Keskustan ihmiset ovat kokemukseni mukaa henkisesti melko tasapainoisia. Sitä todistaa se, ettei olla jatkuvasti kohkaamassa samasta asiasta kuten ns. yhden asian liikkeet.
Keskusta, henkisesti tasapainoisempaa
60
8320
Vastaukset
- Kimpunkt
Miten selität nämä omituiset aloituksesi?
- MaissiOmenaVanhusKAMU
Ehkäpä siksi kun täällä olet jo vuosia riehunut Keskustan kimpussa. Onko henkinen tasapaino mielestäsi omituista?
- Kimpunkt
MaissiOmenaVanhusKAMU kirjoitti:
Ehkäpä siksi kun täällä olet jo vuosia riehunut Keskustan kimpussa. Onko henkinen tasapaino mielestäsi omituista?
En ole ollut vuosia keskustan kimpussa, Sipilä minut tänne toi. Häntä kohtaan arvosteluni taas onkin aivan liian mietoakin.
Sinun kommentissasi, toistuvasti hölmön aloituksen muodossa, se on todellakin omituinen väite.
Palstahan kertoo millainen on se keskustalainen harmonia ja henkinen tasapaino.
Se koostuu lähinnä keskustalaisista valheista ja panetteleuista. - MaissiOmenVanhusKAMU
Kimpunkt kirjoitti:
En ole ollut vuosia keskustan kimpussa, Sipilä minut tänne toi. Häntä kohtaan arvosteluni taas onkin aivan liian mietoakin.
Sinun kommentissasi, toistuvasti hölmön aloituksen muodossa, se on todellakin omituinen väite.
Se koostuu lähinnä keskustalaisista valheista ja panetteleuista.Palstahan kertoo millainen on se keskustalainen harmonia ja henkinen tasapaino.
Palstalla ei minun lisäkseni muita keskustalaisia kuin majuri. - Kimpunkt
MaissiOmenVanhusKAMU kirjoitti:
Palstalla ei minun lisäkseni muita keskustalaisia kuin majuri.Mikä Oli Todistettava !!
- Kimpunkt
Jorma Kalevi ?? Taidatte olla sama henkilö, Sinä ja "Majuri"
- Kiskatti
Minun kokemukseni taas on se, että tuntemani keskustalaiset ovat toivottomia valehtelijoita. Valheet tosin ovat niin läpinäkyviä, ettei niihin voi uskoa. Mutta ajattelen, että ihminen, joka aina kertoo vääristeltyä totuutta, ei missään tapauksessa ole tasapainoinen ihminen. Kyllä hänellä täytyy olla joku itsetunnon puute tai narsismi, jota sitten valheella yritetään peitellä.
- Keskustalaisempi
Avaustasi luulisi huumoripläjäykseksi, jos sinua ei tunnettaisi.
Olet hyvin kaukana henkisesti tasapainoisesta ihmisestä. Kukaan muu täällä ei kohkaa yhdestä asiasta niin kuin sinä. Ei tarvinne mainita, mikä tai kuka se asia on.
Mutta ethän sinä olekaan keskustalainen. Olet väyrysläinen. - yhtiöhelvetti
Ei teillä muuta tasapainoista ole kuin Paavo Väyrynen.
Hän on pysynyt Santeri Alkion linjalla.
Muutoin on monenlaista vaalirahan hankintakuvioita, rakkaustarinoita, omien lobbareiden asioiden läpirynnimistä periaatteella: muutetaan sitten, yms.- Välikysymys
"Ei teillä muuta tasapainoista ole kuin Paavo Väyrynen.
Hän on pysynyt Santeri Alkion linjalla".
Oliko Alkiokin ahne oman edun tavoittelija ja takinkääntäjä, ts. se oli Alkion linja? - OSMIUMTAASkin
Välikysymys kirjoitti:
"Ei teillä muuta tasapainoista ole kuin Paavo Väyrynen.
Hän on pysynyt Santeri Alkion linjalla".
Oliko Alkiokin ahne oman edun tavoittelija ja takinkääntäjä, ts. se oli Alkion linja?Santeri Alkio esitti Euroopan Yhdysvaltoja, Paavo Väyrynen ankarassa ryssänkiimassa esittää Suomen eroa EU:sta ja Eurosta ja liittymistä Venäjän, Valko-Venäjän ja muutaman Neuvostoliiton entisen alusmaan ja Ukainan talousliittoon. Sota Ukrainassa oli ollut käynnissä jo monta kuukautta silloin kun Paavo Vladimirov Väyrynen tätä talous- ja valtioliittoa esitti.
"Neuvostoliitto, maaliman johtava Rauhanvaltio, joka ei ole milloinkaan hyökännyt minkään muun maan kimppuun......." elää vielä Paavo Vla Väyrysen mielikuvituksessa ja hän kuvittelee pääsevänsä Neuvostoliiton valitsemana Suomen hallitsiaksi yhdessä bvenaläisten valitseman nukkehallituksen kanssa.
- PAAVO.VOITTI.KEPUN
Kepun johdossa ei enää ole tasapainoa.
Kepun johto pelkää Paavoa.
Eikä ihme.
Väyrynen ”ryösti” yli 200 kuntaa Vanhaselta.
PAAVO on Voittaja.
PAAVO voitti YKSIN KEPUN 🤣🤣
Mitä voi tästä päätellä...- Oireet.passaa
Dementian kirvoittama postaus. Hanki jotain "lääkettä".
- luikurit
Niin kun keskustan eli etujärjestö maalaisliiton ihmiset on tottuneet elämään toisten rahoilla eli sosiaali avustuksilla sukupolvesta toiseen toisin kuin heitä elättämään joutuvien täytyy koko ajan miettiä mistä perheelle elanto,ihan pikkuisen hatuttaa kun tietää että ruuan hinta ei ole tämä mikä kaupassa on näkyvillä vaan siihen saa lisätä tuplat ja kun aamulla lähdet töihin jää jotkut pummit kuten mannet,maanviljeliät ja mamut nukkumaan. Miksi aktiivimalli suunnataan yhteiskuntaa ylläpitäviin eikä siellä loisivia mamuja,mustalaisia ja maanviljelijöitä kohtaan?
- PAAVO.VOITTI.KEPUN
Kepun johto on hylännyt aatteen ja tavalliset ihmiset.
Kansa kostaa KEPULLE.
Eikä ihme.
Väyrynen ”ryösti” yli 200 kuntaa Vanhaselta.
PAAVO on Voittaja.
Mitä voi tästä päätellä... - HenkinenTasapainosiTässä
Maalaisliittolaisesta riidasta alkoi viimeksi puolueen hajoaminen, kun Maalaisliiton Veikko Vennamo perusti Suomen Pientalonpoikien Puolueen (SPP) ja osa Maalaisliittolaisista lähti mukaan.
Myöhemmin SPP kovien riitojen seurauksena muutti nimensä Suomen Maaseudun Puolueeksi (SMP) ja Maalaisliitto Suomen Keskustaksi. Sittemmin perhedynastiaksi, (Veikko Vennamo, vaimonsa Sirkka Vennamo ja poikansa Pekka Vennamo) muuttunut keskustalainen haara menetti kansalaisten kannatuksen ja myös mopomies Eino Poutiainen jäi tyhjän päälle.
Toni Halme käytti tilaisuutta hyväkseen ja jatkoi SMP elämää uudella nimellä Perussuomalaiset. Timo Soini näki tilaisuutensa Halmeen kuoltua enneaikaiseen kuolemaan ja ryhtyi piilopopulismin keinoin johtamaan Perussuomalaisia.
Saatuaan hillotolppansa (Veikko Vannamon ja Pekka Vennamon tapaan) kuntoon jätti PS:n tuuliajolle. Silloin nämä Persukeput jälleen jakautuivat populistisiksi Persuiksi ja konservatiivisimmiksi naamioutuneisiin Sinisiin. Molemmat ovat kepuleita Kepuja, eivätkä muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Kun myöskin kepulaisen Kepu- puolueen kanssa riidoissa oleva Kepun Kunniapuheenjohtaja Paavo Väyrynen vielä asetti itsensä presidenttiehdokkaaksi, niin niitä olikin Kepussa sitten 3 ehdokasta kaikkiaan! Farssia koko näytelmä, jonka kiinnostavin seurattava oli, että kuka näistä saisi vaalien pienimmän äänisaaliin.
Koko Persujen ja Sinisten historia on yhtä riidan haastamista varsinkin itsensä kanssa. Näin hörhöä sakkia ei ole edes alkuperäisissä Maalaisliitolaisissa alias Kepussa. Odottaa sopii myös, saavatko Nykypersujen ja Sinisten ylin johto myös hillotolppansa, vai jäävätkö Eino Poutiaisen mopotasolle!
Kaikkein suurin kysymys nyt kuitenkin on, että mikälaisen hajoamisen saa aikaan Paavo Väyrynen Kansalaispuoleensa ja samanaikaisen Keskustan jäsenyytensä ja Kunnipuheenjohtajuutensa kautta. - Jussi.Tukiainen
Kommunismi ja sosialismi uhkaa. Maalaisliitto pelastaa!
Tulin pistäytymään palstalla nähdäkseni, millaista jatkoa on tuottanut eilinen Pystyyn_kuolleen hyvä avaus presidenttipariskunnan vauvasta. Itsekin siihen vastineeni eilen laitoin. Näköjään se avaus on poistettu. Ei sitä ole siirretty edes presidenttipalstalle, kävin katsomassa. En todellakaan ymmärrä syytä tuollaisiin poistoihin. En varsinkaan, kun palstalla on saanut lillua tämä älytön avauksesi, jossa olet keskustellut itsesi kanssa - ja nähnyt minut monissa muissa!
Ihmetyttää sekin, miksi olet muka ottavanasi kantaa kepun ja kepulaisten puolesta, kun pressavaalissakin kerroit äänestäneesi Väyrystä. Hänhän on kepun pahin tuholainen, pyrkii vain hajottamaan puolueen ja saattaa siinä jossain määrin onnistuakin. Sitäkö siis perimmiltäsi toivonet. Vai tarkoitatko avauksesi otsikolla sitä, että kepulaiset ovat henkisesti tasapainoisempaa joukkoa siksi, kun et kuulu siihen joukkoon? Jos sitä tarkoitat, helppo on yhtyä näkemykseesi.
Joo, kovasti olen näköjään mielessäsi taas ollut. Ihan alastomanakin, jopa maissi pepussani. Miksi niin, mitä se kertoo sinusta ja mieliteoistasi? Varsinkin, kun kukaan muu ei ole nähnyt täällä muuta alastonkuvaani kuin erään saunakuvan, veljeni hienossa savusaunassa otetun. Sen kuvan näyttämisestä on aikaa jo kai lähemmäs 10 vuotta, mutta sinulle se näky oli unohtumaton ja sai sinut ”näkemään” minut alastomana vaikka missä!
Teinpä varmaan turhan kysymyksen edellä, kun kysyin, mitä nuo viestisi kertovat sinusta ja mieliteoistasi. Annatahan itse siihen tyhjentävän vastauksen jo nikeilläsi. Voi sinua raukkaa, kun joudut vain näkemään pääsi sisältä tuollaista, jota et sen ulkopuolelta voi silmin nähdä.- MaisOmenAnaliAUJompeJOHT
Sinä et nyt näytä ymmärtäväsi omaa viheliäisen kaunaista ja pitkävihaista mitättömyyttäsi.
Totaalisesti kelvottaman kaikkeen kanssakäymiseen Sinusta tekee epäluotettavuus, joka on 15 vuoden aikana näkynyt täälläkin suorastaan sairaallakin tavalla (Perho yms).
Jos minä arvioin jotakuta ihmistä niin se osuu aina aika oikeaan suuntaan. Mittava kokemus takaa sen. - Perhonveteraani
MaisOmenAnaliAUJompeJOHT kirjoitti:
Sinä et nyt näytä ymmärtäväsi omaa viheliäisen kaunaista ja pitkävihaista mitättömyyttäsi.
Totaalisesti kelvottaman kaikkeen kanssakäymiseen Sinusta tekee epäluotettavuus, joka on 15 vuoden aikana näkynyt täälläkin suorastaan sairaallakin tavalla (Perho yms).
Jos minä arvioin jotakuta ihmistä niin se osuu aina aika oikeaan suuntaan. Mittava kokemus takaa sen.Perhon Eki myös tiesi milloin punikki poliisi vaklaa Perhon kepu koiran tutkapannan kautta, mutta Eki oli ovelampi ja meni navetan taakse asemiin ja kunnon kepun taisteli väyrysmäisesti viimeiseen asti. Kylällä juhlitaan suurena juhlana Perhon suurtaistelua vuosittain ja juomana kilju!
- Maissilla.persiisiin
Miltä kuvittelet omien kommenttiesi näyttävän ja vaikuttavan ;)
- AnalMaissAUJompeJOHT
Maissilla.persiisiin kirjoitti:
Miltä kuvittelet omien kommenttiesi näyttävän ja vaikuttavan ;)
Sairautta on paljon hällä. henkistä runsain määrin. Niin paljon olet vanhus pipi, ettet ole aikoihin ymmärtänyt mitä normaali ihminen tekee ja mitä jättää tekemättä.
Viestien poistaminen ei Sinua paranna, tuskin mikään muukaan.
Tosiasia kuitenkin on, että itse olet täällä alastomana esiintynyt. Myös maissia ja omanaa on ollut kuvissa. Yhdistelen vapaasti tekemisiäsi, varsinkin kun itse vielä alapäästä koko ajan puhut. Viimeisin sanomalehden käyttö. AnalMaissAUJompeJOHT kirjoitti:
Sairautta on paljon hällä. henkistä runsain määrin. Niin paljon olet vanhus pipi, ettet ole aikoihin ymmärtänyt mitä normaali ihminen tekee ja mitä jättää tekemättä.
Viestien poistaminen ei Sinua paranna, tuskin mikään muukaan.
Tosiasia kuitenkin on, että itse olet täällä alastomana esiintynyt. Myös maissia ja omanaa on ollut kuvissa. Yhdistelen vapaasti tekemisiäsi, varsinkin kun itse vielä alapäästä koko ajan puhut. Viimeisin sanomalehden käyttö.Voi Hyvä Luoja! Tilasi on vielä huonompi kuin ymmärsinkään eilen illalla näin todetessani:
>>Voi sinua raukkaa, kun joudut vain näkemään pääsi sisältä tuollaista, jota et sen ulkopuolelta voi silmin nähdä<<
Sinun täytyy olla todella hyvin sairas päästäsi, hyvin sairas. Minäkö sen olen aiheuttanut, kun vain minulle siitä noin haluat kertoa? En ymmärrä.
Sen kuitenkin vannon Jumalan, sieluni autuuden, jälkeläisteni onnen ja kaikkien minulle tärkeiden arvojen nimeen, että yksikään niistä tarkoittamistasi viesteistä ei ole tullut minulta. Yhtään viestiä tuon eilisiltaisen jälkeen en ole tänne jättänyt. Tämä on taivahan tosi!
Miksi ihmeessä minä poistattaisin viestejäsi; eivät ne ole minun häpeäni vaan sinun häpeäsi. Ovat varmaan olleet sellaisia, että palstan valvonta on ne oma-aloitteisesti poistanut. Tai poistoa ovat pyytäneet ne, joille niillä törkeästi vastasit. Ja miksi MINÄ alentuisin omimaan noita sairaudestasi kertovia nikkejäsi, kun minulla on tämä nikkini, jossa voin ihan ylpeästi esiintyä ihan omilla kasvoillani kuten esiinnyn ja olen esiintynyt aina ja kaikkialla, hyvin monilla tällaista palstaa merkittävimmillä areenoilla.
Jos mielestäsi todella minä olen sairautesi aiheuttaja, kerro jo ihmeessä, miten olen sen tehnyt! Jos tuo kaikki johtuu vain siitä kymmenkunta vuotta sitten täällä näkemästäsi saunakuvastasi, unohda jo se, sillä en minä enää ole niin komea mies kuin silloin. Jos tuollaiselle on jokin muu syy, kerro jo viimein, mikä se on, jotta voisin edes yrittää jotenkin hyvittää tekoni ja auttaa sinua. Jos et halua kertoa tällä palstalla, kerro se vaikka sähköpostitse; osoitteeni löydät nikiltäni.- CornOmppuAUJompeJOHTO
kapi_ kirjoitti:
Voi Hyvä Luoja! Tilasi on vielä huonompi kuin ymmärsinkään eilen illalla näin todetessani:
>>Voi sinua raukkaa, kun joudut vain näkemään pääsi sisältä tuollaista, jota et sen ulkopuolelta voi silmin nähdä<<
Sinun täytyy olla todella hyvin sairas päästäsi, hyvin sairas. Minäkö sen olen aiheuttanut, kun vain minulle siitä noin haluat kertoa? En ymmärrä.
Sen kuitenkin vannon Jumalan, sieluni autuuden, jälkeläisteni onnen ja kaikkien minulle tärkeiden arvojen nimeen, että yksikään niistä tarkoittamistasi viesteistä ei ole tullut minulta. Yhtään viestiä tuon eilisiltaisen jälkeen en ole tänne jättänyt. Tämä on taivahan tosi!
Miksi ihmeessä minä poistattaisin viestejäsi; eivät ne ole minun häpeäni vaan sinun häpeäsi. Ovat varmaan olleet sellaisia, että palstan valvonta on ne oma-aloitteisesti poistanut. Tai poistoa ovat pyytäneet ne, joille niillä törkeästi vastasit. Ja miksi MINÄ alentuisin omimaan noita sairaudestasi kertovia nikkejäsi, kun minulla on tämä nikkini, jossa voin ihan ylpeästi esiintyä ihan omilla kasvoillani kuten esiinnyn ja olen esiintynyt aina ja kaikkialla, hyvin monilla tällaista palstaa merkittävimmillä areenoilla.
Jos mielestäsi todella minä olen sairautesi aiheuttaja, kerro jo ihmeessä, miten olen sen tehnyt! Jos tuo kaikki johtuu vain siitä kymmenkunta vuotta sitten täällä näkemästäsi saunakuvastasi, unohda jo se, sillä en minä enää ole niin komea mies kuin silloin. Jos tuollaiselle on jokin muu syy, kerro jo viimein, mikä se on, jotta voisin edes yrittää jotenkin hyvittää tekoni ja auttaa sinua. Jos et halua kertoa tällä palstalla, kerro se vaikka sähköpostitse; osoitteeni löydät nikiltäni.No! Vinguit surkimus viestin taas poistoon, mutta toistan:
En olisi millään voinut uskoa, että noin pahasti itsetunnoltaan vääristynyt pääsee väkeen, testaamatta toki. - MaisAnalJombeJOHT
Hyvä on Vanhuksen elämä murjussa ja koneella. Mitä nyt välillä valmisruokaa lämmittelee pytyllä käy ja täällä tsadilaisen viisaasti Keskustan politiikasta keskustelee. HO HOO, HO HOO!
- OmppuPeppuAUJombeJOHT
Kyllä minulla aukkoja on tiedoissa ja taidoissa. Kokonaisymmärrys on kuiten melko hyvä, kuten Väyryselläkin.
Minä olin/olen sotilas ja Sinä kirjanpitäjä! - Ossi.naurattaa.kaikkia
Kunnallisvaaleissa kerroit olevasti omaishoitaja, mutta olet siis vielä Pelastusarmeijan leivissä;-)) Nuo sinun kirjoitukset Kouvolan Sanomissa on kyllä superhauskoja, hienoa, että jaksat naurattaa kaikkia kaikkialla!
- OmppuPeffaAUJombeJOHT
Ei ensimmäistäkään ihan oikean sotilaan tehtävää peruskurssin jälkeen! Revi vanhus siitä!
- OmppuAnaaliAUJombeJOHT
Kyse on nyt pääasiassa siitä onko toimistotyö ihka oikean sotilaan tehtäviä?
Eivät myöskään vaatteet tee sotilasta, eikä kunniamerkit, eläkkeestä puhumattakaan.
- kepulien.laulumaatjämpt
Mielisairaimmat ihmiset Suomessa asuvat Lapissa ja Urjalan sekä Evijärven tapaisilla alueilla. Siitä ei paljoa terveeksi tule, jos 'tienestit tulloo valtiolta' ja 'hameväki löytynee meinaa eukoks tost naapurista'. Ilmankos sitä Huruslahden arpajaisia pidettiin alkiolaisessa aariassa. Varkauden duunareita tapettiin, vaikka iso osa ei edes tukennut kommareita.
- kyllä.1
olen miettinyt samaa. Keskustalaiset ovat rauhallisia vastuunkantajia, hyvin luotettavia.
Tunnen demaritoimittajia , heille on vihapuheen levittäminen tärkeintä.- Luotettavaa.juuu-u
Hiukan siis huumoria hölmöön avaukseen ;)
Henkistä tasapainoisuuttaan kai halunnee osoittaa tuo avaaja sillä, että sivuuttaa toisarvoiseksi näkemänsä ja juuttuu vain tärkeimpään, eli minuun. Vain minusta hän on avauksensa jatkoksi puhunut, keskustellen itsensä kanssa ja eräiden muidenkin kanssa, nekin vain minuksi ”nähden”!
Puutun vain tuossakin jatkuvasti esillä pitämääsi sotilas-teemaan. Myönnän heti, että en todellakaan ole enää sotilas, olenhan kohta jo 83-vuotias. Vuosikymmeniinkään en enää ole ollut sotilas. Kaikista sotilaspuvuistanikin luovuin jo 1980-luvun loppupuolella, kun olin kasvanut niistä ulos. Sotilaana ollessani painoni ei koskaan ylittänyt 72 kiloa, mutta mainitun vuosikymmenen lopulla se oli jo reippaasti yli 80 kiloa. Olin päässyt tehtäviin ja asemaan, jossa tuollainen ”lisä” tuli vääjäämättä. Osuutensa siihen oli kai v. 1983 solmimallani viimeisellä onnellisella avioliitollanikin, kun vaimoni oli myös erinomainen ruoanlaittaja.
Nyt painoni on tosin enää vain 73 kiloa, mutta en kai niitä sotilaspukuja enää pukisi, vaikka ne olisivatkin, sillä ei tämä naamanikaan ole enää sotilaan naama. Ja vaikka sotilasurani oli tasollaan menestyksekäs, en toki ole juuttunut siihen henkisesti, kun elämässäni on ollut niin kovin paljon muutakin. Kuten jo 16-vuotiaana tapahtunut tuloni sieltä maankorvesta tänne Stadiin ja silloin alkanut itsellinen elämäni, joka sitten pari vuotta myöhemmin vei minut Lapin suurille savotoille, joilta 1,5 vuoden kuluttua sotaväkeen Sandikseen ja sitten suoraan kapiaiseksi ja pian ensimmäiseen avioliittooni ja jo 23-vuotiaana olin kahden pojan isä. Ja sitten viiden hyvin erilaisen joukko-osaston ja hyvin erilaisten tehtävien kautta 45-vuotiaana kapteenina eläkkeelle ja välittömästi siviilityöhön. Jne… tiedättehän.
Aivan hullua, että sinä olet tuolla tavalla jumittunut siihen sotilasuraasi, joka kuitenkin oli kovin väritön ja millä tahansa mittareilla mitaten paljon vaatimattomampi kuin minulla. Samassa joukko-osastossa samassa tehtävässä pakersit paljon kauemmin kuin minä monin tavoin vaiherikkaammalla urallani ja jäit vain yliluutnantiksi. Ei tuollaisessa järjellä ajatellen olisi paljonkaan ylpeilyn aihetta. Mutta eihän pysty järjellä ajattelemaan sellainen, jolla järkeä ei ole, sen puutteen olet täällä hyvin näyttänyt. Ihmettelen, että silti sait niinkin kauan pakertaa edes tasollasi siellä sotaväessä. Jos olisit joutunut tositoimiin, kyllä alaisesi olisivat olleet harhaisuutesi vuoksi suuremmassa vaarassa kuin vihollinen. Ja nyt sitten jatkuvasti korostat johtajuuttasi, täällä ja jopa kuntavaaliesitteissäsikin, joiden tuottama tulos tiedetään!
Todellinen johtaja ei korosta johtajuuttaan, ei pidä sitä tärkeimpänä johtamansa joukon, yhtiön, työmaan tai johtamansa hallituksenkaan kannalta. Kyllä hän päinvastoin korostaa muiden merkitystä ja saa heidät siten toimimaan tuloksellisimmin. Mikään suuri johtaja en ole koskaan ollut, mutta johtamistaitojakin edellyttäviä vastuita minulla kyllä oli jo sotaväessäkin ja varsinkin viimeisessä pitkäaikaisessa siviilityössäni, jossa ilmeisen hyvin onnistuin, kun eläkkeelle jäädessäni minut palkittiin korkeimmalla saamallani kunniamerkillä. Tuo tunnustus tuli korkeilta esimiehiltäni ja arvostan sitä, mutta tuotakin mukavammalta minusta on tuntunut kuulla nyt jälkeenpäinkin silloisilta alaisiltani ja työtovereiltani saamiani kiitoksia toiminnastani. En kuitenkaan ole henkisesti juuttunut tuohonkaan aikaan, kun elämässäni on sen jälkeenkin tapahtunut kovin paljon, enimmäkseen mieluista, mutta myös surullista, vaimoni kuolema tietysti ikävimpänä. Elämäni on kuitenkin jatkunut varsin antoisana sen jälkeenkin ja sellaisena se jatkuu yhä, joskaan ei varmaan enää kovin kauan, kun on jo tätä ikää….
Tulipa taas pitkä kirjoitus, mutta silti toivon sinun pystyvän tämän lukemaan ja toivon jopa pystyvän lukemaasi ajattelemaan, jottet enää jatkossa entiseen tapaasi eläisi harhoissasi johtajuutesi suhteen etkä ainakaan kehtaisi tuoda sellaisia harhojasi täällä jatkuvasti esille. Pysyisit vain niissä harhoissasi, joissa näet minut lukemattoman monissa muissa, ne näkyvät olevan eräille riemun aihe, ja huvittavat ne hieman minuakin, kun en koe olevani velvollinen sinua säälimään, sillä en kai voisi mitään hyväksesi tehdä.- MaissiOmenVanhusKAMU
No! Olihan taas vuodatus! Tosiasiat kai tunnustat? Et missään vaiheessa peruskurssin jälkeen ollut ihan oikeissa sotilastehtävissä, etkä näinollen harjaantunut sotilaan tärkeimpään tehtävään, johtamaan taistelua.
Menehän reppana puskiin heittelemään typeryyksiäsi vaikkapa Sipilän vaikutuksesta pörssikursseihin. MaissiOmenVanhusKAMU kirjoitti:
No! Olihan taas vuodatus! Tosiasiat kai tunnustat? Et missään vaiheessa peruskurssin jälkeen ollut ihan oikeissa sotilastehtävissä, etkä näinollen harjaantunut sotilaan tärkeimpään tehtävään, johtamaan taistelua.
Menehän reppana puskiin heittelemään typeryyksiäsi vaikkapa Sipilän vaikutuksesta pörssikursseihin.No! Olihan taas henkisesti tasapainoisen ajassaan elävän ihmisen puhetta sinulta;))
Mitä helevatin väliä sillä sotilaan tärkeimmällä tehtävällä on enää minulle tai sinullekaan. Varsinkaan tällä kepupalstalla. Sitä paitsi kovin väheksyvää tuollainen varsinaisia taistelijoita kohtaan on tuollainen asenne, että vain johtaja on merkittävä, ei ne taistelijat. Onneksi siviilityönantaja on varjeltunut tuollaiselta ”johtajalta”, jolle työntekijöillä ei olisi ollut mitään arvoa! Onneksi et päässyt rauhanturvatehtäviinkään, sillä siellä olisit varmaan alkanut "johtaa" niin, että olisit komentanut joukkosi tulittamaan niitä molempia osapuolia, joiden välissä rauhanturvaajat olivat.
No, sainhan minä sentään sitä taistelujohtamiskoulutusta siellä RUK:ssa, ilmeisen menestyksekkäästi, koskapa olin koko kiväärilinjan priimus. Sinä kai toimit siellä apukouluttajana, sillä joukkueenjohtajatkin siellä olivat kaikki kadettiupseereita. Oman joukkueeni johtaja, luutnantti silloin, oli sitten myöhemmin Esikuntakoulun johtajana majurina, ja hän minut priimuksena suorittamani luutnanttikurssini jälkeen poimi kouluun opettajaksi ja myöhemmin toimin siellä sitten myös mestarikurssin johtajana. Mutta vaativampi ja vastuullisempi johtamisenkin kannalta oli myöhempi siviilityöni. Silläkään ei tosin ole minulle enää muuta merkitystä kuin muutamia hyviä kavereita ja vähän eläkettä myös sieltä kuten sotaväestäkin.
Ole huoletta, en tule niihin puskiisi, joissa sinä aina olet enkä minä ole niissä koskaan ollutkaan. Mitähän sekoillet noilla pörssikurssiasioilla? Niihin en ole mitään kantaa täällä ottanut, kun minulla ei ole paljonkaan sijoituksia osakkeisiin, enemmän on sijoitusrahastoihin, joissa enempää kurssien äkilliset laskut kuin nousutkaan ainakaan ihan pian vaikuta.
Nyt saat puolestani vapaasti, minun siihen puuttumatta jatkaa itsesi kanssa keskustelua ja nähdä kapeja vaikka kuinka monissa, kunhan et vain ala itsessäsi nähdä.- OmppuPeffaAUJombeJOHTOA
kapi_ kirjoitti:
No! Olihan taas henkisesti tasapainoisen ajassaan elävän ihmisen puhetta sinulta;))
Mitä helevatin väliä sillä sotilaan tärkeimmällä tehtävällä on enää minulle tai sinullekaan. Varsinkaan tällä kepupalstalla. Sitä paitsi kovin väheksyvää tuollainen varsinaisia taistelijoita kohtaan on tuollainen asenne, että vain johtaja on merkittävä, ei ne taistelijat. Onneksi siviilityönantaja on varjeltunut tuollaiselta ”johtajalta”, jolle työntekijöillä ei olisi ollut mitään arvoa! Onneksi et päässyt rauhanturvatehtäviinkään, sillä siellä olisit varmaan alkanut "johtaa" niin, että olisit komentanut joukkosi tulittamaan niitä molempia osapuolia, joiden välissä rauhanturvaajat olivat.
No, sainhan minä sentään sitä taistelujohtamiskoulutusta siellä RUK:ssa, ilmeisen menestyksekkäästi, koskapa olin koko kiväärilinjan priimus. Sinä kai toimit siellä apukouluttajana, sillä joukkueenjohtajatkin siellä olivat kaikki kadettiupseereita. Oman joukkueeni johtaja, luutnantti silloin, oli sitten myöhemmin Esikuntakoulun johtajana majurina, ja hän minut priimuksena suorittamani luutnanttikurssini jälkeen poimi kouluun opettajaksi ja myöhemmin toimin siellä sitten myös mestarikurssin johtajana. Mutta vaativampi ja vastuullisempi johtamisenkin kannalta oli myöhempi siviilityöni. Silläkään ei tosin ole minulle enää muuta merkitystä kuin muutamia hyviä kavereita ja vähän eläkettä myös sieltä kuten sotaväestäkin.
Ole huoletta, en tule niihin puskiisi, joissa sinä aina olet enkä minä ole niissä koskaan ollutkaan. Mitähän sekoillet noilla pörssikurssiasioilla? Niihin en ole mitään kantaa täällä ottanut, kun minulla ei ole paljonkaan sijoituksia osakkeisiin, enemmän on sijoitusrahastoihin, joissa enempää kurssien äkilliset laskut kuin nousutkaan ainakaan ihan pian vaikuta.
Nyt saat puolestani vapaasti, minun siihen puuttumatta jatkaa itsesi kanssa keskustelua ja nähdä kapeja vaikka kuinka monissa, kunhan et vain ala itsessäsi nähdä.Älähän viitsi kiemurrella kuin mato koukussa! Äläkä vääristele asioita!
Minusta oli isänmaalle moninkertainen hyöty palveluksessani. Sinä hait vain omaa etuasi ja sillä rehvastelet täällä, typerän itsekäs kun olet.
Ei täällä kukaan muu kuin Sinä noin labiililla tavalla käyttäydy ja Sipilän vaikutuksesta pörssikursseihin viesittele.
Sinun pipi-kamaa on myös Perkon Eki ja monet muut.
Minä harjoitutin taistelemaan ja opettelin johtamaan sitä kymmeniä kertoja ja hallitsen sen vieläkin.
Sinulla oli toimisto ja paperit. Kumpi meistä teki ihan oikeita sotilaan tehtäviä? Sinäkö YK-kyökillä? - OmppuANAALIJombeJOHTOA
kapi_ kirjoitti:
No! Olihan taas henkisesti tasapainoisen ajassaan elävän ihmisen puhetta sinulta;))
Nyt saat puolestani vapaasti, minun siihen puuttumatta jatkaa itsesi kanssa keskustelua ja nähdä kapeja vaikka kuinka monissa, kunhan et vain ala itsessäsi nähdä.Kumpi tekee sotilaan? Taistelukoulutus ja harjaantuminen taistelujohtamiseen vai paperien pyörittely???
- Uteliaisuudestani
Eipä nuo toimistotyöt kovin monipuolisia liene?
Lopuksi puoleltani tähän ketjuun esitän ensin toivomuksen noille avaajan kanssa kisailleille: Vaikka teillä varmasti on ollut hauskaa noita viestejänne lähettäessänne ja hauska minunkin on ollut niitä lukiessani, eiköhän tuo jo kuitenkin riitä tässä. Henkisesti tasapainoiselle avaajalle näkyy tulevan jo vaikeuksia tasapainonsa ylläpitämiseksi, kun kapeja tulee jo liikaa avaukselleen;))
Avaajan viimeistä viestiä kommentoin sen verran, että mahtaa häntä harmittaa, kun Suomi ei joutunut sotaan aikana, jolloin hän olisi voinut näyttää oikeaksi sotilaaksi harjaantumistaan. Kai se on kuitenkin onni Isänmaallemme, että niin kävi. Onni myös hänelle siksi, että hän voi nyt esiintyä noin kepupalstalla, sillä jos olisi käynyt toisin, olisi varmaan nähty hänen kohdaltaan todellisuus. No, nähdään se kyllä nytkin, ja ilman, että siitä olisi vaaraa omille tärkeämmille sotilaillemme tai muillekaan, ei kenellekään edes tällä palstalla.
Näissä hyväntahtoisissa ajatuksissa - hyvää yötä kaikille!- OmppuPeffaAUJombeJOHTOA
Terve! Oletko hädissäsi laittanut naisten laamapaidan päällesi? Ota rauhallisesti!!!
Hyvää ötyä! :-)) - nappi.osuma
Ablodit KapiRulesOkoolle, aika hyvin ennakoita "case-väyrysen" ja mitä tapahtuu. Onnittelut.
- aikamoistatekstiä
Oho, samanlainen änkyrä näköjään kaikilla rintamilla tämä palstan "pelastettu sotilas".. Mitenkähän kaverin nuppi kestää olla ikuisessa oppositiossa, ettei kävisi kuin Väyryselle?
- OmppuAnaaliAUJombeJOHTO
aikamoistatekstiä kirjoitti:
Oho, samanlainen änkyrä näköjään kaikilla rintamilla tämä palstan "pelastettu sotilas".. Mitenkähän kaverin nuppi kestää olla ikuisessa oppositiossa, ettei kävisi kuin Väyryselle?
Kyllä muuten minuakin nuo hömelöt naurattaa. Että toimistotyöntekijä ihan oikea sotilas! HO HOO, HO HOO!
- PeffaMaissiAUJompeJOHTO
Mielenkiinnolla seuraan noita yksinkertaisia ihmisiä, enkä ihmettelemästä lakkaa.
- PAAVO.JOHTAJAKSI
Mitä eroa on KEPUN ja venäjän demokratialla?
Ei mitään 🤣
Tarvitaan muutos.
PAAVO puheenjohtajaksi niin muutos tulee.
Mediapeli ja mustamaalauskampanja todistavat että
Eikä ihme.
Kansa kostaa KEPULLE.
Kun Väyrynen ”ryösti” yli 200 kuntaa Vanhaselta kepun johdossa nousi tukka pystyyn jopa Pekkarisen tupeessa.
PAAVO on Voittaja.
Mitä voi tästä päätellä...- PAAVOHOITOON
Tästä voi päätellä, että sinun lääkitys ei ole vieläkään kohdallaan ja Väyryselle käy kepulisti.
- Kepu.pettää.aina
Hahhaaaa🤣🤣🤣🤣
Et kestä tosiasioita.
Kepu pettää aina.
Sitä saa mitä tilaa.
Vaalit tulossa. - paavokapuun
Taisi nyt käydä niin, että Kepu kosti Väyryselle, mutta jatka ihmeessä tuota toistoa, niinhän Väyrynenkin tekee juostessaan seinästä toiseen.
- Paavo.johtajaksi
Sipilä puhuu aina niin totta kuin osaa 🤣🤣🤣
Kuka tyhmä enää luottaa siihen. - Kisa.käynnissä
Kumpi valehtelee enemmän Sipilä vai trump?🤔
Palstan korkealuokkainen sisältökin tuo tosiaan todistaa :)
- Poltutkia
Jos kuitenkin keskusta olisi opposiittiossa nin miten paljon paremmin asiat olisivat? Kuka henkilöistä olisi johdossa ja millä kompetenssilla?
Rinne on "pikkumies" ja Orpo yksinkertainen tonokki. Kuka muu?
- Faktaa.Pukkaa
Hupaisaa kuinka paljon punkit yrittävät sotkea Väyrysellä. Tähän asti he ovat miettineet miten voisi liittyä Neuvostoliittoon...
- Kepulandian.kirous
Onko Väyrynen esimerkki tasapainoisesta kepulaisesta.
- AnaliMaissiAUJombeJOHTO
Väyrynen rakastaa Isänmaataan, kuten minäkin.
Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907326- 373887
- 453470
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402602- 2302585
- 402403
- 1292329
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202015- 451912