Työ itsessään on palkka

SeuraavaAskel

Paikallinen sopiminen tarkoittaa sitä, että jokainen yritys maksaa työntekijälleen juuri sen verran kuin yritys itse katsoo parhaaksi, eli yrityksen tehtävä on asettaa työntekijälleen rahallinen arvo. Kuitenkin suuri osa työntekijöistä on sellaisia, joiden ei voida katsoa ansaitsevan rahallista korvausta tekemästään työstä, koska jo pelkästään työnteon muut edut täyttävät työntekijän perustarpeet. Tällaisia työntekijöitä ovat mm. siivoojat, liukuhihnatyöntekijät, perusduunarit ym. Palkka mitä heille maksetaan on Hymy, Hyvämieli sekä Työnilo - kolme työelämän peruspilaria ja jokaisen ihmisen hyvän elämän edellytykset. Koska työssäkäynti itsessään toimii heille palkkana, ei rahaa voida tästä syystä erikseen maksaa. Samalla yrityksen kannattavuus nousee ja valtion taloustilanne lähtee nousemaan sitä enemmän, mitä suuremmassa määrin HYHYTYI otetaan eri yrityksissä käyttöön Kikyn jatkeeksi. Tämä on jaloin ja ultimaalisin tavoite Suomen työmarkkinoiden tervehdyttämisessä: he jotka ovat palkkansa ansainneet (raudanlujat osaajat, superjohtajat ym), saavat rahapalkkionsa, muille riittää Hymy, Hyvämieli ja Työn & tekemisen Ilo!

3

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.hv

Jep. Itsekin vastaan kaikesta kaikkien puolesta eikä minun katsota ansaitsevan edes minipalkkaa.
      Tekisi mieli ryhtyä teurastajaksi, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Voisi wattu edes maksaa pyytämättä sen pienen palkan watun natsit.

• money.or.nothing

Jos työ itsessään on palkka niin saan paremman palkan harrastuksistani. Teepä ne työsi sitten ihan itse minusta nähden!

• ryöstäkäsin

Se onkin kääntynyt siksi ryöksi, kun se on niin arvostettua että.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3195
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1254
    3. 66
      1183
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      988
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      886
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      856
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      819
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      46
      745
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      731
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      698
    Aihe