole tulleet näitä selittämään, mutta jospa he joskus...


    • Tottakai, naispuolisen, kastraatin tai muuten viallisen tulee olla ihan hiljakseen, mikäli olen raamattua oikein lukenut.

    • Jaa-a, no niinhän se onkin siellä jos haluaa tuon ilmaista, no eipä ole tullut koskaan mielee. Johtunee varmaan siitä kun naiset ja miehet on tasa-arvoisia nykyään. Eli siis peukkua lähtee hyvälle kirjoitukselle oli sitten nainen tai mies.

      • Millaisenhan määrän saisi paskaa niskaansa jos kertoisi olevansa kolmas sukupuoli?


    • Herättelevä

      Ei nämä suomi24 krist. uskon alaisuudessa olevat keskustelufoorumit ole kristillisten keskustelufoorumeja. Vain kristillisyydestäkin keskustelut mahdollistavia.

      Jossa varmaan on parempi ettei kerro sukupuoltaan. Mutta kuka sen haluaa kertoa , myöskin sen oikeaksi jollain toduuden mukaisella tavalla osoittakoon / todistakoon.

    • poikatypy

      MIssä niitä kristittyjen nettipalstoja edes on?

      • Herätyys

        Ei ole vielä sellaisia Raamatun UT mukaisesti toimivia löytynyt.

        Toistuvasti ole sellaista täällä peräänkuulutellet, että jos löytyisi Oikeasti Kristittyjyä, sellaista Syomen Kristiyt. keskustelu foorumin pystyyn laittamaan osaavia. 

        Ensin alkuun asiasta, vaikka täällä asiallisesti ja rakentavasti, keskustelemaan. että mitä kaikkea edelyttää ja miten kuuluu käyännössä toimia, näin ihan kansakunnallisellla tasolla.


      • Onhan niitä vaikka kuinka, jos vain viitsii etsiä.


    • Ei sukupuolella on mitään merkitystä vaan sillä, mitä kukin meistä ajattelee jne. Vaikka me luomme varmaan mielikuvia siitä, minkälainen persoona siellä nimimerkin takana piilee, kannattaa sitä kriittisesti itsessään tarkastella. Miksi jotakuta pitää tietynlaisena? Miksi asetan tällaisia oletuksia juuri tuolle nimimerkille? Jne. Itse vaihtelen mielikuvaa juuri siitä syystä, että pysyisin avoimena toiselle ihmiselle.

      ”Raamatun mukaan vain mies saa opettaa.” ja ”Tapahtuuko kristityillä nettipalstoilla teidän mielestä opettamista?”

      En tiedä missä tuollainen kielto on, mutta kyllä monella tuntuu olevan varsin virheellinen kuva opettamisesta. Ei se ole opettamista, kun johonkin kirjoittaa omia näkemyksiään ja mielipiteitään. Toki kaikenlaista materiaalia voidaan käyttää opetuksessa, mutta ei teksti tee mistään opettamista sinänsä.

      • raavit.muniasi

        Olet mies.


      • raavit.muniasi kirjoitti:

        Olet mies.

        :D Jaa, tämä asia on kyllä kohdallani erittäin selkeä eli olen nainen - kolme lasta synnyttänyt.


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Jaa, tämä asia on kyllä kohdallani erittäin selkeä eli olen nainen - kolme lasta synnyttänyt.

        Etkös sinä ole sitä miletä, että mieskin voi synnyttää?


      • PuhuvaAasi kirjoitti:

        Etkös sinä ole sitä miletä, että mieskin voi synnyttää?

        Mitenkä tuo tähän asiaan liittyy? Entä itselläsi, onko tärkeää ja olennaista tietää se, mitä sukupuolta kukin on?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2208
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1673
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1520
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1463
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1322
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      219
      1213
    7. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      209
      1202
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      53
      1187
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1101
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      952
    Aihe