ahdistelusta

vallan_villetön

Mä en mitenkää vähättele sitä juttua miten joku on käyttänyt virka-asemaansa naisia vastaan.

MUTTA! Ettekö te naiset tajua meitä miehiä ja sitä kuinka te toimitte meitä kohtaan valtaa käyttäen. Onko oikein, että te tulette ja halitte yllättäen. Tulette ja painatte päätänne olkapäätä vastaan tai laitatte kätenne vyötärölle tai miten te puhutte....

Kun joku teistä tekee tämän asian samalle vastakkaisen sukupuolen ihmiselle ja tämä sitten kysyy jotain vastavuoroisesti, niin te torppaatte kaiken....

Kyse on vallankäytöstä. Kyllä naisellakin on valta-asema ihmissuhteissa.

11

1343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kranssi

      En ihan ymmärtänyt yhteyttä näiden asioiden välillä.
      Aika harva varmaan halailee pomoaan..?
      Itse lopetin työt alkuunsa (alle 2-kymppisenä 30v sitten) eräässä firmassa kun pomo teki selväksi, että työt jatkuu sängyn kautta. Kyseistä miestä en ollut muuten koskenut kuin kättelemällä.
      Ei tuokaan ihan reilua ole. Vai mitä miehet?

      • vallan_villetön

        ap. kommentoi!

        No, ite olen olen mies. Yhdesssä duunissa oli aika tasapäinen hierarkia, yksikön ylin oli mies ja korkeasti koulutettu, niinkuin kaikki muutkin...

        Mutta siinä omassa lähipiirissä oli yksi korkeasti koulutettu nainen, joka oli ( on siis edelleenkin) pikkasen itseäni vahnepi, ollaan oikeastaan samanikäisiä. Hänkin kehui minua työpaikalla maasta taivaaseen ja oli niin kaveria että... sitten hänelle tuli ero parisuhteessa ja hän kertoi sen minulle. Kun lähdin pois siitä duunistani, hän piti yhteyttä ja pahoitteli kaikkia tekemättä jääneitä asioita ja kehui minua edelleen. Kutsuu edelleenkin minua rakkaaksi ystävksi sillon kun sattuu olemaan juttupäällä.

        Hän meni naimisiin ja erosi. Kerran sitten tuli tilanne jossa kysyin häneltä suoraa asiaa miehen ja naisen välisestä jutusta, niin hän sanoo ettei tarvi, ei edes vaikka tietää tilanteeni. Näitä vastaavankaltaisia juttuja on muutenkin, ja kyllä ihmetyttää.

        Se on sitä vallankäyttöä.


      • kärryiltätippunut
        vallan_villetön kirjoitti:

        ap. kommentoi!

        No, ite olen olen mies. Yhdesssä duunissa oli aika tasapäinen hierarkia, yksikön ylin oli mies ja korkeasti koulutettu, niinkuin kaikki muutkin...

        Mutta siinä omassa lähipiirissä oli yksi korkeasti koulutettu nainen, joka oli ( on siis edelleenkin) pikkasen itseäni vahnepi, ollaan oikeastaan samanikäisiä. Hänkin kehui minua työpaikalla maasta taivaaseen ja oli niin kaveria että... sitten hänelle tuli ero parisuhteessa ja hän kertoi sen minulle. Kun lähdin pois siitä duunistani, hän piti yhteyttä ja pahoitteli kaikkia tekemättä jääneitä asioita ja kehui minua edelleen. Kutsuu edelleenkin minua rakkaaksi ystävksi sillon kun sattuu olemaan juttupäällä.

        Hän meni naimisiin ja erosi. Kerran sitten tuli tilanne jossa kysyin häneltä suoraa asiaa miehen ja naisen välisestä jutusta, niin hän sanoo ettei tarvi, ei edes vaikka tietää tilanteeni. Näitä vastaavankaltaisia juttuja on muutenkin, ja kyllä ihmetyttää.

        Se on sitä vallankäyttöä.

        siis häh?
        Putosin totaalisesti kärryiltä. Jospa kerrot asian vähän yksinkertaisemmin, kiitos.

        Sinulla oli vanhempi (korkeastikoulutettu= heh, mitä välii tolla seikalla??) nainen työkaverina joka kosketteli ja pisti käden sun vyötärölle, kehui sut maasta taivaaseen, siis silloin kun olitte samassa duunipaikassa. Sinä vaihdoit työpaikkaa. piditte kuitenkin yhteyttä. Nainen erosi, meni uusiin naimisiin ja erosi taas.

        Sitten jossain tilanteessa kysyit suoraan miehen ja naisen (siis noin niin kuin yleensäkö miehen ja naisen) välisestä jutusta... johon nainen vastasi ettei tarvi... mitä tää nainen ei tarvinnut??? missä ihmeen erikoisessa tilanteessa sä sillä hetkellä olit ja liittyikö toi nainen sun erikoiseen tilanteeseen?


      • Toinenpudonnut

        Kaveri kuulostaa juuri niiltä tyypeiltä, joilta menee hulisten ohi hilseestä miltei kaikki mikä koskee ihmissuhteita. Kun kommunikointi on vaikeaa eikä elekielestäkään ymmärrä mitään, niin maailma muuttuu käsittämättömäksi paikaksi elää ja olla.


    • koskemattaparas

      Nyt kyllä täytyy kysyä tuosta ahdistelusta. Miten tapahtuu? Jos nyt naisena sanon ettei minuun koske kukaan kysymättä niin miten se tapahtuu? Vetäisisin turpaan välittömästi jos joku "puristelisi ilman lupaa. Eikö tämä alunperin koskemattomuus ole kaikkien oikeus? En minäkään tule halaamaan miehiä kysymättä. Työnnä pois kaiken maailman kaulassa roikkujat.et sinä miehenä ole mitenkään alistetussa asemassa siinä että nainen halailee tai koskettaa sinua ilman lupaa. Toki luvan olen antanut jollekin joka saa tulla iholle lupaa kysymättä. Tämähän on se periaate eikö totta. Meinaatko että jotkut naiset ovat viranpuolesta oikeutettuja alaisiaan halata tai koskea ilman lupaa valtaa käyttäen. No voihan se olla jollakin miehellä ongelma. Etkö löydä ratkaisua?

    • u2coin

      Miten tylsältäja vanhalta purkalta tämä kampanjakohu tuntuukin. Koko aikuiselämäni minua on väkisin mulitettu tässä jo niin vanhassa paskassa vailla mitään järkeviä mahdollisuuksia nostaa esiin muitakin todellisia epätasa-arvon kohtia. Missäköhän tätäkin (miesten harjoittamaa) seksuaalista häirintää niin hemmetisti esiintyy? Viihdealalla? En ole koskaan ollutkaan. Sen sijaan olen törmännyt kyllä muihin sosiaalisen suosinnan mekanismeihin ideologioista nepotismiin ja muuta henkilökohtaista suosintasälää vielä päälle. Henkilökohtaisesti vaikeimmat eläköitymiseen johtaneet kokemukset juontavat patriarkaatin kolikon toiselle puolelle, jossa naisten väkivalta on näkymätöntä tai väheksyttyä.

      • Nimimerkkixxw

        Mä en osannut ajatellakaan, että tuossa olisi kaiken muun epäeettisen toiminnan hyväksyvä kampanja kyseessä. Saati että vain elokuva-alaa. Sillä alueella vain julkista silmää saavat ovat toimineet. En ole aktiivisesti edes seurannut, mutta maailmantasollahan tämä on vyörynyt myös muille aloille. Esimerkiksi Suomessa olen nähnyt joissakin julkisissa organisaatioissa, että aihetta otettu asialistoille - ja siellä ei näyttelijöitä paljoa pyöri. En muista oliko potkut saanut suomalainen kauppias metoo:n aikaan, mutta ainakin se oli myös käsittelyssä.

        Itse näen kaiken tuon yhdeksi eettisen keskustelun sumpuksi, oli kyse unisex-vessoista (mielestäni huomattavasti turhempi kuvio, jos pitää turhaksi alkaa nimittelemään), lasten ja nuorten syrjäytymisen ja kiusaamisen kanssa (asioita, jotka työpaikoilla katsottaisiin rikokseksi menee kouluissa joskus jopa sormen heristelynä ja back to basics), isien oikeuksien tai tasa-arvoisen avioliittolain kanssa. Mitä enemmän noista puhutaan, niin sitä pienemmäksi kynnys muiden epäkohtien esiinostamiseen kasvaa. Eli siitä vaan barrikaadeille ja nostattamaan melua, luomaan verkostoja ja vaikuttamaan. Turha siitä vain yksistään märistä, koska tietenkin joku toinen, joka tekee ja omaa vaikuttamisen kykyä ja resursseja, tekee sen omista intresseistään puolestasi. Mutta voithan toki tyytyä kyselemään miten esimerkiksi voisit tukea Miessakit Ry:n toimintaa ja edistää omalta osaltasi asiaa ja miten epäkohtiin mielestäsi tulisi yhdistyksen puuttua. Muita varmaan googlettemalla löydät.


    • Ettsilleen

      Seksuaalinen ahdistelu voi koskea ketä tahansa eli siis sekä naisia että miehiä. Jotenkin olet käsittänyt tämän Asian aivan väärin. Jos joku kokee, että hänene intimiteettisuojaansa tai reviiriään loukataan, se on ahdistelua tai kiusaamista, ihan miten vain. Tätä voi tuntea kuka tahansa tarpeeksi moukan kanssa.

    • halaaja323

      Itse olen vaan halannut naiskolleegaa kun hän on itse mua halannut ja se on vaan ystävyyden ele..

      • vallan_villetön

        ap. kirjoittaa!

        Mun mielestä tuo halailu on jo vähän rajan yii. Itse koen sen vaan sellaiseksi, että se ei ole luonnollista, vaan nainen kapseloi miehen halilla vaarattomaksi.

        Itse olen kokenut naisten puolelta ilmeitä, eleitä ja noita haleja.... ja tietyiltä otuksilta omituisia sanoja kuinka he välittävät, rakastavat tai haluavat olla sitä ja tätä tai jos vain, niin....

        Mutta auta armias jos kysyt naiselta jotain, niin vastaukset on lempeitä torjuntoja.

        Mutta itse en kyllä menis naista halimaan yllättäen tai laittaisi kättä paikkaan kysymättä mielipidettä.


      • Ootkoperäkammarinhomo

        Sinullakin on oikeus kieltäytyä haleista senkin nysvä ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe