En minä äitini kielestä tiedä. Ajatus lähti englanninkielisestä Reutersin jutusta, jossa kirjoitettiin:
"Niinisto lost his first wife in a car accident in 1995.".
Tuossa tökkäsi silmään tuo "his", eli joku Niinisto olisi menettänyt omistamansa vaimon onnettomuudessa.
0Äänestä
Antifemakko
Sanotaan myös, että "jonkun mies". Miehiähän halusit otsikollasi syyllistää, vaikka sitten puhuitkin puolisosta. Valtamedian oppien mukaista vaivihkaista asenteellisuutta.
1Äänestä
OLET-OIKEASSA
EIHÖN SINULLAKAAN OLE ÄITIÄ EIKÄ ISÄÄ !!!
0Äänestä
ymmärräthän
Lapsella on vanhemmat. Ei lapsikaan ole toisen vanhemman omaisuutta.
0Äänestä
ymmärräthän
ymmärräthän kirjoitti:
Se vaa johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että sukulaissuhteita (niiku monia muitakii) ilmaistaa sanomalla x on y:n f, kun f on joku relaatio, jossa x ja y on.
Oisko parempi sanoa x on vaimo y:lle?
0Äänestä
SoikiaVanneVapattää
Urhon puoliso, Kalevan vaimo, Kekkosen akka, Maan ykkösnainen !!
0Äänestä
nofingertips
Suomalaisessa lainsäädännössä on pienoinen virhe. Koskee sydäntä ja sen mukaista puhetta.
Vastaukset 12
Vanhimmat
Kotimaani on Suomi, vaikka en sitä omistakaan.
Pomonikaan ei minua omista.
Suomi ei taida olla äidinkielesi?
En minä äitini kielestä tiedä. Ajatus lähti englanninkielisestä Reutersin jutusta, jossa kirjoitettiin:
"Niinisto lost his first wife in a car accident in 1995.".
Tuossa tökkäsi silmään tuo "his", eli joku Niinisto olisi menettänyt omistamansa vaimon onnettomuudessa.
Sanotaan myös, että "jonkun mies". Miehiähän halusit otsikollasi syyllistää, vaikka sitten puhuitkin puolisosta. Valtamedian oppien mukaista vaivihkaista asenteellisuutta.
EIHÖN SINULLAKAAN OLE ÄITIÄ EIKÄ ISÄÄ !!!
Vaan molempien. Ymmärräthän.
nykyään ei oo enää vaimoja mutta panoja
Joillakin on myös hoitoja.
Se vaa johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että sukulaissuhteita (niiku monia muitakii) ilmaistaa sanomalla x on y:n f, kun f on joku relaatio, jossa x ja y on.
Oisko parempi sanoa x on vaimo y:lle?
Urhon puoliso, Kalevan vaimo, Kekkosen akka, Maan ykkösnainen !!
Suomalaisessa lainsäädännössä on pienoinen virhe. Koskee sydäntä ja sen mukaista puhetta.
Huvittaako sakko enemmän kuin hyöty?