Länsimainen (tapa)kulttuuri ei oikein osaa ratkaista, onko nainen a) heikompi astia, jota pitää kohdella kauniisti ja huomaavaisesti, vai b) ihan samanlainen kuin mieskin. Jos ensin vuosikymmenet jankutetaan, että nainen on ihan yhtä hyvä mies kuin miehetkin, niin voiko enää odottaa, että mies avaa naiselle oven tai auttaa naiselle takin päälle? Miksi pitäisi?
Pitäisi olla johdomukainen ja valita jompikumpi. Itse olen valinnut tien a. Käyttäydyn naisellisesti, en kilpaile miesten kanssa vaan kunnioitan mieheyttä jonain sellaisena, jota minulla ei ole; vastapalveluksena odotan huomaavaista kohtelua. Toimii hyvin. Toinen johdonmukainen vaihtoehto b. on kilpailla "miehenä" miesten kanssa ja pidättäytyä kaikesta itkemisestä ja erityiskohtelun vaatimisesta. Sopii toisille. Tärkeintä olisi naisten (ja erityisesti naisasianaisten) havaita, ettei näitä malleja voi sekoittaa keskenään, vaan ne sulkevat toisensa pois.
Naisen valinta
15
517
Vastaukset
- Naisellinen_nainen_
Unohdin kertoa, että olen oikeasti siis mies.
- taidatollaoikeassa
Varmaan on joo, koska ei kuulosta normaalilta narsistiselta naiselta. Tai sitten hän on erillainen nainen verrattuna moneen muuhun naiseen.
- Teknodonna
Mjoo
Tuossa on se ongelma, että kaikki naiset ovat yleisen teoretisoinnin mukaan narsistisia psykopaatteja, vallanhaluisia ja arvaamattomia hirviöitä, jotka nähdeessään jotain järkyttävää, eivät järkyty.
Minua ei lainkaan järkytä tämä aloittajan "sutaisu." Sehän on vain linjanveto, jota on jankattu täällä since I was born.
(Hihitystä) - ainasamavirsi
taidatollaoikeassa kirjoitti:
Varmaan on joo, koska ei kuulosta normaalilta narsistiselta naiselta. Tai sitten hän on erillainen nainen verrattuna moneen muuhun naiseen.
Tasa-arvon nimissä transumies saa kutsua itseään naiseksi.
Mitä käytännössä tarkoittaa "en kilpaile miesten kanssa "?
- Hallaahon.äänestäjä
Mies on ilman muutta tieteellisesti ajateltuna
heikompi astia
kestää stressiä vähemmän, on huonokuntoisempi, ja kuolee ns. nuorena
Nämä ovat geneettisä faktoja, eivätkä siis perustu siihen että on hulluja yksilöitä jotka tappelevat ja kuolevat nuorina
Ja nämä faktat ovat voimassa myös muilla eläimillä kuin ihmisellä, esim. norsulaumaa johta AINA vahva astia eli naaras
Sosiaalivaltioiden lainsäädäntö hoivaa virheellisesti vahvempaa astiaa eli naista rajoittaen jotain yötyötä ja MAKSATTAEN SAMAN ELÄKEMAKSUN SAMASTA TYÖSTÄ vaikka miehellä pitäisi olla alempi koska HARVAT MIEHET elävät elääkkeelle asti jne.
Palkkaerot hieman kompensoivat tätä (miehet ovat koulutuksen ja urien takia korkeapalkkaisemmissa töissä (MUTTA makasvat tietysti korkeamman veron ja sosiaaliturvamaksun vaikka NAISET NOSTAVAT ENEMMÄN SOSIAALITURVAA JA ENEMMÄN ELÄKETTÄ pitkän elämän ja perhevapaiden jne. muodossa)
Ei tässä mitää valittamista ole miehillä, mutta jos puhutaa heikko-vahva -astiasta
ja -asiasta
niin kyse ei ole enää mistään ritariajasta, jossa kavlaljeeri suojeli avutonta tyttöä pahoita linnanherroilta- Teknodonna
Miesasianainen
Eräs miesasianainen sanoin minulle jotenkin tähän suuntaan noin kymmenisen vuotta sitten:
Jos nuori mies selviää hengissä 18 ikävuoteen asti, niin hänellä on suhteellisen hyvät mahdollisuudet elää järkevä ja mielekäs loppuelämä.
Itse olin tässä se kolmas osapuoli.
((Naurua) - Naisasialooser11
Jos mies on heikompi astia niin silloinhan mies ei pystyisi panemaan väkisin eikä halutessaan paljain käsin tappamaan naista.
Nainen on ilman muuta se heikompi astia, joka on täysin riippuvainen paitsi miesten huomiosta niin myös kaikesta mitä miehet ovat kehittäneet.
- sillaitoimii
Nykysuomessa se menee niin, että töissä jne ollaan "kuin miehet", vapaalla voi olla niin naisellinen tai miehekäs kuin haluaa.
Ei naiset ainakaan yhtä huonoja ole kuin miehet.
- 94852309486209368290382
Oijoivoi, elämä se tahtoo olla yhtä kilpailua, välillä se väsyttää, haluan eläkkeelle!
Tulee tosta myös mieleen, että pitäähän miehiäkin kohdella kauniisti ja huomaavaisesti ja muutenkin olla ihmisiks. Paljon miehissä ja naisissa on samaakin eikä sitä voi valita millaiseksi syntyy ja kasvaa. Tarkoitan, ettei feminiinisyyttä ja maskuliinisuutta noin vain voi itse rakentaa ja muokata keinotekoisesti. - iiis
Ihmiskehon vahvin lihas on kohtu, pisteet naisille! Mutta mutta...nainen ei voi itse säädellä tämän lihaksen toimintaa, voi voi. Ja aika harvoin myös sitä käyttävät..
Suomalainen yhteiskunta tuntuu myös ajattelevan, että nainen voi itsenäisesti päättää, saako hänen sikiönsä elää, mutta ei voi päättää, jääkö kotiin sitä hoitamaan vai mieskö hoitaa vai tarha, kun se on elossa. Tuilla tehokkaasti ohjaillaan ihmisten perhe-elämää. Valtio haluaa naiset työelämään jo lapsen varhaisvuosina, mikä minusta on käsittämätön juttu. Naisella pitäisi olla oikeus valita ilman isoveljen ohjailua.
Opettajana minulla on ihan tarpeeksi jo lapsia, jotka eivät ole saaneet tarpeeksi aikuisen huomiota ja ovat "minä, minä"... Johtunee enemmänkin perintötekijöistä/lapsen geeneistä, ympäristöstä/kulttuurista jne.. ;P
- ala-arvoista
Kotoa opittu miehen malli. Mies kutsuu naista joko naisen nimellä tai huoraksi. Ja kohtelu tulee olemaan sen mukaista.
- suvvalinta
Ihan kohtelet kuten muitakin ihmisiä, on kohteliasta avata kaikille ovi.Availen sukupuoleen ja ikään katsomatta ihmisille ovia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172424Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162061829Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021481Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571377Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1901231- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511025Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134840