Sopiiko miehelle nutrilett dieetti?

NutrilettMIES

Tänään se lähtee!
Ensimmäinen päivä kohta takana Nutrilett- dieettiä. Olen ostanut suklaa pirtelöitä koko rahalla ja nyt kokeillaan toimiiko miehellä. Löysin 99% vain naisten kokemuksia. Viime vuonna laihduin 8kg normaalilla ruokavalio muutoksilla ja haluan nyt nopeampaa tahtia painoa pois.

Itse 45v. 175cm & 93 kg lihaksikas, ehkä eniten pelkään menettää lihakset...
Ensimmmäinen tavoite on päästä alle 90kg, mihin optimistina toivoin jo pääseväni tällä viikolla täysnutrauksella. Suurin osa on nestettä mutta kumminkin.

Unelma tavoitepainoni olisi 78kg. Silloin BMI kondiksessa, tällä hetkellä 30, mikä tarkoittaa merkittävää lihavuutta, vaikka en näytä siltä yhtään, olen varmaan laiha läski.

32

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veijo87638763

      Sopii erittäin hyvin heille jotka haluvat jojoilemaan.

      • NutrilettMIES

        Onko kokemuksia?


      • hpv27
        NutrilettMIES kirjoitti:

        Onko kokemuksia?

        Veijolla on lähinnä kokemusta sianrasvakarppauksesta.

        Kehottaisin kyllä mittaamaan rasvaprosentin. Kaikilla laihdutustavoilla lähtee lihasta mutta nopeastihan sen saa takaisin kun näkee vaivaa. Nutraus perustuu ketoosiin ja riittävään määrään hiilihydraattia ja proteiinia jotta lihashukka minimoituu. Niitä pusseja pitää myös käyttää suositeltu määrä eli liian vähillä pusseilla lihashukka kasvaa.


      • NutrilettMIES

        Ok, kiitos tiedoista! Pitää yrittää tänään se 6 pussia saada naamariin. Onneksi postissa tulossa muita makuja, suklaa alkaa riittää.


      • hpv27
        NutrilettMIES kirjoitti:

        Ok, kiitos tiedoista! Pitää yrittää tänään se 6 pussia saada naamariin. Onneksi postissa tulossa muita makuja, suklaa alkaa riittää.

        Noista paras minusta on kasviskeitto. Ensi viikolla saattaa alkaa 5:2 noilla nutrileteillä.


      • NutrilettMIES

        Loistavaa, olet siis kokeillut aikaisemminkin? Itsellä myös tulevana su tarkoitus mennä leffaan ja syömään, kevyesti salaattia tietenkin, koska sen syöminen ei ole ollut viime vuosina mikään ongelma muutenkaan ja periaatteessa viikosta olen voinut syödä 80% salaattia muutenkin, joten uskoisin tavoite painoon pääsyn jälkeen pidettyä sen -2kg ihan helposti.


    • NutrilettMIES

      Huomenta,
      Ensimmäinen päivä takana. Nukuin todella sikeästi.
      Eilen meni 5 pussia suklaa shakea, kuudennesta olisi lentänyt yrjö.
      4 kuppia vihreää teetä meni myös.
      Tänään jatkuu, tulevana to vaaka kutsuu:))

      Tulkaa mukaan muutkin joilla paino jumittaa!!!

      • nutraajaN

        Itse olen myös nutrilettkuurilla mutta kirjoitan facebookissa Nutrilett-pudottajissa.Sieltä saa hyvin vertaistukea.


      • NutrilettMIES

        Moro, sinnehän jos menee niin kaikki näkee, että nutrailee;)


      • nutraajaN
        NutrilettMIES kirjoitti:

        Moro, sinnehän jos menee niin kaikki näkee, että nutrailee;)

        Ei näe kuin ne jotka liittyy ryhmään.Se on suljettu ryhmä.


      • NutrilettMIES
        nutraajaN kirjoitti:

        Itse olen myös nutrilettkuurilla mutta kirjoitan facebookissa Nutrilett-pudottajissa.Sieltä saa hyvin vertaistukea.

        Hei, Huomasin yöllä että mut oli "imaistu" ao.ryhmään, vaikka en edes vastannut niihin kysymyksiin yms. Lueskelin hiukan siellä niin vaikuttaa ihan hyvältä meiningiltä yms. Moni kanssa aloittamassa ja pähkäilee samoja asioita kuin minä jne.. MUTTA pakenin sieltä kumminkin, koska en ole vielä valmis omalla naamalla edes suljetussa ryhmässä, mutta voihan olla että palaan sinne:))


    • NutrilettMIES

      Huomenta, kävin tänään jo vaa-alla, 91.8, tiedän suurin osa nestettä, mutta meinaan jatkaa kunnes näyttää max.85. Viimeksi painoin noin "vähän" kun olin ollut radalla pari päivää:)

    • veijo60630

      maitosuklaa tulisi huomattavasti halvemmaksi-yhtä "hyvä" laihduttajalle.

      • nutraajaN

        Veijo: ensinnäkin pirtelössä on käytetty makeutusaineita ja rasvaa on erittäin vähän.Hanki elämä tai ala harrastaa eläkeläisenä jotain kun sulla menee koko päivä täällä suomi24:ssa.


      • hpv27
        nutraajaN kirjoitti:

        Veijo: ensinnäkin pirtelössä on käytetty makeutusaineita ja rasvaa on erittäin vähän.Hanki elämä tai ala harrastaa eläkeläisenä jotain kun sulla menee koko päivä täällä suomi24:ssa.

        Veijon uskonnossa lihomisen aiheuttaa insuliini eikä ruuan energia. Siispä peruna lihottaa väistämättä vaikka sitä söisi miten vähän tahansa mutta rasva ei lihota vaikka sitä söisi miten paljon tahansa. Nutratessa taas ei saada juurikaan rasvaa ja liki kaikki energia tulee proteiinista ja hiilihydraatista.

        Pussikuurista tuli juuri ulos mielenkiintoinen tutkimus. Siinä kakkostyypin diabeetikot olivat 3-5 kk pussikuurilla ja laihtuivat 15 kg. 90% pääsi eroon diabeteslääkkeistä. Tutkimus löytyy googlettamalla 'Primary care-led weight management for remission of type 2 diabetes (DiRECT): an open-label, cluster-randomised trial'.


    • NutrilettMIES

      Tää palstahan elää ihan omaa elämää:)
      Itsellä hyvä ja pirteä fiilis, tuntuu että powerit lisääntyy päivä päivältä, jos paino tippuu nutrauksen aikana niin se on vaan plussaa. Se miksi tähän lähdin on halu kokeilla jotain uutta. Läkäri tai kukaan muu ei ole minua tähän ajanut. Viime verikokeissa kaikki arvot sokereita myöten oli ok, kokonaiskolesterolikin oli päälle 4 joten ei mikään pakottava tarve tähän olisi ollut.

      • hpv27

        No ei oikeastaan elä kun suurin osa on paennut pois.

        Kuten huomaat niin rasvanimentädieetti on uskonto ja altistaa paranoidille skitsofrenialle.

        Sain muuten suojatyöpaikastani optioita 135 k€ toissavuonna. Suojatyöpaikkani ei kylläkään ole Suomi24.


      • NutrilettMIES

        No, kirjoittelen tänne kumminkin jonkin aikaa, kommentoi niitä kukaan tai ei:)
        Uskonto voi olla hyvä nimitys, koska kirkkoonkaan en ole kuulunut vuosiin niin tämä voi olla sitä mitä olen etsinyt:) Nyt muutama pirtelö maku testattu ja ne maistuu aina vaan paremmalta. Ongelman huomaan jos välit venyy 4h niin nälkä alkaa kyllä hiukan pilkistellä olen ainoa tässä huushollissa kuka tätä tekee niin välillä kun esim. muijalle tekee eväitä niin voisihan sitä muutakin syödä;)


      • hpv27
        NutrilettMIES kirjoitti:

        No, kirjoittelen tänne kumminkin jonkin aikaa, kommentoi niitä kukaan tai ei:)
        Uskonto voi olla hyvä nimitys, koska kirkkoonkaan en ole kuulunut vuosiin niin tämä voi olla sitä mitä olen etsinyt:) Nyt muutama pirtelö maku testattu ja ne maistuu aina vaan paremmalta. Ongelman huomaan jos välit venyy 4h niin nälkä alkaa kyllä hiukan pilkistellä olen ainoa tässä huushollissa kuka tätä tekee niin välillä kun esim. muijalle tekee eväitä niin voisihan sitä muutakin syödä;)

        Ismi (eli uskontojen yläluokka) on sellainen että joku sen opetus korvaa terveen järjen. Tässä tapauksessa dogmina on se, että insuliini lihottaa eikä suinkaan ylimääräiset kalorit. Ei auta yhtään se, että dogmille on yllin kyllin vastakkaisia todisteita.

        Jeps, Nutrauksessa on tärkeää vetää yksi pussi aina noin 4 tunnin välein ja ainoastaan kasviksia voi syödä jonkun verran niiden. Nutratessa ihminen menee ketoosiin aika nopeasti ja tuo vaimentaa näläntunteen ja jos syö niin tulee taas nälkä.


    • veijo07836763

      hpv

      "Ismi (eli uskontojen yläluokka) on sellainen että joku sen opetus korvaa terveen järjen. "

      Vertaa THL:n varoitteluun tyydyttyneestä rasvastab jolle ei löydy ensimmäistäkään tieteellistä perustetta.

      Jatka mielelläsi sairautesi pahentamista ja satujesi jakamista täällä.

      Tietoa haluavat ovat blogini emailissä.

      • skitsopajatso

        aina kun laitan googleen hakusanoiksi salaliittoteoriat ja ärtyneisyys niin vastaan tulee linkkejä jotka liittyy skitsofreniaan

        ei se häpeä ole, sairaus siinä missä muutkin, mutta pitää muistaa lääkitys


    • NutrilettMIES

      Tänään heräsin jo klo.03:00 jostain kumman syystä ja iloksini huomasin että ainakaan vielä ei ole tullut puolta metriä lunta. Olen tottunut hääräämään paljon ja yrittäjänä joutuu kumminkin funtsii asioita koko ajan niin toisaalta tämä pussi pirtelö ateria helpoittaa elämää, mutta sitten kun on paljon tehnyt niin mietityttää riittääkö energia ettei pökrää. Paino junnaa samassa kun viimeksi ja seuraavaksi viikon päästä vaaka kutsuu taas. Väliin tulee osanutraus päiviä. Huomasin että sokerittomissa pastilleissa paljon hiilareita, mitä olen pakostakin välillä ottanut niin on varmaan estänyt ketoosin, joten vaihdan sen xylitol purkkaan jos jotain pitää vetää.

      Tämä olisi helpompi "projekti" "kokeilu" jos voisi makaa vaan sohvalla ja katsoa töllöä:) Eilen meinasi päästä ekan kerran vähän huipata kun kävin autoja pesemässä jne.

      Ihmettelen kyllä kuinka vähällä energialla ihminen oikeasti selviää, jos nuo pussien kalorit pitää paikkansa...

      Jostain luin että jos vetää pitkään alle 1000kcal/päivä niin voi joutua vetää koko loppuelämän niin vähän ettei lihoa???

      • hpv27

        Tuonkin vuoksi nutrauskuureilla on suositeltu maksimipituus 3 viikkoa. Maksimissaan säästöliekki on noin 20%.


      • hpv27

        Pistetäämpä säästöliekistä kovaa asiaa Laatikaisen blogista eli tämmöinen kannattaa googlata:
        'Tutkimus: Suurin pudottaja -kilpailijalle jää käteen vain säästöliekki'


      • veijo98730987
        hpv27 kirjoitti:

        Tuonkin vuoksi nutrauskuureilla on suositeltu maksimipituus 3 viikkoa. Maksimissaan säästöliekki on noin 20%.

        hpv27

        Ja entäs sitten. Takaisin syömään lisää sokereita ja margariineja.


      • NutrilettMIES
        hpv27 kirjoitti:

        Tuonkin vuoksi nutrauskuureilla on suositeltu maksimipituus 3 viikkoa. Maksimissaan säästöliekki on noin 20%.

        Ok, muuten tänään ihan jees, mutta mm. jalkojen lihassärky on aikamoista. Nälän tunnetta on myös aistittavissa, mutta kyllä ainakin la iltaan tällä mennään:) Lumityöt vaan kummitelee vielä tänään joten varmaan joutuu turvautumaan tonnariin vedessä...


      • hpv27
        NutrilettMIES kirjoitti:

        Ok, muuten tänään ihan jees, mutta mm. jalkojen lihassärky on aikamoista. Nälän tunnetta on myös aistittavissa, mutta kyllä ainakin la iltaan tällä mennään:) Lumityöt vaan kummitelee vielä tänään joten varmaan joutuu turvautumaan tonnariin vedessä...

        Jos joutuu nutratessa tekemään jotain fyysisesti raskasta niin kannattaa ottaa maltillisesti lisähiilihydraattia.


      • ei.se.pidä.paikkansa
        hpv27 kirjoitti:

        Tuonkin vuoksi nutrauskuureilla on suositeltu maksimipituus 3 viikkoa. Maksimissaan säästöliekki on noin 20%.

        Ei se pidä oikeasti paikkansa. Lääkärin valvonnassa ja laihdutusryhmissä sairaalassa syödään pelkkää pussiruokaa 4 kuukautta, joka on maksimiaika. Cambridge ohjelmallakin pelkkää pussiruokaa voi syödä myös max sen 4 kk, ja sehän on maallikoiden ohjaama laihdutusohjelma.
        Miehet voisivat ottaa 200 kaloria lihaa pussiruokien lisäksi, jotta saa tarpeeksi proteiinia ja se liha ei ketoosiinkaan vaikuta.


      • hpv27
        ei.se.pidä.paikkansa kirjoitti:

        Ei se pidä oikeasti paikkansa. Lääkärin valvonnassa ja laihdutusryhmissä sairaalassa syödään pelkkää pussiruokaa 4 kuukautta, joka on maksimiaika. Cambridge ohjelmallakin pelkkää pussiruokaa voi syödä myös max sen 4 kk, ja sehän on maallikoiden ohjaama laihdutusohjelma.
        Miehet voisivat ottaa 200 kaloria lihaa pussiruokien lisäksi, jotta saa tarpeeksi proteiinia ja se liha ei ketoosiinkaan vaikuta.

        Jeps, lääkärin valvonnassa. Tuo on ihan oleellista jos laihduttaa nutraamalla pidempään. Lisäksi on parempi nutrata tuo 3 viikkoa, syödä vähäenergisesti vaikkapa kuukausi ja jatkaa taas nutrausta. Myöskin lihasvoimaharjoittelu nutratessa on hyvä idea mutta kestävyysharjoittelu syönee lihaksia.


    • NutrilettMIES

      Väliaikatietoa, vaikka ketään paskaakaan kiinosta. Viime to puntari 91kg. En ole nutrannut ainakaan 1vk. En nutrilett tuotteita ihan maanrakoon työnnä mutta uuden toimiston avajaisiin laitan kaapin täyteen mm. ao. pusseja aamupalaksi ja lounaaksi Knorr snack pot, kaikki vedessä:)

    • Tsemiävaan

      Kiinnostaa toki. Hieno juttu!

      Olen aikaisemmin nutraillut pois 17 kg 2 kk:n aikana. jotenkin niin se meni, että ensin lähti 24 kg ja osa tuli takaisin ja 17 kg jäi pois pysyvästi. Tai no onhan ne nyt moneen kertaan jo hiipineet takaisin, mutta olen tiputtanut heti kun max. 3 kg on tullut.

      Nykyään en enää juurikaan tiputa painoa Nutrilettillä. Muut maut paitsi suklaa ei mene alas. Suklaan makuisenkin sekoitan usein kahviin, niin uppoaa paremmin. Silloin kun on tarve tiputtaa painoa se 3 kg, niin teen sen omatekoisella n. 800 kcal dieetillä, joka kestää 2 viikkoa. Siihen kuuluu päivittäin 5 ateriaa, joista tule n. 800 kcal päivässä.

      Aamupala 100, lounas 300, välipala 50, iltapäivällä 250, iltapala 100. Käytännössä esim:
      Aamulla kahvia ja maitoa, muna, pinaattia, tomaatti/rahkaa ja marjoja, 1 rkl kuitukaurahiutaleita
      Lounaalla 100 g kanaa/kalaa, 1 tlk rypsiöljyä, reilusti vihanneksia ja juureksia
      Välipalaksi omena
      Iltapäivällä lautasellinen keittoa, paprikaa, basilikaa, selleriä
      Illalla appelsiini tai pari mandariinia, kurkkua, lanttua, retiisejä, teetä ja maitoa

      Ajattelin kertoa varalta, että siinä vaiheessa jos/kun alkaa tulla Nutriletit ulos korvista, niin ei tarvitse keksiä pyörää uudestaan vaan on yksi valmis työkalu käytettävissä.

      Loppuelämän ei tosiaan joudu vetämään alle 1000 kcal. :-)

      • NutrilettMIES

        Kiitos viestistä! Tein oman kokeilun ja vedin pari viikkoa kuivaa valkkaria joka ilta ns. normi ruuan kanssa. Nyt paino 85kg ja olo vitsin hyvä. Kroppa alkaa olla tosi tiukka, tietenkin pientä löysää vatsan kohdalla, mutta ihan sama, hyvä fiilis.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe