Ylipainoinen Marjaana...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005549896.html

Ihan oikein. Ketään ei saisi kohdella törkeästi, jos on ylipainoinen. Muuten käy huvittamaan tämä naisen uhriutuminen:

"Olen kokenut painoni vuoksi syrjintää lapsuudesta saakka. Silloin se näkyi eniten esimerkiksi liikuntatunneilla, jolloin joukkuejaoissa ylipainoiset tulivat valituiksi viimeisinä."

Ai jaa. Minä taas pitkänä hontelona, hitaana ja kömpelönä poikana olin myös aina se viimeiseksi valittu. Ei meitä valittu sen takia viimeiseksi joukkueeseen, että olimme pitkiä tai lihavia, vaan siksi, että olimme huonoja urheilijoita.

"Nyt olen jo huomattavasti laihempi, mutta silloin 169-kiloisena sain matkustaa bussissa penkkirivilläni ihan yksin. Joskus joku rohkea saattoi istua viereen."

Ensinnäkin Suomessa ei kukaan istu viereen jos muualla on vapaata ja toiseksi 169 kg ihmisen vieressä on ahtaampaa kuin vaikkapa 60 kg. Tämä ei sinänsä ole ihmisten syrjintää.

"Tunsin ihmisten halveksivat katseet"
"Ja kun kävelin vastaan, näin, kun he käänsivät katseensa pois."
"Muutenkaan en ole enää näkymätön"

Valitetaan siis, että katsotaan (väärin), mutta toisaalta ei ole hyvä kun käännetään katse pois. Sekin on huono, kun ei katsota ollenkaan

"Ja sitä paitsi, lihavilla on todella hyvä huumorintaju!”

Aikamoinen yleistys

Lehdet tuntuvat rakastavan Marjaanaa. Lienee kahdessadas juttu Marjaanasta.

11

724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknodonna

Mjaa

Ei tällaista "Marjaanaa" ole olemassakaan.

Oletko sä jotenkin "yksinkertainen?"

(Hihitystä)

• Mikä_ilo_silmälle

Hemmetin hyvännäköinen nainen. Tuon kun saisi peiton alle peuhaamaan....... Itse en välitä luisevista naisista, mutta ai ai Marjaanan ottaisin heti.

• Buhahaha

No juuri tuon takia lehdet Marjaanaa rakastavatkin. Jos ei olisi naamastaan noin hyvännäköinen, ei häntä haastateltaisi. Eli vaikka painoon tuijottelusta ollaankin pääsemässä, ulkonäön merkitys mediajulkisuudessa ei ole vähenemään päin.

• Rumasinkkumies-

Naiset ne vasta syrjii jos miehellä on 10 kg ylipainoa nii pakit tulee samantasoiselta naiselta.

• Mikä_ilo_silmälle

Mä taas olen ymmärtänyt, että iskävartalot on naisten suosiossa. Onkohan sulla nyt rajoittunut käsitys naisten haluista?

• Nainen39vee

"Naiset ne vasta syrjii jos miehellä on 10 kg ylipainoa nii pakit tulee samantasoiselta naiselta."

Onko pakkien antaminen syrjimistä?

Jos nainen on vaikka parisuhteessa, niin pitäisikö jättää kumppani, jos joku muu tulee iskemään, että ei vaan "syrji" tätä uutta tyyppiä?

Artikkelissa puhutaan mm. haukkumisesta, mikä on vähän eri asia kuin se, että joku ei vaan halua seurustella.

Eikä se ole mikään syy aloittaa suhdetta, että toinen on normaalipainoinen. Tai että molemmat ovat normaalipainoisia. Tai että toinen on normaalipainoisempi kuin itse.

• Ruma-ätmi

Pakit tulee 30 kg ylipainoiselta naisilta. Itse olen normipainoinen. Miehiä syrjitään kyllä enemmän. Naiset saa töitäkin pelkän naaman perusteella.

• tnrntrnrtnrtrttrn

No todennäköisesti läski on peleissä huono ja tarkoituksena on valita hyvä, ei tasa-arvoinen, joukkue.
      Suomessa istutaan toisen viereen vain jollei ole muualla tilaa, ja tietenkään läskin viereen ei viitsi tunkea koska siitä on liian iholla.
      Ja mitä tulee jatkopaloihin lentokoneessa yms. niin kyllä se on aivan käytännönkin asia jos joutuu hätätilanteessa jonkun sotanorsun taakse.

Ja nämähän toki koskevat niin miehiä kuin naisiakaan.

• Buhahaha

Minulle tuli tästä jutusta mieleen lähinnä palstalla pyörineet väitteet siitä, että ylipainoiset naiset olisivat jotenkin "helpompia" iskettäviä kun normaalipainoiset tai hoikat. Itse en ole sitä koskaan huomannut ja olen moisia vastaan väittänytkin. No tässäpä todistettiin, että ei ole, edes 169-kiloinen nainen ei ole iloinen kenen tahansa miehen huomiosta.

• Kyllä ylipainoiset naiset ovat kuitenkin helpommin iskettävissä kuin normipainoiset.

• Lisäisin vielä, että miehiltä ei tällaisia kirjoituksia juuri näy. Se johtuulähinnä siitä, että suurin osa miehistä on naisille näkymättömiä oli ylipainoa tai ei, joten kontrastia ei pääse syntymään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe